Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

:rodmer::klemmer:

Jeg må le litt når jeg leser om at A ikke har vært så liten som andre babyer....hvordan tror du jeg har hatt det i så måte? :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:rodmer: deilig deilig følelse!! Håper dere har kost dere idag (idag også :fnise:)
Skrevet

:rodmer::klemmer:

Jeg må le litt når jeg leser om at A ikke har vært så liten som andre babyer....hvordan tror du jeg har hatt det i så måte? :ler:

:fnise: Kan tenke meg C har vært større enn alle? Fine gutten. :rodmer:

:rodmer: deilig deilig følelse!! Håper dere har kost dere idag (idag også :fnise:)

Det gjorde vi! :nigo:

-----------

Rolig dag i går. A var supersutrete, så kanskje like greit at vi ikke hadde noen planer. :gjeiper: Hun holdt det gående i to timer ved leggetid og sovnet ikke før klokken halv 10 (noe som er veldig sent for henne). Hun som pleier å være så flink til å sovne på kvelden. Håper ikke dette er en ny trend. :dry:

I går fikk jeg kjøpt inn hirseflak og maismel som jeg skal bruke til å lage grøt til A. :hoppe: Jeg har vært så opphengt i at jeg skal lage hjemmelagede middager til henne, men har ikke tenkt tanken på at det faktisk går an å lage grøt også. :klaske: Gleder meg masse! I tillegg fant jeg en stor krukke med økologisk eplemos med bare epler i til 14 kroner. :hoppe: Det må da være billigere enn å lage det selv også?

Nå er neste steg å pumpe meg litt hver dag sånn at jeg kan fryse ned morsmelk i isterningposer. Har litt trøbbel med utdrivningsrefleksen for tiden, får den ikke helt til å komme i gang når jeg pumper, men håper jeg får ut litt ihvertfall.

I dag er det faktisk fint vær, så det blir nok en trilletur i dag. Ellers er det babysvømming i kveld. I morgen skal jeg og egentlig en venninne av søster som fikk baby et par uker etter meg på babykino og kafé etterpå. Gøy. :happy:

Skrevet

Du vet at det finnes en nesespray som setter i gang utdrivingen? Den fungerer kjempebra. :jepp: Igjen har jeg motsatt problem av deg - jeg har utdrivingsrefleks som en høytrykkspyler :overrasket: Deler gjerne litt med deg, altså. :nigo:

Skrevet

Du vet at det finnes en nesespray som setter i gang utdrivingen? Den fungerer kjempebra. :jepp: Igjen har jeg motsatt problem av deg - jeg har utdrivingsrefleks som en høytrykkspyler :overrasket: Deler gjerne litt med deg, altså. :nigo:

:jepp: Er klar over det. Men det er ikke noe problem når A suger, for det kommer litt melk først og pluselig så fosser det når utdrivningsrefleksen kommer i gang. (Synes forresten det er rart at den har blitt så treig - var jo aldri sånn før... :klo: ) Problemet når jeg pumper er at jeg bare får ut det lille som kommer først og så er det bom stopp. Når jeg håndmelker meg derimot, står spruten over alt. :fnise: Så nå vurderer vi å kjøpe inn manuell pumpe for å se om den funker. For nesesprayen kan vel ikke gjøre sånn at utdrivningsrefleksen endrer seg? Jeg vil jo nødig være avhengig av nesesprayen liksom... :vetikke:

Skrevet

Jeg fikk mye bedre utdrivning etter å ha brukt den sprayen i en uke :nigo: Har fortsatt bedre utdrivning enn jeg hadde tidligere...

Skrevet

Jeg fikk mye bedre utdrivning etter å ha brukt den sprayen i en uke :nigo: Har fortsatt bedre utdrivning enn jeg hadde tidligere...

Kanskje jeg skal vurdere å få meg en sånn da? :klo:

Nå har vi uansett kjøpt manuell pumpe. Det tok ikke så lang tid. :hoho: Fytti, jeg elsker ebay: Medela Harmony til 36 dollar. :nigo:

Skrevet

I dag har A vært både supersutrete og supersnill på en og samme dag. I dag morges holdt hun det gående i to timer før hun endelig gav opp og sovnet. :roll: Men da vi var på kino, og egentlig resten av dagen, var hun kjempesnill, smilende og glad. Hun kan virkelig smelte en stein med det nydelige smilet sitt. :rodmer:

I morgen skal vi spise komle hos mamma. :hoppendeglad: Barselgruppen min skal gå tur i morgen også, men jeg tror jeg må stå over. Jeg har rett og slett vondt i bekken og lysker etter bare å ha gått til byen og tilbake. :dry: Jeg får vel kanskje begynne med øvelsene fysio gav meg? :plystre:

Skrevet

Du bør nok være forsiktig med å gå på asfalt :kose: Jeg gikk lang tur idag på grusvei, med oppoverbakker og full pakke, men kjenner ingenting i bekkenet :hoppe: Er nok noe i de rådene jeg fikk av kiropraktoren :fnise:

Skrevet

Det kan vel lønne seg å gjøre de øvelsene. ;) Men kjenner til at sånne ting kan være vanskelig å få gjort selv om det er til ens eget beste.

Så flink du er som skal lage grøt og annen mat til lille A. :jepp:

Kos deg med komle i dag. :)

Skrevet

Du bør nok være forsiktig med å gå på asfalt :kose: Jeg gikk lang tur idag på grusvei, med oppoverbakker og full pakke, men kjenner ingenting i bekkenet :hoppe: Er nok noe i de rådene jeg fikk av kiropraktoren :fnise:

Det skal jeg tenke på. :jepp: Har jo fått vinterhjul til Bugabooen også nå, så nå kommer vi frem på hvilket som helst underlag. :nigo:

Det kan vel lønne seg å gjøre de øvelsene. ;) Men kjenner til at sånne ting kan være vanskelig å få gjort selv om det er til ens eget beste.

Så flink du er som skal lage grøt og annen mat til lille A. :jepp:

Kos deg med komle i dag. :)

Huff, ja, det er vanskelig å komme i gang. :sjenert: Men heldigvis er de fleste øvelsene jeg skal gjøre med i MRL-timene jeg går på. Jeg må bare få gjort det tre ganger i uken i stedet for én. :gjeiper:

Skrevet

Sløv dag i dag. Jeg hadde sååå lyst til å gå tur, for i dag har det vært sommer ute. :sol: Men jeg har hatt så vondt i bekkenet i natt (jeg måtte faktisk stå opp for å ta et par paracet), at jeg måtte ta meg selv i nakken og tvinge meg selv til å slappe av i dag. Så det eneste vi har gjort i dag er å kjøre en tur på butikken og komle hos mamma. :sikle:

A er forresten blitt superskeptisk til alle utenom jeg og mannen. :sukk: Noen andre med samme problem? Det er så fortvilende altså. Ingen andre får lov til å holde henne, men dersom hun sitter på ett av våre fang er hun solstrålen selv og smiler til hvem som enn gidder å gi henne oppmerksomhet. Men skulle noen være så uheldige å ta henne vræler hun helt til vi tar henne igjen. Vi har prøvd å ''kjempe'' mot henne, men det er liksom grenser for hvor lenge vi orker å høre henne hyle. :tristbla: Håper det bare er en fase og at den går fort over. :Nikke:

Skrevet

Liten er ikke helt sånn, men hun kikker etter meg for å se at jeg er der, og hvis jeg smiler og prater litt med henne så er det greit :)Men altså, hun kan oppføre seg akkurat sånn mot sin egen pappa, bare vræle hvis han tar henne opp :fnise: Mammadalt!!

Det går nok over, la henne bruke den tiden hun trenger og ikke "tving" henne til å være på andres fang..hvis det er greit så lenge hun sitter hos dere så er jo det en fin måte å få kontakt med henne på! Skjønner jo andre vil holde også, men akkurat nå er hun nok inne i en periode ja, de får smøre seg med tålmodighet ;)

Det bekkenet ditt skal du virkelig være forsiktig med :kose:

Skrevet

S var også sånn en stund, tror det var da hun var ca 3 måneder. Jeg lot henne sitte hos folk til furteleppa kom frem (da hadde vi ca fem sekunder på oss før hun begynte å grine), så overtok jeg til hun var blid og fornøyd igjen. Etter noen minutter prøvde vi igjen med samme opplegget. Noen ganger gikk det fint helt til hun fikk øye på meg.. :rolleyes:

Skrevet

Liten er ikke helt sånn, men hun kikker etter meg for å se at jeg er der, og hvis jeg smiler og prater litt med henne så er det greit :)Men altså, hun kan oppføre seg akkurat sånn mot sin egen pappa, bare vræle hvis han tar henne opp :fnise: Mammadalt!!

Det går nok over, la henne bruke den tiden hun trenger og ikke "tving" henne til å være på andres fang..hvis det er greit så lenge hun sitter hos dere så er jo det en fin måte å få kontakt med henne på! Skjønner jo andre vil holde også, men akkurat nå er hun nok inne i en periode ja, de får smøre seg med tålmodighet ;)

Det bekkenet ditt skal du virkelig være forsiktig med :kose:

:fnise: Sånn er A også av og til. Og andre ganger er det bare pappaen som klarer å roe henne. Vinglepetra. :roll::ler:

Neida, vi tvinger henne ikke. Vi har jo prøvd å la henne få skrike litt for å vise henne at det ikke er noe farlig, men det har ikke gått så langt ihvertfall. Vi får bare være tålmodige og satse på at det går over. :Nikke:

S var også sånn en stund, tror det var da hun var ca 3 måneder. Jeg lot henne sitte hos folk til furteleppa kom frem (da hadde vi ca fem sekunder på oss før hun begynte å grine), så overtok jeg til hun var blid og fornøyd igjen. Etter noen minutter prøvde vi igjen med samme opplegget. Noen ganger gikk det fint helt til hun fikk øye på meg.. :rolleyes:

Godt at vi ikke er de eneste som har hatt det problemet og godt at det gikk over. :jepp:

Skrevet

:daane: Denne våkne-hundre-ganger-per-natt-greia som A har begynt med tar virkelig knekken på oss begge. Hun er sur og trøtt, jeg er sur og trøtt. :sjenert: Jeg fikk henne til å sove i 11-tiden, men da sov hun bare et kvarters tid og var like sur og trøtt da hun våknet igjen. Så var det å skifte bleie og på'n igjen med hyling i 20 minutter før hun gav opp og sovnet på fanget mitt. Nå har hun sovet i en times tid ( :5: ) på sofaen. Håper hun klarer litt til. :jepp:

Jeg har så lyst til å gå tur - det er jo sol i dag også! - men mannen har bilen hvor vognen og bæreselen er og han ringte nettopp og sa at han ihvertfall ikke var hjemme før om halvannen time. :dry: Forhåpentligvis holder været seg sånn at vi kan gå litt senere i dag. :nigo:

Ellers ingen planer. Bestis kommer hjem fra Oslo en tur i dag, så kanskje hun kommer på besøk. Og så skal jeg bake i dag. :hoppe: Jeg har kjøpt meg amerikanske målebeger og verker etter å bake med dem. Bakenerd, det er meg. :sjenert: I dag blir det noe med kaffe i, tror det blir Chocolate Chip Espresso Bars. :sikle:

Skrevet

Da har A fått sin aller første smak på fast føde. :hoppendeglad: Jeg lagde hirsegrøt med sviskemos. Vet ikke helt om hun fikk noe ned da, for hun brekte seg og hostet et par ganger. Men hun smilte midt oppi det, så det virket som om hun likte det litt ihvertfall. :tommelsmil:

I morgen skal jeg ha enda mer sviskemos oppi. :jepp:

Jeg bakte chocolate chip espresso bars også i dag. :happy: Men nå er jeg lei av å være inne, så i morgen SKAL det bli fint vær for vi skal ut på tur. :nigo:

Skrevet

:kose: uffa, dette sovegreiene er ikke lett!! Nå ser jeg jo du ikke hadde mulighet til verken å bære henne eller trille tur idag, men det er liksom det som må til her for å få nok søvn i løpet av dagen :Nikke: Jeg har skrevet opp "dagsrytmen" vår i dagboka mi, bare for å se hvordan hun egentlig sover, og når jeg ser det sånn så sover hun faktisk endel på dagtid - men ikke uten hjelp! Det er langt igjen før jeg bare kan legge henne ned i vogna/ vogga og hun sover sånn på egenhånd :tunge1:

Så gøy at hun likte grøt :hoppe: Laget du både grøt og sviskemos fra bunnen av eller kjøpte du? Jeg gleder meg sånn til jeg kan begynne å lage mat til henne :daane: Kanskje vi kunne hatt en lage-babymat-sammen-dag da???

Håper dere får en god kveld og natt :klemmer: Kos deg med bestis og sjokoladekjeks (:sikle:)

Skrevet

Skjønner ikke hvordan du klarer å holde deg så tynn du som baker så mye :fnise:

Sønnen til en venninne av meg er ca like gammel som A og er skikkelig mammadalt... han hyler om noen andre holder han, så det er nok ikke helt unormalt ;)

Håper dere får fint vær i dag og kommer dere på tur :klemmer:

Skrevet

:kose: uffa, dette sovegreiene er ikke lett!! Nå ser jeg jo du ikke hadde mulighet til verken å bære henne eller trille tur idag, men det er liksom det som må til her for å få nok søvn i løpet av dagen :Nikke: Jeg har skrevet opp "dagsrytmen" vår i dagboka mi, bare for å se hvordan hun egentlig sover, og når jeg ser det sånn så sover hun faktisk endel på dagtid - men ikke uten hjelp! Det er langt igjen før jeg bare kan legge henne ned i vogna/ vogga og hun sover sånn på egenhånd :tunge1:

Så gøy at hun likte grøt :hoppe: Laget du både grøt og sviskemos fra bunnen av eller kjøpte du? Jeg gleder meg sånn til jeg kan begynne å lage mat til henne :daane: Kanskje vi kunne hatt en lage-babymat-sammen-dag da???

Håper dere får en god kveld og natt :klemmer: Kos deg med bestis og sjokoladekjeks (:sikle:)

Her kunne vi bare legge henne ned hvor som helst før, men det forandret seg for en måneds tid siden da hun plutselig begynte å bli så innmari overtrøtt med én gang. :gjeiper: Heldigvis er hun grei å legge om kvelden da. :jepp:

Jeg lagde begge deler fra bunnen av. Sviskemosen frøs jeg i isterninger. :nigo: Å ja, det hadde vært kjempekoselig med en babymatlaginsdag. :hoppe:

Skjønner ikke hvordan du klarer å holde deg så tynn du som baker så mye :fnise:

Sønnen til en venninne av meg er ca like gammel som A og er skikkelig mammadalt... han hyler om noen andre holder han, så det er nok ikke helt unormalt ;)

Håper dere får fint vær i dag og kommer dere på tur :klemmer:

:sjenert: Tynn og tynn, fru Blom. :fnise: Men jeg spiser ikke så mye av det jeg baker da. Det er selve bakingen som jeg synes er gøy. Og å tvinge kakene mine på andre intetanende mennesker. :ler:

Godt å høre at det finnes flere der ute. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...