Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi kjøpte det på Barnas Hus. Et lite korthåret og ett litt større langhåret som vi skal bruke senere. Alle skinnene lå i en kurv i butikken, så her var det ikke noe alternativ til at det skulle vaskes altså. Tenk på alle bassiluskene og støvet som har havnet oppi der da. *grøss*

Hmm :dry: Dama på butikken sa at det ikke skulle vaskes før bruk, men nå ble jeg usikker. Det lå på en hylle da, men likevel, det var jo ikke pakket inn i noe... :sjenert: Og nå sa Marmot at man uansett burde legge noe over slike "billigskinn", fordi det visstnok er kjemikalier i dem :vetikke: Synes poenget blir litt borte om man legger et teppe over skinnet. (Mitt er fra Kid, men regner med det er noe av det samme som det fra Barnas Hus.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm :dry: Dama på butikken sa at det ikke skulle vaskes før bruk, men nå ble jeg usikker. Det lå på en hylle da, men likevel, det var jo ikke pakket inn i noe... :sjenert: Og nå sa Marmot at man uansett burde legge noe over slike "billigskinn", fordi det visstnok er kjemikalier i dem :vetikke: Synes poenget blir litt borte om man legger et teppe over skinnet. (Mitt er fra Kid, men regner med det er noe av det samme som det fra Barnas Hus.)

Da hadde jeg vasket det altså. Men du kan jo kjøpe ullshampo og vaske det for hånd? Da risikerer du ihvertfall ingenting.

På vårt skinn står det at det er egnet til babyer, og så lenge jeg har vasket det stoler jeg på at det er okei. Det finnes jo også utrolig mange kjemikalier i klær for eksempel og det er jo helt greit bare man vasker dem. :vetikke: Her blir det nok uansett en klut under hodet, men som du sier, med en klut under hele babyen mister man jo hele vitsen med et skinn. :gjeiper:

Skrevet

Kjipt dere ikke får solgt leiligheten, men det er jo som du sier et temmelig metta område på leilighetsfronten...har inntrykk av at det er litt lettere å få solgt hus, her i gata har de ihvertfall blitt solgt med en gang, men så er det et attraktivt område også pga beliggenhet :) Krysser det jeg har for at den rette kjøperen all of a sudden dukker snart opp sånn at dere får bygge til den beste prisen!! Skjønner godt dere ikke vil ha 5 mill i lån :daane: Men har dere ikke mulighet for å bare betale renter, om ikke for hele så ihvertfall for noe av lånet, i en periode? Vi betaler ikke ned på lånet i det hele tatt vi, kun renter :klo: Kommer vel helt an på hvilken bank en har, og garantier og sånn, men jeg mener virkelig jeg har hørt om andre også som kun betaler renter fordi de sitter med 2 hus...

Når fant du skinn på Barnas Hus? Jeg var innom der før helga, og da hadde de ikke :kjefte: Ikke for det at det er noen krise, det er jo sommer (skal ihvertfall være :regn:) så jeg stresser ikke med det, men det hadde vært "kjekt å ha" :fnise: Som så mye annet ;)

Omvisning på føden har jeg vurdert også, men nå får jeg det kanskje litt før jeg hadde tenkt :tunge1: Var det en ung jordmor dere hadde? Jeg kjenner 2 av de som jobber der, unge begge to, og suuuperkjekke :hoppe: Ønsker meg en av de, hun ene er ikke ferdig utdanna før juni, men hun er faaantastisk hyggelig og så rolig og fin!! Lurte på en ting..har du skrevet sånn brev om hvordan du ser for deg at ting skal være under fødselen??

:klemmer:

Skrevet

Kjipt dere ikke får solgt leiligheten, men det er jo som du sier et temmelig metta område på leilighetsfronten...har inntrykk av at det er litt lettere å få solgt hus, her i gata har de ihvertfall blitt solgt med en gang, men så er det et attraktivt område også pga beliggenhet :) Krysser det jeg har for at den rette kjøperen all of a sudden dukker snart opp sånn at dere får bygge til den beste prisen!! Skjønner godt dere ikke vil ha 5 mill i lån :daane: Men har dere ikke mulighet for å bare betale renter, om ikke for hele så ihvertfall for noe av lånet, i en periode? Vi betaler ikke ned på lånet i det hele tatt vi, kun renter :klo: Kommer vel helt an på hvilken bank en har, og garantier og sånn, men jeg mener virkelig jeg har hørt om andre også som kun betaler renter fordi de sitter med 2 hus...

Når fant du skinn på Barnas Hus? Jeg var innom der før helga, og da hadde de ikke :kjefte: Ikke for det at det er noen krise, det er jo sommer (skal ihvertfall være :regn:) så jeg stresser ikke med det, men det hadde vært "kjekt å ha" :fnise: Som så mye annet ;)

Omvisning på føden har jeg vurdert også, men nå får jeg det kanskje litt før jeg hadde tenkt :tunge1: Var det en ung jordmor dere hadde? Jeg kjenner 2 av de som jobber der, unge begge to, og suuuperkjekke :hoppe: Ønsker meg en av de, hun ene er ikke ferdig utdanna før juni, men hun er faaantastisk hyggelig og så rolig og fin!! Lurte på en ting..har du skrevet sånn brev om hvordan du ser for deg at ting skal være under fødselen??

:klemmer:

Ja, det er virkelig metta. Hus virker som det er mye lettere å få solgt ja. Nei, vi kan ikke gjøre noe med det heller, så det nytter ikke å dvele over det. *tenke positivt*

Vi betaler kun renter på leiligheten nå, pga. ''nyoppstartet'' (3 år gammelt) borettslag. Det er avdragsfritt i enda 7 år, så det hadde vel ikke blitt så mye som 50000 kr i måneden da. Men det blir bare altfor mye uansett. Jeg vil ikke bo meg ihjel om du skjønner.

Vi fant skinn da vi var der for å titte på vogner, det er jo kjempelenge siden. Men etter at de hadde vareopptelling for et par måneder siden (vi ville ha ett korthåret til) hadde de visst ikke flere. Vet ikke om de har planer om å få inn nye eller hva... :vetikke:

:fnise: Kanskje du må skippe omvisning og bare gå rett på fødselen?

Jeg synes det var veldig greit å se hvordan en fødestue ser ut ihvertfall, særlig den fineste og største som jeg håper er ledig til meg. :nigo:

Nei, hun var veldig gammel. Husker ikke helt hva hun heter, men det virket som hun hadde et ganske liberalt syn på en fødsel og det likte jeg. For eksempel: ''fød i hodestående om du vil, barnet kommer ut uansett.'' :fnise: Hennes hjertesak var forresten revning, noe som jeg liker enda bedre. :fnise: Altså, å unngå å revne da selvsagt. :ler:

Jeg har ikke skrevet brev enda nei, men tror jeg skal gjøre det altså. Vil få frem at jeg ikke vil ha andre studenter enn jordmorstudenter der inne for eksempel. Og at jeg vil ha klyster. :fnise:

Skrevet

Så bra at fødselsangsten har gått over til at du gleder deg til å gjennomgå det hele! Håper du får en super fødselsopplevelse når du kommer så langt! (er ikke lenge igjen...)

Jeg føler meg heldig som ikke fikk så lang ventetid på slutten - jeg rakk liksom aldri å grue meg, eller tenke så hardt på hva det var jeg skulle igjennom før jeg plutselig var midt oppe i det.

Verdens beste premie venter etter endt prestasjon!

:rodmer:

Skrevet

Jeg tok alt litt på sparket, og er sjeleglad jeg takka ja til epidural. Det var fantastisk :hjerte:

Skrevet

Så bra at fødselsangsten har gått over til at du gleder deg til å gjennomgå det hele! Håper du får en super fødselsopplevelse når du kommer så langt! (er ikke lenge igjen...)

Jeg føler meg heldig som ikke fikk så lang ventetid på slutten - jeg rakk liksom aldri å grue meg, eller tenke så hardt på hva det var jeg skulle igjennom før jeg plutselig var midt oppe i det.

Verdens beste premie venter etter endt prestasjon!

:rodmer:

Ja, det er kjempedeilig å slippe å gå rundt som en skrekkslagent nervevrak hele tiden ihvertfall. :fnise:

Nå er jeg virkelig klar til å få henne ut altså. Men vi har forberedt oss på det verste (å bli satt i gang 42+0), så får vi heller bli positivt overrasket dersom hun velger å komme før. :jepp:

Jeg tok alt litt på sparket, og er sjeleglad jeg takka ja til epidural. Det var fantastisk :hjerte:

Det er min plan også, å ta det som det kommer altså. Tror egentlig ikke det er noen annen måte å gjøre det på når man ikke har peiling på hva man går til.

Jeg har ihvertfall ikke tenkt å nekte å takke ja til epidural dersom jeg blir anbefalt det. En venninne av meg gjorde det, og det endte nesten opp i keisersnitt fordi hun var så sta. :roll: Heldigvis tok hun til vett og fikk epiduralen, og hun angra seg ihjel på at hun ikke fikk det før. :fnise:

------------

Sitter her og prøver å se Norwegian Wood, men den er like zzzzzzzz som boken. Tror jeg bare driter i hele filmen. :lol:

Skrevet

Såpass ja.. Jeg takka og bukka da jordmor anbefalte det. Hun var tross alt profesjonell, så jeg stolte på hennes vurdering uten innvendinger ;)

Skrevet

Såpass ja.. Jeg takka og bukka da jordmor anbefalte det. Hun var tross alt profesjonell, så jeg stolte på hennes vurdering uten innvendinger ;)

Det er min plan også. :Nikke:

Skrevet

Jepp, klokken er 6 og jeg er våken. :natti: Har ligget våken i sengen siden halv 5 og fant ut at jeg like godt kunne stå opp og spise frokost. Merkelig nok var ikke 4 Dotskjeks og et glass melk tilstrekkelig som kvelds i går. :fnise:

I kveld skal vi egentlig ut med jobben min. Det er jubileumsfest og den skal feires med verdens beste sjømatkoldtbord. Sjømat er jo det beste mannen min vet så jeg har vel egentlig meldt oss på pga. ham, men i går ble vi enige om at vi skulle se det an i løpet av dagen om vi gidder. Jeg har egentlig ikke noe særlig lyst, for jeg føler meg som en dass og ser ut som en også. :sukk: I tillegg er det en fest for absolutt alle ansatte (inkl. pensjonistene) og det er ikke så koselig som en funksjonærfest, særlig for mannen som på en måte blir litt lost i alle han ikke kjenner.

Det blir vel kanskje til at vi finner på noe annet. Kino kanskje? Hangover 2 har jo premiere i dag! :hoppe:

Jeg skal prøve å få bakt litt i dag tror jeg. Tobleronecookies. :sikle: Ellers er det en del husarbeid som trengs å bli gjort og så må jeg pakke fødebagen på nytt.

Det viser seg at selv om man er så heldig å havne på hotellet på sykehuset får ikke mannen sove der allikevel. Hva er da vitsen liksom? :dry: Jeg synes forøvrig det er helt hårreisende at de kaster ut mannen nesten med én gang etter fødsel og at han bare får komme i visittiden. :sukk: Da kan jeg like godt ligge på 6-mannsrom og bli kjent med noen nye damer heller.

Kanskje vi tar oss turen innom mamma også i dag. Vi må ihvertfall hente hentesettet og dockingstasjonen som jeg skal låne av søster. :jepp:

Skrevet

Godt å se at andre også er oppe før fuglene fiser :ler: Jeg satt ved pc`en fra halv 3 til 4 inatt, merkelig nok var det ingen andre på KG da :klo::fnise:

Ha en fin dag :klemmer:

Skrevet

Du må gjerne sende over noen toblerone-cookies til meg. :sikle:

Håper dere får det fint i kveld, uansett hva dere velger. :) Og du, selv om du kanskje føler deg som en dass, så ser du ikke ut som en. Du er nydelig med magen din. :rodmer:

Skrevet

Hva, får han bare komme i visittiden?! Det er det verste jeg har hørt :kjefte: Hårreisende at de splitter nybakte familier på den måten der, det er jo som å si at pappaen ikke er så viktig. Her er overnatting valgfritt (koster vel et par hundrelapper pr. natt), men far og eventuelle andre barn får uansett komme og gå som de vil. Det skulle bare mangle, sier nå jeg.

Men du - du er helt sikkert nydelig vakker med magen din :rodmer: Dra på jobbfest og strutt med den før den er borte! :jepp:

Skrevet (endret)

Godt og høre at sykehusbesøket gjorde godt! Jeg tenker selv som så at det er ingenting å grue seg for, ungen må jo ut :ler: og jeg er veldig liberal i forhold til epidural, blir jeg tilbudt - JA TAKK ;)

Her i byen er det samme visa med fedrene, de får kun komme i visittiden :sukk: Helt hårreisende spør du meg.

Derfor håper jeg på jordmor-hjem løsningen for oss. Det betyr av vi drar hjem etter 24t men får hjemmebesøk av jordmor i løpet av dagene etterpå for oppfølging. (Denne løsningen kan kun problemfrie svangerskap/fødsler få, samt at amming bør være noenlunde på plass før man drar hjem *krysser fingrene*)

Håper det ordner seg med salg leiligheten etter siste løsningen, jeg har stor forståelse for at dere ikke ønsker å ha så mye i lån :jepp:

Riktig god helg Belle :klemmer:

Endret av MaiL
Skrevet

Hjem innen 24 timer? Det hadde aldri gått for oss. Her er standard liggetid for førstegangs 72 timer, og vi trengte hver eneste en av dem ;)

Merkelig at det er så store forskjeller fra sted til sted altså! Og jeg trodde nesten det var en selvfølge at far fikk bo på sykehuset, men der tok jeg tydeligvis feil!

Skrevet

Men du - du er helt sikkert nydelig vakker med magen din :rodmer: Dra på jobbfest og strutt med den før den er borte! :jepp:

Signere dette!

Dra på jobbfest og spis god mat!

Skrevet

Er så enig ang. papper på sykehuset!

Her er det også visittider, og jeg kjenner at det faktisk provoserer meg skikkelig.

Jeg mener, når trenger en mannen sin ved sin side mer enn etter en sånn stor opplevelse og påkjenning?

Noe av det jeg har grudd meg mest til ifm. fødsel er den første natten. Alle de følelsene og hormonene som kommer til å være i sving, og ingen jeg kjenner å faktisk dele de med.

Nånei, tenk så perfekt verden hadde vært hvis -jeg- hadde bestemt, dere ... :sjenert::ler:

Forresten enig med Sushi, jeg er sikker på at du er nydelig med den fine struttemagen din!

Skrevet

Vet dere, jeg tror nesten jeg hadde satt meg på bakbeina hvis de hadde prøvd å kaste ut mannen. :snurt: "Nei, nå trenger jeg at han er her!"

(Nå er jeg litt opprørsk av meg da, men hvis de får sterke reaksjoner så er det sikkert større sjanse for at de endrer på den tåpelige praksisen.)

Skrevet

Jeg synes forøvrig det er helt hårreisende at de kaster ut mannen nesten med én gang etter fødsel og at han bare får komme i visittiden. :sukk:

:hakeslepp:

Enig i at det er hårreisende, hadde ingen anelse om at det var sånn. Så leit, da får man inderlig håpe at man får en ukomplisert fødsel og kan komme seg raskt hjem igjen..

Skrevet

Helt idiotisk at far ikke kan overnatte. Så vidt jeg vet om praksisen på sykehuset jeg skal føde på, så får far lov til å overnatte dersom man er så heldig å ha fått familierommet, hvis ikke går det ikke. Og når det gjelder visittid, så kom f.eks. jeg og samboeren min i ellevetiden på morgenen dagen etter fødsel, og det var ikke noe problem, ingen som sa noe. Så tror ikke de er SÅ strenge, til tross for at det står en plakat der om at kun pappa og søsken får komme på besøk. Og dette var til tross for at det var stappfult den dagen. Av nybakte mødre, altså. Alle rommene var opptatt.

Så kanskje det ikke er så ille som man først blir informert om? At det er mer formelt? :klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...