Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det må være noe feil...kan mannen kun komme i visitt-tiden?!!

På AHUS (selv om jeg ikke har mye godt å si om det sykehuset) fikk mannen komme og gå som vi ville. Det som vi syns var så frustrerende var at han ikke fikk sove der. Pasienter som føder helt naturlig får lov til å ha mennene på rommet døgnet rundt, mens de som tar keisersnitt etter 20 timer med rier må ligge der dønn aleine uten hverken mann eller barn..........Helt bakvendt..... :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig at visitttiden ikke gjelder pappaer, men resten av familien. MEN en kan ikke motta besøket på rommet og må gå på tv-stua eller lignende for at de på rommet skal kunne hvile.

Skrevet

Godt å se at andre også er oppe før fuglene fiser

:skratte:

Skikkelig lekker struttemage, altså!

Jeg fikk en liten flashback da du fortalte om fødestillinger. I mange dager etter fødselen hadde jeg så vondt i armene. Skikkelig stiv og støl i bicepsene, og eg kunne ikke begripe hva det kunne komme av. Babyen var ikke SÅ tung, liksom. Men så kom jeg på det. For da jeg skulle presse ut babyen, lå jeg på rygg med bøyde knær, og så skulle jeg ta tak i lårene og dra meg opp og presse. Og flinke Marikke gjør som hun får beskjed om, så jeg dro til av alle krefter. Og siden babyen satt godt fast, ble det mye pressing og tydeligvis mye trekke-seg-opp-etter-armene.

- Hvordan er formen etter fødselen?

- Jo takk, bare bra. Litt sliten i armene, bare.

:fnise:

Skrevet

:vinke: alle sammen!

Det er som Liv sier; han kan jo komme når han vil, men da må man gå på gangen, finne seg en stol eller noe sånn. Bare det at han ikke får sove der synes jeg er kjempesynd både for ham og for lille krek. :sukk: Det finnes vel to familierom på sykehuset, men de blir prioritert til dem som faktisk trenger det - har hatt keisersnitt eller noe sånn. Man kan liksom ikke satse på å være så heldige at noen av de rommene er ledige. :tristbla:

Dagen i dag har vært skikkelig hektisk. Etter å ha sovet litt stakk vi inn til mamma på besøk. Både søster og bror var der, og vi ble faktisk sittende i flere timer. Kjempekos. :happy:

Nå har vi nettopp kommet hjem fra kino. Det ble visst det i stedet for jobbfest. :sjenert: Føler meg bare æsj om dagene (hallo dobbelhake liksom :gjeiper: ) og siden mannen ikke hadde noe særlig lyst han heller, droppa vi det like godt.

Og jeg må bare si: Hangover 2 var helt fantastisk! :hoppendeglad: Jeg hadde utrolig høye forventninger til den, fordi jeg ELSKER 1ern og var egentlig forberedt på å bli skikkelig skuffet, men herreguuuud. :daane: Så og si like bra som 1ern. :jepp::nigo:

Nå sitter vi i hver sin sofa og ser på Norske Talenter. To stk fra ''hjemtraktene'' som er med. :lur:

Skrevet

Å, er det ikke enerom på barselavdelinga, altså? :forvirret: Krysser fingrene for at dere får et familierom!

Bra at du har kost deg i dag :nigo: Deilig å gjemme seg på kino når man ikke føler seg så fresh. ;)

Skrevet

Å, er det ikke enerom på barselavdelinga, altså? :forvirret: Krysser fingrene for at dere får et familierom!

Bra at du har kost deg i dag :nigo: Deilig å gjemme seg på kino når man ikke føler seg så fresh. ;)

Neida, her er det 6-mannsrom. :dry: Vi kan jo håpe, men satser ikke på det egentlig. :gjeiper:

:fnise: Kino er et bra gjemmested ja. :ler:

Skrevet

Jeg har forresten sporadiske kvalmebølger som kommer over meg i løpet av dagen. Håper det er et godt tegn? :sjenert:

Og så bobling i musa. :hoho:

Nei, nå skal jeg lage meg en svær tallerken med vannmelon. :sikle:

Skrevet

Har hørt at kvalme skal være et tegn på at noe er i gang :lur: For min del blir det i tilfelle vanskelig å merke overgangen. :fnise:

Skrevet

Huff. Håper virkelig dere får familierom så dere får benytte den første tiden sammen!

Spennende med kvalme og bobling :lur:

Skrevet

Herlig mage :hjerte:

Så bra Hangover 2 var bra, den har jeg lyst å se også! Digget eneren ;)

Håper kvalmen og bobling i musa er gode tegn :Nikke:

Skrevet (endret)

Jeg har tenkt på vannmelon i hele natt på grunn av deg :fnise: Så i dag skal jeg kjøpe meg en stor en :sikle:

Ha en fin dag, snuppa :klemmer:

Edit: 39 uker :strix:

Endret av GUNS
Skrevet

Har hørt at kvalme skal være et tegn på at noe er i gang :lur : For min del blir det i tilfelle vanskelig å merke overgangen. :fnise :

Det har jeg også hørt nemlig. :nigo:

Nei, for deg blir det ikke så lett å merke overgangen. :fnise:

Huff. Håper virkelig dere får familierom så dere får benytte den første tiden sammen!

Spennende med kvalme og bobling :lur :

Ja, det er jo lov å håpe. Har så utrolig lyst altså. :rodmer: Men vi forbereder oss på det verste. :Nikke:

:hoppe:

Herlig mage :hjerte :

Så bra Hangover 2 var bra, den har jeg lyst å se også! Digget eneren ; )

Håper kvalmen og bobling i musa er gode tegn :Nikke :

Takketakk. :nigo:

Den er du bare nødt til å se altså. :happy:

Åh, det håper jeg også! :tommelsmil:

Jeg har tenkt på vannmelon i hele natt på grunn av deg :fnise : Så i dag skal jeg kjøpe meg en stor en :sikle :

Ha en fin dag, snuppa :klemmer :

Edit: 39 uker :strix :

:sjenert: Unnskyyyyld... :fnise: Åh, men det er så fantastisk godt. Om sommeren, når den gode og knallrøde melonen er kommet spiser jeg det så og si hver dag. Det er ihvertfall noe man kan spise med god samvittighet, i motsetning til kjeks eller kaker eller snop. :ler:

Woohoo! :hoppendeglad:

Takk, det samme! :klem:

Skrevet

39 uker i dag! :hoppendeglad: Hvor blir egentlig tiden av? :overrasket: I dag er det faktisk max 3 uker til hun kommer. :rodmer:

Det er definitivt ett eller annet som skjer med meg for tiden altså. Ikke noe så drastisk som rier, men i dag våknet jeg opp med skikkelige mensmurringer. Jeg måtte kjenne etter om det ''bare'' var symfysevondt, men det er det definitivt ikke. I tillegg har jeg jo disse kvalmebølgene som kommer over meg og ødelegger hele apetitten min. I går klarte jeg ikke å spise halve McDonald's-menyen min engang (den minste :sjenert: ) og i dag måtte jeg presse i meg siste rest av frokosten som består av to brødskiver og en youghurt. :overrasket:

I tillegg har jeg blitt skikkelig løs i magen. :flau:

Dette er jo ikke symptomer på at ting kommer til å skje i nærmeste framtid da, men noe er det ihvertfall. Merker at kroppen jobber iherdig med å gjøre seg klar. :Nikke:

Vi har egentlig forberedt oss mentalt på at vi må vente i tre uker til, da blir det ihvertfall ikke sånn at man bare setter seg ned og venter på at noe skal skje. Da hadde jeg blitt gal! :bond:

Ingen store planer for dagen. Jeg skal til bror og spise grøt (med MASSE kanel :lur::fnise: ) og det er vel det. Mannen skal til kompis for å se fotballkamp i kveld og da tenkte jeg å bake litt tror jeg. Har hatt lyst til å bake i mange dager nå, men det har liksom ikke blitt tid til det. Da er det vel typisk at jeg plutselig ikke får lysten over meg til slutt. :fnise:

Skrevet

:strix: 39 uker! :strix:

Høres ut som kroppen din skjønner at noe er i gjære... :jepp: Det er vel noen hormoner som begynner å trikse litt fram mot fødselen, tenker jeg. Tenk at dere er foreldre innen tre uker - sannsynligvis før! :hakeslepp:

Jeg føler jeg sniker litt, for jeg har vel mest sannsynlig et lite nurk innen 3 1/2 uke jeg også :nigo: Vi jukser visst litt på mitt sykehus. ;) Er veldig enig med deg, det er ikke lurt å sette seg ned og vente! Best å forberede seg på at det tar litt tid, og så heller bli gledelig overrasket (og sjokkert) hvis det skjer før man tror.

Kos deg med kanel og baking! :lur:

Skrevet

Himmel og hav, du er jo straks ved målstreken jo! :hoppendeglad:

Skrevet

:strix: 39 uker! :strix:

Høres ut som kroppen din skjønner at noe er i gjære... :jepp: Det er vel noen hormoner som begynner å trikse litt fram mot fødselen, tenker jeg. Tenk at dere er foreldre innen tre uker - sannsynligvis før! :hakeslepp:

Jeg føler jeg sniker litt, for jeg har vel mest sannsynlig et lite nurk innen 3 1/2 uke jeg også :nigo: Vi jukser visst litt på mitt sykehus. ;) Er veldig enig med deg, det er ikke lurt å sette seg ned og vente! Best å forberede seg på at det tar litt tid, og så heller bli gledelig overrasket (og sjokkert) hvis det skjer før man tror.

Kos deg med kanel og baking! :lur:

Åh, det er så fantastisk og uvirkelig at jeg blir litt :bond: og vet ikke helt hva jeg skal tenke. :fnise:

Sniking er lov da. Sånn med tanke på sykehus og sånn, burde vi nok bodd i Trondheim. Både når det gjelder igangsetting og enerom. :dry: Men, men...sånn er nå engang reglene her nede. Vi blir satt i gang på 42+0, men ikke i helgene, så da håper jeg at dersom det kommer så langt, at jeg blir satt i gang 41+6 da, og ikke 42+2. :overrasket: Men vi skal prise oss lykkelige for at vi ikke bor i Bergen. Der går de 3 uker over mener jeg å huske. :hakeslepp:

Himmel og hav, du er jo straks ved målstreken jo! :hoppendeglad:

:daane: Er det ikke fantastisk? :rodmer:

Skrevet

Jeg driver og sender mail med mine franske søstre om dagene, og jeg gleder meg så innmari til å reise ned i sommer. :strix: Nå har jeg nettopp fått vite at hun ene er gravid også, skal ha i oktober. :rodmer: Det blir nok litt stress sånn mtp. lille krek, men vi er så mange om å passe på henne at det nok skal gå kjempefint. Mamma tar det ihvertfall med knusende ro. Det er vel kanskje forståelig siden hun har hatt tre stk allerede. :fnise:

Vi planlegger også campingtur i sommer. :hoppendeglad: Det blir i siste halvdelen av august, og vi reiser mest sannsynligvis sammen med foreldrene til lillemann og minimann (E og N) og så E og N også da selvsagt. :fnise: Vi tenker å bare kjøre ned til sørlandet første dagen og så tar vi for oss kysten oppover mot Oslo og inn i Sverige. Vi skal rett og slett bare ta det som det kommer, og ligge i telt der det passer seg å stoppe for dagen. Kjempekos. :happy:

Skrevet

Så koselig med ferieplaner :happy: Jeg har også lyst å planlegge utenlandstur, men tør ikke før jeg vet hvordan frøkna blir... Samboeren er så skeptisk, men jeg tror at sånne turer kan gå veldig bra så lenge man planlegger godt. :Nikke:

Skrevet

Så koselig med ferieplaner :happy: Jeg har også lyst å planlegge utenlandstur, men tør ikke før jeg vet hvordan frøkna blir... Samboeren er så skeptisk, men jeg tror at sånne turer kan gå veldig bra så lenge man planlegger godt. :Nikke:

Ja, det er gøy å ha noe så frem til, annet enn bleieskift og våkenetter. :fnise:

Ang. Frankriketuren så måtte vi bare bestemme oss, så får det bare gå som det går. Vi skal uansett fra direktefly fra Bergen, så evt. medpassasjertortur varer bare i litt over to timer hver vei. :fnise:

Skrevet

39 uker i dag?!!!!??!?!?!!

:daane:

Snart er hun her!!! :strix:

(det er sant at KG-svangerskap går fortere enn andre!!! :fnise:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...