^^Belle^^ Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #2121 Skrevet 4. mai 2011 Tilbake fra vanngym. Åh, det er terapi både for kropp og sjel altså. :happy: Merker det er en stund siden jeg har trent når jeg kjenner det i beina etter en time med eldregymnastikk. Nå i det siste har jeg faktisk gledet meg mer og mer til å begynne å trene igjen. MRL og body pump. *sær* Jeg har vært skikkelig slapp i dag. Stod opp klokken halv 8, sov to timers ''middagshvil'' fra halv 11 til halv 1, sov en halvtime fra halv 3 til 3 og lå og døste i en time fra halv 6 til halv 7. Nå er jeg trøtt som en strømpe igjen, og tviler på at jeg klarer å holde ut til mannen kommer hjem fra fotballkamp.
Lilywhite Skrevet 4. mai 2011 #2122 Skrevet 4. mai 2011 Så bra at du har kost deg på vanngym i dag Kjedelig at det ble en sånn drittdag i går, men man har sånne dager innimellom dessverre... Synes det er merkelig at dere ikke får solgt leiligheten deres, hører jo hele tiden at boligmarkedet er så hett for tiden... Så dere har nok hatt uflaks... Men det må vel ordne seg snart Du har lov å føle deg litt ille til mote noen ganger selv om dette var veldig ønsket og etterlengtet Sikkert ikke dumt som de andre sier å være litt snill med seg selv! Måtte le litt av mannen din og hans naive oppfatning av fødsler da Skjønner at du gruer deg en del, men det går nok bra Bare tenk på hva som venter deg etterpå
Lilywhite Skrevet 4. mai 2011 #2123 Skrevet 4. mai 2011 (endret) Dobbelpost Endret 4. mai 2011 av Lilywhite
MellonCollie Skrevet 4. mai 2011 #2124 Skrevet 4. mai 2011 Jeg kan ikke annet enn å signere alt dette med gravid"klaging" over... jeg vet jeg er utrolig heldig og priviligert som får lov til å oppleve det å bære frem et nytt menneske. Men jeg klarer ikke å nyte graviditet for fullt likevel. Jeg savner å føle meg vel med utseendet mitt, jeg savner å kunne legge meg for å sove uten at en blekksprut tar kontroll over kroppen og jeg savner å kunne være bare meg selv - uten den offentlige "attraksjonen" som magen tross alt er. Alle disse tingene har sine hyggelige sider også, men det er faktisk lov å si at man ikke trives med det. Og når man på toppen av det hele får med en del vondter og ubehag... ja, da er det ikke rart noen dager er tyngre enn andre Dette er siste gang jeg går gravid, og jeg forsøker å nyte det. For jeg VET at jeg kommer til å savne følelsen og "nærheten". Men likevel; gleder meg vilt til å bli meg selv igjen. Og hvis det er noen trøst; jeg synes fødsel var 100 ganger bedre enn en graviditet
Diddles Skrevet 4. mai 2011 #2125 Skrevet 4. mai 2011 Jeg kan ikke annet enn å signere alt dette med gravid"klaging" over... jeg vet jeg er utrolig heldig og priviligert som får lov til å oppleve det å bære frem et nytt menneske. Men jeg klarer ikke å nyte graviditet for fullt likevel. Jeg savner å føle meg vel med utseendet mitt, jeg savner å kunne legge meg for å sove uten at en blekksprut tar kontroll over kroppen og jeg savner å kunne være bare meg selv - uten den offentlige "attraksjonen" som magen tross alt er. Alle disse tingene har sine hyggelige sider også, men det er faktisk lov å si at man ikke trives med det. Og når man på toppen av det hele får med en del vondter og ubehag... ja, da er det ikke rart noen dager er tyngre enn andre Dette er siste gang jeg går gravid, og jeg forsøker å nyte det. For jeg VET at jeg kommer til å savne følelsen og "nærheten". Men likevel; gleder meg vilt til å bli meg selv igjen. Og hvis det er noen trøst; jeg synes fødsel var 100 ganger bedre enn en graviditet Halleluja
^^Belle^^ Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #2126 Skrevet 5. mai 2011 Jeg kan ikke annet enn å signere alt dette med gravid"klaging" over... jeg vet jeg er utrolig heldig og priviligert som får lov til å oppleve det å bære frem et nytt menneske. Men jeg klarer ikke å nyte graviditet for fullt likevel. Jeg savner å føle meg vel med utseendet mitt, jeg savner å kunne legge meg for å sove uten at en blekksprut tar kontroll over kroppen og jeg savner å kunne være bare meg selv - uten den offentlige "attraksjonen" som magen tross alt er. Alle disse tingene har sine hyggelige sider også, men det er faktisk lov å si at man ikke trives med det. Og når man på toppen av det hele får med en del vondter og ubehag... ja, da er det ikke rart noen dager er tyngre enn andre Dette er siste gang jeg går gravid, og jeg forsøker å nyte det. For jeg VET at jeg kommer til å savne følelsen og "nærheten". Men likevel; gleder meg vilt til å bli meg selv igjen. Og hvis det er noen trøst; jeg synes fødsel var 100 ganger bedre enn en graviditet Jeg håper jo ikke dette er siste gangen for oss da, men man vet jo aldri om vi klarer det igjen. Derfor synes jeg det er litt trist. Men jeg har innfunnet meg med at det ikke går an å sveve på en rosa sky gjennom et helt svangerskap, særlig når man får den ene plagen oppå den andre. Håper inderlig at jeg synes det samme om min fødsel.
hegejenta30 Skrevet 5. mai 2011 #2127 Skrevet 5. mai 2011 Innom med en og en til deg på en helt vanlig torsdag!
^^Belle^^ Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #2128 Skrevet 5. mai 2011 Innom med en og en til deg på en helt vanlig torsdag! Takk for det. :happy:
^^Belle^^ Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #2129 Skrevet 5. mai 2011 Snille søster drar meg med på kjøpesenteret for å finne noe fint å ha på meg i konfirmasjon og på 17.mai. Tror nok hun merket at jeg var litt deppa angående det hele. Ellers: jeg har bakt. Tror det ble en total fiasko, men vi får vente å se hvordan det smaker. Det ble denne, bare i porsjonsformer, og med oppskriften delt i to. Tror nok det blir bedre og mer vellykket med en hel form altså, for da kan sjokoladen få mulighet til å flyte til toppen sånn at overflaten blir jevn og fin. Mine ble bare klumpete og veldig kjeksete. Jeg hadde ikke oppi all kjeksen som var meningen engang, for jeg synes det ble for mye. ...og allikevel ble det for mye kjeks synes jeg. *notere seg bak øret* Jaja, de smaker vel forhåpentligvis godt. Om ikke annet, så blir det ihvertfall kjeks med sjokoladetrekk.
hegejenta30 Skrevet 5. mai 2011 #2130 Skrevet 5. mai 2011 Den kaken så farlig god ut! Også så praktisk at den ikke skal stekes!
^^Belle^^ Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #2132 Skrevet 5. mai 2011 Det ble kjempegodt. Selv om det ikke akkurat ble glansbildefint. Og så er det i teorien bare kjeks med sjokolade. Men det var jo sjokoladesuget jeg ville stille da, så da er alt okei. Jeg har også funnet meg en kjole. Den er rød og fin og jeg føler meg faktisk vel i den. Og så kostet den bare 100 kr.
^^Belle^^ Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #2135 Skrevet 5. mai 2011 100 kroner? Ikke dumt! Tilbud på H&M. Alle gravide kommer sikkert til å gå rundt med en sånn en på 17.mai.
Kokos Skrevet 5. mai 2011 #2136 Skrevet 5. mai 2011 (endret) Oh noes, den kaka så fantastisk ut. Jeg elsker sjokolade, kjeks og ikke minst sjokoladekjeks, så det burde jo være perfekt kake for meg. Hva slags "semi-sweet" sjokolade brukte du? Jeg gir nesten opp med en gang jeg ser cups, sticks og ounces, men fikk veldig lyst til å teste denne kaka! Jippi for at du fant en fin kjole! Og til den prisen i tillegg, helt supert. Elsker sånne kupp Edit: Leste en annen oppskrift nå, der det tipses om å strø salt (av god kvalitet) på toppen.. Sikkert kjempegodt! Endret 5. mai 2011 av Kokos
Diddles Skrevet 5. mai 2011 #2137 Skrevet 5. mai 2011 Tilbud på H&M. Alle gravide kommer sikkert til å gå rundt med en sånn en på 17.mai. What?? Jeg var på H&M igår, så ingen rød kjole til 100 kr Fotsid eller? Snakk om kupp Kjøp silkebånd å knyt rundt under puppene, eller en fin blomst å feste på, og vips er kjolen din ikke lik "alle andre gravide" sin likevel Nesten så jeg må gå og kikke litt jeg også
^^Belle^^ Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #2138 Skrevet 5. mai 2011 Oh noes, den kaka så fantastisk ut. Jeg elsker sjokolade, kjeks og ikke minst sjokoladekjeks, så det burde jo være perfekt kake for meg. Hva slags "semi-sweet" sjokolade brukte du? Jeg gir nesten opp med en gang jeg ser cups, sticks og ounces, men fikk veldig lyst til å teste denne kaka! Jippi for at du fant en fin kjole! Og til den prisen i tillegg, helt supert. Elsker sånne kupp Edit: Leste en annen oppskrift nå, der det tipses om å strø salt (av god kvalitet) på toppen.. Sikkert kjempegodt! Den var helt fantastisk god. Litt Delfiakake-lignende, som jeg elsker. Bare med myyye mer kjeks og så brukte jeg lys kokesjokolade. Jeg fant faktisk den originale Digestive-kjeksen på butikken vår, men jeg skulle tro at Kornmokjeks er et bra alternativ. Tror det var linket til bilde av den i originaloppskriften? Jeg har oversatt så mange oppskrifter jeg nå, at jeg husker (så og si) hvor mye en cup med mel eller sukker eller smør veier. Og en cup er også 2,5 dl. Oppskriften: 171 g smør 425 g sjokolade 188 ml kremfløte 510 g kjeks Dette er nok til en 22,5 cm (er det ikke 9 inch?) rund form. Jeg halverte den altså, og fikk nok til 5 porsjonsformer. Kjeksen ville jeg tatt litt på gefylen. Jeg brukte altså litt for mye kjeks, så det ble kjeks med sjokolade i stedet for sjokolade med kjeks. Men hvem klager vel på det? Jeg har også lest at salt oppå sjokoladekaker kan være noe, men jeg er skeptisk altså. What?? Jeg var på H&M igår, så ingen rød kjole til 100 kr Fotsid eller? Snakk om kupp Kjøp silkebånd å knyt rundt under puppene, eller en fin blomst å feste på, og vips er kjolen din ikke lik "alle andre gravide" sin likevel Nesten så jeg må gå og kikke litt jeg også Det er en mammakjole faktisk, men den har en så fin fasong at jeg kan bruke den etterpå også. Den går til nedenfor knærne. Jeg tenkte å hive på et svart belte rundt livet på den.
Diddles Skrevet 5. mai 2011 #2139 Skrevet 5. mai 2011 Oooo, gjett om jeg skal på mamma-avdelingen imorgen den dag
^^Belle^^ Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #2140 Skrevet 5. mai 2011 Oooo, gjett om jeg skal på mamma-avdelingen imorgen den dag Jeg kan også tenke meg at den er grei under amming også faktisk. En skikkelig superkjole med andre ord.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå