Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så bra det gikk fint med IKEA-tur og pass. :)

Kos deg med barseltreff og Oreo ostepai. :sikle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra det gikk fint med IKEA-tur og pass. :)

Kos deg med barseltreff og Oreo ostepai. :sikle:

Det var kjempegøy! :jepp:

---------

Kjempekoselig barseltreff i dag. Det var første gang vi møttes hjemme hos noen (det har drøyd litt fordi vi er så utrolig mange - 15 stk sånn ca), og det var jo bare 1000 ganger gøyere enn å gå på kafé, særlig nå som babyene er så store at de synes det er gøy å ligge på gulvet og leke. Eller, A syntes ikke det var gøy i dag da. Hun syntes ingenting var gøy. :fnise: Skikkelig umuligbaby som ikke ville noe annet enn å sutre. :gjeiper: Hun fikk ihvertfall hele 15 minutters søvn i vognen sitt da. :ler:

Diddles overrasket meg med en krukke hjemmelaget grøtpulver også. :hoppendeglad: Gleder meg innmari til å prøve. :hoppe:

Når vi snakker om mat og sånn: nå har nettopp A spist sin største porsjon noensinne: en isterning med brokkoli, en med gulrot og en med søtpotet. I tillegg spiste hun en isterning med sviskemos til dessert. Hun er blitt så flink til å spise. :rodmer: Brokkoli alene var ikke noe godt da, men da jeg blandet det med gulrot og søtpotet gikk det ned på høykant. Mmmm, mye jern i brokkoli. :nigo:

Nå skal hun straks legges og så skal jeg koooose meg med Grey's Anatomy og mac'n cheese fra frysen. Får jeg ''ånden'', baker jeg knekkebrød også. :jepp: (Toro-knekkebrød. Alle ingrediensene mine til knekkebrød har gått ut på dato :sjenert: )

Skrevet

Greys her også nå :biggrin:

:5:

----

Åh, for en fantastisk natt! :hoppendeglad: A spiste bare klokken 3 og klokken 7. Jeg håååååper det er fordi hun fikk så mye mat i går. :nigo:

Skrevet

I går hadde vi innedag hele dagen. Tror A trengte det også, for hun sov hele tre lurer uten at vi måtte krangle henne i søvn. :hoppe: Og så har hun begynt å rulle! :overrasket: Hun har hele tiden likt seg svært godt på ryggen, og da jeg i går la henne på magen for å øve litt, trillet hun rett over på ryggen igjen. :fnise: Jeg trodde kanskje det bare var et uhell, men hun gjorde det 4-5 ganger etter hverandre. :5: Ingen tegn til å trille fra rygg til mage enda da, men det kommer når det kommer. Stresser ikke med det i det hele tatt. :Nikke:

I dag skal vi på teater. Bestefar vant to billetter og var så snill og tenkte på oss. Så nå kommer snart mamma for å passe A. Hun har gleda seg til dette i over en uke nå. :ler: Jeg tror de kommer til å storkose seg. :jepp:

Skrevet

Åh, for en fantastisk natt! :hoppendeglad: A spiste bare klokken 3 og klokken 7. Jeg håååååper det er fordi hun fikk så mye mat i går. :nigo:

Så deilig! :hoppe:

Koselig med teater! :happy: Hva skal dere se?

Skrevet

Det høres ut som du har herlige dager! :rodmer: Så flink A er! :hoppe:

Skrevet

Kos med teater :) VI kommer sjeldent på slikt vi :sjenert:

Skrevet

Trillebaby! :happy:

Vi besøkte et vennepar forrige helg, som har en baby som triller som bare rakker'n. "Vil dere se et triks?" sa de, også la de ungen på gulvet. :ler:

A høres så fin ut, atte. :rodmer:

Skrevet

Så deilig! :hoppe :

Koselig med teater! :happy : Hva skal dere se?

:nigo:

Vi så Amanda fra Haugesund. :jepp:

Det høres ut som du har herlige dager! :rodmer : Så flink A er! :hoppe :

Ja, dagene flyr forbi oss. Vi koser oss skikkelig. :rodmer:

Kos med teater : ) VI kommer sjeldent på slikt vi :sjenert :

Huff, ikke vi heller. Hadde vi ikke fått de billettene av bestefar, hadde vi aldri kommet på å gå på noe sånt engang. :fnise:

Trillebaby! :happy :

Vi besøkte et vennepar forrige helg, som har en baby som triller som bare rakker'n. "Vil dere se et triks?" sa de, også la de ungen på gulvet. :ler :

A høres så fin ut, atte. :rodmer :

De er så søte når de triller som noen gale rundt på golvet. :rodmer: A er ikke heeelt der enda da. :fnise: Men det gjør egentlig ikke meg noe altså. Blir så travelt da. :lol:

Hun er verdens fineste. :hjerte:

---------------

Vi gikk halvveis uti teaterforestillingen vi. :hoho: Da hadde vi sittet der i 1,5 time, hvorav den ene halvtimen ble brukt til å klø seg i håret fordi vi ikke forstod noe som helst. :sjenert: Og da de endelig kom skikkelig inn i historien skulle de ha 20 minutters pause. :dry: Da gikk vi og kjøpte oss kebab i stedet for. :sjenert:

Skrevet
:fnise: Det var vel sånn vi hade det på den forrige teaterforestillingen vi var på også for ca 7 år siden, gikk i pausen for det gikk ikke an å skjønne noen ting..
Skrevet
:fnise: Dere kom dere i det minste en tur ut uten barn da! :fnise:
Skrevet

Vi gikk halvveis uti teaterforestillingen vi. :hoho: Da hadde vi sittet der i 1,5 time, hvorav den ene halvtimen ble brukt til å klø seg i håret fordi vi ikke forstod noe som helst. :sjenert: Og da de endelig kom skikkelig inn i historien skulle de ha 20 minutters pause. :dry: Da gikk vi og kjøpte oss kebab i stedet for. :sjenert:

:ler: Hørtes egentlig ganske behagelig ut!

Skrevet

:ler: Viktig å utnytte tiden til ting som gir mening når man først er uten barn ;)

Hurra for trillebaby! Her er det også ganske bedaglig anlagt snuppe, hun har trillet fra mage til rygg noen ganger - men ikke andre veien. Og det er helt OK, ja ;)

Skrevet

:fnise : Det var vel sånn vi hade det på den forrige teaterforestillingen vi var på også for ca 7 år siden, gikk i pausen for det gikk ikke an å skjønne noen ting..

:fnise: Det føltes som det jeg regner en syretripp føles som en stund der. :ler:

:fnise : Dere kom dere i det minste en tur ut uten barn da! :fnise :

:5: Det gjorde vi. :ler:

:ler : Hørtes egentlig ganske behagelig ut!

:Nikke:

:ler : Viktig å utnytte tiden til ting som gir mening når man først er uten barn ; )

Hurra for trillebaby! Her er det også ganske bedaglig anlagt snuppe, hun har trillet fra mage til rygg noen ganger - men ikke andre veien. Og det er helt OK, ja ; )

Veldig sant. Vi fant ut at vi ikke gadd å sitte der når vi heller kunne gjøre noe bedre. :fnise:

Godt det ikke bare er A som tar ting med ro. :ler: Det var visst bare akkurat den dagen hun ville rulle. Vi har prøvd i to dager nå, men ingen ny rulling. :gjeiper:

Skrevet

Skikkelig rolig dag i går. Jeg var hos fysio mens mannen trillet tur opp til svigermor. Da jeg var ferdig, hentet jeg dem og vi fikk gjort storhandlingen for en stund.

A fikk smake ferdiggrøt i går (vi bestemte oss for å kjøpe for å se hvor mye en porsjon er... :overrasket: Den var jo enorm! Hun spiste bare max halvparten av det), Hipp risgrøt med fersken og banan, og den likte hun godt. Det tok jeg som et tegn på at jeg skal prøve maisgrøt igjen. Og så skal jeg kjøpe rismel og lage risgrøt selv. :nigo: (Og ikke minst Diddles' grøtpulver selvsagt :jepp: )

Noen av dere som vet hvor mye en porsjon er? Er en porsjon grøt forskjellig fra en porsjon grønnsaker? :klo:

I dag har jeg lyst til å bake scones, med cheddar og løk. :sikle: Om jeg faktisk gjør det er vel en annen sak. :fnise:

Skrevet

Min lille og dreiv og rulla fra mage til rygg, men jeg fikk beskjed om at da var det tilfeldig/ at de tippet over pga manglende balanse :klo: Det lærer de seg nemlig etter de har lært å rulle fra rygg til mage...stemmer sikkert, for hun sluttet med det etter en stund (til min store fortvilelse siden jeg omtrent krangla med HS om at jooooooda, VÅR baby kan dette :sjenert:) nå øver hun det hun er god for i fht å lære å rulle fra rygg til mage, men hun er for tung i rumpa :ler: Kommer seg bare over på sida ;)

Så gøy at hun likte grøt nå da, da er det håp vettu ;)

Skrevet

Min lille og dreiv og rulla fra mage til rygg, men jeg fikk beskjed om at da var det tilfeldig/ at de tippet over pga manglende balanse :klo: Det lærer de seg nemlig etter de har lært å rulle fra rygg til mage...stemmer sikkert, for hun sluttet med det etter en stund (til min store fortvilelse siden jeg omtrent krangla med HS om at jooooooda, VÅR baby kan dette :sjenert:) nå øver hun det hun er god for i fht å lære å rulle fra rygg til mage, men hun er for tung i rumpa :ler: Kommer seg bare over på sida ;)

Så gøy at hun likte grøt nå da, da er det håp vettu ;)

Da er hun kanskje ikke trillebaby allikevel da. :fnise: Men det så jo ut som om hun gjorde det med vilje, for hun kastet ryggen bakover først (som hun har begynt å gjøre når hun sitter på fanget også), og så heiv hun rumpa etter. :ler: Men, men. Hun får ta ting i sitt eget tempo. :jepp: Hun er uansett kjempeflink til å ligge på magen nå, og synes faktisk det er litt gøy av og til.

A har kommet seg over på siden én gang. Tror hun ble litt overrasket, for da bare lå hun sånn lenge, uten å vite hva hun skulle gjøre. :ler:

Ja, det er kjempegøy. :nigo: Ikke vet jeg hvorfor hun likte akkurat den grøten da, for den smakte høgg. :spy::lol:

--------------

Megarolig dag i går også (føler vi bare har rolige dager nå for tiden :fnise: ). Jeg satte ikke min fot utenfor dørene, men mannen tok A med seg på en trilletur.

I dag skal jeg og bror på kino. Tintin! :bolledeig: Jeg er ihuga Tintin-fan (både tegneserie og tegnefilm) og har gledet meg til denne filmen siden jeg fikk vite om den for noen år siden. :happy:

Sånn ellers driver vi og leter etter et sted vi kan reise til i november, som er billig. Jeg har veldig lyst til å reise til Genève siden jeg snakker fransk, og vi har funnet kjempebillige billetter fra Stavanger. :hoppe: Noen som har vært der? Noen som har en gøy storby å anbefale?

Skrevet

Jeg har ingen innspill til verken Geneve som reisemål eller trillebaby vs bedagelig baby. Vi skal til Stockholm i slutten av måneden, men det er jo ikke akkurat så veldig eksotisk.. :fnise:

Har du noen tips til sider med babymatoppskrifter? :sjenert:

Skrevet

Sånn ellers driver vi og leter etter et sted vi kan reise til i november, som er billig. Jeg har veldig lyst til å reise til Genève siden jeg snakker fransk, og vi har funnet kjempebillige billetter fra Stavanger. :hoppe: Noen som har vært der? Noen som har en gøy storby å anbefale?

Jeg har vært i Geneve! En kjempefin by. Men ville kanskje ikke dratt dit mtp på shopping - for der er det DYRT!

Hva med Manchester eller Newcastle i steden? Gode shoppingmuligheter - siden dere reiser i November så ligger det litt i kortene at dere kommer til å kjøpe litt julegaver?

Ellers er jo London en klasikker, men jeg ville ikke tatt med baby dit... Både Manchester og Newcastle (spesielt Newcastle) er såpass små at man ikke trenger bruke så mye off.kommunikasjon for å komme seg rundt.

Ellers ligger Wien mitt hjerte nær - siden jeg har bodd der noen år. Og om dere drar siste uka i November så har de et helt utrolig julemarked der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...