Muffin! Skrevet 3. mai 2011 #2101 Skrevet 3. mai 2011 Så fine smykker. Håper det går fint hos jordmor, og at du finner en kjole du liker. Og lykke til med visning!
Kokos Skrevet 3. mai 2011 #2102 Skrevet 3. mai 2011 Håper det går bra hos jordmor og krysser fingrene for at du finner en kjole som faller i smak. Kiloene kommer nok til å renne av når Krekula er født, men skjønner at det ikke så mye trøst akkurat nå.
liv Skrevet 3. mai 2011 #2103 Skrevet 3. mai 2011 (endret) Vis utslettet til jordmor. Utslett og kløe er synonymt med bl.a svangerskapsforgiftning og et par andre ting vi ikke vil se noe av som gravid. Min bare spurte om jeg hadde fått vann og skrev 0-1 når jeg sa litt. Med guttungen klemte jordmor på beina og så hvor dypt merket ble. Endret 3. mai 2011 av liv
Kokos Skrevet 3. mai 2011 #2104 Skrevet 3. mai 2011 Venter veldig på oppdatering fra jordmortimen Blir nesten bekymret siden du skrev om utslett og kløe, men det har vel vært full rulle med visning og alt i dag. Håper alt var bra hos jordmor!
^^Belle^^ Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #2105 Skrevet 4. mai 2011 Så fine smykker. :rodmer : Håper det går fint hos jordmor, og at du finner en kjole du liker. : ) Og lykke til med visning! Ja, de er nydelige. Kjoleleting gikk rett i dass, det samme med visningen. :kose : Håper det går bra hos jordmor og krysser fingrene for at du finner en kjole som faller i smak. :Nikke : Kiloene kommer nok til å renne av når Krekula er født, men skjønner at det ikke så mye trøst akkurat nå. :troest : Krekula! Vis utslettet til jordmor. Utslett og kløe er synonymt med bl.a svangerskapsforgiftning og et par andre ting vi ikke vil se noe av som gravid. Min bare spurte om jeg hadde fått vann og skrev 0-1 når jeg sa litt. Med guttungen klemte jordmor på beina og så hvor dypt merket ble. Det var visst ingenting å være redd for sa hun. Så lenge jeg ikke klødde avsindig mye, spesielt inni hender og under beina. Venter veldig på oppdatering fra jordmortimen :sjenert : Blir nesten bekymret siden du skrev om utslett og kløe, men det har vel vært full rulle med visning og alt i dag. : ) Håper alt var bra hos jordmor! :klem : Dagen i går ble bare bæsj. Rett og slett. Da orka jeg ikke å komme innom her. Men alt gikk bra hos jordmor altså. Oppdatering kommer i neste innlegg.
^^Belle^^ Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #2106 Skrevet 4. mai 2011 Jordmortimen gikk veldig fint. Blodtrykket er perfekt, SF-målet ligger helt på streken og jeg fikk vist frem utslettet til henne. Det var visst ingenting å bekymre seg for, hverken det eller kløingen, så lenge det ikke ble til febrilsk kløing særlig inni hendene og under føttene. Men det utslettet er så rart. Det er masse røde prikker som har plassert seg akkurat på og rundt den gravidstripa som går over navlen. Merkelig. Hodet til lille krek er også festet, så det er ikke rart jeg har kjent henne så mye bedre nedentil de siste par ukene. Uansett greit at det er i orden. Jeg har bekymret meg litt for vannavgang uten at hodet er festet i det siste. Vi snakket også om fødsel, og mannen fikk seg virkelig en oppvekker. Han er nå søt også da, så uvitende som han var. Han trodde at alle fødsler startet med vannavgang, og så måtte man forte seg til sykehuset for da kom ungen med én gang. Akkurat som på film. Dere skulle sett ansiktet hans da han fant ut hvor lang tid det faktisk tar. Jeg kjenner jeg gruer meg mer og mer til fødsel. Jeg har alltid hatt litt angst-light, som har forsvunnet etterhvert som jeg har ''blitt kjent med'' lille krek. Men jeg tror rett og slett jeg har skjøvet den foran meg fordi det liksom var så langt inn i fremtiden det skulle skje. Nå kan det i teorien skje om bare to uker! Etter jordmortimen stakk vi på Gina for å prøve kjole. Det var jo en stor fiasko. Jeg måtte opp i så stor størrelse for å klare å knø puppene mine inn i kjolen at den så ut som et telt. Da vi kom til bilen begynte selvsagt hormonelle meg å gråte. Jeg synes det er så leit at jeg føler meg så ille til mote med graviditeten, for jeg har gledet meg så innmari til dette og så blir alt bare blæh. Nå skal det jo sies at jeg har fått alt som heter ''stygge graviditetsplager'' da, både mye vann i kroppen, mye kg på kroppen og kviser over alt (jeg ser ut som et fugleskremsel), men jeg føler allikevel ikke jeg har ''rett på'' å klage over det. Visningen gikk som forventet - ingen respons. Så alt i alt, en crappy dag i går. Håper dagen i dag blir litt bedre. Nå skal jeg straks til fysio, og i kveld blir det vanngym.
*lilly* Skrevet 4. mai 2011 #2107 Skrevet 4. mai 2011 Bra at jordmortimen gikk fint, selv om resten av dagen ikke var så bra Skjønner du er lei av alle plagene, men nå er det jo sånn at vi nesten begynner å se enden på det
Kokos Skrevet 4. mai 2011 #2108 Skrevet 4. mai 2011 Æsj, så dumt at dagen ble så lei! Men det var veldig bra at jordmorbesøket gikk fint og at alt står bra til på den fronten. Jeg synes du har rett til å klage, for det er jo litt uheldig å få så mange plager som du har fått. Men det viktigste er jo at alt har gått bra med lille krek, og at hun fortsatt koser seg og har det fint! Det er heldigvis ikke så lenge igjen til du får ha kroppen din for deg selv igjen og plagene drar sin vei! Håper dette blir en myyye bedre dag!
hegejenta30 Skrevet 4. mai 2011 #2109 Skrevet 4. mai 2011 Skjønner så utmerket godt hvordan det kjennes ut! Selv om mannen syns man er flott som stor-gravid - så er det noe med hva vi ser i speilet og hvordan vi føler oss som teller også... Du har min fulle sympati! Så kjipt at visningen ikke ga noe respons da... Godt utslettet på magen ikke var noe alvorlig, og at resten av timen hos jordmor gikk bra! Godt din kjære fikk informasjon om hva han kan vente seg med tanke på fødselen som nærmer seg... For det er jo ikke som på film der vannet går og ungen kommer ploppende ut etter max en liten time. og håper dagen idag blir bedre enn gårsdagen!
Sushi Skrevet 4. mai 2011 #2110 Skrevet 4. mai 2011 Synes du har lov å klage, jeg. Det er ikke noe gøy å få slike "bivirkninger" av graviditeten, uansett hvor ønsket barnet er. Nå nærmer det seg heldigvis slutten, og alt er nok glemt når du sitter med lille krek i armene dine Bra at hodet er festet! Håper jeg blir like heldig når jeg kommer så langt, jeg har også tenkt på hva man gjør hvis vannet plutselig går og man ikke en gang vet hvilken vei babyen ligger Da er det i alle fall bra at det ikke går like raskt som på film. :gjeiper: Håper dagen i dag blir bedre!
^^Belle^^ Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #2111 Skrevet 4. mai 2011 Bra at jordmortimen gikk fint, selv om resten av dagen ikke var så bra :klemmer : Skjønner du er lei av alle plagene, men nå er det jo sånn at vi nesten begynner å se enden på det :rodmer : Nei, det er virkelig ikke lenge igjen nå. Det er i grunn deilig å kunne se endestasjone altså. I natt drømte jeg til og med at magen min var flat igjen. (Og at vi hadde fått en gutt, og var i Riga på ferie ) Æsj, så dumt at dagen ble så lei! :troest : Men det var veldig bra at jordmorbesøket gikk fint og at alt står bra til på den fronten. :jepp : Jeg synes du har rett til å klage, for det er jo litt uheldig å få så mange plager som du har fått. Men det viktigste er jo at alt har gått bra med lille krek, og at hun fortsatt koser seg og har det fint! : ) Det er heldigvis ikke så lenge igjen til du får ha kroppen din for deg selv igjen og plagene drar sin vei! Håper dette blir en myyye bedre dag! :klem : Det viktigste er selvsagt at alt står bra til med lille krek. Usj, føler jeg har fått absolutt alt bortsett fra kvalme. Men bortsett fra bekkenløsningen er det liksom så trivielle plager føler jeg... Selv om de ikke er det for meg da. Strekkmerker kan være traumatisk nok det... Skjønner så utmerket godt hvordan det kjennes ut! Selv om mannen syns man er flott som stor-gravid - så er det noe med hva vi ser i speilet og hvordan vi føler oss som teller også... Du har min fulle sympati! Så kjipt at visningen ikke ga noe respons da... Godt utslettet på magen ikke var noe alvorlig, og at resten av timen hos jordmor gikk bra! Godt din kjære fikk informasjon om hva han kan vente seg med tanke på fødselen som nærmer seg... For det er jo ikke som på film der vannet går og ungen kommer ploppende ut etter max en liten time. :klemmer : og håper dagen idag blir bedre enn gårsdagen! Ja, det er liksom det. Mannen er veldig flink og sier alltid at jeg er kjempefin og sånn, men når jeg ikke føler meg det minste fin hjelper det så lite. Jeg hadde gledet meg sånn til å føle meg fin og gravid og stråle og alt det der, og blir litt lei meg for at det ikke ble sånn. Vi får håpe på det. Det skal vel uansett ikke så mye til. :klem : Synes du har lov å klage, jeg. Det er ikke noe gøy å få slike "bivirkninger" av graviditeten, uansett hvor ønsket barnet er. Nå nærmer det seg heldigvis slutten, og alt er nok glemt når du sitter med lille krek i armene dine :rodmer : Bra at hodet er festet! Håper jeg blir like heldig når jeg kommer så langt, jeg har også tenkt på hva man gjør hvis vannet plutselig går og man ikke en gang vet hvilken vei babyen ligger :overrasket : Da er det i alle fall bra at det ikke går like raskt som på film. :gjeiper : Håper dagen i dag blir bedre! : ) Åh, gleder meg sånn til den dagen kommer. Dersom vannet går og hodet ikke er festet skal du legge deg helt flatt på ryggen og ringe ambulanse. Da er det nemlig stor fare for at navlestrengen vikler seg rundt halsen på den lille. Dette er i hodeleie da, vet ikke hvordan det er i seteleie. Det håper jeg også.
^^Belle^^ Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #2112 Skrevet 4. mai 2011 Dagen i dag har ihvertfall startet fint. Fysioterapeuten var helt fantastisk. Jeg merket med én gang at bekkenløsning var noe hun virkelig hadde greie på (hun er vel en av to her i byen som er ekspert på akkurat det). Hun hadde visst selv hatt bekkenløsning med tre barn, og det synes jeg er greit på en måte. Da vet hun ihvertfall hvordan det føles på kroppen. Jeg fikk en del informasjon i dag, om ligge- og sittestillinger, og hjemmelekse til mannen som skal massere meg på hoftene sånn at jeg får sove litt bedre. Neste uke skulle hun visstnok ta for seg et par punkter på baksiden av bekkenet. Resten av dagen skal brukes til avslapping, baking (har lyst til å prøve meg på jordbærscones ) og vanngym i kveld. :happy:
Sushi Skrevet 4. mai 2011 #2113 Skrevet 4. mai 2011 Stemmer, det var det man skulle gjøre, ja. Håper, håper, HÅPER det er hodeleie, skal snart på kontroll. Jeg må bare si hvor mye jeg kjenner meg igjen i det du skriver om graviditeten. Jeg trodde også jeg skulle stråle og gløde og alt det man hører om på forhånd, og så ble det ikke sånn Vi takler jo det også, men det er lov å bli litt trist for at ting ikke ble slik man så for seg.
^^Belle^^ Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #2114 Skrevet 4. mai 2011 (endret) Stemmer, det var det man skulle gjøre, ja. Håper, håper, HÅPER det er hodeleie, skal snart på kontroll. Jeg må bare si hvor mye jeg kjenner meg igjen i det du skriver om graviditeten. Jeg trodde også jeg skulle stråle og gløde og alt det man hører om på forhånd, og så ble det ikke sånn Vi takler jo det også, men det er lov å bli litt trist for at ting ikke ble slik man så for seg. Oooh, venter i spenning på oppdatering og håper at hun har klart å snu seg. Godt å høre at ikke alle føler seg som vakre sylfider med modellglødehud når de er gravide. Endret 4. mai 2011 av ^^Belle^^
Diddles Skrevet 4. mai 2011 #2115 Skrevet 4. mai 2011 Vet du hva? Jeg synes du skal unne deg en skikkelig spa-dag Det gjør underverker for både kropp og sjel Bestill deg time til pedicure og ansiktspleie, og bli litt bortskjemt - det fortjener du nå!!! Ikke bare fordi du er lei deg (selv om jeg mener det er grunn god nok) men også fordi du fortjener en belønning for innmari god jobb som rugemaskin Tenk hva kroppen din har klart Helt fantastisk!!! En ting til...Stripene graviditeten har laget på kroppen din kalles æresmerker - ikke strekkmerker Strekkmerker er de du får utenom graviditet, sånn som jeg fikk i en alder av 15 år fordi formene plutselig kom De kommer til å blekne og bli så og si usynlige etterhvert, og verken du eller noen andre vil tenke over at de er der...du er ikke den eneste som har de vet du - tilogmed kjendiser, som har allverdens penger og muligheter, har!!! Når jeg viste mine til kjære sa han at hvis jeg ikke hadde pekt på de ville han aldri lagt merke til at de var der - dumme meg Synd ikke kjoleprøvingen gikk som du håpet, men det var tross alt puppene dine som gjorde det vanskelig, ikke kroppen din generelt...du sa jo etter vanngym sist at du at du slett ikke var stor i forhold til flere andre som var der Å være gravid er ikke bare-bare, det er for de fleste ingen rosenrød drøm desverre..Det der rosenrøde greiene tror jeg hjernen vår maler frem for at vi i det hele tatt skal ha lyst å bli gravide Med fare for å virke provoserende så våger jeg meg til å si at hvis jenter flest hadde vært klar over hva en graviditet gjør med deg fysisk og psykisk tror jeg endel flere hadde ventet mye lenger! Det er ihvertfall mye av grunnen til at jeg ventet, jeg kjente veldig på om dette var noe jeg ville takle der jeg var/ er i livet akkurat nå...Mannen min er en sånn "fæl" realist, han har "fjernet" mye av det rosa jeg hadde i forhold til både å gå gravid og å få barn - han har rett og slett vært 100 % ærlig; det er tøft, tungt og vanskelig - og innimellom helt og holdent fantastisk Det er det du flyter på - øyeblikkene Kropp og sinn går gjennom ganske tøffe tider, spesielt nå på slutten Snart er du i mål, og får belønningen din; et lite menneske som trenger deg og elsker det over alt annet!
Diddles Skrevet 4. mai 2011 #2116 Skrevet 4. mai 2011 Synes denne er så fin: Jeg har båret barn i magen, sovet med han på brystet mitt. Jeg har kysset små tær, tørket bort tårer. Jeg har blitt spydd og tisset på, tilbrakt søvnløse netter for å få han til å sove, men jeg ville ikke byttet for alt i verden! Jeg har langt ifra noen modellkropp, men når jeg ser meg i speilet ser jeg en MAMMA, og det finnes ingen større ære eller velsignelse! 1
^^Belle^^ Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #2117 Skrevet 4. mai 2011 Takk for gode ord. Spa høres helt fantastisk ut. Kanskje jeg skal ønske meg det som en tidlig bursdagspresang? Æresmerker var en fin betegnelse. Mannen prøvde å forklare det samme til meg i går. Vi har hele tiden bare gått og gledet oss til det å bli gravid, men ikke ofret en tanke på hvordan det er å faktisk være gravid. Vi har nok malt det ganske så rosenrødt i all forventningen vår.
Diddles Skrevet 4. mai 2011 #2118 Skrevet 4. mai 2011 ...og da er det så trist at vi faktisk ikke klarer å nyte det Jeg er akkurat lik selv, misforstå meg rett, jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke akkurat føler meg vakker De første 6 mnd stortrivdes jeg med å være gravid, og var sikkert rimelig irriterende å omgås for de som var lenger på vei enn meg Etter jeg ble sykemeldt, kiloene rant på og bekkenløsningen og den vaggende gangen var et faktum har jeg innsett at det å være gravid er jammen ikke bare-bare! Men så har jeg dager der jeg klarer å glede meg over at min kropp klarer noe så fantastisk som å lage et nytt menneske, dager der jeg synes magen min er kjempeflott, og jeg ser at kroppen min ikke ser så fæl ut som jeg avogtil vil ha det til...bare annerledes! Og de dagene skriver jeg opp Når alt kommer til alt så er vi jo heldige, for å bli gravid er jo ingen selvfølge...men det er lov å ha dårlige dager, det er lov å klage og syte litt - og da mener jeg det også må være lov å belønne seg selv litt for god innsats Pedicure og ansiktsbehandling koster ikke skjorta der jeg pleier å gå ihvertfall, unn deg det før mini kommer ut - etterpå blir det nok litt vanskeligere å få til å gjennomføre Jeg tror ingenting på at noen går gjennom et helt svangerskap uten å ha en eneste rævva dag!
Kokos Skrevet 4. mai 2011 #2119 Skrevet 4. mai 2011 Synes absolutt du skal ta det gode rådet og unne deg selv å bli litt bortskjemt!
^^Belle^^ Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #2120 Skrevet 4. mai 2011 ...og da er det så trist at vi faktisk ikke klarer å nyte det Jeg er akkurat lik selv, misforstå meg rett, jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke akkurat føler meg vakker De første 6 mnd stortrivdes jeg med å være gravid, og var sikkert rimelig irriterende å omgås for de som var lenger på vei enn meg Etter jeg ble sykemeldt, kiloene rant på og bekkenløsningen og den vaggende gangen var et faktum har jeg innsett at det å være gravid er jammen ikke bare-bare! Men så har jeg dager der jeg klarer å glede meg over at min kropp klarer noe så fantastisk som å lage et nytt menneske, dager der jeg synes magen min er kjempeflott, og jeg ser at kroppen min ikke ser så fæl ut som jeg avogtil vil ha det til...bare annerledes! Og de dagene skriver jeg opp Når alt kommer til alt så er vi jo heldige, for å bli gravid er jo ingen selvfølge...men det er lov å ha dårlige dager, det er lov å klage og syte litt - og da mener jeg det også må være lov å belønne seg selv litt for god innsats Pedicure og ansiktsbehandling koster ikke skjorta der jeg pleier å gå ihvertfall, unn deg det før mini kommer ut - etterpå blir det nok litt vanskeligere å få til å gjennomføre Jeg tror ingenting på at noen går gjennom et helt svangerskap uten å ha en eneste rævva dag! Jeg også har hatt det sånn. Har svevd på en rosa sky gjennom hele svangerskapet, og jeg har til og med tatt kvisene med et smil, men nå den siste måneden kanskje, så har alt bare blitt helt blæh. Vet ikke om det er hormoner som er med på å gjøre det sånn, men jeg merker og ser at jeg har blitt så mye større og sliter med å finne klær som passer. Takk for PM. skal definitivt få bestilt meg en time med fotpleie ihvertfall. Synes absolutt du skal ta det gode rådet og unne deg selv å bli litt bortskjemt! Det tror jeg også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå