Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ellers ser lista di veldig lik ut som min endte opp etter den samtalen, men tror du mangler pysjbukse :klo: Var visst greit å ha, fordi stellerommet ofte var plassert sånn at du måtte ut i gangen :Nikke: Lite stilig å valse rundt i gangene i nettingtruser, megabind og sykehusskjorte :ler: Jo, en ting til; tøflene du tar med må ha såler under - ikke lov å bruke sånne tovede strikketøfler f.eks, pga hygienen!

Ellers; ta imot all hjelp du tilbys, spør og grav om alt mellom himmel og jord, kjenn på hvor mye besøk du vil ta imot på selve sykehuset, selv om du der og da føler deg ganske bra - du blir mer sliten av besøk enn du aner i forkant...og det er ikke nødvendig å ta med tutt fordi du får ikke lov å bruke den likevel (mye bedre å la den ligge hjemme og plugge den i når ingen bedre-vitere henger over deg mente hun :fnise:)

Hun mener vi er heldige som er førstegangsfødende, da kommer mye av hjelpa mer av seg selv. Fordi hun har tvillinger fra før av så tenkte de at hun hadde kontroll på ammingen, og tilbydde seg ikke noe særlig å hjelpe...hadde de spurt hadde de visst at tvillingene fikk flaske stort sett fra de kom hjem fra sykehuset, fordi det var vondt og vanskelig å amme to stk!

Takk for mange gode tips. :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bah, ekstremt med luft i magen akkurat nå. :bond: Men så tenker jeg: fytti for en pyse du er. Om bare noen få uker kommer du til å få hundre ganger vondere enn dette. :sjenert:

Natta alle søte KG-jenter! :klem:

Skrevet

Godt du er alene hjemme :fise: :fnise:

... ingenting er så galt at det ikke er godt for noe! :ler:

Skrevet

Natta? Kvart over ti? Savner det allerede jeg! :Gjesp: Håper du sover godt :)

Skrevet

Håper du får en fin dag idag!

:klemmer:

Skrevet

Godt du er alene hjemme :fise: :fnise:

... ingenting er så galt at det ikke er godt for noe! :ler:

:hoho: Det har du rett i.

Natta? Kvart over ti? Savner det allerede jeg! :Gjesp: Håper du sover godt :)

:fnise: Jeg må få inn noen siste krampetak på sovefronten nå som jeg har mulighet til det. :sovne:

Håper du får en fin dag idag!

:klemmer:

Det gjør jeg nok helt sikkert. :jepp:

Skrevet

Sover du godt om natta? Her er det lettere å få seg en blund på formiddagen av en eller annen grunn :klo: Natta består stort sett bare av å snu seg, våkne, snu seg, våkne osv osv...

Skrevet

Sover du godt om natta? Her er det lettere å få seg en blund på formiddagen av en eller annen grunn :klo: Natta består stort sett bare av å snu seg, våkne, snu seg, våkne osv osv...

Ja, sånn er det her også. Jeg har vel ikke sovet hele natten gjennom siden jeg ble gravid omtrent. :daane: I begynnelsen var det fordi jeg måtte så innmari på do hele tiden. Det er det nå også da, men i tillegg våkner jeg hver gang jeg snur meg fordi det er vondt og jeg våkner av at jeg snorker eller sikler eller får halsbrann eller at lille krek turner inni der. :fnise: Jeg pleier som regel å måtte ha meg en minimum 1 times blund sånn et par timer etter at jeg har stått opp. :sjenert: Og kanskje en senere på dagen også, alt etter hvor tidlig jeg stod opp.

Skrevet

Det ble visst en to timers høneblund fra 11 til 1 i dag. :sjenert: Bah, det er slitsomt når nettene sliter meg ut mer enn de ''uthviler'' meg. Men da er det godt å ha fri hele dagen sånn at jeg kan sove akkurat når jeg vil. :nigo: Ant siste (sies det på bokmål? Eller er det bare dialekt? :klo: ) dagen før permisjon i dag faktisk. :hoppe:

I dag har jeg absolutt ingen andre planer enn å gå rundt og sulle her hjemme.

Jeg skal:

* gjøre ferdig fødebag så langt som det går

* begynne å mekke noen spillelister til fødsel

* øve meg på å

(jeg smelter helt hver gang jeg ser den videoen :rodmer: ) før det pakkes i bagen (jeg kom på, til min store gru, at jeg har glemt helt ut å i det hele tatt tenke på å ta det med)

* se Bleach :nigo:

* ta magebilde

* lage middag (pestomarinert kyllingfilet med couscous - lager det som en salat tror jeg, og hiver oppi litt kikerter, løk og bønnespirer)

* lufte lammeskinnet

Skrevet

Nå ble jeg litt usikker her...har dere vasket lammeskinnet før bruk? :klo:

Skrevet (endret)

Magebilde i dag, 36+6. Synes forsåvidt magen ser større ut på bildene fra forrige uke, men jeg tror kanskje de bildene lyver litt i forhold til virkeligheten. Magen min er ikke så spiss tror jeg. I tillegg har den samme toppen vært i både vaskemaskin og tørketrommel etter forrige gang, så den var bare littegranne pølseskinn i dag. :fnise: Link til albumet

366.jpg

3662.jpg

Endret av ^^Belle^^
Skrevet

Fiiine magen!!

Nå ble jeg litt usikker her...har dere vasket lammeskinnet før bruk? :klo:

Vi har lammeskinn fra Nøstebarn, og på pakken sto det at det ikke behøvde å vaskes før bruk fordi det var behandlet i beskyttende atmosfære eller noe i den duren. Hvis jeg hadde kjøpt lammeskinn som hadde ligget åpent i butikken, tror jeg nok at jeg ville vasket det.

Skrevet

Fiiine magen!!

Vi har lammeskinn fra Nøstebarn, og på pakken sto det at det ikke behøvde å vaskes før bruk fordi det var behandlet i beskyttende atmosfære eller noe i den duren. Hvis jeg hadde kjøpt lammeskinn som hadde ligget åpent i butikken, tror jeg nok at jeg ville vasket det.

Takketakk. :nigo:

Dette er skinn fra Barnas Hus, og det har ligget oppi en kurv sammen med andre skinn (både langhårede og korthårede) åpent i butikken ja. Da vasker jeg det. :Nikke:

Skrevet

For en flott mage! :jepp: Gleder meg til jeg også får en flott mage å vise fram!

begynner du å bli lei, eller nyter du det enda? :)

Skrevet

For en flott mage! :jepp: Gleder meg til jeg også får en flott mage å vise fram!

begynner du å bli lei, eller nyter du det enda? :)

Åh, takk skal du ha. Jeg er veldig fornøyd med den altså, og er egentlig glad for at den ikke er større enn den er. :fnise:

Jeg er litt lei nå, men det er mest fordi jeg har vondt og har så innmari lyst til å begynne å bevege skikkelig på meg igjen. (Jeg går og drømmer om body pump og MRL om dagen :sjenert: ) Og så gleder jeg meg selvsagt noe helt sykt til å få treffe lille krek. Det er vel det jeg tenker mest på for tiden. Lurer på hvordan hun ser ut og hvordan hun kommer til å være. :rodmer:

Skrevet

* begynne å mekke noen spillelister til fødsel - :hoho: fytti for en blanding jeg har klart å sette sammen

* øve meg på å knyte bæresjal

* se Bleach :nigo:

* ta magebilde

* lage middag (pestomarinert kyllingfilet med couscous - lager det som en salat tror jeg, og hiver oppi litt kikerter, løk og bønnespirer)

* lufte lammeskinnet - men jeg skal vaske det allikevel så ingen vits

* gjøre ferdig fødebag så langt som det går - det som mangler nå er:

- Helsekort

- Lader til mobil og ipod

- Kamera

- Klær til mannen (i tørketrommelen as we speak)

- Pysjamasbukse (jeg bruker den fantastiske piratbuksen fra H&M til dette, men den må jeg vente med for den bruker jeg hver dag :fnise: )

- Ammebh (også i tørketrommelen)

- Toalettsaker som ikke kan pakkes før vi reiser

- Bøker

- ipod + dockingstasjon

- Matpakke + vannflaske

- Hentesett (mamma er ikke helt ferdig enda)

- Lammeskinn (må vaskes)

Jeg har laget en liste over dette som jeg bare lar ligge oppå den åpne kofferten. Så får jeg krysse av etterhvert som jeg får lagt ting oppi. :jepp:

Skrevet

:hoppendeglad: 37 uker i dag! :hoppendeglad:

Tenk, nå er lille krek ferdig bakt. :grine: Hun kan godt holde seg inne i enda noen uker da, men nå nærmer det seg altså. :rodmer:

Absolutt ingen planer hverken i dag eller i morgen. Nå er jeg ferdig med fødebagen og lurer på hva i huleste jeg skal ta meg til nå. :fnise: Derfor begynte jeg å mekke fotobok i går. Fra bryllupsreisen vår til Italia. :hjerte: Åh, jeg lengter sånn tilbake når jeg ser på bildene. *sukk*

Det eneste jeg lurer litt på er hvor mange bilder det er vanlig å ha på én A4-side? Noen av dere fotobokguruer som vet? Jeg har jo brukt den standard innstillingen med 4 stk per side, men jeg frykter at bildene da kanskje blir litt små? :vetikke:

Så det blir nok fotobokmekking og fødselsspillelistelytting ( :ler: ) i dag tror jeg. Og så skal jeg bake dersom jeg får lysten, og handle mat. Og kanskje ta på meg en ny neglelakk, jeg må bare finne ut hvilken farge først. :Nikke:

Skrevet

Gratulerer med ferdigbakt krek! :strix:

Skrevet

Gratulerer med ferdigbakt krek! :strix:

:rodmer:

----------

Nå har jeg bestilt meg min aller første fotobok. :hoppendeglad: Det er utrolig hvor raskt man kommer inn i det altså. I går måtte jeg bare slutte fordi jeg ikke helt visste hvordan jeg skulle gjøre det. Jeg eier ikke et eneste kreativt bein i kroppen. :fnise: Men denne gjorde jo jobben for meg på en måte. Fantastisk. :tommelsmil: Gleder meg til å se hvordan det blir. :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...