Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selvfølgelig er det greit at du har med babyen på seksukerskontroll! Jeg hadde med min lille på kontroll både hos fastlegen og sykehuset.

Fastlegen var en hel time forsinket, så det var litt styrete. Jeg husker at jeg ble skikkelig irritert over at jeg ikke ble prioritert foran de andre som ventet, siden jeg hadde med en liten baby. Snakk om å bo i sin egen lille babyboble, hehe.

edit: trykkfeil

:fnise: Babyboblen er fin, den. :happy:

Jeg mistenker jo at det kommer til å være lang ventetid på sykehuset også, men jeg har jo maten til A med meg overalt så da er det greit. Det er rart hvor fort man kommer over den vise-pupp-i-offentlighet-terskelen. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:fnise: Babyboblen er fin, den. :happy:

Jeg mistenker jo at det kommer til å være lang ventetid på sykehuset også, men jeg har jo maten til A med meg overalt så da er det greit. Det er rart hvor fort man kommer over den vise-pupp-i-offentlighet-terskelen. :ler:

:ler: Bra du er kommet over den terskelen, selv vet jeg ikke hvordan det vil bli - men håper jo at jeg klarer meg med en mellomting mellom å løpe å gjemme seg på toalettet til å slenge puppen oppå bordet :fnise:

Skrevet

:ler: Bra du er kommet over den terskelen, selv vet jeg ikke hvordan det vil bli - men håper jo at jeg klarer meg med en mellomting mellom å løpe å gjemme seg på toalettet til å slenge puppen oppå bordet :fnise:

Jeg grudde meg faktisk til det jeg også. Er jo ikke akkurat hverdagskost å ta frem puppen over alt. :fnise: Men jeg har funnet ut at selv om det føles som om alle ser puppen (fordi du selv gjør det), så skjuler babyen det meste for andre som ikke ser det ovenfra. :jepp:

Skrevet (endret)

I dag er A 6 uker gammel. :hjerte: På denne tiden for 6 uker siden lå jeg og håpte at modningspillen skulle ha noen effekt. Tenk, 6 uker allerede. Og nå ligger mirakelet vårt og sover søtt i sengen sin. :rodmer:

Kvelden i går var kjempefin. Bokstavelig talt halvparten av byens befolkning (15000 :overrasket: ) gikk i fakkeltoget. A sov gjennom hele greia. Etterpå stakk vi ned på kaien for å spise en veldig sen middag før vi besøkte onkel bror en halvtimes tid. Vel hjemme sovnet A som en stein, våknet klokken 3, men var fornøyd med bare tutten, før hun våknet klokken 7 for mat. Deilig. :happy:

Bror jobber ikke denne uken, så han skal passe på A mens jeg er på sykehuset. Jeg føler meg rimelig trygg på ham (han blir for eksempel ikke vettskremt med én gang hun begynner å skrike :gjeiper: ) og det er kun snakk om en times tid, så det skal gå finfint. :nigo: Det største problemet blir vel om Hiroshima-bæsjen kommer når jeg er borte, for nå er det snart en uke siden hun har hatt en bæsjebleie. :overrasket: Men han klarer vel det også dersom han må. :fnise:

Endret av ^^Belle^^
Skrevet

Gratulerer med seksukersdagen, lille A! :rodmer:

Så snill og flink bror du har! Aldri i livet om jeg hadde overlatt min lille til ti-tommeltotter-bror da hun var bare seks uker gammel! :fnise:

Skrevet

:roser: grattis med 6 ukersbaby ;) Tiden flyr virkelig med disse små :daane:

Når A ikke har bæsjebleier på så lenge, har hun mye vondt i magen da? Vi er fortsatt på flere bleier til dagen, og merker enorm forskjell de dagene hun ikke har bleie før på kvelden, det plager henne tydelig!! Nå virker det heldigvis å massere magen hennes, da skjer det saker i løpet av minutter :ler:

Utrolig bra oppmøte i fakkeltoget, blir stolt av sånn samhold! Dette motbeviser det de sier om at nordmenn er kalde, vi står sammen når det trengs :Nikke:

Skrevet

Så herlig at A ler. :rodmer:

Flott at broren din kan passe på henne. Snille, flinke onkler er topp! :)

Veldig bra oppmøte i fakkeltoget hos dere! Det var det i byen min også. Fint å se så mange samlet. :hjerte:

Skrevet

Herlig med babylatter :hjerte: Tenk at hun er 6 uker allerede! Tiden flyr :)

Håper 6 ukers kontrollen din gikk fint i dag og at onkel slapp unna en overfyllt bleie ;)

Skrevet

Gratulerer med seksukersdagen, lille A! :rodmer :

Så snill og flink bror du har! Aldri i livet om jeg hadde overlatt min lille til ti-tommeltotter-bror da hun var bare seks uker gammel! :fnise :

Ja, han er kjempeflink med henne. Han er bare 20 år, så jeg hadde aldri trodd han kom til å ville involvere seg så mye som han har gjort. Han er faktisk den som har vært mest på besøk. :ler:

:roser : grattis med 6 ukersbaby ; ) Tiden flyr virkelig med disse små :daane :

Når A ikke har bæsjebleier på så lenge, har hun mye vondt i magen da? Vi er fortsatt på flere bleier til dagen, og merker enorm forskjell de dagene hun ikke har bleie før på kvelden, det plager henne tydelig!! Nå virker det heldigvis å massere magen hennes, da skjer det saker i løpet av minutter :ler :

Utrolig bra oppmøte i fakkeltoget, blir stolt av sånn samhold! Dette motbeviser det de sier om at nordmenn er kalde, vi står sammen når det trengs :Nikke :

Jeg har ikke merket noe til at hun har mer vondt i magen, nei. Men A har bare hatt skikkelig vondt i magen én gang og det var pga. tranen. Ellers ragerer hun ikke på noe som jeg har oppdaget enda ihvertfall. :tommelsmil:

Ja, det var helt sinnsykt mye folk. :happy:

Så herlig at A ler. :rodmer :

Flott at broren din kan passe på henne. Snille, flinke onkler er topp! : )

Veldig bra oppmøte i fakkeltoget hos dere! Det var det i byen min også. Fint å se så mange samlet. :hjerte :

Tror han kommer til å bli superonkel. :hjerte:

Det er kjempefint å se at så utrolig mange bryr seg altså.

Herlig med babylatter :hjerte : Tenk at hun er 6 uker allerede! Tiden flyr : )

Håper 6 ukers kontrollen din gikk fint i dag og at onkel slapp unna en overfyllt bleie ; )

Ja, det er helt fantastisk. Jeg kan ikke gjøre annet enn å le selv når jeg hører det. :rodmer:

Skrevet

Både barnepass og kontroll gikk strålende. Dessverre for bror gråt A nesten hele den timen jeg var borte. Stakkars, hun var så overtrøtt og bror stressa litt fordi det tok så lang tid å varme melka, men hun sovnet da til slutt heldigvis.

Sånn anatomimessig er jeg helt perfekt. :tommelsmil: Ifølge legen var alt så bra som det kunne være etter så kort tid etter fødsel. Deilig å vite at stingene ser bra ut og at det gror fint. :nigo:

Vi snakket også om prevansjon og legen anbefalte oss faktisk å ikke begynne på noe som helst. Spiral er jo uansett ikke et alternativ, og han mente at sjansen for å bli gravid var så liten i forhold til bivirkningene på minipillen at vi like godt kunne sløyfe hele dritten. :fnise: Så lenge det ikke var krise for oss om jeg skulle bli gravid raskt selvsagt, og det tror jeg ikke det er. Er litt usikker enda... :sjenert: Tenker fremdeles med gru på graviditeten (selv om den var veldig grei fysisk sett slet jeg veldig psykisk) og har aldeles ikke lyst til å bli gravid igjen med det første. Men så tenker jeg at hva om vi faktisk klarer det på egenhånd? Det må da bare være kjempebra? En graviditet er uansett å foretrekke fremfor IVF-dritten.

Nå skal jeg og A kose oss resten av kvelden i senga. Hun med uroen og jeg med en tv-serie og to. :happy:

Skrevet

Så bra det gikk fint på kontrollen :)

Er jo mange som klarer en hjemmelaget en etter ivf, så hadde jo vært fint for dere å sluppet den karusellen en gang til da, men skjønner at det ikke frister å bli gravid igjen med en gang nå ;)

Kos dere i kveld :)

Skrevet

Så bra det gikk fint på kontrollen :)

Er jo mange som klarer en hjemmelaget en etter ivf, så hadde jo vært fint for dere å sluppet den karusellen en gang til da, men skjønner at det ikke frister å bli gravid igjen med en gang nå ;)

Kos dere i kveld :)

Ja, det hadde vært kjempefint å klare det selv, men ikke heeelt enda ihvertfall. :fnise:

------------------

Nå har jeg og A gått en times tur i bæreselen. Kjempedeilig, og hun sovnet som en stein. Jeg tok litt for mye klær på oss begge, så turen ble ikke så lang som jeg hadde tenkt, men vi får ta det en annen dag. :Nikke:

Nå ligger hun på magen på leketeppet sitt og leter iherdig etter tutten som hun nettopp mistet. :fnise:

Så snart hun roer seg skal jeg se resten av Scarface. :nigo: Jeg har bestemt meg for å se alle de gamle ''klassikerne'', og neste film ut er Goodfellas tror jeg. :happy:

Skrevet

Herlig å lese om hverdagen med A :rodmer: Kos deg med Goodfellas :hug:

Skrevet

Slitsom ettermiddag. :daane: A var i så utrolig godt humør etter at vi kom hjem fra gåturen. Hun smilte hele tiden og bablet i vei. Bestefar kom på besøk (med bringebær og moreller :sikle: ) og lekte og dullet med henne der hun lå. Men da han skulle ta henne opp våknet monsteret... :fnise: Hun har antageligvis ligget på en luftboble eller noe sånt, og fikk akutt vondt i magen stakkar. Jeg klarte da å roe henne etterhvert (hun er visst blitt litt mammadalt når hun har vondt...), men etter det har hun vært sutrete og grinete hele kvelden. Det viste seg å være en ukes verdt med bæsj som hadde skylden. :ler: Rett før badet hennes kom bæsjebleien jeg har ventet så lenge på. :lol: Eventuelt har de to snickers-isene jeg spiste i går skylden. :sjenert: Vet det er noen som reagerer på sjokolade. Og kanskje peanøtter? :klo:

Nå ligger hun i senga, forhåpentligvis snart klar til å ta kvelden. :natti:

Skrevet

Tok hun kvelden? Håper det.. Ingenting er som den freden som senker seg når småtrolla endelig sovner etter slitsomme kvelder! :fnise:

Skrevet

Så bra kontrollen gikk fint. :) Håper det klaffer for dere på den naturlige måten neste gang, om en stund. ;)

Det er så koselig å lese om dagene dine med lille A. Både om kosing og monster-skriking. ;)

Skrevet

Godt og lese at kontrollen din gikk bra, og at du fikk snakket med legen om prevensjon. Forstår dog godt at du ikke ønsker ne graviditet til så tett på, men om det skulle klaffe naturlig så er vel det en gave i seg selv, siden dere måtte gjennom så mye den første gangen :jepp:

Sier meg enig med de andre, det er så koselig å lese om lille A, og hvordan dagene går :) Kjenner at jeg gleder meg til den tiden kommer selv ;)

Ha en fin dag :klemmer:

Skrevet

Tok hun kvelden? Håper det.. Ingenting er som den freden som senker seg når småtrolla endelig sovner etter slitsomme kvelder! :fnise :

Én amming til måtte hun ha, men hun sovnet rundt halv 11. Det er kjempedeilig. :nigo: Særlig når hun sover så lite på dagen. Merker jeg trenger litt meg-tid også av og til. :fnise:

Så bra kontrollen gikk fint. : ) Håper det klaffer for dere på den naturlige måten neste gang, om en stund. ; )

Det er så koselig å lese om dagene dine med lille A. Både om kosing og monster-skriking. ; )

Det hadde vært helt fantastisk. Må bare vente litt. :ler:

Så bra at det er interessant det jeg skriver om. Eller er det kanskje bare for spesielt interesserte kanskje? :fnise:

Godt og lese at kontrollen din gikk bra, og at du fikk snakket med legen om prevensjon. Forstår dog godt at du ikke ønsker ne graviditet til så tett på, men om det skulle klaffe naturlig så er vel det en gave i seg selv, siden dere måtte gjennom så mye den første gangen :jepp :

Sier meg enig med de andre, det er så koselig å lese om lille A, og hvordan dagene går : ) Kjenner at jeg gleder meg til den tiden kommer selv ; )

Ha en fin dag :klemmer :

Det er sant. Om vi skulle bli gravide raskt, får jeg bare se på det som en gave og fokusere på at jeg slipper å gå gjennom IVF hormonhelvete. :nigo:

Åh, du må bare glede deg. De første ukene kan være litt sånn ''uæææh, hva er det jeg har gjort? :bond: '', men det er så utrolig koselig når man føler man begynner å få kontrollen og bare kan koooose seg. :rodmer:

Skrevet

Det ble ikke Goodfellas i går, men Reservoir Dogs. Sær, sær film. Men bra, da. Det er jo Quentin Tarantino så noe annet kunne jeg vel ikke forvente. :fnise: Nå er både Goodfellas og Pulp Fiction klare til å sees. Kanskje jeg klarer begge to i dag? :nigo:

Ellers, barseltreff i dag. Kjempekos. :happy: Etterpå skal vi møte bestefar for å se den nye leiligheten til søster. Gøy å ha noe å fylle dagene med. :jepp:

Skrevet

Det ble ikke Goodfellas i går, men Reservoir Dogs. Sær, sær film. Men bra, da. Det er jo Quentin Tarantino så noe annet kunne jeg vel ikke forvente. :fnise: Nå er både Goodfellas og Pulp Fiction klare til å sees. Kanskje jeg klarer begge to i dag? :nigo:

Ellers, barseltreff i dag. Kjempekos. :happy: Etterpå skal vi møte bestefar for å se den nye leiligheten til søster. Gøy å ha noe å fylle dagene med. :jepp:

Eller Pulp Fiction to ganger rett etter hverandre.

Anbefales! (Hvis du ikke har full kontroll på detaljene allerede, da)

:popcorn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...