Muffin! Skrevet 3. juli 2011 #3001 Skrevet 3. juli 2011 Jeg tenker som deg angående dåp, men mistenker min kjære for å tenke som din kjære. Men når det første blir dåp, så er det jo kjekt å ha ting i orden i god tid. Kjempesøt kake da. Godt lille A har både matvett og sovehjerte.
^^Belle^^ Skrevet 3. juli 2011 Forfatter #3002 Skrevet 3. juli 2011 Så koselig med dåpsplanlegging Selv om jeg egentlig er enig med deg. Heldigvis er jeg og mannen skjønt enig når det gjelder religion og de tingene der Men er jo kjekt å feire at man har fått et nytt familiemedlem, så navnefest blir det nok Utrolig fin kake! Ha en fin helg! Ja, planlegging er gøy. Det er nesten så jeg savner bryllupsplanleggingen. Mannen er jo ikke utøvende kristen eller noe sånn, men han er vel en smule mer troende enn meg som er ateist. Føler meg litt hyklersk, men han la ned vetoen rett og slett. Tror aldri han har gjort det før, så jeg måtte bare gi meg. Koselig er det uansett da. Jeg tenker som deg angående dåp, men mistenker min kjære for å tenke som din kjære. Men når det første blir dåp, så er det jo kjekt å ha ting i orden i god tid. Kjempesøt kake da. Godt lille A har både matvett og sovehjerte. Det er ikke alltid like lett å bli enige altså. Ja, det er kjempegreit å ha ting fikset så raskt.
^^Belle^^ Skrevet 3. juli 2011 Forfatter #3003 Skrevet 3. juli 2011 Fin dag i dag. (Altså, alle dager er kjempefine med A, men i dag har vi faktisk gjort noe. ) Vi har vært på besøk hos mamma og spist middag og etterpå var vi hos bestemor som bor på sykehjem (hun er dement). Det er ikke mye hun reagerer på for tiden, men man kunne tydelig se at hun ble rørt da hun så A. Bestefar fikk også kose med henne, og måtte stolt vise henne frem for resten av sykehjemmet. I morgen er det BIM-treff. Nigleder meg til å vise henne frem!
hegejenta30 Skrevet 4. juli 2011 #3004 Skrevet 4. juli 2011 Så det blir dåp på dere også Jeg er fortsatt ikke helt happy for at det blir dåp. Er som deg meget lite kristen. Men håper svigermor slutter å slenge dritt etter dåpen...
Devilina Skrevet 4. juli 2011 #3005 Skrevet 4. juli 2011 Her ble det dåp for at det liksom er en "tradisjon", er selv ikke noe kristen. Men familien til kjære er da. Men nå er i alle fall det kapitelet for leeeeengst over Ble en koselig dag i alle fall Lykke til med planleggingen
Sushi Skrevet 4. juli 2011 #3006 Skrevet 4. juli 2011 Innom og oppdaterer meg litt! Blir ikke så mye tid til KG som før Synes du er flink til å kompromisse med mannen din altså, her hadde det blitt krangel hvis han ville hatt dåp Synes som deg at det er teit å gjøre det når barnet ikke vil bli oppdratt i kristen tro. Men selve opplegget er helt sikkert veldig koselig da, og så får du jo bake så fin kake Godt å høre at det er flere "melkekyr" her, jeg fikk ut 150 ml på én pupp da jeg pumpa vondepuppen min en stund... Vi har ikke turt å prøve flaske ennå, og heller ikke brystskjold. Når jeg ser at dere klarer dere så bra så angrer jeg litt på at vi ikke prøvde slike løsninger da vi hadde de verste ammeproblemene. Men det går seg jo til! Dette ble en liten avhandling, visst Koselig å lese om lille A, tydelig at hun er en liten hjerteknuser!
Diddles Skrevet 4. juli 2011 #3007 Skrevet 4. juli 2011 (endret) Jooo... Og det var ikke nok. Hun måtte ha litt av den andre puppen også. Som regel spiser hun bare fra én pupp. Vet ikke hva som er normalt jeg. Men hun er jo svær da, 4,4 kg nå. Bolla mi. Det er helt sikkert den samme. Betongklossen oppå haugen? Heldige du som har så mye melk!! Hun tar fra begge sider hver gang her, noen ganger sovner hun etter hun har spist kun fra ene siden, men da våkner hun lettere enn ellers...melkemengden er vel litt etter etterspørsel også, søs sier ihvertfall hun har fått mer melk etterhvert som gutten blir større og krever mer mat Litt størrelsesforskjell på snuppene våre da ser jeg her var hun 3300 gram på fredag Men hun legger godt på seg, 200 gram i uka, så det var visst helt flott ...og ja, det blir betongklossen på oss også storebror er konfirmert der, og storesøster døpt der også, så da blir det liksom naturlig at liten også døpes der...selv om den er grisestygg å se på Endret 4. juli 2011 av Diddles
liv Skrevet 4. juli 2011 #3008 Skrevet 4. juli 2011 Storebror her la på seg 450g i uka, tre uker på rad!!! Tror jeg hadde fløte i puppene
Teriyaki Skrevet 4. juli 2011 #3009 Skrevet 4. juli 2011 Jeg har slev alltid tenkt at jeg ikke vil døpe barnet pga. jeg ikke er kristen og ikke kommer til å oppdra barnet i den kristne tro. Men så har jeg tenkt en del, og i tillegg til dette med tradisjon og at svigermor kommer til å ha et sterkt ønske om at guttens navn kommer på familie-dåpskjolen, så er det jo også sånn at Norge er jo en kristen stat. Jeg kommer ikke til å oppdra barnet mitt som kristent, derimot kommer jeg til å lære han at Norge er en kristen stat, og at "vi" tror på Gud og Jesus. Dermed føler jeg vel det ble litt mindre "hyklerersk" for meg å skulle døpe han i kirken. Så får han selv bestemme om han skal konfirmeres kristelig eller borgelig. Tenker det er mye bedre at han blir døpt nå som liten, enn at han skal gå gjennom alle disse ritualene og "undervisningene" for å bli døpt dersom han ønsker det når han er tenåring før konfirmasjon. For alt jeg vet blir han jo selv kristen, og da er det jo synd dersom han ikke er medlem av statskirken og må bruke mye tid på å i det hele tatt få lov til å konfirmeres kristelig. DETTE ble en avhandling..
Dalmore Skrevet 4. juli 2011 #3010 Skrevet 4. juli 2011 Så flott at du har så mye melk! Her pumpes det gjerne 150-200 ml til sammen, men så har jeg jo to barn å mette også, da... Har ikke helt nok til dem begge, så vi fyller på med noen erstatningsmåltider, særlig om natta. Det hadde jeg VERDENS dårligste samvittighet for i starten, nå har jeg innsett at det viktigste er jo at de faktisk får masse morsmelk, kanskje 80 prosent, og at det ikke gjør meg til noen dårligere mamma eller kvinne at jeg ikke klarer å gi bare morsmelk til to babyer. Jeg følte nemlig det i starten! Ellers er det deilig å lese hos deg, og se at også enlingemammaer synes det er hektisk både å rekke klokkeslett-avtaler! Vi begynner å få skikkelig erfaring på å komme avgårde med begge to mette og fornøyde, men det er ikke bare enkelt alltid! Mine babyer får altså både fra puppen og fra flasken, for det meste utpumpet morsmelk på flaske, men også erstatning. Vanligvis prøver jeg å amme den ene mens den andre får på flaske fra Mannen, men det er en betydelig forskjell på tempoet i matingen, så vi gir ofte begge to på flaske hvis vi skal rekke noe eller det "haster". Om kvelden er mine pupper så slunkne, så slunkne, så da pumper jeg det jeg har og så får de påfyll av erstatning til de er fornøyde. Vi hadde noen ufattelig kjipe kvelder i starten, der jeg prøvde å amme dem etter tur, men det endte jo bare med at begge hylte og jeg var fortvilet, for de fikk jo ikke i seg nok. Siden jeg ikke dobbeltammer dem, ble jeg sittende med en unge i puppen hele kvelden, og holdt på å bli sprø av frustrasjon! Nå får de kun på flaske etter klokken åtte om kvelden, og om nettene er det deilig at måltidene ikke tar så himla lang tid, siden de fremdeles våkner hver tredje time. Det ble visst langt dette her, men det var som sagt så deilig å se at det ikke bare er tvillingmammaer som har sine greier! Og så det jeg skulle si: vi koker flasker to ganger om dagen, har kjøpt inn så vi har ganske mange. De koker i fem minutter, så plukker vi dem opp med pølseklype og legger dem på et brett med et kjøkkenhåndkle på. Så legger vi et håndkle over, og da ligger de der til vi skal bruke dem - alt fra noen minutter til noen timer. Jeg tror det holder, jeg da...
Gjest Krizzy Skrevet 4. juli 2011 #3011 Skrevet 4. juli 2011 Fin dag i dag. (Altså, alle dager er kjempefine med A, men i dag har vi faktisk gjort noe. ) Vi har vært på besøk hos mamma og spist middag og etterpå var vi hos bestemor som bor på sykehjem (hun er dement). Det er ikke mye hun reagerer på for tiden, men man kunne tydelig se at hun ble rørt da hun så A. Bestefar fikk også kose med henne, og måtte stolt vise henne frem for resten av sykehjemmet. I morgen er det BIM-treff. Nigleder meg til å vise henne frem! Hei. Så utrolig søtt og nydelig reaksjon!
Gjest Krizzy Skrevet 4. juli 2011 #3012 Skrevet 4. juli 2011 Storebror her la på seg 450g i uka, tre uker på rad!!! Tror jeg hadde fløte i puppene 450 gram i uken i 3 uker? Herregud, du må ha hatt fløte i puppen, ja!
^^Belle^^ Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #3013 Skrevet 6. juli 2011 Så det blir dåp på dere også ; ) Jeg er fortsatt ikke helt happy for at det blir dåp. Er som deg meget lite kristen. Men håper svigermor slutter å slenge dritt etter dåpen... Ja, det blir visst det. Men vi har blitt ''enige'' om det for lenge siden da, så den diskusjonen er over og avgjort. :gjeiper: Usj, disse svigermødrene altså. Håper din roer seg etterpå ihvertfall. Her ble det dåp for at det liksom er en "tradisjon", er selv ikke noe kristen. Men familien til kjære er da. Men nå er i alle fall det kapitelet for leeeeengst over : ) Ble en koselig dag i alle fall : ) Lykke til med planleggingen Det skal bli kjempekoselig å få samlet de aller nærmeste da, selv om kirkegåingen er noe jeg helst ville ha unngått. Innom og oppdaterer meg litt! Blir ikke så mye tid til KG som før ; ) Synes du er flink til å kompromisse med mannen din altså, her hadde det blitt krangel hvis han ville hatt dåp :sjenert : Synes som deg at det er teit å gjøre det når barnet ikke vil bli oppdratt i kristen tro. Men selve opplegget er helt sikkert veldig koselig da, og så får du jo bake så fin kake :rodmer : :fnise : Godt å høre at det er flere "melkekyr" her, jeg fikk ut 150 ml på én pupp da jeg pumpa vondepuppen min en stund... Vi har ikke turt å prøve flaske ennå, og heller ikke brystskjold. Når jeg ser at dere klarer dere så bra så angrer jeg litt på at vi ikke prøvde slike løsninger da vi hadde de verste ammeproblemene. Men det går seg jo til! Dette ble en liten avhandling, visst :ler : Koselig å lese om lille A, tydelig at hun er en liten hjerteknuser! :hjerte : Ja, KG blir liksom nedprioritert hele tiden. I tillegg tror jeg A lukter at jeg er på vei inn her, for da er hun plutselig lys våken og vil ha mat. Jeg får fokusere på kaken. Neida, dåpskaken har vi bestilt. Jeg er ikke flink til å pynte kakene, så det blir oreokake på meg. Mamma lager Budapestkake og Toro langpanne sjokoladekake. Jeg fikk ut 160 ml her en dag. Trodde jeg hadde sånn vanlig mye melk i puppene jeg, men da jeg sa det til barselgruppa mi i dag fikk de fleste stooore øyne. Jeg er kjempeglad for at hun ikke er blitt sugeforvirret altså. Det var litt skummelt i starten, særlig med brystskjoldet, men jeg var bare nødt. Heldigvis er hun så sugevillig at hun suger på hva det skal være. Heldige du som har så mye melk!! Hun tar fra begge sider hver gang her, noen ganger sovner hun etter hun har spist kun fra ene siden, men da våkner hun lettere enn ellers...melkemengden er vel litt etter etterspørsel også, søs sier ihvertfall hun har fått mer melk etterhvert som gutten blir større og krever mer mat :sjenert : Litt størrelsesforskjell på snuppene våre da ser jeg :ler : her var hun 3300 gram på fredag ; ) Men hun legger godt på seg, 200 gram i uka, så det var visst helt flott : ) ...og ja, det blir betongklossen på oss også :tunge1 : storebror er konfirmert der, og storesøster døpt der også, så da blir det liksom naturlig at liten også døpes der...selv om den er grisestygg å se på :ler : Jeg tror nok mye av grunnen til at jeg har så mye melk er at A er så stor. Hun trenger jo mye melk, og da tenker jeg at hun har regulert det selv ved å suge så innmari mye som hun har gjort. A har aldri veid så lite hun. Bolla mi. Mannen min er døpt i den kirken så han syntes det var litt stas at det ble den allikevel. Vi ville jo i [den kirken vi tilhørte da vi bodde i byggefeltet], men der skulle de ha friluftsgudstjeneste. For spesielt interesserte. Men den er jo veldig fin inni da. Storebror her la på seg 450g i uka, tre uker på rad!!! Tror jeg hadde fløte i puppene Oi. Jeg har slev alltid tenkt at jeg ikke vil døpe barnet pga. jeg ikke er kristen og ikke kommer til å oppdra barnet i den kristne tro. Men så har jeg tenkt en del, og i tillegg til dette med tradisjon og at svigermor kommer til å ha et sterkt ønske om at guttens navn kommer på familie-dåpskjolen, så er det jo også sånn at Norge er jo en kristen stat. Jeg kommer ikke til å oppdra barnet mitt som kristent, derimot kommer jeg til å lære han at Norge er en kristen stat, og at "vi" tror på Gud og Jesus. Dermed føler jeg vel det ble litt mindre "hyklerersk" for meg å skulle døpe han i kirken. Så får han selv bestemme om han skal konfirmeres kristelig eller borgelig. : ) Tenker det er mye bedre at han blir døpt nå som liten, enn at han skal gå gjennom alle disse ritualene og "undervisningene" for å bli døpt dersom han ønsker det når han er tenåring før konfirmasjon. For alt jeg vet blir han jo selv kristen, og da er det jo synd dersom han ikke er medlem av statskirken og må bruke mye tid på å i det hele tatt få lov til å konfirmeres kristelig. DETTE ble en avhandling.. :sjenert : Jeg er med på hva du sier, men ikke helt enig. Men det er fordi jeg ikke tror på noe som helst da, og vil helst ikke oppdra A i den kristne tro. Men siden mannen hadde så sterkt ønske om at hun skulle døpes så ble det sånn. Da har jeg en veto i lommen som jeg kan bruke senere. Så flott at du har så mye melk! Her pumpes det gjerne 150-200 ml til sammen, men så har jeg jo to barn å mette også, da... :sjenert : Har ikke helt nok til dem begge, så vi fyller på med noen erstatningsmåltider, særlig om natta. Det hadde jeg VERDENS dårligste samvittighet for i starten, nå har jeg innsett at det viktigste er jo at de faktisk får masse morsmelk, kanskje 80 prosent, og at det ikke gjør meg til noen dårligere mamma eller kvinne at jeg ikke klarer å gi bare morsmelk til to babyer. Jeg følte nemlig det i starten! ; ) Ellers er det deilig å lese hos deg, og se at også enlingemammaer synes det er hektisk både å rekke klokkeslett-avtaler! :ler : Vi begynner å få skikkelig erfaring på å komme avgårde med begge to mette og fornøyde, men det er ikke bare enkelt alltid! Mine babyer får altså både fra puppen og fra flasken, for det meste utpumpet morsmelk på flaske, men også erstatning. Vanligvis prøver jeg å amme den ene mens den andre får på flaske fra Mannen, men det er en betydelig forskjell på tempoet i matingen, så vi gir ofte begge to på flaske hvis vi skal rekke noe eller det "haster". Om kvelden er mine pupper så slunkne, så slunkne, så da pumper jeg det jeg har og så får de påfyll av erstatning til de er fornøyde. Vi hadde noen ufattelig kjipe kvelder i starten, der jeg prøvde å amme dem etter tur, men det endte jo bare med at begge hylte og jeg var fortvilet, for de fikk jo ikke i seg nok. Siden jeg ikke dobbeltammer dem, ble jeg sittende med en unge i puppen hele kvelden, og holdt på å bli sprø av frustrasjon! Nå får de kun på flaske etter klokken åtte om kvelden, og om nettene er det deilig at måltidene ikke tar så himla lang tid, siden de fremdeles våkner hver tredje time. Det ble visst langt dette her, men det var som sagt så deilig å se at det ikke bare er tvillingmammaer som har sine greier! Og så det jeg skulle si: vi koker flasker to ganger om dagen, har kjøpt inn så vi har ganske mange. De koker i fem minutter, så plukker vi dem opp med pølseklype og legger dem på et brett med et kjøkkenhåndkle på. Så legger vi et håndkle over, og da ligger de der til vi skal bruke dem - alt fra noen minutter til noen timer. Jeg tror det holder, jeg da... :sjenert : Godt at du har innsett at erstatning ikke er verdens undergang. Det viktigste er jo tross alt at barna blir mette. Usj, ja, enlingemammaer har sine ting de også. Men jeg blir helt svett bare av å tenke på hvordan dere har det. Men det er vel sånn man blir fort vant til kan jeg tenke meg. Hei. Så utrolig søtt og nydelig reaksjon! : ) Ja, man merker godt at han er kjempestolt.
^^Belle^^ Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #3014 Skrevet 6. juli 2011 Barseltreff i dag. :happy: Som vanlig fikk jeg kalde føtter i dag morges (pleier å få det når jeg skal på sånne tilstelninger første gang ), men da jeg så det nydelige været tvang jeg meg selv til å gå. Heldigvis gjorde jeg det, for det var kjempekoselig. Etterpå trillet vi bort på helstestasjonen for å veie nurkene. A har gått opp 450 g siden forrige uke. Men denne gangen fikk jeg skryt fra helsesøsteren. Forrige gang var det en annen helsesøster som fikk meg til å føle meg som verdens verste mamma fordi A hadde lagt på seg 300 g i uken i stedet for 150-200 g som visstnok er det normale. Ellers begynner jeg å føle at jeg begynner å få hodet over vannet igjen. Jeg var veldig overveldet i begynnelsen, og litt smådeppa tror jeg, fordi det var så vondt å amme. Nå har jeg brukt ammeskjold på den vonde puppen i en halv uke og den er helt god igjen. Deilig å slippe å grue seg til A skal få mat altså. I tillegg begynner vi å få litt rutine på hverdagen. Eller, så mye rutine som en 3 uker gammel baby tillater selvsagt. Hun sover fremdeles 5-6 timer om natten og har ett langt strekk på tidlig kvelden. Det å komme seg ut av huset til rett tid blir lettere og lettere (i dag våknet vi bare en time før jeg skulle gå, og A skulle ha mat først også ) og det blir bare gøyere og gøyere å se at personligheten til A kommer mer og mer frem. Nå har hun begynt å smile skikkelig også. Altså, hun har smilt helt siden hun ble født, men nå gjør hun det på gjørs.
Teriyaki Skrevet 6. juli 2011 #3015 Skrevet 6. juli 2011 Ja dette med dåp og religion er jo noe de fleste har sterke meninger rundt, så har ikke problemer med å skjønne at du er uenig. Men jeg er sikker på at dåpen blir en kjempefin dag selv om det ikke var helt det du hadde tenkt deg. Herlig med smil fra snuppa deres, altså! skulle til å si at jeg gleder meg til gutten min smiler for første gang, men kanskje greit å glede seg til ting i riktig rekkefølge!
Lucky? Skrevet 7. juli 2011 #3016 Skrevet 7. juli 2011 Godt du har fått en liten snuppe med næringsvett Hun høres helt herlig ut Deilig at dere begynner å få litt rutine på dagene og at ammingen ikke gjør så vondt lenger
Muffin! Skrevet 7. juli 2011 #3019 Skrevet 7. juli 2011 Høres ut som du har det helt supert med den lille nydlingen din - herlig å lese.
Sushi Skrevet 7. juli 2011 #3020 Skrevet 7. juli 2011 Jeg var også deppa over at ammingen ikke fungerte som den skulle. Det tærer virkelig på både psyke og samvittighet! Godt å høre at det går bedre for dere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå