Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

:strix::hoppendeglad: 39 uker :hoppendeglad::strix:

:bolledeig::hjerte::bolledeig::hjerte::bolledeig:

Snart snart snart er du mamma!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for :hoppe: og :duskedame: jenter! :klem: Det er veldig deilig å endelig snart være ved veis ende. :rodmer:

Dagen i dag har vært veldig fin. Jeg ble hentet av bror som lagde grøt til oss. Mamma var der også, og hun er jo jammen meg enda mer utålmodig enn det vi er. :fnise: Da jeg sa at jeg hadde hatt kvalmebølger i det siste ble hun helt i ekstase, fordi ''åååå, det er jo et kjempegodt tegn!''. :ler: Og da jeg fortalte henne at det er et kjerringråd at kanel kan sette i gang fødsel, lurte hun på om jeg ikke skulle ha enda mer på grøten. :hoho: Vet ikke helt hvor mye jeg tror på alle de kjerringrådene akkurat, men kanel på grøten er vel ikke det farligste å prøve ut. ;)

Nå har jeg nettopp kjørt mannen til kompis for å se fotballkamp, så nå skal jeg bake. :nigo:Disse og disse.

Etterpå skal jeg finne et fint bilde fra da franskmennene var på besøk hos oss som kan forstørres. Tror det vil bli en fin ekstra bryllupsgave til de allerede gifte. :jepp: Jeg skal også surfe etter ny sofa, nytt sofabord, nytt teppe og fliser/fibo trespo-plater til å ha på kjøkkenet. Nå som vi har innfunnet oss med at vi mest sannsynligvis kommer til å bo her en god stund fremover orker jeg ikke følelsen av å bo i koffert lenger. Både sofaen og stuebordet vi har nå er dødsstygge, men vi har ikke villet kjøpe noe nytt fordi vi liksom skulle flytte og da var det best å vente og se hvordan det ble i det nye huset. Vi har også planlagt å legge fliser på veggen på kjøkkenet lenge, men vi så ikke helt vitsen med å gjøre det da vi trodde vi skulle få solgt ganske kjapt. Noe positivt skal ihvertfall komme ut av at vi ikke får solgt. :fnise:

Ha en finfin lørdagskveld alle sammen! :klem:

Skrevet

Hurra for 39 uker! Helt utrolig at hun snart er her, det betyr jo at det ikke er lenge igjen for meg heller :rodmer: Kjempespent på hvordan det går med deg fremover, når du føder og hvordan fødselen blir! Jammen har vi mye spennende i vente :hoppe:

Håper du får en fin lørdagskveld, kos deg med baking :klemmer:

Skrevet

Ja her skjer det ting! :jepp:

Løs mage er jo også et godt tegn! Har hørt/lest at man ofte blir litt løs i magen i tiden før fødsel for å få tømt tarmen slik at det skal være bedre plass til babyen når den skal ut! :jepp: Men det vet du sikkert fra før! :)

Ha en ellers god lørdagskveld! skulle forresten ønske du kunne sendt litt av bakverket ditt i posten! For jeg er sååå glad i boller, scones osv. Men tror du jeg gidder å bake? :fnise:

Skrevet

Hurra for 39 uker! Helt utrolig at hun snart er her, det betyr jo at det ikke er lenge igjen for meg heller :rodmer: Kjempespent på hvordan det går med deg fremover, når du føder og hvordan fødselen blir! Jammen har vi mye spennende i vente :hoppe:

Håper du får en fin lørdagskveld, kos deg med baking :klemmer:

Tiden bare flyr avgårde. Er helt sjokka over hvor fort det går jeg. :fnise: Du skal se at de siste ukene går like kjapt for deg også. :jepp:

Ja her skjer det ting! :jepp:

Løs mage er jo også et godt tegn! Har hørt/lest at man ofte blir litt løs i magen i tiden før fødsel for å få tømt tarmen slik at det skal være bedre plass til babyen når den skal ut! :jepp: Men det vet du sikkert fra før! :)

Ha en ellers god lørdagskveld! skulle forresten ønske du kunne sendt litt av bakverket ditt i posten! For jeg er sååå glad i boller, scones osv. Men tror du jeg gidder å bake? :fnise:

Ja, er klar over at løs mage også er et godt tegn. :jepp: Vi tar de gode tegnene vi får, selv om de kan være aldri så ekle og irriterende. :ler:

Jeg er mer omvendt av deg. Jeg trenger liksom ikke å spise det jeg lager, men gjør det mest fordi jeg synes det er gøy. Tror jeg er litt gal. :sjenert::fnise:

------------

Da har jeg bakt ferdig. Begge deler ble kjempegode og bloggen er oppdatert. :nigo:

Skrevet

Jeg tror også du er litt gal ...

:fnise:

Så spennende med tegn, da! :jepp:

Jeg hadde masse murringer, stikninger og kynnere i begynnelsen av uka, og var faktisk på et tidspunkt redd for at fødselen skulle starte av seg sjøl.

Men så ga det seg igjen, og jeg blei - som vel den eneste gravide gjennom tidene når tegn til fødsel ved termin har forsvunnet - kjempeletta. :ler:

Tenk at lillemora di er helt klar for verden. :rodmer:

Det er så enormt absurd å tenke på at det ligger totalt levedyktige små vesner i magene våre!

Skrevet

Jeg tror også du er litt gal ...

:fnise:

Så spennende med tegn, da! :jepp:

Jeg hadde masse murringer, stikninger og kynnere i begynnelsen av uka, og var faktisk på et tidspunkt redd for at fødselen skulle starte av seg sjøl.

Men så ga det seg igjen, og jeg blei - som vel den eneste gravide gjennom tidene når tegn til fødsel ved termin har forsvunnet - kjempeletta. :ler:

Tenk at lillemora di er helt klar for verden. :rodmer:

Det er så enormt absurd å tenke på at det ligger totalt levedyktige små vesner i magene våre!

:ler: Jeg har blitt litt mindre gal under graviditeten da, for nå har jeg en søthunger uten sidestykke. Håper den går tilbake til normalen når jeg er ferdig. Det var egentlig ganske praktisk å heller ha lyst på melon enn et kakestykke. :fnise:

Jeg har faktisk ikke hatt så veldig mye murringer. Bare litt sånn av og på. Jeg er vel den gjennomsnittlige gravide jeg da, og blir skuffet når det går over. :gjeiper: Men jeg forstår godt at du ikke vil at fødselen skal starte av seg selv da. :Nikke:

Det er helt merkelig å tenke på. Vår lille alien inni der er faktisk klar for verden. :rodmer:

Skrevet

*spammer min egen dagbok*

7030260401098_1.jpg

7030260409421.jpg

7057741001554.jpg

3900100_MajaSofabordSort.jpg

Noe sånt ser vi for oss. :Nikke: Hmmm, lurer på om jeg skal prøve å finne litt inspirasjon i interiørblogger. :klo: Noen som vet om noen blogger som har litt samme stil som dette?

Skrevet

:daane: For en natt. Jeg har hatt kynnere mer eller mindre konstant i løpet av natten (kombinert med skikkelige symfysesmerter) og lille krek har vært superturbo nesten hele tiden. Det er jo alltid gøy når hun beveger så mye på seg, men det blir litt begrenset hvor mye jeg får sove da. Særlig på den ene siden, når det ser ut som om jeg har en blekksprut i magen. :fnise: Av og til vurderer jeg å legge meg inntil mannen, bare sånn at han skal få kjenne hvordan det er å ha en alien i kroppen. :ler:

Jeg hentet mannen hos kompis i går, og det ble til at vi satt og skravla til klokken var halv 2. Kompis og kona er også gravide (de har termin to måneder etter oss), men siden de skal ha gutt fikk vi en hel bærepose med klær etter kommende storesøster. Kjempekoselig synes jeg, og utrolig snilt at de tenkte på oss. :rodmer: Gleder meg til å gå gjennom dem. :hoppe:

Lite planer for dagen i dag også, som vanlig. :gjeiper: Vi skal få ryddet litt, og så skal jeg pakke om fødebagen. Nå som det ikke er noe håp om å få komme på hverken hotell eller enerom trenger jeg ikke å pakke så mye som jeg har gjort. En kabinkoffert og en svær strandveske er vel kanskje litt for mye for max 3 dager? :sjenert:

I morgen starter Prosjekt: Gjør det fint her hjemme. :hoppe: Vi skal rundt på ulike butikker og se etter sofa, bord, teppe og fliser/fibo trespo. Synes det er greit å ha noe å sette fingrene i nå i ventetiden. :jepp:

Skrevet

Hvorfor er det plutselig ikke noe håp om verken enerom eller hotell? :klo:

Vi har vel valgt oss en litt upraktisk årstid å få barn på, er det ikke nå alle skal føde? :gjeiper: Men sommerbarn er og blir koselig, og vi slipper å gå høygravide i varmen :Nikke:

Håper søndagen er bra!

Skrevet

Hvorfor er det plutselig ikke noe håp om verken enerom eller hotell? :klo:

Vi har vel valgt oss en litt upraktisk årstid å få barn på, er det ikke nå alle skal føde? :gjeiper: Men sommerbarn er og blir koselig, og vi slipper å gå høygravide i varmen :Nikke:

Håper søndagen er bra!

Hotell er utelukket fordi mannen får ikke sove der allikevel. Tror de snakket om at det er to stk (damer altså) på hvert av de tre hotellrommene som faktisk brukes som hotell. Da ser jeg ikke helt vitsen i å betale for et rom liksom. :roll:

Og så er jeg såpass pessimistisk at jeg ikke tror det er sjans å få et familierom uansett. :fnise: Dersom det allikevel går, bor vi bare 5 minutter unna sykehuset, så da får mannen hjem og hente klær til seg selv og sånn. :jepp:

:ler: Det kan du godt si. Men her i byen er det faktisk august som er verst i år. Over 200 terminer er det visstnok i august. Det er én fødsel mer hver eneste dag enn hva som er normalt. Skikkelig 2011-babyboom. :fnise:

Men jeg er sjeleglad for at jeg slipper å gå gravid i sommer altså. Tror ikke hverken vannet i kroppen eller hetetoktene hadde likt det noe særlig. :lol:

Skrevet

Skjønner. :) Greit å bo nært sykehuset uansett! Vi bor så nært at jeg stresser ytterst lite med den fødebagen som ennå mangler et par ting...

Det må være slitsomt å gå med hetetokter og vann i kroppen hele sommeren, ja :daane: (Men jeg skal ikke snakke mer om det, for det er jo en del her inne som har termin i f.eks august... :sjenert:)

Skrevet

Uff, ja det må være slitsomt å være høygravid i sommer! Nå når jeg 30 uker i løpet av august, men satser på at det først er som høygravid at det er ubehagelig å gå gravid om sommeren. :fnise:

Skrevet

:kose: litt siden du har hatt en så slitsom natt! Kanskje et tegn på at noe kommer til å skje snart? :) Høres koselig ut på vennebesøk :) Kan skjønne at du gleder deg til å se gjennom klærne dere fikk :rodmer:

Det er visst babyboom her i sommer også, leste det i avisen. Her er det også sånn at det ikke er familierom/pasienthotell... Hvis det fortsatt er situasjonen når vi skal ha barn så har jeg lyst å komme meg hjem fortere enn svint... Ikke søren om jeg har lyst å ligge på sykehuset alene... For ikke å snakke om hvor kjipt det er for pappaen å sitte hjemme alene når han bare vil være med kjæresten sin og babyen :hjerte: Får håpe det ordner seg :) Har hørt om et par stk som fikk enerom likevel fordi det var rolig på sykehuset akkurat når de hadde fått barn :)

Ha en fin søndag! :klemmer:

Skrevet

Vi bor også nær sykehuset, type 5 min, men jeg får ikke føde der grunnet risikosvangerskap. Jeg kan dog bli flyttet om ønskelig etter fødsel. Greit å være i nærheten mann og søsken.

Skrevet

Skjønner. :) Greit å bo nært sykehuset uansett! Vi bor så nært at jeg stresser ytterst lite med den fødebagen som ennå mangler et par ting...

Det må være slitsomt å gå med hetetokter og vann i kroppen hele sommeren, ja :daane: (Men jeg skal ikke snakke mer om det, for det er jo en del her inne som har termin i f.eks august... :sjenert:)

Jeg stresser litt jeg da, men det er fordi jeg er litt kontrollfreak og liker å ha alt klart. :fnise:

Ugh, ja. Synes det er slitsomt nok når det er 10 grader ute liksom. :fnise:

Uff, ja det må være slitsomt å være høygravid i sommer! Nå når jeg 30 uker i løpet av august, men satser på at det først er som høygravid at det er ubehagelig å gå gravid om sommeren. :fnise:

Det var vel ikke før den tiden jeg begynte å få skikkelige hetetokter, så forhåpentligvis slipper du unna det verste. :fnise:

:kose: litt siden du har hatt en så slitsom natt! Kanskje et tegn på at noe kommer til å skje snart? :) Høres koselig ut på vennebesøk :) Kan skjønne at du gleder deg til å se gjennom klærne dere fikk :rodmer:

Det er visst babyboom her i sommer også, leste det i avisen. Her er det også sånn at det ikke er familierom/pasienthotell... Hvis det fortsatt er situasjonen når vi skal ha barn så har jeg lyst å komme meg hjem fortere enn svint... Ikke søren om jeg har lyst å ligge på sykehuset alene... For ikke å snakke om hvor kjipt det er for pappaen å sitte hjemme alene når han bare vil være med kjæresten sin og babyen :hjerte: Får håpe det ordner seg :) Har hørt om et par stk som fikk enerom likevel fordi det var rolig på sykehuset akkurat når de hadde fått barn :)

Ha en fin søndag! :klemmer:

Kynnerne er nok et tegn på at noe skjer ja, for jeg har hatt lite kynnere gjennom hele svangerskapet. Det er jo bare bra at det faktisk skjer noe da, men det er ikke alltid like behagelig. :fnise:

Åh, det var så utrolig mye fint oppi der. :rodmer:

Jeg satser på og håper at jeg er i god form og at alt går som det skal. Da kommer jeg ikke til å ville ligge der så lenge som jeg kan. Jeg har så utrolig vondt av mannen jeg. Han sier at det ikke gjør noe for ham, men jeg får helt vondt inni meg bare av å tenke på å ikke kunne være sammen med lille krek hele tiden når hun først er kommet. :rodmer:

Skrevet

Ugh, vondt i bekken og rygg og generelt hele meg i dag. :sjenert: Men det ble (nesten) fikset med en kjempekoselig middag på Egon sammen med mannen og kompis. :nigo:

Jeg har også gått gjennom posen med klær vi fikk i går, og det var så utrolig mye fint oppi der. Men jeg må si, lille H (som ikke er så liten lenger, 5 år har hun blitt :overrasket: ) hadde nesten bare rosa klær. :fnise: Det er koselig det også da, siden vi har kjøpt lite av sånne typiske sukkersøte ting til lille krek. I tillegg var det vi fikk i størrelse 62 og 68 noe vi nesten ikke har noe av i det hele tatt. Gøy. :happy:

Nå er mannen på fotballkamp og jeg skal ta meg en liten lur i senga. :natti:

Gleder meg forresten så utrolig mye til i morgen og møbelshopping. Det skal bli så godt å få pyntet litt opp her hjemme! :hoppendeglad: (Kompis ville forresten ha stuebordet vårt, så da slipper vi å bry oss med å kaste det allikevel :5: )

Skrevet

Still going strong ser jeg :) Nå er det virkelig ikke lenge til babyBelle kommer og hilser på :rodmer:

Skrevet

Still going strong ser jeg :) Nå er det virkelig ikke lenge til babyBelle kommer og hilser på :rodmer:

Jeg er her fremdeles, ja. Nei, nå nærmer det seg styggelig. :rodmer:

------------

Har laget en tråd inne på hus og hage om det er noen som vet hvor vi kan få tak i et sort sofabord i høyglans. Kom gjerne med tips dersom noen av dere vet hvor de har det! :jepp:

Ellers: fotballkveld, jordbær og interiørdiskusjon her i heimen i kveld. :happy:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...