^^Belle^^ Skrevet 26. april 2011 Forfatter #2041 Skrevet 26. april 2011 Det symfysemål-greiene skjønner jeg meg ikke på! En kollega har mye mindre mage enn meg, men ligger over streken på skjema Jeg ligger akkurat på streken...gjorde ihvertfall Skal til legen på onsdag! Joda, 10 kilo har fordelt seg jevnt utover de fleste steder, det fant jeg ut når jeg (intelligent som jeg er) prøvde å knø meg inn i klær jeg gikk i før jeg ble gravid Yndlingsjeansen min fikk jeg foreksempel ikke lenger opp enn til knærne, og den lille sorte blondekjolen min fikk jeg på men nesten ikke av igjen Fanget i for små klær - snakk om å ødelegge dagen for seg selv Kjære bare himlet med øynene og ba meg pakke klærne langt inn i skapet Min mage starter jo ikke før over trusekanten, men den er h-ø-y Nytter ikke med belte under puppene her, sånn som mange andre gravid kan ha... Det med symfysemålet er jo at de begynner å måle på bollemusa. Så det blir liksom all mage sammenlagt, ikke bare kulen. Hvis du skjønner. Huff, det gjorde jeg også her en dagen. Ikke mitt klokeste øyeblikk akkurat. Jeg har et tynt belte (type flettet) som jeg har så løst at jeg ikke kjenner at jeg har det på. Det henger jo der det skal allikevel, pga. magen. Kanskje du kan prøve det? For jeg kan heller ikke ha vanlige belter. Jeg kan ikke ha BH med spiler engang fordi det er så ubehagelig. Jeg synes nesten magen din ser mindre ut på det siste bildet Men det er sikkert bare vinkelen eller noe sånt. Ellers synes jeg nesten min egen mage forandrer seg fra dag til dag - noen ganger føler jeg den er diger, andre ganger ganske liten. Tipper det har mest med klær og oppblåsthet å gjøre. Fin er babymagen din uansett Ja, kanskje. Men magen forandrer seg fra dag til dag ja. Merker det veldig godt når jeg er oppblåst. Da er jeg sprekkeferdig. Kanskje jeg skal prøve med en helt stram singlet i dag. Takketakk. Fine magen Tusen takk. :happy:
^^Belle^^ Skrevet 26. april 2011 Forfatter #2042 Skrevet 26. april 2011 Da var ferien over, gitt. Har hatt en forferdelig natt med mye vondter og dårlig søvn (men bare ett toalettbesøk ) og er veldig trøtt i dag. Heldigvis har jeg fri i morgen. Men morgendagen blir full guff da. Klokken 11 skal vi i møte med kjøkkenleverandør, klokken 2 i møte med rørlegger og klokken 8 er det vanngym for første gang. Gleder meg til å være vektløs for en stund, men gruer meg til å vise meg i bikini. På torsdag er det nytt legebesøk med fornying av sykemelding. Jeg vet rett og slett ikke helt hva jeg skal si til henne altså. På den ene siden har jeg da bare 2 uker igjen før permisjon og jeg tror jeg skal klare å presse meg til å jobbe helt ut. Men på den andre siden føler jeg det blir litt galt å måtte presse seg også, for jeg vil jo ikke at det skal gå ut over lille krek. Nei, jeg vet rett og slett ikke. Noe mer gradert sykemelding blir uansett ikke aktuelt, da kan jeg like godt bare ikke jobbe. Hmm, jeg får høre med legen hva hun sier. Ellers ingen planer for dagen annet enn når jeg kommer hjem fra jobb.
hegejenta30 Skrevet 26. april 2011 #2043 Skrevet 26. april 2011 Ser det er en endring på magen - men vanskelig å sette ord på hva som er forskjellig fra uke 30 til nå. Vannansikt er meget sjarmerende. (NOT) Det å se på bildene av meg selv fra jeg ble lagt inn er skremmende. Fy søren så mye vann jeg hadde i kroppen! Men det svettes/tisses ut igjen i løpet av de 2 første ukene etter fødselen. Har jo selv mistet 12 kilo allerede (og det er MYE vann som har forsvunnet). Håper du får en fin tirsdag!
Kokos Skrevet 26. april 2011 #2044 Skrevet 26. april 2011 Fine magen! Enig med hegejenta i at man ser en forskjell, men at det er vanskelig å si akkurat hvordan den har endret seg. Fin er den uansett! Ha en fin dag, Belle!
^^Belle^^ Skrevet 26. april 2011 Forfatter #2045 Skrevet 26. april 2011 Ser det er en endring på magen - men vanskelig å sette ord på hva som er forskjellig fra uke 30 til nå. Vannansikt er meget sjarmerende. (NOT) Det å se på bildene av meg selv fra jeg ble lagt inn er skremmende. Fy søren så mye vann jeg hadde i kroppen! Men det svettes/tisses ut igjen i løpet av de 2 første ukene etter fødselen. Har jo selv mistet 12 kilo allerede (og det er MYE vann som har forsvunnet). Håper du får en fin tirsdag! Usj, det er virkelig ikke noe pent altså. Alt det andre vanninnholdet kan man jo skjule, men det er litt vanskelig å skjule begynnende (hmmm, jeg tror jeg lurer meg selv når jeg sier det, gitt ) dobbelhake og svær potetnese. :gjeiper: Jeg håper jeg klarer å kvitte meg med mesteparten så raskt som du har gjort. Fine magen! Enig med hegejenta i at man ser en forskjell, men at det er vanskelig å si akkurat hvordan den har endret seg. Fin er den uansett! Ha en fin dag, Belle! Jeg synes den ser mer hengete ut. Altså at den ser tyngre ut på en måte. Men det kan jo stemme også, mtp. at nå flyter hun ikke lenger, men ligger der. Takk, det samme!
Disco Biscuit Skrevet 26. april 2011 #2046 Skrevet 26. april 2011 Så kjekt og se bildeoppdatering av magen Du får ta det med ro, og evt be legen om full sykemelding - det er faktisk bedre enn at du presser deg selv
Lucky? Skrevet 26. april 2011 #2047 Skrevet 26. april 2011 Fine magen Den har jo blitt litt større da Ikke lett med den sykemeldingen da...men lytt til kroppen din, det er den som bestemmer nå
Diddles Skrevet 26. april 2011 #2048 Skrevet 26. april 2011 Du, nå er det helt greit å bli fullt sykemeldt Syns ikke du skal presse deg mer enn du må, du skal gjennom noe ganske tøft om få uker så det kan være greit å ikke være dønn utslitt
Lilywhite Skrevet 26. april 2011 #2049 Skrevet 26. april 2011 Fine magen Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for å sykemelde deg med så kort tid igjen til permisjon når du tross alt har en del plager Med tanke på hvor lang vei dere har hatt dit dere er nå så synes jeg plutselig at tiden har gått så fort, føles som du nettopp ble gravid! Blir spennende å høre hvordan det blir når lille prinsessen endelig er her
Muffin! Skrevet 27. april 2011 #2050 Skrevet 27. april 2011 Fin mage du har. Syns du skal lytte til kroppen din og legen. Sammen klarer nok de å finne ut hva som er best for deg. Håper du har det fint på vanngym.
^^Belle^^ Skrevet 28. april 2011 Forfatter #2051 Skrevet 28. april 2011 Så kjekt og se bildeoppdatering av magen :kose : Du får ta det med ro, og evt be legen om full sykemelding - det er faktisk bedre enn at du presser deg selv :jepp : Tenk, nå er det ikke lenge til din ser sånn ut også. Ja, den konklusjonen har jeg også kommet til. Fine magen : ) Den har jo blitt litt større da :Nikke : Ikke lett med den sykemeldingen da...men lytt til kroppen din, det er den som bestemmer nå : ) :klemmer : Takketakk. Kroppen har sagt klart ifra i dag. Du, nå er det helt greit å bli fullt sykemeldt :klemmer : Syns ikke du skal presse deg mer enn du må, du skal gjennom noe ganske tøft om få uker så det kan være greit å ikke være dønn utslitt :Nikke : Det samme tenker jeg. Jeg har jo hele tiden sagt at dersom jeg klarer å holde ut frem til påske så skal jeg ikke ha dårlig samvittighet for å bli 100% sykemeldt de to siste ukene. Det er bare det at det er litt lettere sagt enn gjort. Fine magen :rodmer : Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for å sykemelde deg med så kort tid igjen til permisjon når du tross alt har en del plager : ) Med tanke på hvor lang vei dere har hatt dit dere er nå så synes jeg plutselig at tiden har gått så fort, føles som du nettopp ble gravid! Blir spennende å høre hvordan det blir når lille prinsessen endelig er her : ) Takk. Jeg skal ihvertfall prøve. Å ikke ha dårlig samvittighet altså. Jeg begynner å bli ganske flink til det nå. Tiden etter 12 uker har rast avgårde. Nå begynner jeg å stresse litt for hun kan (nesten) i teorien komme når som helst. Men vi gleder oss mest da. Blir kjempespennende å treffe henne. Fin mage du har. :rodmer : Syns du skal lytte til kroppen din og legen. Sammen klarer nok de å finne ut hva som er best for deg. : ) Håper du har det fint på vanngym. :jepp : Tusen takk. Kroppen har sagt klart og tydelig i fra i dag, gitt. :gjeiper: Vanngym var veldig fint!
^^Belle^^ Skrevet 28. april 2011 Forfatter #2052 Skrevet 28. april 2011 Etter dagen jeg har hatt i dag er det ikke lenger noen tvil om at jeg bare er nødt til å få 100% sykemelding. Jeg er så fæl til å ignorere alt som heter smerter mens jeg er midt oppi en jobb. Jeg tenker liksom bare ''nå er det ikke lenge til jeg er ferdig med dette'', men så gjenstår det enda flere timers arbeid. :gjeiper: Selv om jobben jeg gjorde i dag ikke var noe særlig hard og jeg tok det veldig sakte, ble det mye gåing på pukk, noe som er drepen for bekkenet mitt har jeg funnet ut. Det var så vidt jeg fikk med meg ene foten ut av bilen da jeg var kommet til kontoret etter en halvtimes kjøretur (og stivnetur). Så jeg skal altså forklare situasjonen til legen min, og jeg antar (og håper) at jeg får 100%. Jeg må nok et par dager til på jobb for å gjøre klar alle sakene mine, men det blir uansett kontorarbeid og det går helt greit. Dagen i går var veldig fin. Vi var i møte hos rørlegger og elektriker (og vi kunne nesten se pengene flakse ut vinduet ), jeg fikk kjøpt meg en bikinitopp (puppene mine har gått opp hele 3 klesstørrelser ) og verdens styggeste badehette (med sånn strikk under halsen) . Vanngym var veldig deilig, selv om jeg merket at jeg var veldig sliten i bekkenet da jeg kom hjem. Men sliten på en god måte egentlig, for jeg har hatt en av de beste nettene på veldigveldig lenge, med minimalt vondt i hoftene. :happy: Jeg fikk forresten bekreftet at magen min ikke ser særlig stor ut. Jeg er den eneste som har termin i juni av de 19 jentene som var der. Hun nærmeste har vel en måned etter meg. Allikevel hadde jeg mindre mage enn de fleste. Legetime i dag altså. Jeg skal også spør om hun kan måle blodtrykket mitt, for jeg har hatt en god del murring i hodet de siste par dagene. Jeg har prøvd å kjenne etter om det er i pannen, og jeg tror noe av det har vært lokalisert der ihvertfall. Men kanskje det bare er paranoiaen som lurer meg litt.
^^Belle^^ Skrevet 28. april 2011 Forfatter #2053 Skrevet 28. april 2011 Oi, forresten: i går ble jeg offisielt høygravid.
hegejenta30 Skrevet 28. april 2011 #2054 Skrevet 28. april 2011 for høygravid Forresten bra du lytter til kroppen din! Så håper jeg legen sykmelder deg 100% nå. Vanngym høres herlig ut!
*lilly* Skrevet 28. april 2011 #2056 Skrevet 28. april 2011 OI! Er du høygravid!? Tenkte det var sånn uke 38 jeg :gjeiper: Da er 34+4 notert. Huff, jeg syns dette svangerskapet har gått litt fort jeg, plutselig har vi baby jo
^^Belle^^ Skrevet 28. april 2011 Forfatter #2058 Skrevet 28. april 2011 (endret) jenter! Høygravid er visstnok fra uke 34+4 ja. Jeg fikk 100% sykemelding. Tror legen min merket det på meg også, for jeg gikk jo som en gås. Så nå skal jeg på jobb i morgen og forhåpentligvis får jeg gjort alt som trengs. Da skal jeg ikke jobbe igjen før begynnelsen på april neste år. Litt merkelig å tenke på, men så betyr det jo også at lille kreks ankomst er veldig nær nå. Bekkenet mitt har stivnet helt nå etter en god middagshvil og det var såvidt jeg kom meg ut av senga uten å begynne å grine. Tror nok kroppen har sagt det den trenger å si ang. sykemelding. Nå sitter jeg i sengen og nikoser meg med en svimlende dyr Cherry 7Up (27 kr for en liten boks ) og Fairy Tail. Deilig. Endret 28. april 2011 av ^^Belle^^
Sushi Skrevet 28. april 2011 #2059 Skrevet 28. april 2011 Oj, er du høygravid? Da er jo jeg snart høygravid også! Så bra at du fikk 100% sykmelding, det høres ut som du virkelig trenger det. Blir nok bra å kunne slappe heeelt av de siste ukene nå Du må jo spare opp krefter.
*lilly* Skrevet 28. april 2011 #2060 Skrevet 28. april 2011 Jammen bra du fikk 100 % sykemelding, det høres ut som du behøver det Det var vel ikke så lenge til du skulle hatt permisjon uansett?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå