^^Belle^^ Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter #3461 Skrevet 18. oktober 2011 Usj, håper A har sovet godt og lenge i natt! :kose : Så koselig med besøk av bestis, spesielt når hun disker opp med nachos! :sikle : Høres helt greit ut å stikke til Karibien for å jobbe nå må jeg si. Håper dere får en kjempefin dag! :klem : Natten har vært kjempefin. Hun jobber over alt. Hun har angst for å gro fast på ett sted. Hehe, så det er selve bakingen du trives med, med andre ord. :gjeiper : Jeg baker fordi jeg vil ha resultatet! :fnise : Uff, slitsomt når baby gråter sånn og ikke vil sove..Men man får vel trøste seg med at det går jo som oftest over. Sånt går vel litt periodevis? Som oftest er det bakingen, ja. Det er sjelden jeg spiser mer enn en liten smak av det jeg baker (bortsett fra oreokake og kirsebærpai ). Ja, det er kjempeslitsomt. Blir så fortvilet på hennes vegne også, for jeg ser jo hvor utrolig trøtt hun er. Denne perioden har vart i 1.5 måned. :gjeiper: Men forhåpentligvis går det over ja. Jeg synes alt med baby er litt sånn "to skritt frem og ett tilbake", særlig det med nattesøvnen. Eller, noen ganger både to og tre skritt tilbake, når jeg tenker meg om.. :fnise : Veldig enig. Ett skritt frem og tre tilbake tror jeg at vi sier
^^Belle^^ Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter #3462 Skrevet 18. oktober 2011 Dagen i dag har vært mye bedre enn i går. Det var pappas bursdag i går og jeg blir alltid litt ekstra trist på sånne dager. Han hadde blitt 54 år gammel dersom han hadde levd. Tror nok A merket det på meg at jeg ikke var helt meg selv og at det var derfor hun var ekstra vanskelig. I dag har vi vært på Obs og fått medlemskort. Det er på tide å begynne å storhandle nå som vi har fått barn og blitt voksne. Jeg fikk også kjøpt ''regnsko'' (både vann- og vindtette) på NameIt til A mens vi var på kjøpesenteret. Forrige torsdag hadde de 30% rabatt på hele NameIt-butikken på et annet kjøpesenter, men der hadde de kun brune og her holder det bare med rosa. De var ikke så dyre heller da, 160 kr. Ville jo egentlig helst ha Stonz, men de er litt i dyreste laget for kun å kunne brukes i noen måneder. Nå kommer snart mamma på besøk, før vi skal på babysvømming litt senere. :happy:
^^Belle^^ Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter #3463 Skrevet 19. oktober 2011 I natt sov A helt fra klokken 1 til klokken 6. Da begynte hun å tygge på fingrene sine og sovna til klokken 7. Etter det var det mat, litt pludring i sengen vår, før hun sov til klokken 9. Det er den beste natten jeg har hatt på lengelengelenge. :happy: Ingen planer i dag, annet enn at jeg tror jeg skal få bakt de kirsebærpaiene jeg har snakket om i noen dager nå. :gjeiper: Og så skal jeg lage søtpotetmos som jeg skal fryse. I kveld skal A få hirsegrøt og sviskemos til dessert.
Disco Biscuit Skrevet 19. oktober 2011 #3464 Skrevet 19. oktober 2011 Godt og lese at lille A har hatt en god natt! Krysser fingrene for at det fortsetter slik
Teriyaki Skrevet 19. oktober 2011 #3465 Skrevet 19. oktober 2011 Herlig med en deilig natt! De paiene høres gode ut, altså! Jeg har smakt det syltetøyet etter å ha lest her inne, og det er jo så friskt og godt! Ikke bare kvalmende søtt sånn som jordbær kan være.
^^Belle^^ Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter #3466 Skrevet 19. oktober 2011 Hirsegrøt var ingen suksess. A er offisielt klumpemotstander. Hun fikk smake søtpotetmos i stedet, men jeg vet ikke helt om hun ikke likte det eller om hun bare var trøtt og sur etter klumpegrøten. Vi får prøve igjen i morgen. Tenkte jeg skulle prøve å blande gulrot og søtpotet, sammen med olje.
pusilus Skrevet 19. oktober 2011 #3467 Skrevet 19. oktober 2011 Herlig natt (høres nesten ut som min ) Kjedelig at A er klumpemotstander, håper den biten går bedre i morgen
Diddles Skrevet 19. oktober 2011 #3468 Skrevet 19. oktober 2011 Så flink du er å variere hva A får å spise Spennende med søtpotetmos, høres nesten litt godt ut Tror jeg ville brukt meierismør istedet for olje...for smakens skyld Men så er jeg meierismør-avhengig da Man er da kokk........ Drikker saftsuppe jeg, og mimrer 20 uker tilbake til den dagen Liten ble født
Muffin! Skrevet 19. oktober 2011 #3469 Skrevet 19. oktober 2011 Skjønner godt at dagen før gårsdagen var vanskelig. Kirsebærpai høres godt ut. Ligger oppskriften på bloggen?
^^Belle^^ Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #3470 Skrevet 20. oktober 2011 Herlig natt : ) (høres nesten ut som min ; ) ) Kjedelig at A er klumpemotstander, håper den biten går bedre i morgen : ) Jeg trenger sånne netter av og til. Tror vi skal vente med hirsegrøt til hun blir litt mer vant til fast føde. Nå brekker hun seg for hvert lille hireflak. Så flink du er å variere hva A får å spise :tommelopp : Spennende med søtpotetmos, høres nesten litt godt ut :fnise : Tror jeg ville brukt meierismør istedet for olje...for smakens skyld ; ) Men så er jeg meierismør-avhengig da :sjenert : Man er da kokk........ Drikker saftsuppe jeg, og mimrer 20 uker tilbake til den dagen Liten ble født :rodmer : Jeg prøver å få henne til å smake mye forskjellig. Søtpotet var faktisk godt. Det smakte...søtt. Litt som gulrot egentlig. Jeg er helt enig med deg at meierismør er det beste (det er kun det jeg bruker når jeg baker), men vi har bare saltet smør. Må kjøpe usaltet neste gang vi skal handle. Åh, gode minner. Skjønner godt at dagen før gårsdagen var vanskelig. :hug : Kirsebærpai høres godt ut. :sikle : Ligger oppskriften på bloggen? : ) Sukk, ja. Gruer meg til jul i år. Høytider og merkedager pleier å være mer triste enn gøyale, men i år tror jeg det blir ekstra trist nå som A er her. Jaaaa, det var kjempegodt! Oppskriften ligger ikke ute enda, for jeg spiste opp alle paiene jeg lagde før jeg fikk ta bilde. Men jeg brukte denne oppskriften på deigen (vi var helt tomme for smør), bare med 2,25 cups mel. Det er også viktig å sikte melet.
^^Belle^^ Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #3471 Skrevet 20. oktober 2011 I dag har jeg og A vært på kafé med vanngymdamene. Kjempekoselig. Etterpå shoppet vi ull (og to superfine luer) på Cubus og megabillige oljebrennere (til Yankee Candle-voksene mine) på Indiska. Jeg prøvde å lage maisgrøt til A i dag, men det var ingen suksess. Prøvde å blande i eplemos også, men fremdeles ingenting. Til slutt prøvde vi sviskemos, og da hun ikke ville ha det heller ga vi opp. :gjeiper: Vi får begynne å gi henne mat litt tidligere på kvelden tror jeg, for i går og i dag har hun ikke villet ha noenting. Og sviskemos elsker hun jo, så det er nok ikke det at hun ikke liker det. Håper jeg ihvertfall. Nå skal jeg legge meg godt til rette på sofaen og se Psych. :happy:
^^Belle^^ Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #3472 Skrevet 21. oktober 2011 Da har jeg endelig fått bakt mini kirsebærpaier (igjen ). Oppskrift på bloggen. Tror jeg hadde begynnerflaks forrige gang, for deigen ble ikke på langt nær så vellykket i dag. Kanskje det har noe med at vi hadde litt lite melk... :gjeiper: Men de ble gode da. Tror ikke det er noen fare for at det er noen igjen i kveld. Til mitt forsvar har jeg bare bakt 4 om gangen. Nå sover A sin andre lur for dagen, uten noen som helst kamp! Håper det varer resten av dagen. Da skal jeg seriøst lage kryss i taket. Ellers ingen planer i dag. Det er skikkelig grått ute, så vi skal kose oss inne med god bok og kanskje en Disneyfilm eller to. :happy:
^^Belle^^ Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter #3473 Skrevet 21. oktober 2011 Ikke noe kryss i taket i dag, gitt. Men det var ikke så ille som det pleier å være, og det må vi bare for. I dag klarte vi å få lurt i litt grøt (supertynn maisgrøt) til A. Det ble vel helst sviskepuré med grøt enn omvendt, men det er en god begynnelse ihvertfall. Tror også vi må begynne å kle henne i bare bleia når hun får mat, for hun vil tygge og suge på fingrene sine mellom hvert bit og da blir det unektelig mye gris ut av det.
^^Belle^^ Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter #3474 Skrevet 23. oktober 2011 I går fikk A oppleve skikkelig kald luft for første gang. Vi var i ishallen, og gjett om hun sov som en stein i vogna si. Tror nok hun likte den friske og gode luften. Jeg turte ikke å prøve meg på skøyter pga. bekkenet mitt (som er verre enn noen gang ), så jeg rundkledde meg og satt og leste bok mens gutta stod på skøyter. Ellers hadde vi en svært begivenhetsløs dag i går. Vi har gitt opp å prøve å gi A grøt, og skal nå bare begynne med grønnsaker og etterhvert middag. Hun er jo bare 4 måneder gammel, så hun trenger ikke så mye ekstra jern enda. I dag tror jeg vi skal prøve oss på avokado. Eller brokkoli. Jeg skal uansett lage mos av begge deler og fryse ned. Heller ingen planer i dag. Det er skikkelig høst ute og vinden uler rundt hjørnene. Da er det ekstra godt å krølle seg oppi sofaen med en god og varm A i fanget.
Mazilla Skrevet 23. oktober 2011 #3475 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg trodde ikke det funka å fryse avokado jeg? Den blir ihvertfall brun, men vet ikke om det går utover smaken også? Har ihvertfall lest at den skal serveres straks etter laging
^^Belle^^ Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter #3476 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg trodde ikke det funka å fryse avokado jeg? Den blir ihvertfall brun, men vet ikke om det går utover smaken også? Har ihvertfall lest at den skal serveres straks etter laging Hun her fryser den ihvertfall. Tror bare det er fargen som lider av frysingen.
Diddles Skrevet 23. oktober 2011 #3477 Skrevet 23. oktober 2011 Har du prøvt å blande aprikosmos i grøten? Jeg har hørt om flere som ikke fikk til grøt før de prøvde det...men så er det jo ikke så viktig med den grøten heller da sånn som du sier Det finnes tilogmed barn som ikke spiser grøt i det hele tatt som babyer Frukt og grønnsaker er jo kjempebra, og når det kommer til jern så inneholder jo brokkoli en god del av det, og det mener jeg avokado gjør også Aldri hørt at det ikke kan fryses, men vet den ikke skal stå i kjøleskap særlig lenge når den er tilberedt....vi var på matsmaking med Storesøster igår på en av byens beste restauranter, der fikk vi brun guacamole Det var ikke mye fristende!!
^^Belle^^ Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter #3478 Skrevet 23. oktober 2011 Har du prøvt å blande aprikosmos i grøten? Jeg har hørt om flere som ikke fikk til grøt før de prøvde det...men så er det jo ikke så viktig med den grøten heller da sånn som du sier Det finnes tilogmed barn som ikke spiser grøt i det hele tatt som babyer Frukt og grønnsaker er jo kjempebra, og når det kommer til jern så inneholder jo brokkoli en god del av det, og det mener jeg avokado gjør også Aldri hørt at det ikke kan fryses, men vet den ikke skal stå i kjøleskap særlig lenge når den er tilberedt....vi var på matsmaking med Storesøster igår på en av byens beste restauranter, der fikk vi brun guacamole Det var ikke mye fristende!! Nei, jeg har ikke prøvd aprikoser enda. Jeg vil jo ha økologiske aprikoser, men jeg nekter å betale 50 kroner for en liten pakke når jeg kan få den samme til 15 kroner på iherb. Der har de vært utsolgt for aprikoser en stund, men nå ser jeg at de har fått dem inn igjen. Grønne grønnsaker er visst fulle i jern har jeg lest. Æææsj, ekkelt. Jeg trodde det var noe ''alle'' visste, at man kan unngå at den blir brun dersom man legger steinen oppi. Særlig på en restaurant så fin som den jeg regner med dere var på.
^^Belle^^ Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter #3479 Skrevet 24. oktober 2011 Fæl natt i natt, trøtt. Så snakker vi ikke mer om det. Stod opp klokken 10, A var fremdeles trøtt, men fikk ikke sove, så jeg tredde på henne dressen (over pyjamasen ) og puttet henne i vogna. Det er strålende sol ute i dag (om enn veeeldig windy), så vi gikk tur til bakeriet borti gata. A sovnet heldigvis til slutt og jeg satt ute i ''parken'' mellom blokkene hvor vi bor og spiste horn, drakk iskaffe og leste bok. :happy: Nå skal jeg snart til fysio. Lurer på hva som skjer videre nå, for bekkenet mitt blir bare verre og verre. Nå kjenner jeg det uansett om jeg har gått i to minutt eller to timer. Senere i ettermiddag skal vi til tanten min som fyller året, på kake og kaffe. Hun ringte i går og spurte om vi ville komme. Tror nok det er fordi hun vil se A. Vi er ikke så viktige liksom. I morgen er det Pomp Delux-party.
MellonCollie Skrevet 24. oktober 2011 #3480 Skrevet 24. oktober 2011 Så kjedelig at bekkenet ikke vil gi seg, da! Håper fysio har noen gode løsninger på lur slik at du fungerer litt bedre igjen. Kos deg på Pomp Delux-party! Jeg har smugtittet i katalogen bare, og mistenker at det hadde blitt dyrt for meg om jeg dro på party
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå