Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Oi... A er stor ja... Iallfall sammenlignet med E som snart er 6 mnd og ikke over 7 kilo ennå.

Men så er han småspist da... Får ikke i han mer mat enn jeg allerede gjør uten å trøkke det i han, og det er jo ikke noe trivelig for hverken liten eller stor.

Godt å se lese at koser dere! og A er jo helskjønn!

Håper dere får en fin fin helg!

:klemmer: fra meg og E.

Hun er et beist av en baby, som søster så fint sier. :fnise:

Nei, huff, det kan ikke være noe gøy altså. Her er det vel mer omvendt, at jeg bekymrer meg for at hun får for mye, selv om jeg vet at babyer ikke kan bli ''tykke'' på morsmelk. :sjenert:

:klem:

Hei Belle!

Så morro å lese her inne igjen, det er alt for lenge siden sist! Herlig at du har fått sovet så bra i natt, det kan man virkelig leve lenge på ja :Nikke: Jeg begynte også innføring av fast føde så fort som mulig pga at jeg var helt utslitt av amming så mye på nettene. Det tok litt tid før han sov merkbart bedre på nettene her, men sånt er jo så varierende fra unge til unge.

Håper du har hatt en fin og avslappende dag! :klem:

Så gøy med besøk. :happy:

Jeg regner med at det tar litt tid, for jeg tviler på at bare én teskje med grøt gjør susen sånn med en gang. :ler: Men jeg håperhåperhåper at det funker etterhvert. :jepp:

:klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fine dagen. :happy:

Jeg var så glad da jeg stod opp i dag at jeg lagde meg amerikanske sjokoladepannekaker med lønnesirup. :sikle: (Har forresten bestemt meg for å ikke publisere bilder av A på bloggen, så nå er den åpen for alle med link i signaturen min :nigo: )

Etter å ha sovet en liten lur sammen med A kom søster på besøk og vi så Pocahontas alle tre. Søster og A sovnet halvveis i filmen. :fnise:

Etter det kjørte vi inn til søster og gjorde oss klare til søskenbarnfest. Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å gå, men søster insisterte på at jeg måtte vise frem A, så da ble det sånn. Så nå har A vært på sin første fest. :ler: Vi var der bare i en times tid da, til de fleste var kommet, og hun klarte å sjarmere sokkene av hele gjengen selv om hun var sur og trøtt og grinete. :rodmer:

Jeg har også bestilt meg fem nye Disneyer i dag. :hjerte: Nå er jeg snart den stolte eier av: Prinsessen og Frosken, Skjønnheten og Udyret, Tarzan, Keiserens Nye Stil - Et Kongerike For En Lama og The Adventures of Ichabod and Mr. Toad. :strix:

Skrevet

Småtrøtt i dag, uten at natten har vært sånn ekstremt ille ihvertfall. Tror natten i går skjemte meg bort for evig og alltid. :fnise:

I dag har vi ikke gjort de veldig store krumspringene. Vi kjørte hjem til mamma for å hente søster og ellers har vi kost oss med Aristokattene og nå Disney Junior mens jeg har bakt muffins. :nigo: Snart kommer bror og søster på besøk for å spise muffins og middag (makaroni og finke). Koselig søndag.

Skrevet

Et kongerike for en lama er så bra! :lol: Jeg har ikke sett alle de nye Disney-filmene. Det må jeg gjøre! :jepp: Høres ut som du har kost deg masse i helgen. Mmm, pannekaker. :sikle:

Skrevet

Et kongerike for en lama er så bra! :lol: Jeg har ikke sett alle de nye Disney-filmene. Det må jeg gjøre! :jepp: Høres ut som du har kost deg masse i helgen. Mmm, pannekaker. :sikle:

Den har jeg faktisk ikke sett, så det gleder jeg meg til. De sier den er veldig morsom. :jepp:

Jeg har vel sett de aller fleste filmene, men det er vel de nyeste jeg har sett færrest av. Gleder meg til å se Prinsessen og Frosken. :happy: To på Rømmen (Tangled, den aller nyeste klassikeren) er forresten hysterisk morsom! :hoho:

-------------

I går spiste og drakk jeg min egen vekt i muffins, chips og brus. :daane: Men nå er det chips-slutt og også brus-slutt når jeg har drukket opp det som er igjen. :opplyser:

Ellers ingen planer i dag. Det blir vel en tur på butikken for å hente den nye brystpumpen og muligens en tur på kjøpesenteret for å gjøre litt diverse. Synes det er greit å komme seg ut av huset ihvertfall én gang om dagen. :fnise:

A har forresten begynt å ta tak i beina sine dersom jeg ''gir'' dem til henne. Hun er så søt. :rodmer:

Skrevet

De er så skjønne når de ligger der med tærne i munnen når man skal skifte på de...

Skrevet

De er så skjønne når de ligger der med tærne i munnen når man skal skifte på de...

Gleder meg til A klarer det. :jepp: Jeg gav henne ene foten i dag, sånn at hun kunne smake på stortåa, men det virket ikke som om det smakte så godt! :hoho:

-----------------

I morgen skal jeg:

- ta ut av oppvaskmaskinen

- legge sammen klær

- vaske gjestedo

- tørke støv

- gå ned med bosset

I kveld skal jeg:

- se på Sjørøverplaneten

- se på ny ikke-filler episode av Bleach

- drikke resten av brusen fra i går

:happy:

Skrevet

Gleder meg til A klarer det. :jepp: Jeg gav henne ene foten i dag, sånn at hun kunne smake på stortåa, men det virket ikke som om det smakte så godt! :hoho:

:fnise:

Trenger flere serietips Belle ;)

Skrevet

Trenger flere serietips Belle ;)

Hmm, nå husker jeg ikke hva jeg har anbefalt deg før, men kan jo komme med en lang liste :nigo: :

Komedie:

How I Met Your Mother

Psych

Chuck

Blue Mountain State (American Pie-humor, dvs. rumpe- og tisshumor :fnise: )

The Big Bang Theory (jeg måtte se en del episoder av dette før jeg fant ut at jeg likte det :gjeiper: )

Entourage

Cougar Town (hysterisk morsomt)

Greek

Scrubs

Weeds

Drama:

Sons of Anarchy (MÅ SEES!!!)

Skins

Suits (advokatserie med en vri)

Desperate Housewives

Friday Night Lights

The L Word

The O.C.

Kings

Sci-fi/fantasy:

Supernatural

Fringe

Misfits (herlig britisk :happy: )

Alphas (jeg liker ikke dette, men ''alle'' andre gjør det...)

True Blood

Reality:

Top Chef Just Desserts

America's Next Top Model :sjenert:

Guilty Pleasures (dvs serier jeg egentlig er for gammel til å like :ler: ):

Awkward

90210

Gossip Girl

The Lying Game

Pretty Little Liars

Action:

The Unit

Burn Notice

Alias

Miniserie:

Generation Kill

Helt nye serier som jeg liker veldig godt, men som man aldri vet om kommer til å vare:

Revenge (moderne Greven av Monte Cristo :hjerte: )

Hart of Dixie

Puh. Det var sikkert alle seriene jeg noen gang har sett. :fnise:

Skrevet

I dag kommer mannen hjem! :hoppendeglad: Riktignok ikke før sånn 11-12 i kveld, men allikevel. Gleder meg sånn. :rodmer:

Jeg fikk prøvd ut den nye brystpumpen i går også. Jeg synes faktisk det var mye enklere enn den halvautomatiske jeg har brukt til nå. Og mye mer skånsom mot brystvorten. Nå gjenstår bare å få litt futt på utdrivningsrefleksen. Sånn som det går nå, får jeg bare pumpet ut 4 isterninger på to pupper. :dry: Lurer på om jeg skal en tur til legen for å få nesespray... :klo:

Senere i dag skal vi hjelpe bror med å vaske ut av leiligheten han leier. Tenkte jeg skulle slenge A i bæreselen mens vi er der. :jepp:

Skrevet

Det var litt av en liste med serier!

Bare å sette ned ned og laste ned nå :)

Blir godt å få mannen hjem igjen nå! Sikkert stor stas for han også å komme hjem til deg og A også. Han blir sikkert vant til å leve sånn - men jeg kan ikke skjønne annet enn at det må ta på å ikke se den daglige utviklinga til frøkna si.

Skrevet

Det var litt av en liste med serier!

Bare å sette ned ned og laste ned nå :)

Blir godt å få mannen hjem igjen nå! Sikkert stor stas for han også å komme hjem til deg og A også. Han blir sikkert vant til å leve sånn - men jeg kan ikke skjønne annet enn at det må ta på å ikke se den daglige utviklinga til frøkna si.

:fnise: Jeg er serieoman. Men så ser vi ikke på tv i det hele tatt da, vi bare laster ned. :jepp:

Ja, det skal bli deilig. Han savner henne noe helt fryktelig når han er borte, ja. Det blir nok en vanesak etterhvert, men jeg tror han merker det at han kommer til å gå glipp av mye. Han har til og med snakket om å få jobb på land, noe som var helt uaktuelt før hun kom. :fnise:

---------

- ta ut av oppvaskmaskinen

- legge sammen klær

- vaske gjestedo

- tørke støv

- gå ned med bosset

:hoppe:

Og så har jeg bakt muffins. :nigo: Grove kirsebærmuffins. :sikle: Dere bare MÅ prøve Noras hjemmelagede kirsebærsyltetøy. :daane:

Nå ser vi litt på Tornerose før vi straks skal avgårde til bror.

Skrevet

Takk Belle :klem:

Listen er klippet og limt inn i eget dokument nå :nigo:

Nå skal det lastes ned altså :hoppendeglad: Har sett/holder på å se noen av de :Nikke:

Skrevet

:hoppe: for at mannen kommer hjem!

Ja, du kan glede deg til lama! :ler: Tangled er notert! :jepp:

Fin liste med serier der. Flere jeg ikke har sett, men som jeg kan tenke meg å sjekke ut. :Nikke: Elsket Skins! Noen av seriene vi har sett som du ikke nevnte er Six Feet Under, Dexter, House, Heroes, Battlestar Galactica, The Wire, Band of Brothers og Damages - anbefales alle sammen. :jepp:

Skrevet

Nå har jeg sittet og gjør meg selv veldig sugen etter noe godt etter å ha lest litt ned gjennom bloggen din :fnise: Spesielt fikk jeg lyst til å prøve grove kirsebærmuffint, sjokoladepannekaker og doughnut (??)-muffins! :jepp:

Får se om jeg prøver meg på noe til helgen! Eventuelt baker jeg bare den deeeilige skuffekaken min.. :rodmer:

Men baking blir det i alle fall! :nigo:

Skrevet

Takk Belle :klem :

Listen er klippet og limt inn i eget dokument nå : nigo:

Nå skal det lastes ned altså :hoppendeglad: Har sett/holder på å se noen av de :Nikke :

Ingen årsak. :nigo:

Så bra. :tommelsmil: Si gjerne ifra hva du liker og sånn. :jepp:

:hoppe : for at mannen kommer hjem!

Ja, du kan glede deg til lama! :ler : Tangled er notert! :jepp :

Fin liste med serier der. Flere jeg ikke har sett, men som jeg kan tenke meg å sjekke ut. :Nikke: Elsket Skins! Noen av seriene vi har sett som du ikke nevnte er Six Feet Under, Dexter, House, Heroes, Battlestar Galactica, The Wire, Band of Brothers og Damages - anbefales alle sammen. :jepp :

Jeg så den i går. Kjempemorsom. :happy:

Åh, Skins. :rodmer: (sesong 1-4. Jeg likte ikke de nyeste) Av de du nevner har jeg sett Heroes, Dexter, House og Battlestar Galactica. Ingen av de er på min wow-liste ihvertfall. :sjenert: Men skal sjekke ut de andre. :jepp:

Nå har jeg sittet og gjør meg selv veldig sugen etter noe godt etter å ha lest litt ned gjennom bloggen din :fnise: Spesielt fikk jeg lyst til å prøve grove kirsebærmuffint, sjokoladepannekaker og doughnut (??)-muffins! :jepp :

Får se om jeg prøver meg på noe til helgen! Eventuelt baker jeg bare den deeeilige skuffekaken min.. :rodmer :

Men baking blir det i alle fall! :nigo :

Doughnutmuffinsene ble knallgode. Rart å spise muffins som ikke smaker muffins. :ler:

Har du oppskrift? :popcorn:

Heroes er bra :jepp:

Helt greit. :sjenert: Syntes det sluttet så teit, på en måte.

Skrevet

Lat dag i dag, som startet med gråtesammenbrudd til mannen fordi jeg var så sliten og han bare klagde på alt. :sjenert: Men nå har jeg fått sovet to lurer og føler meg oppegående igjen.

A har også vært skikkelig sutrete og trøtt i hele dag. Til slutt ble jeg så lei at jeg la henne under babygymmen foran tven og skrudde på Disney Junior. Har litt dårlig samvittighet over at hun ser på tv, men nå har hun ihvertfall valget om å snu seg bort og leke med babygymmen om hun blir sliten. :jepp:

Skrevet

:klemmer:

det er jammen ikke bare-bare dette babygreiene :Gjesp:

Skrevet

Lat dag i dag, som startet med gråtesammenbrudd til mannen fordi jeg var så sliten og han bare klagde på alt. :sjenert: Men nå har jeg fått sovet to lurer og føler meg oppegående igjen.

A har også vært skikkelig sutrete og trøtt i hele dag. Til slutt ble jeg så lei at jeg la henne under babygymmen foran tven og skrudde på Disney Junior. Har litt dårlig samvittighet over at hun ser på tv, men nå har hun ihvertfall valget om å snu seg bort og leke med babygymmen om hun blir sliten. :jepp:

Håper hun er mindre sutrete og trøtt i dag. Det smitter fryktelig lett mellom mor og barn, det der. Og det går begge veier.. Godt du kan få sovet litt innimellom! :klemmer:

Og du.. Litt Disney junior er ikke skadelig! Hvis TVen kan være litt barnevakt innimellom så du får kommet deg ovenpå igjen, er det tross alt til det bedre. Men jeg skjønner hva du mener med at det ikke føles helt bra. Derfor synes jeg det er litt trøst i å vite at andre gjør det samme, og kan derfor tilstå at S ofte ser på TV mens vi spiser middag.. :sjenert::fnise: Så lenge man er bevisst på at det ikke blir for mye, tror jeg ikke det gjør noen stor skade akkurat. Det hadde jo vært noe annet hvis du plasserte A foran TVen hver morgen og lot henne sitte der til ettermiddagen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...