Marikke Skrevet 30. juli 2011 #3121 Skrevet 30. juli 2011 (endret) Jeg fikk sett den ferdig i går og jeg er litt i tvil om hva jeg synes. Den bare...sluttet. Sånn helt plutselig. Og så synes jeg at noen av tingene liksom ikke passet inn i historien. Som for eksempel den berømte dansescenen og historien om de to. Og hva i alle dager var oppi kofferten? Men det er kanskje noen av brikkene som ikke er helt på plass for meg enda. Sånn alt i alt var det en kul film altså, og jeg skal se den én gang til fordi du sier det. Flink jente. (Jeg har jo totalt dilla på Pulp Fiction, som du sikkert har skjønt ...) Har nettopp sett Trainspotting. Får ikke bildet ut av hodet. Får ikke sove. Uffda. Jeg så den da den kom på kino for mange år siden, og den forferdelige scenen dukker fortsatt opp på netthinna av og til. Særlig etter at nydelige lillegull ble født. Til alle dere som vurderer å få barn en gang: Ikke se Trainspotting! (Ikke google den heller, for det første du ser er bilder fra en scene du ikke vil se.) Edit: trykkfeil Endret 30. juli 2011 av Marikke
^^Belle^^ Skrevet 30. juli 2011 Forfatter #3122 Skrevet 30. juli 2011 Flink jente. (Jeg har jo totalt dilla på Pulp Fiction, som du sikkert har skjønt ...) Uffda. Jeg så den da den kom på kino for mange år siden, og den forferdelige scenen dukker fortsatt opp på netthinna av og til. Særlig etter at nydelige lillegull ble født. Til alle dere som vurderer å få barn en gang: Ikke se Trainspotting! (Ikke google den heller, for det første du ser er bilder fra en scene du ikke vil se.) Edit: trykkfeil Jeg skjønte det, ja. Skal prøve å få sett den i morgen tror jeg. Eller i kveld etter at A har sovnet. Huff, jeg var virkelig ikke forberedt på det altså. Synes det var ille nok at babyen krøp rundt der mellom dem... Enig. Eller pass på å dekke til øynene, for det er jo egentlig en helt fantastisk bra film.
^^Belle^^ Skrevet 30. juli 2011 Forfatter #3123 Skrevet 30. juli 2011 Mine planer før vi reiser på torsdag: - kjøpe UV-telt (og kanskje UV-drakt) - rydde rommet - rydde stuen og kjøkkenet - vaske babyklær - skrive liste over hva vi må ta med oss - pakke kofferten - øve meg på å pakke ned vogna - kjøpe litt diverse til franskmenn (brunost, makrell i tomat på tube, baconost, skinkeost ) - lete i klesskapet etter passende kjoler (evt. gå på leting i butikken etter en ny) - middag hos svigermor på mandag - helsestasjon og barseltreff på tirsdag - venninnetreff på tirsdag eller onsdag Puh.
kisskissbangbang Skrevet 31. juli 2011 #3124 Skrevet 31. juli 2011 Det er så koselig å lese her inne. Kjekt å lese litt om hvordan ting er for andre med baby på samme alder. Må si tuppa di er tidlig ute med latter! Her har han ledd med lyd én gang, og har nå såvidt begynt å hikste litt mens han gaper og ler.
Muffin! Skrevet 31. juli 2011 #3125 Skrevet 31. juli 2011 Så koselig at venninnen din er gravid! Ja, nå er det ikke så lenge til avreise! Håper dagene framover blir fine, selv om det ser ut til at du har nok å gjøre.
^^Belle^^ Skrevet 31. juli 2011 Forfatter #3126 Skrevet 31. juli 2011 Det er så koselig å lese her inne. Kjekt å lese litt om hvordan ting er for andre med baby på samme alder. Må si tuppa di er tidlig ute med latter! Her har han ledd med lyd én gang, og har nå såvidt begynt å hikste litt mens han gaper og ler. Det er jo ikke sånn haha-latter da, mer hiksting. De er så herlige disse små. -------------- I dag har jeg og A gått tur i Ergoen opp til vennepar for å levere invitasjon til dåpen. Vi fikk også snakket litt om Danmarksturen. Gleder meg noe innmari! Senere i dag kommer søster på besøk. Hun har vært bortreist i en måned og kommer nesten rett fra flyplassen og på besøk for å se A. Gale tante.
^^Belle^^ Skrevet 31. juli 2011 Forfatter #3127 Skrevet 31. juli 2011 Så koselig at venninnen din er gravid! Ja, nå er det ikke så lenge til avreise! Håper dagene framover blir fine, selv om det ser ut til at du har nok å gjøre. Ja, det er kjempekos. Åh, gleder meg sånn. De blir nok fine, selv om de blir travle. Problemet er vel om jeg i det hele tatt får tid til alt på listen (særlig ryddingen). A er jo ikke akkurat så flink til å sove på dagtid. :gjeiper: Jeg får som regel bare tid til å brette sammen to gensere elle vaske halve doen før hun vil ha oppmerksomhet igjen.
Teriyaki Skrevet 31. juli 2011 #3128 Skrevet 31. juli 2011 Innom og legger igjen en hilsen! Jeg blir jo så utålmodig av å lese i alle disse nybakt-mamma-bøkene! Det er rett og slett utrolig koselig.
^^Belle^^ Skrevet 31. juli 2011 Forfatter #3129 Skrevet 31. juli 2011 (endret) Innom og legger igjen en hilsen! Jeg blir jo så utålmodig av å lese i alle disse nybakt-mamma-bøkene! Det er rett og slett utrolig koselig. Jeg vet akkurat hvordan du har det. --------------------- - kjøpe UV-telt (og kanskje UV-drakt) - rydde rommet - rydde stuen, kjøkkenet og badet - vaske babyklær - skrive liste over hva vi må ta med oss - pakke kofferten - øve meg på å pakke ned vogna - kjøpe litt diverse til franskmenn (brunost, makrell i tomat på tube, baconost, skinkeost ) - lete i klesskapet etter passende kjoler (evt. gå på leting i butikken etter en ny) - middag hos svigermor på mandag - helsestasjon og barseltreff på tirsdag - venninnetreff på tirsdag Puh. Ikke så mye jeg kunne stryke av listen i dag akkurat. Tviler på at jeg i det hele tatt klarer å få ryddet rommet... Jeg har ihvertfall fått konstatert at absolutt ingen av kjolene jeg eier passer. Kanskje det har noe med at de kjolene passet fint til mine gamle A-pupper og ikke de sprengte D-puppene jeg har nå. Men søster hadde visst en kjole jeg kunne låne. Hun har C-pupper, så forhåpentligvis går det. I morgen skal vi på kjøpesenteret og kjøpe UV-telt og UV-drakt. Etterpå er det middag hos svigermor, og kjæresten hennes som lager verdens beste pommes frites. Seriøst, jeg har aldri smakt bedre pommes frites. Endret 31. juli 2011 av ^^Belle^^
Disco Biscuit Skrevet 1. august 2011 #3130 Skrevet 1. august 2011 Se der ja, du har jo fått unnagjort litt allikevel Går unna det her! Kan tenke meg at kjoler er litt vanskelig nå med så stor forskjell på puppene Håper ikke mine tar helt av sånn at jeg sliter med mine egne klær i etterkant. pommes frites..
Diddles Skrevet 1. august 2011 #3131 Skrevet 1. august 2011 Rydde rommet? Som i A sitt rom? Liten sitt rom har blitt roterom igjen, det er jammen ikke håp for oss Vi har jo ingen ledige rom til tørkestativ osv sånn som det er nå...Når eldstemann flytter får vi ta et raid Mmm, hjemmelaga pommes frites Heldige du!!!
^^Belle^^ Skrevet 1. august 2011 Forfatter #3132 Skrevet 1. august 2011 Se der ja, du har jo fått unnagjort litt allikevel Går unna det her! Kan tenke meg at kjoler er litt vanskelig nå med så stor forskjell på puppene Håper ikke mine tar helt av sånn at jeg sliter med mine egne klær i etterkant. pommes frites.. Joda, bittebittelitt. Det er ikke så lett med de puppene, nei. Men jeg skal ikke klage. Rydde rommet? Som i A sitt rom? Liten sitt rom har blitt roterom igjen, det er jammen ikke håp for oss Vi har jo ingen ledige rom til tørkestativ osv sånn som det er nå...Når eldstemann flytter får vi ta et raid Mmm, hjemmelaga pommes frites Heldige du!!! Næh, vårt rom. Det rommet som eventuelt blir hennes (dersom vi ikke får solgt før hun flyttes på eget rom) er også roterommet vårt. Men soverommet vårt ser virkelig ut som en slagmark om dagen. Mamma lurte på om mannen hadde hatt slåsskamp med klesskapet sitt.
^^Belle^^ Skrevet 1. august 2011 Forfatter #3133 Skrevet 1. august 2011 I dag har jeg fått kjøpt UV-telt/seng, og det er det eneste på listen jeg kan krysse av. Til gjengjeld var det en genial UV-seng da... Akkurat som en vognbag, med leketeppe på bunn og en snor med bamser oppe i taket som en babygym. Håper den blir en suksess. I dag har A vært skikkelig grinete og generelt i dårlig humør. Hun er blitt en skikkelig mammadalt og ingen andre duger for tiden. Men plutselig kommer hun med verdens fineste smil, og da er alt tilgitt. Nå ligger hun nybadet i sengen sin og lager koselyder i søvne. Jeg er så heldig.
Lucky? Skrevet 2. august 2011 #3134 Skrevet 2. august 2011 Nå ligger hun nybadet i sengen sin og lager koselyder i søvne. Jeg er så heldig. Det er du absolutt A høres herlig ut, tross litt mammadalt
^^Belle^^ Skrevet 2. august 2011 Forfatter #3135 Skrevet 2. august 2011 Det er du absolutt A høres herlig ut, tross litt mammadalt Jeg må jo innrømme at jeg synes det er litt stas at hun er mammadalt også jeg da. Det er herlig å vite at jeg er den hun liker best. ---------------- I natt sov A i 10 timer, uten å våkne en eneste gang. Du kan jo trygt si at det var noen som våknet med verdens mest sprengte pupper i dag morges.
Sequax Skrevet 2. august 2011 #3136 Skrevet 2. august 2011 Hei! C er over fem måneder nå, og lå borte for første gang i helgen...riktignok bare et døgn, men GRUSOMT for meg! Farmora hans fortalte at han bare var blid og glad og ikke virka til å savne mamma og pappa i det hele tatt... Hva er egentlig en UV-seng?
Sushi Skrevet 2. august 2011 #3138 Skrevet 2. august 2011 I natt sov A i 10 timer, uten å våkne en eneste gang. Du kan jo trygt si at det var noen som våknet med verdens mest sprengte pupper i dag morges. Det hadde ikke gått her, altså... Puppene holder jo på å gå ut av sitt gode skinn etter seks timer sammenhengende søvn. Det er gøy å pumpe på morgenen, for det kommer så vanvittig mye og fort! Deilig med mammadalt, da Prøver å unngå det her, men det er nå ikke noe å gjøre med at det er jeg som har puppene.
*lilly* Skrevet 2. august 2011 #3139 Skrevet 2. august 2011 (endret) *Feilsitering* Endret 2. august 2011 av *lilly*
*lilly* Skrevet 2. august 2011 #3140 Skrevet 2. august 2011 I natt sov A i 10 timer, uten å våkne en eneste gang. Du kan jo trygt si at det var noen som våknet med verdens mest sprengte pupper i dag morges. AUUU!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå