Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde en stor samling av TL-bøker, da jeg ikke fikk begynne på rideskole når jeg var liten. Egentlig like greit, da jeg var livredd store hester :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TL-klubben på meg og. Pleide å kjøpe dem brukt for 10 kr pr stk for lørdagsgodtpengene mine.. :fnise:

:5: Jeg var medlem jeg, så jeg fikk alle de fiiiine tingene i tillegg. :fnise: Jeg har jo en tendens av samlemani (mannen ville vel sagt at jeg HAR det :sjenert: ) så rommet mitt var stappfullt med brukelige TL-ting som jeg nektet å kaste. :ler:

Jeg har omtrent vokst opp i stallen, så TL-klubben var noe jeg til nøds kunne lese når alt annet fra Pennyklubben var lest :ler:

Ikke noe hestejente her i gården. Det var søster som stod for det hjemme hos oss.

Skrevet

Da er pannekaker med syltetøy og sukker (ikke samtidig heldigvis - så gal er jeg ikke :fnise: ) fortært. Tror jeg fikk et pluss i kjæresteboken da ja. :ler:

Tror kanskje jeg føler at bakelysten kommer snikende også. Føler meg forholdsvis god i bekkenet i dag, og jeg må ta muligheten når den først er her. :hoppe: Men kanskje den forsvinner like fort som den kom, man vet aldri. :fnise:

Skrevet

Heihei! :)

Pannekaker er kjeeempegodt! Nå ble jeg fristet! Både med syltetøy, og med sukker. Mmmm. :)

Hva skal du bake, da? Jeg har så lyst til å bake banankake etter å at det var snakk om det i en annen dagbok. :fnise:

Skrevet

Heihei! :)

Pannekaker er kjeeempegodt! Nå ble jeg fristet! Både med syltetøy, og med sukker. Mmmm. :)

Hva skal du bake, da? Jeg har så lyst til å bake banankake etter å at det var snakk om det i en annen dagbok. :fnise:

Ja, det er dødsgodt. :sikle: Jeg lager dem med sammalt fint hvetemel, vanlig hvetemel og havregryn. Da får jeg litt bedre samvittighet av å trykke i trynet etterpå. :fnise:

Jeg vet ikke helt. Har en melk som gikk ut i går og som burde vært brukt opp. Kanskje enda mer scones? (har dilla på det for tiden) :sjenert: Eller noe med toblerone? Har tre svæææære pakker fra tax-free som mannen kjøpte til meg for en stund siden som skal brukes til baking.

Mmmm, banankake. Det har vi på frysen. :nigo: Jeg pleier å bake disse når jeg blir sugen på noe med banan i.

Skrevet

Ja, det er dødsgodt. :sikle: Jeg lager dem med sammalt fint hvetemel, vanlig hvetemel og havregryn. Da får jeg litt bedre samvittighet av å trykke i trynet etterpå. :fnise:

Jeg vet ikke helt. Har en melk som gikk ut i går og som burde vært brukt opp. Kanskje enda mer scones? (har dilla på det for tiden) :sjenert: Eller noe med toblerone? Har tre svæææære pakker fra tax-free som mannen kjøpte til meg for en stund siden som skal brukes til baking.

Mmmm, banankake. Det har vi på frysen. :nigo: Jeg pleier å bake disse når jeg blir sugen på noe med banan i.

Sikkert lurt å ikke bare ha hvitt mel i slik at det blir litt sunnere ja! :jepp:

Den oppskriften så skikkelig god ut! Sist jeg bakte noe med banan i så lagde jeg bananmuffins med sjokoladebiter i. De ble kjempegode! Men til helgen har jeg lyst å bake banankake føler jeg. Nå er det for sent, da ender jeg bare opp med å spise hele uken, og jeg prøver å passe vekta litt. :fnise:

Skrevet

Sikkert lurt å ikke bare ha hvitt mel i slik at det blir litt sunnere ja! :jepp:

Den oppskriften så skikkelig god ut! Sist jeg bakte noe med banan i så lagde jeg bananmuffins med sjokoladebiter i. De ble kjempegode! Men til helgen har jeg lyst å bake banankake føler jeg. Nå er det for sent, da ender jeg bare opp med å spise hele uken, og jeg prøver å passe vekta litt. :fnise:

Kjenner til problemet. :fnise: Jeg pleier å fryse det ganske raskt ned, jeg, for da er liksom terskelen høyere for å ta seg et stykke her og et stykke der.

Jeg har forresten bestemt meg. Dersom vi har rømme blir det disse. *krysser fingre* (Noen som eventuelt vet om man kan erstatte rømme med noe annet?)

Skrevet

Rømme kan vel erstattes med creme fraiche og kesam ihvertfall, kanskje surmelk?? Det er jo for å få den syrlige smaken en bruker rømme...ellers har Bunnpris og Joker søndagsåpent, samt de fleste bensinstasjoner har også rømme :fnise:

Skrevet

Det ble visst til at jeg kjørte til nærmeste bensinstasjon. :sjenert: Jeg kan ikke la bakelysten gå fra meg altså. :fnise: Så nå: butterhorns (uten nøtter).

• Liker 1
Skrevet

:fnise:

Tror jeg snart må invitere meg selv på kaffibesøk hos deg jeg :jepp:

Skrevet

Tror jeg snart må invitere meg selv på kaffibesøk hos deg jeg :jepp:

Kan gjerne bli med på en sånn tur. Vi kan jo komme på besøk nå som mannen drar på jobb? Mannen her i huset reiser også bort på jobb snart, så det synes jeg var en strålende idé. :jepp:

Skrevet

Dere er hjertelig velkomne alle sammen. :fnise:

Skrevet

Jeg har også alltid vært lesejente (TL-klubben her også - husker mamma tidvis var litt oppgitt; jeg leste ofte ut bøkene samme dag som pakka kom :fnise: ), og vi introduserte D for bøker veldig tidlig. Han har fått lov til å "leke med" og bli kjent med bøker på sin måte fra han var bitteliten baby. Det kan selvsagt være tilfeldigheter inne i bildet, men han er kjempeglad i bøker nå! Setter seg gjerne med bøker selv, gjenkjenner mange bokstaver, og vil gjerne bli lest for.

De siste månedene har vi hatt flere runder med både "Hakkebakkeskogen", "Karius og Baktus" og "Kardemommeby" - og jeg ELSKER det! Ingenting er som å avslutte dagen med en liten gutt i armkroken oppe i senga mens vi leser dagens kapittel av den valgte boka :rodmer: Er veldig glad han har tålmodigheten til å høre etter, er ikke mange av vennene hans på samme alder som har tålmodigheten til det samme.

Hvor lenge blir mannen borte denne gangen? Føles det ikke litt "rart" at han reiser så nærme termin? Her er jo mannen også endel ute på reiser, men ikke på fast basis slik som hos deg. Og han har gitt beskjed på jobben at siste reisejobb han tar før babyen er ute er i løpet av denne uka. Men klart det er enklere for ham som faktisk har mulilgheten til kontorjobb, og har alternativ.

Skrevet

Jeg har også alltid vært lesejente (TL-klubben her også - husker mamma tidvis var litt oppgitt; jeg leste ofte ut bøkene samme dag som pakka kom :fnise: ), og vi introduserte D for bøker veldig tidlig. Han har fått lov til å "leke med" og bli kjent med bøker på sin måte fra han var bitteliten baby. Det kan selvsagt være tilfeldigheter inne i bildet, men han er kjempeglad i bøker nå! Setter seg gjerne med bøker selv, gjenkjenner mange bokstaver, og vil gjerne bli lest for.

De siste månedene har vi hatt flere runder med både "Hakkebakkeskogen", "Karius og Baktus" og "Kardemommeby" - og jeg ELSKER det! Ingenting er som å avslutte dagen med en liten gutt i armkroken oppe i senga mens vi leser dagens kapittel av den valgte boka :rodmer: Er veldig glad han har tålmodigheten til å høre etter, er ikke mange av vennene hans på samme alder som har tålmodigheten til det samme.

Hvor lenge blir mannen borte denne gangen? Føles det ikke litt "rart" at han reiser så nærme termin? Her er jo mannen også endel ute på reiser, men ikke på fast basis slik som hos deg. Og han har gitt beskjed på jobben at siste reisejobb han tar før babyen er ute er i løpet av denne uka. Men klart det er enklere for ham som faktisk har mulilgheten til kontorjobb, og har alternativ.

Åh, så koselig. :rodmer: Jeg håper lille krek blir sånn også, fordi (og dette kommer til å høres forferdelig arrogant og pretensiøst ut :sjenert: ) jeg synes litt synd på dem som går glipp av alt det spennende man kan oppleve gjennom lesing. Jeg forstår at folk er ulike, men det blir vel det samme som om vi hadde fått en gutt og han hadde villet danset ballett i stedet for å spille fotball - for mannen som er fotballgal. Men selvsagt kommer vi til å bli like glad i jenta vår uansett hva hun ender opp med å like. :rodmer:

Han blir borte i to uker. Synes det er veldig rart og litt skummelt, for dersom noe skulle skje vil det ta ham en god stund å komme seg hjem. Han får førsteprioritet på helikopter, men de bestiller jo ikke noe eget helikopter til ham liksom. :fnise: Og dersom det er tåke, da sliter vi. Da er det jo ingenting som går, og tåke på denne tiden av året er veldig vanlig. :redd: Men heldigvis reiser han fra Bergen denne gangen og ikke Brønnøysund som han gjorde sist gang. Da tar det jo en hel dag å bare komme seg opp dit. :ler:

Skrevet
:daane: Smørhornene ble dødsgode. :sikle: Men deigen var et mareritt å jobbe med, selv etter nesten 3 timer i kjøleskapet. Neste gang (for det blir definitivt en neste gang :fnise: ) skal jeg hive den inn i fryseren også en stund før jeg setter i gang.
Skrevet (endret)

Lesehest melder seg :goodbye: , arvelig belastet av foreldre med stor leseglede.

TL-klubben her også, og bøkene var utlest samme dag de kom hos meg også :ler:

Heldigvis hadde jeg ei venninne som var like "sær" som meg, vi kunne sluke opp til ti bøker hver på en helg :sjenert:

Endret av pusilus
Skrevet

Jeg var også medlem i TL-klubben. Husker det var månedens høydepunkt når de bøkene kom. Bøkene ble fort lest ut! Vekker mange gode minner å tenke på de bokpakkene!

Er nok ikke så flink til å lese bøker nå som jeg skulle ønske jeg var. Men håper E blir glad i bøker, for det er stas med lesestunder med de små.

:klemmer: til deg!

Skrevet

Lesehest melder seg :goodbye: , arvelig belastet av foreldre med stor leseglede.

TL-klubben her også, og bøkene var utlest samme dag de kom hos meg også :ler:

Heldigvis hadde jeg ei venninne som var like "sær" som meg, vi kunne sluke opp til ti bøker hver på en helg :sjenert:

:fnise: Jeg tror nok lesegleden til mamma har smittet over på meg, gitt.

Jeg også har en venninne som er like glad i å lese som det jeg er. Vi kunne sitte sammen og lese vi, mens andre sprang rundt og lekte med hva enn de holdt på meg. :ler:

Jeg var også medlem i TL-klubben. Husker det var månedens høydepunkt når de bøkene kom. Bøkene ble fort lest ut! Vekker mange gode minner å tenke på de bokpakkene!

Er nok ikke så flink til å lese bøker nå som jeg skulle ønske jeg var. Men håper E blir glad i bøker, for det er stas med lesestunder med de små.

:klemmer: til deg!

Det var så gøy. :jepp:

Jeg er nødt til å lese for å klare å sove jeg. Så da er liksom saken biff. :fnise:

:klem:

Skrevet

:grine: Da var mannen reist. Synes det er så forferdelig trist når jeg ser på hele ham at han slettes ikke har lyst til å reise fra lille krek (meg er han vant til å reise fra :gjeiper: ). Tror nok ikke det blir noe lettere for ham når hun er kommet ut heller. Stakkars mannen min. :rodmer:

I dag skal jeg til fysio igjen. Jeg skal også få bestilt meg time hos akupunktør tenkte jeg, og handle inn til uken og de tingene som må handles inn til fødebaggen.

Strålende sol her i dag også. :sol: Bare så synd at det blåser storm (nesten), det ødelegger en del selv om vinden er varm. Vi bor sørvendt til, rett ved siden av sjøen, så vi merker naturlignok denne vinden veldig godt. Jaja, sol er uansett deilig. :happy:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...