hegejenta30 Skrevet 2. november 2011 #3521 Skrevet 2. november 2011 Jeg har ingen innspill til verken Geneve som reisemål eller trillebaby vs bedagelig baby. Vi skal til Stockholm i slutten av måneden, men det er jo ikke akkurat så veldig eksotisk.. Har du noen tips til sider med babymatoppskrifter? Har du sett denne Mazilla?? http://www.barnemat.com/recipi_25.htm
Mazilla Skrevet 2. november 2011 #3522 Skrevet 2. november 2011 Har du sett denne Mazilla?? http://www.barnemat.com/recipi_25.htm
Diddles Skrevet 2. november 2011 #3523 Skrevet 2. november 2011 Ikke vet jeg, men ifølge HS ruller de alltid først fra rygg til mage - alt annet er tilfeldig (selv om Liten rullet over på rygg flere ganger ved sist kontroll ) Tenker det er ikke så viktig heller jeg om det er en "oppskrift" på dette her, hvis det virker som hun gjør det bevisst så kan hun jo være en av de som ikke følger oppskrifta Jeg er for sånne, alle trenger ikke å følge strømmen Så deilig med en tur utenlands før jul!! Nå er det jo julemarked både i Tivoli i København og i Bremen! De har jo startet flygninger til Køben herfra nå Der er det så utrolig kos!! Ellers kan jeg anbefale Praha, Pisa (Italia) og ikke minst Edinburgh ()
^^Belle^^ Skrevet 2. november 2011 Forfatter #3524 Skrevet 2. november 2011 Jeg har ingen innspill til verken Geneve som reisemål eller trillebaby vs bedagelig baby. Vi skal til Stockholm i slutten av måneden, men det er jo ikke akkurat så veldig eksotisk.. :fnise : Har du noen tips til sider med babymatoppskrifter? :sjenert : Vi hadde tenkt oss noe litt mer...spennende? Neida, vi har faktisk diskutert Stockholm. Denne bloggen er fantastisk! Jeg har vært i Geneve! En kjempefin by. Men ville kanskje ikke dratt dit mtp på shopping - for der er det DYRT! Hva med Manchester eller Newcastle i steden? Gode shoppingmuligheter - siden dere reiser i November så ligger det litt i kortene at dere kommer til å kjøpe litt julegaver? Ellers er jo London en klasikker, men jeg ville ikke tatt med baby dit... Både Manchester og Newcastle (spesielt Newcastle) er såpass små at man ikke trenger bruke så mye off.kommunikasjon for å komme seg rundt. Ellers ligger Wien mitt hjerte nær - siden jeg har bodd der noen år. Og om dere drar siste uka i November så har de et helt utrolig julemarked der. Jeg sjekket hotellpriser i Genève etter å ha skrevet her, og holdt på å sette kaffen i halsen. Fytti for noen priser. Jeg fant, helt seriøst, et hotell som kostet 67000 kr for 4 netter! Så Genève er utelukket for nå ihvertfall. Takk for tips ang. England. Åh, jeg har alltid hatt lyst til å reise til Wien. Prøver å overtale mannen til å vurdere det som en mulighet. Ikke vet jeg, men ifølge HS ruller de alltid først fra rygg til mage - alt annet er tilfeldig (selv om Liten rullet over på rygg flere ganger ved sist kontroll :roll : ) Tenker det er ikke så viktig heller jeg om det er en "oppskrift" på dette her, hvis det virker som hun gjør det bevisst så kan hun jo være en av de som ikke følger oppskrifta ; ) Jeg er for sånne, alle trenger ikke å følge strømmen :tommelopp : Så deilig med en tur utenlands før jul!! Nå er det jo julemarked både i Tivoli i København og i Bremen! De har jo startet flygninger til Køben herfra nå :hoppendeglad : Der er det så utrolig kos!! Ellers kan jeg anbefale Praha, Pisa (Italia) og ikke minst Edinburgh (:hjerte Helsesøster sa det samme da vi var på helsestasjonen i dag. At det mest sannsynligvis var tilfeldig og ''uhell'' at hun gjorde det. Jeg tror nok det jeg også da, siden hun ikke har prøvd å gjøre det igjen. Ja, jeg håper vi får det til. Det ligger mest i å bli enig om hvor vi vil reise nå, og det er jo egentlig bare et luksusproblem. Vi har tenkt på Bremen, men da vi var inne på Ryanair var det ikke satt opp ruter før i april? Kanskje mannen har sett feil. Ellers takk for tips!
^^Belle^^ Skrevet 2. november 2011 Forfatter #3525 Skrevet 2. november 2011 Tintin var bare helt elsk! I morgen skal jeg dra frem samleboksen min med Tintin tegnefilmene (ja, jeg eier faktisk en sånn ) og mimre. :happy: Jeg og mannen gikk tur til helsestasjonen i dag for å veie og måle A. Store jenta vår. 8365 gram og 66,5 cm er hun nå. Hun følger kurven sin kjempefint på alle punktene (selv om vekten ligger godt på den øverste streken ) og er helt perfekt. I morgen reiser mannen ut på jobb. I utgangspunktet er det bare til mandag, men mest sannsynligvis blir det ''transfer'' og han reiser direkte til et annet sted rett etterpå. Jeg forbereder meg ihvertfall på at han ikke kommer hjem på 14 dager, så får jeg heller bli positivt overrasket. Nå er det natta her i heimen.
^^Belle^^ Skrevet 3. november 2011 Forfatter #3526 Skrevet 3. november 2011 Da var mannen reist. Som en ''unnskyldning'' og litt terapi, ble det litt shopping på meg i dag. Det var helt strååålende vær, så vi parkerte på busstasjonen og gikk til byen etter å ha droppet mannen av. Da jeg var innom barneinteriørbutikken for å kjøpe bokstaver til rommet til A, hadde de nettopp fått inn en hel ugle-kolleksjon. Jeg ELSKER ugler og måtte stålsette meg for å bare klare å kjøpe noen av tingene, fordi den butikken er så dyr. Selv om jeg bare kjøpte to ting, kom det på over 700 kroner. Men nå har A ihvertfall fått seg fiiin ugleknagg og uglelampe til rommet sitt. Tror vi må ønske oss resten av kolleksjonen til jul. Jeg fikk også bestilt meg time til fotpleie neste uke og kjøpt meg ikke mindre enn tre gensere fra Gina Tricot. Nå har jeg fått A i sengs, knasket i meg hele tre stykker fynsk brunsviger (fra frysen) og jeg brenner Cherries on Snow duftvoks mens jeg ser gamle episoder av ANTM. :happy:
honning Skrevet 3. november 2011 #3527 Skrevet 3. november 2011 Shopping er god terapi Det høres hardt ut med de periodene som din kjære er borte, for det er noen slitsomme dager med de små iblant. Det virker som at du klarer deg veldig fint da! Ha en fin kveld
Lilywhite Skrevet 5. november 2011 #3528 Skrevet 5. november 2011 Så gøy å planlegge reise da Orket ikke bla i boken akkurat nå, når tenker dere reise? Kjempebra at A utvikler seg og vokser sånn som hun skal Jeg har en venninne hvor sønnen ikke legger på seg helt sånn som han skal, det må være frustrerende Høres ut som du har en fin helg selv om din kjære er bortreist Håper resten av helgen blir bra også!
^^Belle^^ Skrevet 6. november 2011 Forfatter #3530 Skrevet 6. november 2011 Shopping er god terapi :tommelsmil : Det høres hardt ut med de periodene som din kjære er borte, for det er noen slitsomme dager med de små iblant. Det virker som at du klarer deg veldig fint da! :Nikke : Ha en fin kveld :klemmer : Det er det virkelig. Det er vanskelig ja, men jeg prøver så godt jeg kan å fokusere på det positive ved at han jobber sånn. Da går det nesten greit. Så gøy å planlegge reise da : ) Orket ikke bla i boken akkurat nå, når tenker dere reise? Kjempebra at A utvikler seg og vokser sånn som hun skal : ) Jeg har en venninne hvor sønnen ikke legger på seg helt sånn som han skal, det må være frustrerende :sjenert : Høres ut som du har en fin helg selv om din kjære er bortreist : ) Håper resten av helgen blir bra også! :klemmer : Kjempegøy! Vi tenker på å reise i slutten på november/begynnelsen på desember. Huff, det må være fælt. Jeg har nesten den motsatte bekymringen jeg da...at hun legger på seg for mye og at hun blir for stor. Føler avogtil på det ''presset'' med å ha en jente som er så stor. Hadde A vært en gutt, hadde ståa vært helt annerledes. Verden er virkelig syk når man føler på slankehysteriet når det gjelder babyer. Men helsesøster var kjempepositiv, så da velger jeg å høre på henne. Slanking av baby er uansett noe jeg aldrialdrialdri kommer til å gjøre. Det er jo hinsides all fornuft. til dere! tilbake!
^^Belle^^ Skrevet 6. november 2011 Forfatter #3531 Skrevet 6. november 2011 Det har vært noen intense dager siden mannen reiste. A merker definitivt at han er borte. Hun er alltid spesielt sutrete og vanskelig i noen dager etter at han har reist. Så jeg har vært TRØTT disse dagene. Det hjelper heller ikke at A har hatt vondt i magen og vært vanskelig på natta også. Damn you, avokado! I dag hadde hun en bæsjebleie som var så hard at bæsjen hang igjen på rumpa da jeg tok av henne bleien. Vi kommer nok til å ta en pause fra avokadoen en stund, ja. Men jeg håper at magevondten er over nå. Dagen har ihvertfall startet bra med, til nå, to lurer hvor jeg ikke måtte krangle henne i søvn. Ingen planer for dagen. Jeg har mye som burde vært gjort (lage diverse grønnsaksmos, montere ferdig bokhyllen, male bokstavene til rommet til A, vaske badet, rydde stuen osvosvosv.), men jeg tror ikke jeg har energi til det i dag. Jeg får ta det når jeg gidder.
^^Belle^^ Skrevet 6. november 2011 Forfatter #3532 Skrevet 6. november 2011 Nå har jeg nettopp hatt besøk av bror. Han hadde med seg pizza og brus, og jeg disket opp med Aladdin og brunsviger. Seriøst, vi spiste sikkert 7 stykker hver. Nå har jeg MTV EMA i bakgrunnen og skal kose meg resten av kvelden med ANTM på dataen. :happy:
^^Belle^^ Skrevet 7. november 2011 Forfatter #3534 Skrevet 7. november 2011 I dag dukket det plutselig opp energi ingenstedsfra. I dag har jeg laget søtpotetmos, ryddet stue og kjøkken, støvsugd og malt første strøk på bokstavene til A. Nå sover hun søtt på sofaen ved siden av meg, og når hun våkner skal vi på kjøpesenteret for å handle og møte venninne når hun er ferdig på jobb.
Kokos Skrevet 7. november 2011 #3535 Skrevet 7. november 2011 Så deilig å ha litt ekstra overskudd! Håper du har hatt en veldig fin dag
Lilywhite Skrevet 7. november 2011 #3536 Skrevet 7. november 2011 Slankepress for babyer og barn generelt (så lenge det ikke er snakk om mange kg for mye) er fy-fy, det er jeg helt enig i! Mange som har så mange meninger om alt, men jeg synes A ser helt perfekt ut jeg Hvis helsesøster også sier at alt er bra så synes jeg du skal overhøre eventuelle kommentarer Så herlig med en førjulstur! Det hadde jeg hatt lyst til også, men her har vi verken tid eller penger akkurat nå Høres ut som en koselig kveld med din bror Håper A roer seg litt ned etterhvert, kan se for meg at det ikke alltid er så greit å være alene med henne hele døgnet! Ønsker deg en fin mandagskveld
^^Belle^^ Skrevet 9. november 2011 Forfatter #3537 Skrevet 9. november 2011 Slankepress for babyer og barn generelt (så lenge det ikke er snakk om mange kg for mye) er fy-fy, det er jeg helt enig i! Mange som har så mange meninger om alt, men jeg synes A ser helt perfekt ut jeg Hvis helsesøster også sier at alt er bra så synes jeg du skal overhøre eventuelle kommentarer Så herlig med en førjulstur! Det hadde jeg hatt lyst til også, men her har vi verken tid eller penger akkurat nå Høres ut som en koselig kveld med din bror Håper A roer seg litt ned etterhvert, kan se for meg at det ikke alltid er så greit å være alene med henne hele døgnet! Ønsker deg en fin mandagskveld Enig. Vi lever i en syk verden. Men hun er perfekt. Hun ser jo ikke tykk ut, hele henne er bare stor. Og så er det nok noe i det at hun har arvet ''mitt etternavn''-genene når det gjelder vekt. Jeg og søsknene mine har alltid veid mye mer enn hva vi ser ut til å gjøre. Da jeg gikk på barneskolen var jeg tynn som en strek og kunne ikke forstå hvorfor jeg veide så mye mer enn alle andre.
^^Belle^^ Skrevet 9. november 2011 Forfatter #3538 Skrevet 9. november 2011 Nå har jeg endelig fått kjøpt meg den aller nyeste Eragon-boken. 3 år har vi ventet nå. Den kom egentlig ut i går, men da jeg troppet opp på bokhandleren for å kjøpe den sa de at de ikke fikk lov til å selge den før i dag. Og da jeg kom i dag sa de at de hadde tenkt på en annen bok og at jeg egentlig kunne ha kjøpt den i går. Jaja, nå har jeg ihvetfall fått den! Jeg har også vært hos fotpleieren i dag. Deilig. :happy: Føttene mine trengte sårt litt behandling. De fikk hard medfart under graviditeten og +30 kg å bære på. :gjeiper: Ellers har jeg hatt noen fine dager. Jeg og venninne (og A) møttes på kjøpesenteret for skravlings på mandag og i går var vi på babysvømming. Jeg har også fått gjort en liten del av det som trengs å bli gjort her hjemme: male bokstavene til rommet til A, male lær-å-gå-vognen fra Ikea, lage gulrotmos og vaske klær. Nå klør jeg i fingrene etter å begynne skikkelig på rommet til A, men jeg hører Eragon rooope på meg.
Disco Biscuit Skrevet 10. november 2011 #3539 Skrevet 10. november 2011 Godt og høre at alt står bra til Synes A er nydelig jeg, og tror ikke du skal bekymre deg for vekten hennes! Som du selv sier så ligger det til familien din! Ha en super dag - Får håpe du får begynt på boka di snart
^^Belle^^ Skrevet 10. november 2011 Forfatter #3540 Skrevet 10. november 2011 Godt og høre at alt står bra til Synes A er nydelig jeg, og tror ikke du skal bekymre deg for vekten hennes! Som du selv sier så ligger det til familien din! Ha en super dag - Får håpe du får begynt på boka di snart Hun er jo stor for alderen (hun er like stor som de på 9 måneder på babysvømmingen ), men siden hun følger kurvene sine slik hun skal bekymrer jeg meg ikke i det hele tatt. Det er ikke så lett å lese bok når jeg bare får lest et avsnitt før A krever oppmerksomhet. ---------- I dag har A fått lunsj for første gang. Tenkte det var på tide å begynne å trappe opp den faste føden, så i dag fikk hun noen spiseskeier med eplemos. Den eplemosen jeg har kjøpt (fant billig, økologisk ) er så god at jeg så vidt klarer å la være å spise opp alt selv. Vi har også gått tur til butikken, men siden jeg glemte å ta med meg ryggsekk ble det bare melk og bleier. Men A begynner seriøst å bli umulig å gå tur i vogna med altså. Jeg forstår ikke det...hun som liker så godt å ligge under babygymen. Hvorfor liker hun ikke å ligge i vogna da? Tror nok vi snart kommer til å skifte over til sportsdelen. Vi får ihvertfall prøve for å se om det blir bedre. I dag skal jeg få montert ferdig bokhyllen som står i stuen. Jeg begynte så vidt nå nettopp, men det ville ikke A ha noe av. Favorittplassen hennes er på chaiselongen på sofaen, hvor vi har laget en dagseng til henne, men nå tør jeg snart ikke å gå fra henne mens hun ligger der. Hun klarer nesten å rulle fra rygg til mage nå - dersom hun blir sur , så jeg tar ingen sjanser.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå