Diddles Skrevet 10. september 2011 #3261 Skrevet 10. september 2011 Det du spiser går ut i melka i løpet av alt fra 30 minutter til timer har jeg lest, så da tar det vel litt tid før vondten slår inn også? Rå løk kan være hardt for små mager...Prøv å drikke Helios sin amme-te, og gi A sukkervann (forhold: 1 dl kokt vann + 1ss sukker) når det er på det verste..2,5 ml sukkervann en gang i timen, det hjalp her ihvertfall! når hun gråter, trekker hun beina opp mot magen eller blir hun stiv som en stokk? Begge deler er tegn på vondt sa kiropraktoren...i tillegg har vi brukt massasje og varme bad med 1 dråpe lavendelolje i på kveldstid med hell her, verdt et forsøk Håper det gir seg snart!!
^^Belle^^ Skrevet 10. september 2011 Forfatter #3262 Skrevet 10. september 2011 Det du spiser går ut i melka i løpet av alt fra 30 minutter til timer har jeg lest, så da tar det vel litt tid før vondten slår inn også? Rå løk kan være hardt for små mager...Prøv å drikke Helios sin amme-te, og gi A sukkervann (forhold: 1 dl kokt vann + 1ss sukker) når det er på det verste..2,5 ml sukkervann en gang i timen, det hjalp her ihvertfall! når hun gråter, trekker hun beina opp mot magen eller blir hun stiv som en stokk? Begge deler er tegn på vondt sa kiropraktoren...i tillegg har vi brukt massasje og varme bad med 1 dråpe lavendelolje i på kveldstid med hell her, verdt et forsøk Håper det gir seg snart!! Takk for mange fine tips. Tror hun trekker beina opp mot magen. Skal huske å se på det når det eventuelt skjer neste gang. I dag (bortsett fra episoden rundt klokken 6) har hun ihvertfall vært en solstråle. Vi møtte mamma og søster på kjøpesenteret, og vi prøvde bæreselen uten nyfødtinnlegget (kun med puten under rumpa) og det likte hun kjempegodt! Da kunne hun se ting også, ikke bare det dumme innlegget. Hun fikk mat rett før vi skulle spise, uten å skrike eller noe , og sovnet i vogna. Håper det verste er over nå. Nå ligger hun ihvertfall på sofaen ved siden av meg her og leker med kosekluten sin. Ingen planer resten av kvelden annet enn å slappe av.
^^Belle^^ Skrevet 10. september 2011 Forfatter #3263 Skrevet 10. september 2011 Oi, der smakte visst Nuk-tutten plutselig nam. Kanskje jeg kan få kjøpe noen andre tutter enn de gørrkjedelige ensfargede Avent-tuttene?
Diddles Skrevet 10. september 2011 #3264 Skrevet 10. september 2011 Hvordan satt hun i Ergoen uten innlegget, froskestilling eller beina ut til sidene? Vet ikke om jeg føler meg helt trygg på Ergoen i forhold til nakken til Liten..synes hun bøyer hodet altfor langt bakover når hun sitter i den hvis du skjønner? Også siger hun sånn sammen når hun sovner blir redd hun ikke puster optimalt..men så wr jeg over gjennomsnittet hønemor også da, så det er kanskje bare oppi hodet mitt Kos deg ikveld Her blir det pizza og rydding av barnerom...Romantisk
Diddles Skrevet 10. september 2011 #3265 Skrevet 10. september 2011 Oi, der smakte visst Nuk-tutten plutselig nam. Kanskje jeg kan få kjøpe noen andre tutter enn de gørrkjedelige ensfargede Avent-tuttene? Jeg har skapet fullt av tutter, både Nuk med knekk på og andre merker...du kan få de! Liten har ikke tenkt å bruke de ihvertfall Hun bare flirer av meg når jeg prøver, og så putter hun knyttneven inn i munnen når jeg tar tutten vekk og smasker fornøyd ivei på knokene sine Håpløse lille troll!!
^^Belle^^ Skrevet 10. september 2011 Forfatter #3266 Skrevet 10. september 2011 Hvordan satt hun i Ergoen uten innlegget, froskestilling eller beina ut til sidene? Vet ikke om jeg føler meg helt trygg på Ergoen i forhold til nakken til Liten..synes hun bøyer hodet altfor langt bakover når hun sitter i den hvis du skjønner? Også siger hun sånn sammen når hun sovner blir redd hun ikke puster optimalt..men så wr jeg over gjennomsnittet hønemor også da, så det er kanskje bare oppi hodet mitt Kos deg ikveld Her blir det pizza og rydding av barnerom...Romantisk Hun satt kjempefint. Men hun må ha pute under rumpa da (jeg tok bare ut den som er i innlegget), ellers satt hun ikke noe godt. Hun sitter i froskestilling og kommer akkurat langt nok nedi til å støtte nakken godt nok opp kun med panelet. Her er det ingen mann hjemme engang... Jeg har skapet fullt av tutter, både Nuk med knekk på og andre merker...du kan få de! Liten har ikke tenkt å bruke de ihvertfall Hun bare flirer av meg når jeg prøver, og så putter hun knyttneven inn i munnen når jeg tar tutten vekk og smasker fornøyd ivei på knokene sine Håpløse lille troll!! Ja takk. Her har kun avent funket til nå, men så tenkte jeg at jeg skulle prøve nuk i dag bare for moro skyld. Kanskje hun vil ha mam-tuttene også nå da?
Diddles Skrevet 10. september 2011 #3267 Skrevet 10. september 2011 *samler sammen tuttene* ...tør du treffe meg da?
^^Belle^^ Skrevet 10. september 2011 Forfatter #3268 Skrevet 10. september 2011 *samler sammen tuttene* ...tør du treffe meg da? Neida, det kunne vært koselig det.
^^Belle^^ Skrevet 10. september 2011 Forfatter #3270 Skrevet 10. september 2011 Det tviler jeg ikke på.
Teriyaki Skrevet 10. september 2011 #3271 Skrevet 10. september 2011 Heihei! Håper det går bra i heimen! Synes det er så koselig at folk er så snille, jeg! Her får du smokker fra ei du ikke har møtt (?), og jeg fikk bæresjalet til Kisskissbangbang, som jeg heller aldri hadde møtt før.
^^Belle^^ Skrevet 11. september 2011 Forfatter #3272 Skrevet 11. september 2011 Heihei! Håper det går bra i heimen! Synes det er så koselig at folk er så snille, jeg! Her får du smokker fra ei du ikke har møtt (?), og jeg fikk bæresjalet til Kisskissbangbang, som jeg heller aldri hadde møtt før. Her går alt finfint. Ja, det er utrolig hvor snille for er. ----------- A er mye bedre. Eller, hun er fremdeles veldig snørrete, men hun har ihvertfall ikke hylt noe mer siden i går morges. Jeg regner med at det må ha vært noe jeg har spist. I går kveld leste jeg faktisk bok for henne. Synes det er koselig, og så får hun høre stemmen min. I dag skal jeg hente mannen på flyplassen. Etterpå blir det en snarvisitt innom svigermor for å hilse på barna til kjæresten hennes. Ellers blir det nok bare en skikkelig rolig kveld i kveld. Snakket nettopp med mannen og han hørtes helt ødelagt ut.
Lilywhite Skrevet 11. september 2011 #3273 Skrevet 11. september 2011 Håper det blir en fin søndag Har mannen vært på guttetur eller, siden han er så sliten?
Muffin! Skrevet 11. september 2011 #3274 Skrevet 11. september 2011 Så bra A er bedre. Koselig å få hjem mannen igjen da. Ha en fin søndag!
^^Belle^^ Skrevet 11. september 2011 Forfatter #3275 Skrevet 11. september 2011 Håper det blir en fin søndag Har mannen vært på guttetur eller, siden han er så sliten? Han har vært på fotballtur til England. --------------- Bah! Nok en skrikekveld. Blir så utrolig fortvilt når jeg ikke vet hva som feiler henne. Hun skriker og skriker og skriker og plutselig smiler hun. Kanskje det var kålen jeg spiste i dag? Hun sovnet da heldigvis til slutt, helt utslitt klokken kvart over 6. :gjeiper: Skal bli spennende å se når hun våkner igjen i natt. Deilig å ha mannen hjemme igjen forresten.
kisskissbangbang Skrevet 11. september 2011 #3276 Skrevet 11. september 2011 (endret) Tipper det er kålen som er synderen, ja. Stakkar lita, og stakkar mammaen, det er vondt å høre på at de ikke har det bra! L tåler ikke at jeg spiser kål, løk, erter eller drikker lettbrus. Var dritgøy den dagen da jeg hadde spist kinamat som bestod av blandt annet løksaus, vårruller med kål og en sånn grønnsaksblanding med erter i kvelden før ... aldri igjen! Han hadde så fryktelig vondt hele dagen, og ingenting hjalp, og mitt mammahjerte gikk nesten i oppløsning fordi jeg hadde så dårlig samvittighet. Ingen bra dag. Endret 11. september 2011 av kisskissbangbang
Diddles Skrevet 11. september 2011 #3277 Skrevet 11. september 2011 Jeg holder meg milevis unna løk, kål, kullsyre, kaffe og melk (og savner alt sammen sårt ) siden Liten tydeligvis reagerer på det meste...tør ikke prøve engang etter jeg drakk white chocolate latte i Bremen og hun fikk vondt i magen Sikkert lurt å være forsiktig, nå virker det jo som hun har reagert på både løk og kål de siste dagene?! Det er mye jeg gleder meg til den dagen ammingen er slutt; spise hva jeg vil, ha på fint undertøy og "upraktiske" klær, slippe å drikke amme-te osv osv
^^Belle^^ Skrevet 12. september 2011 Forfatter #3278 Skrevet 12. september 2011 Tipper det er kålen som er synderen, ja. Stakkar lita, og stakkar mammaen, det er vondt å høre på at de ikke har det bra! L tåler ikke at jeg spiser kål, løk, erter eller drikker lettbrus. Var dritgøy den dagen da jeg hadde spist kinamat som bestod av blandt annet løksaus, vårruller med kål og en sånn grønnsaksblanding med erter i kvelden før ... aldri igjen! Han hadde så fryktelig vondt hele dagen, og ingenting hjalp, og mitt mammahjerte gikk nesten i oppløsning fordi jeg hadde så dårlig samvittighet. Ingen bra dag. Huff, det er virkelig vondt å se dem sånn ja. Jeg er virkelig på gråten selv jeg, når hun gråter så sårt og jeg hører at hun har vondt og ikke bare skriker for å skrike. Jeg holder meg milevis unna løk, kål, kullsyre, kaffe og melk (og savner alt sammen sårt ) siden Liten tydeligvis reagerer på det meste...tør ikke prøve engang etter jeg drakk white chocolate latte i Bremen og hun fikk vondt i magen Sikkert lurt å være forsiktig, nå virker det jo som hun har reagert på både løk og kål de siste dagene?! Det er mye jeg gleder meg til den dagen ammingen er slutt; spise hva jeg vil, ha på fint undertøy og "upraktiske" klær, slippe å drikke amme-te osv osv Når ammingen er over skal jeg brenne de hundretusen (virker det som) H&M-singletene jeg har under alle klærne. Og så skal jeg lage meg en skikkelig god løkpai og løksuppe på en og samme tid. Men dere...hun har ikke reagert på kål før. Ikke kokt/stekt løk heller. Men jeg har holdt meg unna rå løk helt frem til forrige uke da, så det var nok derfor hun hadde vondt den gangen. Men kål? Jeg har spist kinakål en million ganger siden hun ble født. Synes det er rart at hun plutselig finner ut at hun ikke tåler det lengre. Heldigvis tåler hun kullsyre og kaffi. Jeg hadde dødd hvis ikke. (Men nå finner hun vel ut at hun ikke tåler det heller... ) Ingen planer i dag annet enn å slappe av i sofaen. Det er kjempedårlig vær ute, og da er det så utrolig deilig å sitte inne i varmen. Jeg har så lyst til å bake. Kanskje jeg får mannen til å trosse været og kjøre å handle?
kisskissbangbang Skrevet 12. september 2011 #3279 Skrevet 12. september 2011 Belle, nå har jeg sett at du flere ganger har nevnt at A er så stor, og jeg blir så nysgjerrig på hva andre mener er en stor baby, siden jeg mistenker at min lille L er en gorg! Får jeg vite?
^^Belle^^ Skrevet 12. september 2011 Forfatter #3280 Skrevet 12. september 2011 Belle, nå har jeg sett at du flere ganger har nevnt at A er så stor, og jeg blir så nysgjerrig på hva andre mener er en stor baby, siden jeg mistenker at min lille L er en gorg! Får jeg vite? Nå har vi ikke veid henne siden hun var 6 uker (skal gjøre det i morgen ), men hun veier nok over 6,5 kg og er rundt 63 cm eller noe. Hun var 3876 g og 50 cm da hun ble født. Så jeg mener ihvertfall at hun er stor til å være jente. Tar jeg feil da?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå