Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å vente til uke 35 med bringebærbladkapsler :Nikke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååh, så koselig! :hjerte:

Ja, kjempekos. :nigo:

Hun kommer 1. juni! :jepp:

Notert.

Når var starten for bringebærkaplser igjen? Tok det sist men husker ikke når jeg begynte.

De sier litt forskjellig, men jeg begynte forsiktig i uke 28, altså tredje trimester. Men det er ikke før nå i forrige uke at jeg turte å begynne på full dose.

Jeg fikk beskjed om å vente til uke 35 med bringebærbladkapsler :Nikke:

Det hørtes fornuftig ut.

Skrevet

Var det vondt? Hører noen sier det gjør noe så inni hampen vondt :sjenert:

Skrevet

Var det vondt? Hører noen sier det gjør noe så inni hampen vondt :sjenert:

Jeg synes ikke det var vondt. Eneste den i hånda, der han måtte pirke litt og fant en nerve (fikk ''støt'' og hånden rykket til av egen maskin :fnise: ) var litt ubehagelig. Men jeg har ikke et snev av hverken sprøyte- eller stikkeskrekk (man kommer fort over det når man må stikke seg selv med sprøyte under IVF-behandling :gjeiper: ) og liker egentlig å se på når noe blir stukket inn. :ler:

Men jeg kan tenke meg det kan være fælt for de med sprøyteskrekk da, for det er jo tross alt nåler man stikker inn i huden. Jeg blødde litt etter de på føttene og i hodet, og har fremdeles merker etter de i hendene.

Skrevet

Vel hjemme fra nok en deilig økt med vanngym. :happy: Det er så utrolig avslappende og herlig. :nigo:

I dag har jeg fått utrettet lite og ingenting føler jeg. Ikke engang kjøkkenet er ryddet. Jaja, nå har jeg ihvertfall fått handlet inn alt bortsett fra bleier til fødebagen, så i morgen skal jeg klare å bli ferdig med den. :Nikke:

- fortsette med fødebagen - jeg har jo tross alt fortsatt da, men er ikke ferdig enda :fnise: Driver og mekker på listen, og den vokser jo bare mer og mer. Dere finner den under linken som heter utstyrsliste dersom noen skulle være interessert.

- rydde på kjøkkenet

- lage middag - det ble laks med chili og ingefær, fullkornscouscous og en dæsj fløte :sikle:

- se på serier

- sove

- besøke svigermor+kjæreste

- vanngym

Skrevet

Heihei!

Hva gjør du under vanngym? Jeg ser for meg at når jeg blir stor og tung så blir det bra deilig å ta en svømmetur i uka. :)

Skrevet

Så morsomt med tippekonkurranse! Jeg satser på at hun kommer 7. juni ;)

Skrevet

Jeg kommer med fødebaginnspill :fnise:

I forhold til iPod - har du noe høyttaler / dockingsett som er lite og enkelt å ta med? Forrige gang laget jeg to spillelister til bruk UNDER fødsel. Hadde en rolig-liste, som ble brukt i starten når ting var i gang. Og en "action-liste" som jeg brukte for fullt når jeg måtte få ting skikkelig i gang. Mannen ler fortsatt av minnet av meg som henger over "prekestolen" mens jeg ser ut som jeg er med på en step-time (fikk beskjed om å bevege beina så mye som mulig for å hjelpe riene...) mens vi hører på "Fighter" av Christina Aguilera av alle ting :hoho: Brenne et par CDer er jo også alternativ, OM du har lyst på musikk til jobben selvsagt ;) Det er jo smak og behag!

- Husk på å pakke ned noen klær til mannen også :)

- Lypsyl / leppepomade kan være kjekt å ha, man blir gjerne litt tørr på leppene av slitenhet og sykehuslufta

- Kamera med nyladet batteri så jeg ikke på lista, men det har du nok kontroll på ;)

- Vi hadde også en "matpakke"pose stående med litt Farris / kjeks / annen drikke jeg følte for. Om man kommer inn på sykehuset på natta er det ikke sikkert kiosken er åpen, da kan litt snacks være godt å ha tilgjengelig både for mannen og deg.

Skrevet

Heihei!

Hva gjør du under vanngym? Jeg ser for meg at når jeg blir stor og tung så blir det bra deilig å ta en svømmetur i uka. :)

Vi gjør ikke de store sprellene akkurat, men det er nok for min tunge gravidkropp ihvertfall. :fnise:

Vi starter med et par runder oppvarming ved å svømme att og fram. Jeg liker egentlig ikke å svømme bryst for likevekten har liksom blitt flyttet og det er så uvant. Så vrikker vi på hofter og skuldre litt før vi strekker ut her og der. Vi pleier også å sykle en del i vannet. I dag hadde vi ''trening'' (jeg har ikke samvittighet til å kalle det for skikkelig trening :gjeiper: ) av armer med små baller under vannet. Så er det babymeditasjon ( vi skal liksom ''tenkesnakke'' med babyen i magen :roll: jeg tror så absolutt ikke på sånne ting, så dette er litt teit for min del :sjenert: ) før vi går sammen to og to med en sånn flytestilkting. Den ene holder beina til den andre, mens denne legger hodet på flytedingsen og bare slapper helt av og flyyyter. Dette er så deilig. :nigo:

Selv om jeg aldri i mitt liv ville ha klassifisert dette som trening, så vil jeg absolutt anbefale det altså. Jeg merker at hele meg har fått slappet av og ikke minst trimmet bekkenet på en god måte.

Så morsomt med tippekonkurranse! Jeg satser på at hun kommer 7. juni ;)

Tipping er notert! :nigo:

Jeg kommer med fødebaginnspill :fnise:

I forhold til iPod - har du noe høyttaler / dockingsett som er lite og enkelt å ta med? Forrige gang laget jeg to spillelister til bruk UNDER fødsel. Hadde en rolig-liste, som ble brukt i starten når ting var i gang. Og en "action-liste" som jeg brukte for fullt når jeg måtte få ting skikkelig i gang. Mannen ler fortsatt av minnet av meg som henger over "prekestolen" mens jeg ser ut som jeg er med på en step-time (fikk beskjed om å bevege beina så mye som mulig for å hjelpe riene...) mens vi hører på "Fighter" av Christina Aguilera av alle ting :hoho: Brenne et par CDer er jo også alternativ, OM du har lyst på musikk til jobben selvsagt ;) Det er jo smak og behag!

- Husk på å pakke ned noen klær til mannen også :)

- Lypsyl / leppepomade kan være kjekt å ha, man blir gjerne litt tørr på leppene av slitenhet og sykehuslufta

- Kamera med nyladet batteri så jeg ikke på lista, men det har du nok kontroll på ;)

- Vi hadde også en "matpakke"pose stående med litt Farris / kjeks / annen drikke jeg følte for. Om man kommer inn på sykehuset på natta er det ikke sikkert kiosken er åpen, da kan litt snacks være godt å ha tilgjengelig både for mannen og deg.

Åh, takk for innspill søte du. :klem: Skal oppdatere listen med én gang. Tips om musikk var genialt. Det skal jeg definitivt bruke! :jepp: Kanskje jeg kan låne dockingstasjonen til søster? Må huske å spør.

Skrevet

Jeg tipper 5. juni. :jepp:

Håper du får en fin dag! :klemmer:

Skrevet

Jeg tipper 5. juni. :jepp:

Håper du får en fin dag! :klemmer:

Bursdagen min det jo. :nigo: Tipping er notert.

Dagen kommer garantert til å bli fin. Venninnekos. :happy:

Skrevet

Dagens planer:

* Spise lunsj med venninne

* Gjøre meg ferdig med fødebagen

* Rydde på kjøkkenet

* Lage middag

* Sove

* Handle mat

...og det var vel det. :fnise: Bekkenet er ikke helt samarbeidsvillig i dag kjenner jeg - jeg måtte ta meg en pause under min 10 minutter lange sminkeøkt :sjenert: - så jeg får ta dagen som den kommer.

Etter å ha lest i Pingtings dagbok har jeg veldigveldig lyst til å lage denne, så kanskje det blir noe senere i dag dersom formen tillater det. :nigo:

Skrevet (endret)

Et innspill til fødebaggen er faktisk ullsokker... Jeg frøs som fy på beina etter sist fødsel. En bruker så mye energi at en ikke har noe igjen til å holde varmen.

Edit; skriveleif.

Endret av liv
Skrevet

Et innspill til fødebaggen er faktisk ullsokker... Jeg frøs som fy på beina etter sist fødsel. En bruker så mye energi at en ikke har noe igjen til å holde varmen.

Edit; skriveleif.

Tusen takk for tips. :jepp: Synes sånn er greit å få altså, for nå for tiden er jeg så varm hele tiden at jeg ikke klarer å tenke på varme klær og sånn. :fnise:

Skrevet

Enda et innspill til sykehusbagen: Tror ikke du trenger 3 strømpebukser + x antall sparkebukser til kreket.. ;) S hadde bare body på seg hele tida mens vi var på sykehuset, for hun var til enhver tid godt pakka inn i teppe, helseteppe og dyne.

Skrevet

Jeg har også et innspill til fødebaggen... Noe jeg ikke hadde tenkt på - men som mannen tok med seg når han var hjemmom den kvelden jeg ble lagt inn var drikkeflaska mi (Camelback). Fordelen med den er at åpningen er så stor at den lett kan fylles med isbiter og kaldt vann. Også er det enklere å håndtere en flaske enn plastglass med sugerør.

Det funger sikkert med annen drikkeflaske også - men jeg er så glad i Camelback flaska mi at jeg må nesten gjøre litt reklame for den :)

Skrevet

...og så trenger du ikke ta med bleier, det får vi på sykehuset :Nikke: Snakket med søs om fødebagen idag, greit å få tips fra noen som nettopp har vært der ;)

Skrevet

Enda et innspill til sykehusbagen: Tror ikke du trenger 3 strømpebukser + x antall sparkebukser til kreket.. ;) S hadde bare body på seg hele tida mens vi var på sykehuset, for hun var til enhver tid godt pakka inn i teppe, helseteppe og dyne.

:fnise: Jeg tenkte det var litt overkill ja. :ler: Takk for tips! :nigo:

Jeg har også et innspill til fødebaggen... Noe jeg ikke hadde tenkt på - men som mannen tok med seg når han var hjemmom den kvelden jeg ble lagt inn var drikkeflaska mi (Camelback). Fordelen med den er at åpningen er så stor at den lett kan fylles med isbiter og kaldt vann. Også er det enklere å håndtere en flaske enn plastglass med sugerør.

Det funger sikkert med annen drikkeflaske også - men jeg er så glad i Camelback flaska mi at jeg må nesten gjøre litt reklame for den :)

Ja, det har jeg faktisk tenkt på, men har glemt å skrive på. Her hjemme er jeg fullstendig avhengig av vannflasken min, så det skal definitivt skrives på og pakkes med. :tommelsmil:

...og så trenger du ikke ta med bleier, det får vi på sykehuset :Nikke: Snakket med søs om fødebagen idag, greit å få tips fra noen som nettopp har vært der ;)

Greit å vite! :jepp: Og dersom vi skulle være så heldige å havne på hotellet (de tre rommene som finnes :dry: ) kan jeg sende mannen ut for å handle bleier tenker jeg. :Nikke:

Var det noe mer hun kunne si? Det varierer sånn fra sykehus til sykehus, så jeg har liksom helgardert meg i alle ender for jeg er så redd får å mangle noe. :sjenert:

Skrevet

Da har bestis både kommet og dratt. :rodmer: Nå har jeg ikke sett henne (og nesten ikke snakket med henne) siden oktober sånn ca, og vi hadde MYE å snakke om. :fnise: Jeg ler alltid så mye når jeg er med henne, for hun er rett og slett gal og forteller de særeste historier om alt hun har klart å rote seg bort i. Helt motsatt av meg altså. :ler: Hun skal heldigvis være hjemme i hele sommer, så vi får god tid til å henge sammen. Deilig. :hoppendeglad:

Nå kommer snart søster på besøk. Vi skal lage middag sammen før hun stikker på spillekveld. Kjempekos det også. :happy:

Åh, fin dag altså. :nigo:

Skrevet

Greit å vite! :jepp: Og dersom vi skulle være så heldige å havne på hotellet (de tre rommene som finnes :dry: ) kan jeg sende mannen ut for å handle bleier tenker jeg. :Nikke:

Var det noe mer hun kunne si? Det varierer sånn fra sykehus til sykehus, så jeg har liksom helgardert meg i alle ender for jeg er så redd får å mangle noe. :sjenert:

Ellers ser lista di veldig lik ut som min endte opp etter den samtalen, men tror du mangler pysjbukse :klo: Var visst greit å ha, fordi stellerommet ofte var plassert sånn at du måtte ut i gangen :Nikke: Lite stilig å valse rundt i gangene i nettingtruser, megabind og sykehusskjorte :ler: Jo, en ting til; tøflene du tar med må ha såler under - ikke lov å bruke sånne tovede strikketøfler f.eks, pga hygienen!

Ellers; ta imot all hjelp du tilbys, spør og grav om alt mellom himmel og jord, kjenn på hvor mye besøk du vil ta imot på selve sykehuset, selv om du der og da føler deg ganske bra - du blir mer sliten av besøk enn du aner i forkant...og det er ikke nødvendig å ta med tutt fordi du får ikke lov å bruke den likevel (mye bedre å la den ligge hjemme og plugge den i når ingen bedre-vitere henger over deg mente hun :fnise:)

Hun mener vi er heldige som er førstegangsfødende, da kommer mye av hjelpa mer av seg selv. Fordi hun har tvillinger fra før av så tenkte de at hun hadde kontroll på ammingen, og tilbydde seg ikke noe særlig å hjelpe...hadde de spurt hadde de visst at tvillingene fikk flaske stort sett fra de kom hjem fra sykehuset, fordi det var vondt og vanskelig å amme to stk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...