Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så bra det gikk fint hos jordmor, og at alt stod bra til. :jepp:

Koselig med arvebunad. Jeg har arvet bunaden min fra mamma. :hjerte:

Høres deilig ut med serier i senga. Vurderer å finne senga snart selv. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at alt stod bra til, og blodtrykksmodell er ikke det verste man kunne blitt! :fnise:

Høres ut som du koser deg, det er godt :happy:

Synes både bunaden du har nå og den du kanskje får arve er veldig fine! Og er helt enig i at det er ekstra stas å arve :Nikke:

Jeg har arvet etter oldemor og det er veldig spesielt å se bilder fra 1950-tallet av samme bunad. :)

Skrevet

Oj.... :sjenert:

Her er det lenge siden jeg har tatt turen innom ja.

37 uker alt!!! :nigo: Spennende spennende!!!

Skrevet

Så bra det gikk fint hos jordmor, og at alt stod bra til. :jepp:

Koselig med arvebunad. Jeg har arvet bunaden min fra mamma. :hjerte:

Høres deilig ut med serier i senga. Vurderer å finne senga snart selv. ;)

Ja, det er kjempekoselig. Håper det går i orden. :jepp:

Det hørtes ut som en god plan! :tommelsmil:

Så bra at alt stod bra til, og blodtrykksmodell er ikke det verste man kunne blitt! :fnise:

Høres ut som du koser deg, det er godt :happy:

Synes både bunaden du har nå og den du kanskje får arve er veldig fine! Og er helt enig i at det er ekstra stas å arve :Nikke:

Jeg har arvet etter oldemor og det er veldig spesielt å se bilder fra 1950-tallet av samme bunad. :)

:fnise: Nei, det er vel ikke det. :ler:

Ja, nå har jeg kommet over den der ''føler meg bæsj''-fasen og har insett at sånn er det bare. Og at jeg skal trene som en gal når jeg endelig får lov til å gjøre det. :nigo:

Så koselig da. Det er noe helt eget ved å arve sånne ting altså.

Oj.... :sjenert:

Her er det lenge siden jeg har tatt turen innom ja.

37 uker alt!!! :nigo: Spennende spennende!!!

Så koselig med besøk. Tiden går fort! :hoppe:

Skrevet

Så bra at du har hatt en fin 17. mai og at besøket hos jordmor gikk fint! :klemmer:

Kjempekoselig at du får arve bunaden til bestemor og at lille krek får en også :hjerte:

Skrevet

Så bra at du har hatt en fin 17. mai og at besøket hos jordmor gikk fint! :klemmer:

Kjempekoselig at du får arve bunaden til bestemor og at lille krek får en også :hjerte:

:klem:

Ja, jeg håper ihvertfall det. :jepp: Med en sy- og strikkegal kommende mormor tror jeg nok ikke det skal skorte på noenting i den avdelingen. :fnise:

Skrevet

Ingen andre planer enn kino i dag. Litt deilig også, men jeg merker jeg begynner å bli en smule rastløs og jeg gleder meg skikkelig til mannen kommer hjem nå. :rodmer:

Snakket nettopp med NAV. :daane: For et sigrumpa system. :roll: De hadde mottatt min søknad og inntektsopplysninger fra jobben min, men de prioriterte visstnok de som får betaling direkte fra NAV først. Helt greit, for jeg får jo lønnen min som før fra arbeidsgiver, men så sa hun at det kunne ta opptil 4 (fire!!!) måneder å behandle det. :overrasket: Nå har det jo gått 1,5 måned bare. Håper ikke lønningsdama i Bergen plutselig stopper lønnen min en dag fordi hun ikke får den hersens bekreftelsen som hun trenger. :gjeiper:

I dag har jeg altså ikke så mye på tapetet. Jeg skal få vasket lammeskinnet ihvertfall, og så tror jeg jeg skal begynne på Prosjekt: Bryllupsfotobok. Det kommer til å ta hundre år. :fnise: Og så skal jeg spise en hel kurv med jordbær som jeg kjøpte i går. :sikle:

Skrevet

Kos deg med jordbærene :) Jeg har også en rolig dag hjemme. Planen er å vaske tøy... Har en haug med tøy som burde vært lagt sammen også men vi får se :P

Skrevet

Nam, jordbær! :sikle: Jeg spiste jordbær dyppet i mørk sjokolade her om dagen.. Kan anbefales! :jepp:

Men så er jordbær i seg selv såpass godt at de ekstra kaloriene kanskje er unødvendig. :sjenert:

Når er det mannen kommer hjem? Skjønner godt at at du blir rastløs av å gå hjemme og i tillegg være alene.

4 måneder for å få behandlet søknaden?! Synes det er rart at det tar så himla lang tid for noe som burde være en veldig godt innarbeidet rutine. Men det er vel mye jobb da. :vetikke:

Hvordan vasker du lammeskinnet? Har et lammeskinn hjemme som ikke skal brukes til baby, men som sikkert hadde hatt godt av en vask. :)

Skrevet

Kos deg med jordbærene :) Jeg har også en rolig dag hjemme. Planen er å vaske tøy... Har en haug med tøy som burde vært lagt sammen også men vi får se :P

Mmm, det skal jeg gjøre. :nigo:

Huff, her også. Hele vårt miniatyrvaskerom er overfylt med klær. Jeg forstår virkelig ikke hvordan vi to klarer å lage så mye skinnentøy altså. :fnise:

Nam, jordbær! :sikle: Jeg spiste jordbær dyppet i mørk sjokolade her om dagen.. Kan anbefales! :jepp:

Men så er jordbær i seg selv såpass godt at de ekstra kaloriene kanskje er unødvendig. :sjenert:

Når er det mannen kommer hjem? Skjønner godt at at du blir rastløs av å gå hjemme og i tillegg være alene.

4 måneder for å få behandlet søknaden?! Synes det er rart at det tar så himla lang tid for noe som burde være en veldig godt innarbeidet rutine. Men det er vel mye jobb da. :vetikke:

Hvordan vasker du lammeskinnet? Har et lammeskinn hjemme som ikke skal brukes til baby, men som sikkert hadde hatt godt av en vask. :)

Åh, det hørtes kjempegodt ut. :sikle: Men du har nok rett i at de ekstra kaloriene slettes ikke er nødvendig. Jeg får vel i meg nok i løpet av en dag, liksom. :lol:

Han kommer hjem på mandag håper jeg. :strix: Gleder meg veldig, særlig siden han også har fri hele dagen når han er hjemme. :hjerte:

Det tok visst så lang tid fordi de hadde så mange saker. :vetikke: Synes allikevel det er ekstremt lenge da, på å behandle noe sånt. Særlig hvis noen er så uheldig å ha en rævva arbeidsgiver som nekter å betale ut lønn før de får bekreftelsen fra NAV. (Jeg har ikke det heldigvis. :fnise: )

På mitt lammeskinn står det at man enten kan vaske det med ullshampoo eller i maskin på 30 grader og med flytende ullvaskemiddel. Jeg tenker jeg prøver det siste, med Milo. Og så skal det tørkes flatt, strekkes ut flere ganger i løpet av tørketiden og gjerne gres litt også. :Nikke:

Skrevet

Milo og 30 grader, hm, kanskje jeg skal prøve det. Hadde vært bra med litt ny futt i lammeskinnet. :)

Ååh, han kommer hjem mandag allerede, så koselig! Nå skal han vel ikke på jobb igjen før kreket er her heller? :hakeslepp:

Det blir sikkert kjempedeilig å bare være dere to og kose dere hjemme sammen nå den siste tiden. :rodmer:

Jeg var akkurat hjemme en tur i lunsjen og sa hadet til kjæresten som reiser i dag, håper disse tre ukene går fort-fort! :Nikke:

Det er godt du har en god arbeidsgiver sånn at du ikke trenger å bekymre deg så veldig for å plutselig stå uten penger. Det må være ganske stressende å takle både baby og problemer med NAV, så det unner jeg ingen, men har forstått at det er vanlig å komme borti NAV-kluss før eller siden. :rolleyes:

Skrevet (endret)

Knabber Sushi sin statusoppdatering jeg. Har tenkt på å skrive en i mange dager nå, men nå slipper jeg å lete etter den selv. :fnise:

Termin: 7.juni

På vei: 37+5

Igjen til termin: 19 dager :overrasket:

Kjønn: Jente

Utålmodig? Ja! Nå begynner jeg å bli skikkelig utålmodig, og lille krek kan egentlig bare komme når som helst for min del. Nå er jeg klar. Både til fødsel (som merkelig nok blir mindre og mindre skremmende for hver dag som går) og til livet etterpå. :rodmer:

Aktivitet i magen: Ja, mye. Synes det er kjempedeilig å bare ligge og kjenne på henne sprelle inni der.

Navn: 99% klart ihvertfall. Vi vil se om det passer til henne, men det blir nok mest sannsynligvis det navnet vi har vært enig om siden før vi fikk vite kjønn.

Vektøkning: 23 kg :sjenert:

Vann i kroppen: Usj, ja, mye. Hobbitføtter, vannansikt og pølsefingre. Føler meg skikkelig sexy. :lol:

Kynnere: En del. Men de er bare såvidt ubehagelige (de fleste av dem ihvertfall), så jeg merker ikke så veldig mye til dem. Annet enn at lille krek blir presset veldig mot både ribbein og blære når det står på som verst.

Humør: Opp og ned. Som regel går det greit, mens andre ganger er jeg fullstendig hormonbombe og kan enten begynne å grine over hver minste lille ting eller eksplodere fullstendig i sinne.

Barnerom: Her skal hun sove ved siden av sengen vår. Så skal hun heller få nytt og fint rom i det nye huset.

Utstyr: Det eneste vi mangler nå er...bleier og Bugaboo-adapter til bilstolen. Det er ihvertfall det som helst trengs å være i hus før hun kommer.

Strekkmerker: :sukk: Over alt føles det som. Håperhåperhåper jeg klarer å holde meg unna sånne svære, dype på magen, men det er vel en tapt kamp det også snart.

Melk i brystene: Ja, men jeg har kun hatt én lekkasje til nå. Men jeg kan klemme ut hvite dråper fra begge puppene nå.

Fødsel: Gruer meg til smerten, gleder meg til resultatet. Men jeg merker at jeg er på vei inn i et skikkelig fødemodus for tiden, og at jeg psyker meg opp med at dette skal bli skikkelig kult å få oppleve. Merkelig.

Plager: Alt bortsett fra kvalme tror jeg. :dry: Det verste er bekkenløsningen som bare blir verre og verre, trøttheten fordi jeg såvidt sover om nettene og vann i kroppen. Ellers har vi jo halsbrann, kviser, fett hår og generell elendighet. :fnise:

Oppegående: Forholdsvis. Jeg er nødt til å ha meg minst en høneblund etter at jeg har stått opp (nå for tiden er det to :sjenert: ), men ellers føler jeg meg forholdsvis lett på foten. Hadde det ikke vært for bekkenløsningen hadde jeg vært i veldig god form.

Sulten: Hele tiden. Eller, nei, jeg er ikke sulten hele tiden, men jeg har lyst på mat hele tiden. Men jeg har vært flink gjennom hele svangerskapet med å spise hver 3. eller 4. time. Får jeg lyst på noe innimellom tar jeg meg et eple eller melon (og til tider kanskje en kjeks eller en lion bar eller en kakebit :fnise: ).

Spesielle matlyster: Akkurat nå er det kokosyoghurt med müsli, vannmelon og jordbær med fløte og sukker. Og krokan krone-is. :sikle:

Endret av ^^Belle^^
Skrevet

Kjente det hoppa til i magen da jeg så at du bare har 19 dager igjen, og jeg innså at jeg faktisk (mest sannsynlig) får før deg! Vi blir straks mammaer, jo! :hakeslepp::ler:

Skrevet
:overrasket: 19 dager bare? :daane: BTW så ser jeg at jeg har tippet hun kommer imorgen........tipper hun ikke gjør det likevel :hoho: Tror nemlig ikke du går til samme stikkedama som jeg skal til :klo:
Skrevet

Milo og 30 grader, hm, kanskje jeg skal prøve det. Hadde vært bra med litt ny futt i lammeskinnet. :)

Ååh, han kommer hjem mandag allerede, så koselig! Nå skal han vel ikke på jobb igjen før kreket er her heller? :hakeslepp:

Det blir sikkert kjempedeilig å bare være dere to og kose dere hjemme sammen nå den siste tiden. :rodmer:

Jeg var akkurat hjemme en tur i lunsjen og sa hadet til kjæresten som reiser i dag, håper disse tre ukene går fort-fort! :Nikke:

Det er godt du har en god arbeidsgiver sånn at du ikke trenger å bekymre deg så veldig for å plutselig stå uten penger. Det må være ganske stressende å takle både baby og problemer med NAV, så det unner jeg ingen, men har forstått at det er vanlig å komme borti NAV-kluss før eller siden. :rolleyes:

:jepp: Det skal ihvertfall jeg prøve. De sier jo at det er best med skikkelig ullshampoo og håndvask da, men her i gården funker ikke håndvask. Da blir det liksom aldri gjort. Så enten får Milo funke, eller så slutter vi å bruke skinnet. :ler:

Nei, dette er siste turen hans før lille krek kommer. Tror han er litt sånn: :bond: akkurat nå. :fnise:

Ja, vi får ha litt sånn siste krampekos når det bare er oss to her i huset. Håper det blir fint vær, så kan vi ut i båten og kanskje grille litt og sånn. :sol:

Ukene går faktisk fortere enn hva man hadde trodd i utgangspunktet. Det er bare kanskje den siste halve uken som er kjip. Da går man liksom inn i ventemodus og bare gleder seg hele tiden. Men jeg regner med dere har Skype? :nigo:

Ja, det var en skikkelig lettelse altså. Jeg så for meg, i min villfarelse, at jeg måtte begynne å slite med å sende søknad på nytt osvosv, med en liten baby på slep. :daane:

Skrevet

Kjente det hoppa til i magen da jeg så at du bare har 19 dager igjen, og jeg innså at jeg faktisk (mest sannsynlig) får før deg! Vi blir straks mammaer, jo! :hakeslepp::ler:

:fnise: Du skal vel få en uke før termin eller noe? Spennende. Men samtidig veldig sykt å tenke på. :fnise:

:overrasket: 19 dager bare? :daane: BTW så ser jeg at jeg har tippet hun kommer imorgen........tipper hun ikke gjør det likevel :hoho: Tror nemlig ikke du går til samme stikkedama som jeg skal til :klo:

:haar: I morgen hadde ikke gått. Mannen er jo ikke hjemme enda. :ler: Vi får prøve å holde henne inne til han kommer hjem ihvertfall. Men jeg tror det også jeg altså. Har alltid hatt en følelse på at jeg må gå lenge over termin. :gjeiper:

Jeg går til en mann. I sentrum. Rett overfor kebaben. Hvem går du til da?

Skrevet

:hakeslepp:

Du sniker i køa, altså! :nei::fnise:

(Vet at du ikke gjør det med vilje, da :kose:) Håper frøkna mi kommer ganske raskt etter dere to er blitt mødre. :Nikke:

Skrevet

Næhei, ikke det så! Termin to dager før Belle i utgangspunktet, faktisk! :snurt:

:ler:

Men jeg hadde innstilt meg på å gå to uker over tida siden mamma gjorde det med oss alle tre, så tenkte jeg kom til å få plutten ut mot slutten av juni, jeg. Så blir det et mai-barn i stedet, gitt.

Skrevet

Næhei, ikke det så! Termin to dager før Belle i utgangspunktet, faktisk! :snurt:

Men jeg hadde innstilt meg på å gå to uker over tida siden mamma gjorde det med oss alle tre, så tenkte jeg kom til å få plutten ut mot slutten av juni, jeg. Så blir det et mai-barn i stedet, gitt.

:rodme: Ops... Jeg kan ikke å telle, skjønner du. :ler:

Maibarn er jo herlig, da - vi hadde egentlig planlagt å starte prøvinga litt før slik at vi også fikk det... (Kontrollfrik, jeg? Neida. :sjenert:) Men juni er nå heller ikke så verst. :)

Skrevet

:fnise: Det er sant.

Her har pessimisten i meg også innstilt seg på å måtte bli satt i gang to uker på overtid. :sjenert: Håper jo at jeg kan unngå det da, men jeg klarer liksom ikke helt å tro på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...