Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så koselig med treff :jepp: Vet ikke om jeg skal tørre meg ut på noe slikt, men det kan jo være jeg blir litt "desperat" etter likesinnede når det nærmer seg :jepp:

Nå er det ikke lenge til lille frøken krek kommer :hoppe: Satser på at hun kommer på bursdagen vår jeg da, så blir vi tre stk med samme dato :fnise:

- Edit: Herlighet så mange skriveleifer!

Ja, det var skikkelig koselig. :jepp: Jeg kan ikke akkurat si at jeg har hatt noe særlig behov for å treffe likesinnede sånn særlig egentlig (jeg får jo utløp for alt graviditetssnakk her inne :fnise: ), det var vel egentlig bare et sammentreff at hun ene vanngymdama arrangerte BIM-treff og så tenkte jeg: hvorfor ikke? :ler:

:snurt: Bursdagen vår vil jeg ha i fred. :fnise: Neida, hun kan komme akkurat når hun vil. :rodmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanngymmen i går var deilig, som alltid. Det er rart hvor raskt jeg kjenner forskjell på bekkenet og ryggen etter bare en liten økt i det varme vannet altså. :hjerte:

Da jeg kom hjem lagde jeg vafler til mannen. *husmorpoeng* :ler: Vi følte oss litt som et gammelt ektepar som satt og knaska vafler med syltetøy på, sent på kvelden. :fnise:

I dag skal vi i banken. Vi håper jo at det kanskje er en bitteliten mulighet for å få lån selv om vi ikke får solgt leiligheten, og nå som vi er helt klar med huset og alle ekstrakostnadene derfra, skal vi til kompis som er bankmannen vår og høre. Jeg tror ikke det kommer til å gå da, men vi får se. Det som er så synd er at dersom det ikke går kommer vi til å tape så utrolig mye penger på huset. Vi var nemlig deres aller første kunder (en ekskollega av meg startet Nordbohus her i området) så vi har fått både 2010-pris på alt, samt myyye avslag. Det får vi ikke dersom vi utsetter byggingen noe særlig lenger nå. :sukk:

Senere i kveld skal vi på omvisning på sykehuset. Synes det er greit å ihvertfall ha vært der en gang før vi ankommer ''på skikkelig''. :fnise:

Skrevet

Håper det går bra i banken! *krysser fingrene* Tror ikke jeg har fått med meg hvor i landet du bor? Rart at det er så vanskelig å få solgt leiligheten, de fleste steder er jo markedet helt vilt (noe som er grunnen til at vi ikke tør å kjøpe ennå).

Lykke til på omvisning :hoppe: Tenk at neste gang du drar derfra er dere tre!

Skrevet

Håper det går bra i banken! *krysser fingrene* Tror ikke jeg har fått med meg hvor i landet du bor? Rart at det er så vanskelig å få solgt leiligheten, de fleste steder er jo markedet helt vilt (noe som er grunnen til at vi ikke tør å kjøpe ennå).

Lykke til på omvisning :hoppe: Tenk at neste gang du drar derfra er dere tre!

Vi bor på sør-vestlandet, i en ikke-så-stor-by. :nigo: Markedet her i byen er helt fullstendig mettet. Bestekompis til mannen prøver også å få solgt (en leilighet i en helt annen standard og prisklasse), men han får det heller ikke til. Problemet med vår leilighet er at den er såpass dyr så målgruppen blir på sånn 50-60 år, men de er jo livredde for å nærme seg borettslag selv om både vi og megler prøver å forsikre dem om at det er null mer risiko med borettslag enn selveier. :roll:

Takketakk. Herregud, ja. :overrasket::rodmer:

Skrevet

Dagens magebilder, 38+5. Den har definitivt blitt mye spissere siden sist gang altså. Ikke rart mannen reagerte med: '' :overrasket: så stor magen din har blitt!'' da han kom hjem. :fnise: Link til albumet her.

3852.jpg

385.jpg

Skrevet

Fine magebilder :rodmer:

Går håpe det ordner seg med leilighetssalget og banken :jepp:

Skrevet

Fine, fiine magen! :rodmer: Ser at den har blitt spissere ja :jepp:

Masse lykke til i banken, krysser fingrene for dere!

Skrevet

Kjempefin mage! :rodmer: Vi har også vært på omvisning, syns det var veldig greit å se hvordan fødestuene ser ut, hvordan barselavdelingen er og ikke minst møte noen av de som jobber der :jepp: Vi fikk sett noen bittesmå nyfødte babyer også, jeg ble helt misunnelig :hjerte: De var så småååå! Kjemperart å tenke på at neste gang vi er der er det på "alvor" :hakeslepp::hoppe::rodmer: Håper det går fint i banken :klemmer:

Skrevet

Fin mage. :rodmer:

Håper det går bra i banken! :jepp:

Skrevet

For en nydelig fin mage du har, Belle! :rodmer:

Og masse lykke til i banken! Vi løste problemet med lån før salg ved at moren til mannen stilte som medlåntaker på det andre lånet. Har ikke praktisk betydning (fordi vi vet vi har råd til begge lån, mannen ville aaldri sjansa når det gjelder penger :fnise: ), men det gjorde banken langt mer medgjørlig.

Hun han selvsagt skrive seg ut av lånet om en stund, når vi har vist at vi klarer det finfint sjøl. Veldig god løsning for oss, i hvert fall.

Skrevet

Fine magen!

Ser tydelig forskjell fra sist bilde! :)

Håper det går bra i banken!

Skrevet

Fine magebilder :rodmer :

Går håpe det ordner seg med leilighetssalget og banken :jepp :

Takketakk. :nigo:

Det ''ordnet'' seg, men ikke helt som vi håpet på da. :gjeiper:

Fine, fiine magen! :rodmer : Ser at den har blitt spissere ja :jepp :

Masse lykke til i banken, krysser fingrene for dere!

Takk for det. Det er så gøy når man virkelig ser forskjell altså. :happy:

Kjempefin mage! :rodmer : Vi har også vært på omvisning, syns det var veldig greit å se hvordan fødestuene ser ut, hvordan barselavdelingen er og ikke minst møte noen av de som jobber der :jepp : Vi fikk sett noen bittesmå nyfødte babyer også, jeg ble helt misunnelig :hjerte : De var så småååå! Kjemperart å tenke på at neste gang vi er der er det på "alvor" :hakeslepp : :hoppe : :rodmer : Håper det går fint i banken :klemmer :

Takketakk. :nigo:

Ja, synes det var veldig greit egentlig. Vi var så heldige å få se den eneste fødestuen med badekar vi da. Håper den er ledig til meg. :jepp:

Åh, vi var der jo midt i visittiden vi, så det satt nybakte mødre med knøttsmå babyer over alt. :rodmer: Det er litt rart å tenke på at om maks 3 uker har vi en sånn liten bylt i armene selv. :grine:

Fin mage. :rodmer :

Håper det går bra i banken! :jepp :

Takk. :klem:

For en nydelig fin mage du har, Belle! :rodmer :

Og masse lykke til i banken! Vi løste problemet med lån før salg ved at moren til mannen stilte som medlåntaker på det andre lånet. Har ikke praktisk betydning (fordi vi vet vi har råd til begge lån, mannen ville aaldri sjansa når det gjelder penger :fnise : ), men det gjorde banken langt mer medgjørlig.

Hun han selvsagt skrive seg ut av lånet om en stund, når vi har vist at vi klarer det finfint sjøl. Veldig god løsning for oss, i hvert fall.

Tusen takk. :sjenert: Er egentlig veldig fornøyd med den, siden den ikke er så gigasvær (som resten av meg har blitt :dry: ). :fnise:

Her er det ingen som vil være kausjonist, og det respekterer vi jo selvsagt. Men vi har kommet frem til at det blir for mye å ha på én gang. Skal forklare i eget innlegg. :jepp:

Fine magen!

Ser tydelig forskjell fra sist bilde! : )

Håper det går bra i banken!

Ja, ikke sant? Det er så gøy når man kan se sånt. :fnise:

Fiine magen :rodmer :

Tusen takk. Tenk, om ikke så veldig lenge har du en sånn en også! :rodmer:

Skrevet

Magen blir jo bare finere og finere :rodmer: Må være et vakkert lite krek inni der.

Du, hvordan gikk det når du vasket lammeskinnet? Hvordan gjorde du det, og ble det like mykt etterpå?

Skrevet (endret)

Magen blir jo bare finere og finere :rodmer: Må være et vakkert lite krek inni der.

Du, hvordan gikk det når du vasket lammeskinnet? Hvordan gjorde du det, og ble det like mykt etterpå?

:fnise: Nå ser den ihvertfall veldig GRAVID ut siden den er så spiss. Okei, den er vel ikke akkurat særlig spiss i forhold til andre sin, men min har alltid vært så utrolig rund at jeg merker stooor forskjell. :ler:

Det gikk veldig fint. Selve pelsen ble like myk og fin som den var, men jeg synes undersiden ble litt hardere.

Jeg vasket den på ullprogram (kald vask på vår vaskemaskin - ullprogram er 40 grader av én eller annen grunn :dry: ) på 30 grader. Det er viktig å ikke ha mer grader enn det, og så bruke flytende ullvaskemiddel. De anbefaler vel helst et som er spesielt for sånne skinn, men jeg brukte Milo og det funket som bare det.

Det skal tørkes flatt og strekkes et par ganger under tørkeprosessen. Du må også gre det med en børste et par ganger, for det selv veldig pjuskt ut når det er vått. :fnise:

Endret av ^^Belle^^
Skrevet

Så bra at det gikk fint. :) Hvor var det du kjøpte ditt nå igjen?

Skrevet

Bankbesøket gikk vel som forventet. Vi fikk ikke noe svar i dag, hverken avslag eller godkjenning, men jeg tror vi har innfunnet oss med at det blir litt for mye lån å ha på én gang. Det er tross alt snakk om 5,5 mill til sammen, og dersom vi ikke får solgt før renten ligger på 7% blir det en månedlig utgift på sånn rundt 50000 kr. *sprøtt* Det har vi ikke råd til, og vi tør ikke gamble på at vi får solgt innen da heller. Da hadde jeg ikke fått sovet om nettene tror jeg, særlig nå som vi får en ekstra å ta vare på. :rodmer: Så altså, vi skal prøve å drastisk sette ned leiligheten, en siste krampetrekning, før vi gir beskjed til utbygger at vi må sette hele prosjektet på vent dersom vi ikke får napp. Litt surt i og med at vi ikke får de samme rabattene når vi skal starte opp igjen, men sånn må det bare bli. Og vi har råd til å cashe ut et tap på 2-300000 kr på leiligheten, noe vi egentlig er nødt til å gjøre tror jeg, for å prøve å bli kvitt den.

Jeg er egentlig litt lettet nå, for jeg har aldri hatt lyst til å sitte med så mye lån som det er snakk om her. Endelig har mannen også innsett dette, selv om det er dødskjipt. Så nå blir vi altså boende her til vi får solgt. Forhåpentligvis ikke så altfor lenge. :gjeiper:

Vi var også på omvisning på sykehuset i dag, og jeg blir egentlig litt sjokka over mitt tankesett om dagene. :sjenert: Jeg har alltid hatt litt fødselsangst light og har grudd meg noe innmari til fødselen. Men nå som jeg er så klar som jeg er, gleder jeg meg faktisk til å gå gjennom det. :sjokkert: Prøve ut både lystgass, akupunktur og badekar (litt usikker på om jeg ønsker å føde i badekar, men jeg vil definitivt prøve det ut som smertelindring). Jeg er rett og slett skikkelig gira, og kjenner jeg blir glad når jeg kjenner antydning til vondter i magen og skuffa når det bare viser seg å være bekkensmerter som stråler oppover. :fnise: Det er på en måte en knapp i hodet mitt som plutselig har blitt skrudd på, for det forandret seg så brått.

Jordmoren som hadde omvisningen virket utrolig hyggelig. Håper jeg får en som henne altså. Hun gav oss også en del gode tips om fødestillinger (man skal visst bruke lårene som ''håndtak'', da bruker man de rette bekkenmusklene til å presse :Nikke: ) som jeg skal ta med meg videre. Og bare det at hun sa at det var helt greit å si at man ville bytte jordmor dersom det ikke funket synes jeg var veldig fint. :tommelsmil: Tenk å ligge der å føde sammen med en person som bare er helt pyton da. :riste:

Nå har mannen dratt på fotballtrening og jeg har superlyst til å bake, men bekkenet mitt er helt ødelagt etter sykehusbesøket. Så det blir nok bare avslappings i sengen resten av kvelden. Jeg får ta meg noen Dotskjeks med melk i stedet. :sikle:

Skrevet

Så bra at det gikk fint. :) Hvor var det du kjøpte ditt nå igjen?

Vi kjøpte det på Barnas Hus. Et lite korthåret og ett litt større langhåret som vi skal bruke senere. Alle skinnene lå i en kurv i butikken, så her var det ikke noe alternativ til at det skulle vaskes altså. Tenk på alle bassiluskene og støvet som har havnet oppi der da. *grøss*

Skrevet

jeg blir egentlig litt sjokka over mitt tankesett om dagene. :sjenert: Jeg har alltid hatt litt fødselsangst light og har grudd meg noe innmari til fødselen. Men nå som jeg er så klar som jeg er, gleder jeg meg faktisk til å gå gjennom det. :sjokkert:

Akkurat sånn var det for meg også! Det er sikkert naturens måte å gjøre oss mentalt klare på :jepp:

Skrevet

Akkurat sånn var det for meg også! Det er sikkert naturens måte å gjøre oss mentalt klare på :jepp:

Ja, det er nok det. Men det er bare så rart, for jeg hadde aldri trodd at jeg skulle komme så langt som til at jeg gleder meg og helst ikke vil ha epidural. :fnise: Før var det liksom mer i baner som: ''epidural, ja takk, nå med én gang'' liksom. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...