Lilywhite Skrevet 6. juni 2011 #2701 Skrevet 6. juni 2011 Høres ut som en fin helg Og du fikk ha bursdagen din for deg selv! Trodde jeg hadde tippet her også? :klö: Kanskje jeg bare trodde jeg hadde gjort det... Hvis jeg har lagt inn tipping før uten at det er ført på listen så er det jo nesten litt juks å prøve seg igjen Men jeg tipper 9. juni Ha en fin kveld
^^Belle^^ Skrevet 6. juni 2011 Forfatter #2702 Skrevet 6. juni 2011 Herregud for en sløv dag vi har hatt i dag. Den har blitt tilbragt i sengen. Jepp, til og med middag (som selvsagt var dollypizza levert på døren ) ble spist her. Jeg har sovet to høneblunder, og nå sover mannen etter å ikke ha sovet i hele natt. Han er så fin når han sover. Deilig med sånne late dager også da. Tror nok kroppen trengte det etter den lange og slitsomme dagen i går. Jeg glemte forresten å nevne at jeg fikk vognteppet av mamma i går, og det ble så fint! Skal prøve å ta bilde av det i morgen en gang. Snakket med Nav i dag, og makan til tullegjeng har jeg aldri vært borti. Jeg fikk beskjed fra jobben om at de måtte ha vedtaket ang. innvilgede foreldrepenger for å kunne kjøre lønn på meg nå i juni. Jeg ringte da Nav og purret (for andre gang nå er det faktisk over to måneder siden jeg sendte søknaden...), og fikk nesten sjokk. Fordi joda, absolutt alt var klart på foreldrepengefronten og det var egentlig bare til å sende ut vedtaket, men siden jeg var sykemeldt de to siste ukene før permisjonsstart måtte den saken bli avsluttet før de kunne gjøre noe med foreldrepengene. Dette er da altså snakk om to uker som jobben min har søkt refusjon på fra Nav, som enda ikke er kommet inn i systemet deres. Jeg sendte refusjonssøknaden direkte til Nav for mer enn to uker siden. Heldigvis var de greie på jobb og skulle kjøre lønn som vanlig denne måneden, men jeg blir allikevel så sint. Hva er egentlig problemet med å sende ut vedtaket? Jeg ser liksom ikke helt hvordan refusjon på sykepenger og vedtak om foreldrepenger henger sammen. Sånn ellers er humøret godt. Ingen tegn til noe som helst i dag heller. Merker jeg begynner å bli litt lei nå, men prøver å forberede meg på å gå i enda noen uker. Jeg har ihvertfall lagt litt planer fremover, for det er ikke aktuelt å bure seg inne her og bare vente ihvertfall. På onsdag skal jeg til jordmor, på BIM-treff og på vanngym. Til helgen kommer bestis og typen hjem. Neste mandag skal jeg i tupperwareselskap. En bitteliten del av meg håper å få med meg tupperwareselskapet for det har jeg alltid hatt så lyst til å gå i, men jeg har aldri kjent noen som har drevet med det. Men jeg må jo si at lille krek trumfer tupperware da, sånn i bunn og grunn. Ellers fikk jeg jo litt penger til bursdagen min som skal brukes på pynt, puter og bilder til stuen. Jeg har jo aller mest lyst til å reise til Ikea i nabobyen da (1,5 time unna), men jeg tror mannen er litt skeptisk til å gjøre det nå så nær termin. Ser ikke helt problemet jeg.
^^Belle^^ Skrevet 6. juni 2011 Forfatter #2703 Skrevet 6. juni 2011 Høres ut som en fin helg Og du fikk ha bursdagen din for deg selv! Trodde jeg hadde tippet her også? :klö: Kanskje jeg bare trodde jeg hadde gjort det... Hvis jeg har lagt inn tipping før uten at det er ført på listen så er det jo nesten litt juks å prøve seg igjen Men jeg tipper 9. juni Ha en fin kveld Ja, helgen har vært veldig fin. Selv om egentlig alle dager blir helg for oss nå. Det vet jeg ikke. Det er godt mulig jeg har glemt deg ett eller annet sted, men jeg fører deg opp på listen nå ihvertfall.
Neala Skrevet 6. juni 2011 #2704 Skrevet 6. juni 2011 Nav Du, du vet at du snart skal føde? Du har termin i morgen, kvinne! Legg opp enda flere planer, så skjer det fortere
^^Belle^^ Skrevet 6. juni 2011 Forfatter #2705 Skrevet 6. juni 2011 Nav Du, du vet at du snart skal føde? Du har termin i morgen, kvinne! Legg opp enda flere planer, så skjer det fortere Enig. Heldigvis har jeg en grei arbeidsgiver, men hva med de stakkarsene som ikke har det? Kanskje det da hjelper å ta en tur til nabobyen? Kanskje jeg føder på ferjen?
^^Belle^^ Skrevet 6. juni 2011 Forfatter #2706 Skrevet 6. juni 2011 Jeg glemte forresten å si at jeg har bestilt både nye kaffekapsler til kaffemaskinen vår og den nye True Blood-boken i dag.
Neala Skrevet 6. juni 2011 #2707 Skrevet 6. juni 2011 (endret) Enig. Heldigvis har jeg en grei arbeidsgiver, men hva med de stakkarsene som ikke har det? Kanskje det da hjelper å ta en tur til nabobyen? Kanskje jeg føder på ferjen? Jeg gikk to måneder etter hun var født før jeg fikk første utbetalingen min. Og da hadde jeg fått innvilget alle søknader leeenge før jul. Ferge-føding Edit: Glemte å si at jeg håper da du klarer å holde deg på land når Kreket vil ut! Endret 6. juni 2011 av GUNS
Gjest Krizzy Skrevet 6. juni 2011 #2708 Skrevet 6. juni 2011 (endret) Hei Titter innom, og venter spent på om det blir noen baby snart! (Btw - vil du at jeg skal forklare sammenhengen mellom vedtaket på foreldrepenger og utbetalingen av sykepenger? ) Endret 6. juni 2011 av Krizzy
Kokos Skrevet 6. juni 2011 #2709 Skrevet 6. juni 2011 Synes absolutt dere skal ta sjansen på å ta turen til IKEA! Det verste som kan skje er at det er fødselsfremkallende og det er jo egentlig bare kjekt Anbefaler deg å se gjennom Tupperware-katalogen og se hva du vil ha, så kan du evt. bestille på forhånd. Tupperware har så mye bra! Om du går glipp av Tupperwareselskapet så får du shoppet litt likevel, og om du får gått dit så kommer du forberedt. :happy: Synes dagen deres hørtes skikkelig deilig ut!
Muffin! Skrevet 6. juni 2011 #2710 Skrevet 6. juni 2011 som var i går! Så bra du hadde en herlig dag. Og du fikk jo ha bursdagen din i fred. Høres ut som en deilig dag du har hatt. Lader kanskje opp krefter til fødsel?
Diddles Skrevet 6. juni 2011 #2711 Skrevet 6. juni 2011 Holy Macaroni, har du hatt bursdag???? Off, jeg lever virkelig i en boble Gratulerer så utrolig mye med dagen som var Høres ut for at du koste deg både igår og idag ...og for termin imorgen!!!
hegejenta30 Skrevet 7. juni 2011 #2714 Skrevet 7. juni 2011 Høres ikke dumt ut å legge planer nei - nytter ikke å sette seg ned og vente på at det skal skje noe... For da kommer hun iallfall ikke! for termin i dag
^^Belle^^ Skrevet 7. juni 2011 Forfatter #2715 Skrevet 7. juni 2011 Jeg gikk to måneder etter hun var født før jeg fikk første utbetalingen min. Og da hadde jeg fått innvilget alle søknader leeenge før jul. :kjefte : Ferge-føding :duskedame : :fnise : Edit: Glemte å si at jeg håper da du klarer å holde deg på land når Kreket vil ut! :jepp : Æsj, sånt er så kjedelig. Jeg håper jo selvsagt at jeg ikke føder på ferjen da, men om det skulle fremkalle en fødsel å reise til Ikea, så ser jeg ikke helt problemet med det. Hei :vinke : Titter innom, og venter spent på om det blir noen baby snart! :blomst : :babyjente : (Btw - vil du at jeg skal forklare sammenhengen mellom vedtaket på foreldrepenger og utbetalingen av sykepenger? :fnise Så koselig med nytt besøk. Er ikke så ofte det skjer lenger. Oh yes, please do! Forstår det bare ikke helt, jeg... :gjeiper: Synes absolutt dere skal ta sjansen på å ta turen til IKEA! :Nikke : Det verste som kan skje er at det er fødselsfremkallende og det er jo egentlig bare kjekt :fnise : Anbefaler deg å se gjennom Tupperware-katalogen og se hva du vil ha, så kan du evt. bestille på forhånd. Tupperware har så mye bra! :jepp : Om du går glipp av Tupperwareselskapet så får du shoppet litt likevel, og om du får gått dit så kommer du forberedt. :happy : Synes dagen deres hørtes skikkelig deilig ut! :rodmer : Ja, ikke sant? Skal prøve å få mannen med på det en gang denne uken. Vi har jo liksom ingenting annet å ta oss til i løpet av en dag allikevel. Det var et godt forslag. Mamma handlet mye tupperware da vi var små, og det meste har hun jo enda. Det sier jo bare litt om hvilken kvalitet det er på produktene. Det var den! :happy: :bursdag : som var i går! Så bra du hadde en herlig dag. :nigo : Og du fikk jo ha bursdagen din i fred. ; ) Høres ut som en deilig dag du har hatt. Lader kanskje opp krefter til fødsel? : ) Takketakk. Det tenkte jeg også, men akk nei. Ingen action her i huset enda. Holy Macaroni, har du hatt bursdag???? Off, jeg lever virkelig i en boble :sjenert : Gratulerer så utrolig mye med dagen som var :klemmer : Høres ut for at du koste deg både igår og idag :hoppe : ...og :strix : for termin imorgen!!! Du er ikke tilgitt. En helt ny baby er ikke god nok unnskyldning altså... Neida, det går helt fint. Gleder meg til å komme i den boblen selv. Takketakk. Dagene har vært veldig fine. Termin :rodmer : Baby :danser : Høres ikke dumt ut å legge planer nei - nytter ikke å sette seg ned og vente på at det skal skje noe... For da kommer hun iallfall ikke! :danse : for termin i dag :danse : :klemmer :
^^Belle^^ Skrevet 7. juni 2011 Forfatter #2716 Skrevet 7. juni 2011 Da var termindagen her! Vet ikke helt hva jeg skal tenke om den, for den har liksom hele tiden bare vært et skinnende lys borti horisonten et sted. Tenk at dette faktisk skjer, at vi faktisk fikk det til. Blir helt rørt her jeg sitter... Ingen tegn til noe som helst i dag heller. Jeg merker jeg sliter litt med å kjenne forskjell på bekken-/symfysesmerter og murringer. Først tror jeg kanskje det kan være murringer eller modning eller at noe skjer nedi der, men så viser det seg å være ''bare'' symfysesmerter allikevel. Men jeg regner med jeg merker forskjell når ''the real thing'' setter inn for fullt. I dag skal jeg og søster en liten tur på kjøpesenteret tror jeg. Bare for å ''aktivisere'' meg litt som hun sier. ''Ellers blir det ingen baby''. Jeg fikk babyklær fra Name It i bursdagsgave av svigerfar (to bodyer i 50 og to i 80), men jeg tror jeg skal bytte de to bodyene vi fikk i 50 i en større størrelse. Vi har rett og slett nok (om ikke for mye) av 50-klær. Og så fikk jeg jo litt penger, så jeg skal se etter noen fine puter eller litt pynt. Ellers ingen planer, annet enn å rydde her hjemme. Vi gjorde jo absolutt ingenting i går, så finserviset står enda i oppvaskmaskinen og halvspiste kaker er enda ikke kastet. Jeg har jo et tonn med månepaier igjen, men jeg har enda ikke fått dem inn i fryseren. Lat? Jeg? Nei, nå skal jeg ta Kokos' råd og gå gjennom tupperwarekatalogen.
Gjest Krizzy Skrevet 7. juni 2011 #2718 Skrevet 7. juni 2011 Ja. Jeg så i en tråd at dere hadde brukt så lang tid på å få til den lille, så jeg hadde lyst til å følge med! Den lille kommer jo nå hvert øyeblikk, skal i hvertfall.... Den korte forklaringen er at det ikke er mulig å ha en aktiv sykepengesak, samtidig som man har en aktiv foreldrepengesak. Nei, det er ikke de ansatte som vil være vanskelig, men det er systemet som er laget sånn, så i overgangene så stopper det litt opp. Vet ikke om jeg orker å ta den lange....
Kokos Skrevet 7. juni 2011 #2719 Skrevet 7. juni 2011 (endret) Tenk at dette faktisk skjer, at vi faktisk fikk det til. Blir helt rørt her jeg sitter... Er så utrolig glad på deres vegne! Termin! Kos deg med Tupperware-katalogen. :happy: Tror faktisk det er livstidsgaranti på mange av tingene deres også, så det er en ordentlig god investering å kjøpe ting derfra. Synes jeg da Anbefaler løkkutteren! Endret 7. juni 2011 av Kokos
^^Belle^^ Skrevet 7. juni 2011 Forfatter #2720 Skrevet 7. juni 2011 for termin i dag Ja. Jeg så i en tråd at dere hadde brukt så lang tid på å få til den lille, så jeg hadde lyst til å følge med! Den lille kommer jo nå hvert øyeblikk, skal i hvertfall.... Den korte forklaringen er at det ikke er mulig å ha en aktiv sykepengesak, samtidig som man har en aktiv foreldrepengesak. Nei, det er ikke de ansatte som vil være vanskelig, men det er systemet som er laget sånn, så i overgangene så stopper det litt opp. Vet ikke om jeg orker å ta den lange.... Så koselig. Nei, nå er det ikke lenge igjen altså. Vi ventet jo 3 år på å få positiv test, da skal vi klare å vente i to uker til (dersom det går så langt) på å få henne i armene. Ja, jeg tenkte det var noe sånt. Men synes allikevel det er rart at systemet er sånt, dersom du skjønner. :gjeiper: Den lange trenger du ikke å ta. Er så utrolig glad på deres vegne! Termin! Kos deg med Tupperware-katalogen. :happy: Tror faktisk det er livstidsgaranti på mange av tingene deres også, så det er en ordentlig god investering å kjøpe ting derfra. Synes jeg da Anbefaler løkkutteren! Håper hun kommer før dere reiser da, så du får sladre. (Selv om jeg selvsagt sender sms uansett... ) Ooooh. *noterer flittig*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå