Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Tar like greit en gravidstatus også, jeg. :nigo:

Gravidstatus uke 35+0

Kjønn: :babyjente:

Utålmodig?: Ja! Ikke fordi jeg er i så veldig dårlig form, men fordi jeg gleder meg så utrolig til hun kommer. :rodmer:

Hodet ned: Ja, jeg antar det. Hun har ligget med hodet ned ''alltid'', og jeg kjenner mye krafsing helt der nede.

Aktivitet i magen: Ja, helt normalt antar jeg. Jeg merker godt når hun sover og når hun er våken for å si det sånn.

Navn: Vi har bestemt oss 99% for A, men vi vil se henne før vi bestemmer oss helt.

Vektøkning: + 20 kg ca.

Vann i kroppen: Ja, et tonn. Jeg har problemer med å presse beina mine opp i størrelse 39, som er 3 (!!) størrelser større enn hva jeg pleier å bruke. :daane: Ellers: nyyydelig vannansikt, pølsefingre og hobbitføtter uten ankler. :lol:

Kynnere: Ja, jeg får flere og flere ettersom ukene går. De er ikke vonde, bare veldig ubehagelige og jeg må ofte puste meg gjennom dem.

Humør: Litt opp og ned. :sjenert: Merker jeg kan bli sur for ingenting, men jeg har jo vært et hormontroll i snart to år nå pga. medisiner og sånn, så mannen er godt vant med det. Jeg er også veldig flink til å si unnskyld da, for jeg merker med en gang at det er hormoner som gjør det. Ellers pleier jeg å sveve på en rosa sky, særlig når jeg pusler med babyklær. :hjerte:

Barnerom: Hun skal sove inne hos oss.

Utstyr: Bare småting som gjenstår. :nigo:

Strekkmerker: Usj, ja. Har fått på puppene, sideflesket og under ene rumpeballen. :lol:

Melk i brystene: Nei. Har prøvd å klemme også, men fortsatt ingenting som kommer ut.

Fødsel: Jeg blir mer og mer nervøs for hver dag som går. :bond:

Plager: Alt bortsett fra kvalme tror jeg. :fnise: Bekkenløsning, vann i kroppen, halsbrann og trøtthet er de verste.

Oppegående: Det blir tyngre og tyngre, men det er jo bare sånn det er. Ellers føler jeg meg veldig lettet nå som jeg har fått full sykemelding. :jepp:

Sulten: Hele tiden. :sjenert:

Endret av ^^Belle^^
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:hoppe: for 35 uker :hoppe:

Krysser fingrene for at hun damen som bestekompisen tar med seg i dag ikke er så håpløs som de han er kjent for å dra med seg. Kanskje hun faktisk er hyggelig og lett å snakke med?? Intill det motsatte er bevist er det jo en mulighet for at det kan skje... :sjenert:

(men det er veldig slitsomt/kjedelig om hun viser seg å være helt håpløs - ikke noe stas å være påtatt hyggelig)

Det vannet du har i kroppen vil forsvinne i løpet av 2-3 uker etter fødselen! Garanterer det! Jeg har nemlig allerede gått ned 16 av de 22 kiloene jeg la på meg som gravid og det til tross for KS og vært svært lite mobil disse 2 ukene!

:klemmer: til deg og håper du og frøken krek får en fin kosekveld hjemme når de andre skal på konsert!

Skrevet

Du har jo selvsagt helt rett i det. Jeg bare forbereder meg på det verste egentlig. :fnise:

Godt å høre ang. vannet altså. Synes 20 kg høres så utrolig mye ut (selv om alle sier at det ikke ser ut som om jeg har lagt på meg så mye heldigvis) å skulle gå ned. Satser på at det går like greit som det har gjort for deg. :jepp:

Skrevet

Da har jeg endelig huset for meg selv igjen. Deilig. Gjengen ble sittende her til de skulle gå, noe jeg egentlig ikke hadde særlig lyst til, men som endte opp med å bli veldig koselig allikevel. Dama var superhyggelig og søt (veldig utypisk for kompis, men selvsagt en hyggelig forandring :fnise: ), og vi satt alle og skravla og trykte trynet med chips til to fotballkamper. :skaal:

Nå holder jeg på å laste ned Blood Into Wine (etter tips fra Kokos :nigo: ) og Bleach og skal kose meg resten av kvelden. Pink Lady-epler er skjært opp og vaniljeyoghurten står klar. :happy:

Skrevet

Så bra det ble et kjekt besøk allikevel :hoppe: Avogtil lønner det seg å ta sorgene på forskudd, for da blir en ekstra positivt overrasket når det viser seg at en tar feil :ler: Kos deg med huset for deg selv, serier på tv, epler og vaniljeyoghurt :klemmer:

Skrevet
:vinke: Måtte lese meg litt opp her nå. Hurra for 35 uker! :hoppendeglad:
Skrevet

Så bra det ble et kjekt besøk allikevel :hoppe: Avogtil lønner det seg å ta sorgene på forskudd, for da blir en ekstra positivt overrasket når det viser seg at en tar feil :ler: Kos deg med huset for deg selv, serier på tv, epler og vaniljeyoghurt :klemmer:

:fnise: Det er sant. Tror mannen hadde gjort det samme, for han ble veldig positivt overrasket han også. :ler:

:vinke: Måtte lese meg litt opp her nå. Hurra for 35 uker! :hoppendeglad:

:vinke:

Skrevet

Fin, men lang dag i går. :jepp: Vi satt ute i solen med kompis og dama, og plutselig kom enda en kompis på besøk. Litt etter det igjen kom kompis+dame+datter på besøk, så vi hadde fullt hus og stormende jubel i går. :fnise:

Da besøket vårt hadde reist gikk vi på besøk til foreldrene til E og N for å grille. Kjempekoselig. :happy: Lille N er så fantastisk nydelig, og selv om han allerede snart er 3 måneder gammel har han liksom babystørrelse enda siden han var så liten da han ble født. :rodmer: Og så har han begynt å smile. :hjerte:

Natten i natt har vært et direkte resultat av all sittingen i går, altså fæl. Jeg har hatt skikkelig vondt i hoftene og har også selvsagt fått skallebank. :gjeiper: Så dagen i dag inneholder minst mulig planer og mest mulig ligging i sengen. Dersom jeg er i form til det har jeg lyst til å bli ferdig med alle babyklærne nå, og få dem ned i skuffer. De må også sorteres, for nå ligger størrelser hulter til bulter nedi den ene skuffa.

I morgen er det jordmortime og visning og på onsdag er det fysio og vanngym. Jeg må også komme meg på kjøpesenteret en dag for å finne kjole. Jeg hadde jo egentlig bare bestemt meg for å hive på meg en hverdagskjole på 17.mai, men nå skulle vi plutselig i konfirmasjon til søskenbarnet til mannen til helgen, og da føler jeg at jeg må være litt mer pyntet. Jeg føler meg tjukk og feit og uvel nok med meg selv allerede. Da trenger jeg ikke å føle meg underpyntet i tillegg. :fnise: Selv om jeg garantert kommer til å gjøre det allikevel. Kjole uten høye hæler er uhørt i min verden, men det er ganske utelukket akkurat nå. :ler:

Skrevet

Åh, nå har jeg funnet ut hva jeg ønsker meg til bursdagen av mannen! :hoppe: Enten dette, dette eller dette. :rodmer:

Jeg har bursdag to dager før termin, så vi må jo vente til etter at lille krek er kommet før vi bestiller.

Skrevet

Så fine smykker :rodmer:

Håper du får ha bursdagen din i fred, men lille krek kan jo i teorien komme allerede da...

Slapp av og kos deg i dag. Høres ut som kroppen trenger det!

:klemmer:

Skrevet

Jeg har fått MASSE skryt for kjolen jeg kjøpte på Gina Tricot!! Synes ellers det var lite fine kjoler å finne for gravide, men det er jo ikke noe nytt :sukk: Tights og tunika er fint det altså, men når en liker å pynte seg så er det ikke alltid nok :sjenert:

...og de smykkene var superfine :daane: *knabber linken* Jeg vil også ha sånne...

Skrevet

Så fine smykker :rodmer:

Håper du får ha bursdagen din i fred, men lille krek kan jo i teorien komme allerede da...

Slapp av og kos deg i dag. Høres ut som kroppen trenger det!

Ja, ikke sant? Jeg har alltid hatt så lyst på et sånt smykke med fotavtrykk eller håndavtrykk på, men det var jo svimlende dyrt. Over 2000 kr for et helt vanlig sølvsmykke er litt i drøyeste laget synes jeg. Da var dette et helt perfekt alternativ. :jepp:

:haar: Om to uker kan hun i teorien komme når som helst uten å være prematur. :overrasket:

Jeg har fått MASSE skryt for kjolen jeg kjøpte på Gina Tricot!! Synes ellers det var lite fine kjoler å finne for gravide, men det er jo ikke noe nytt :sukk: Tights og tunika er fint det altså, men når en liker å pynte seg så er det ikke alltid nok :sjenert:

...og de smykkene var superfine :daane: *knabber linken* Jeg vil også ha sånne...

Jeg hadde faktisk tenkt meg ned på Gina for å titte litt og for å prøve en sånn kjole. :fnise: Liker også at den er lang, for da får jeg skjult elefantføttene mine. :sjenert:

Jeg føler at tights og tunika blir litt for upyntet i en konfirmasjon. Særlig siden jeg ikke har noen skikkelig finslige tunikaer, bare hverdags...

Ikke sant? Utrolig mye fint der inne!

Skrevet

Mamma skal sy min litt opp, for den er så lang at jeg må løfte den opp når jeg går...siden jeg er en vims ender det garantert i snubling, så da er vi føre var og syr den litegranne opp :jepp: Men den skal fortsatt være fortsatt lang nok til å skjule føttene, og til at jeg kan bruke den når jeg ikke er gravid lenger - MED høye hæler :nigo:

Jeg har ikke funnet noen butikker som selger fine gravidklær jeg :sukk: Enten er jeg for kresen eller for "ung til sinns" :fnise: Trør liksom ikke på meg hva som helst heller altså, bare fordi jeg er på mitt rundeste hittil i livet...Gleder meg noe avsindig til magen er flat igjen og jeg kan kjøpe det jeg har lyst på :shoppe:

Skrevet

Åh, nå har jeg funnet ut hva jeg ønsker meg til bursdagen av mannen! :hoppe: Enten dette, dette eller dette. :rodmer:

Jeg har bursdag to dager før termin, så vi må jo vente til etter at lille krek er kommet før vi bestiller.

:fnise:

Jeg bestilte det første i går :hjerte: Gleder meg til å ta det på! Er helt imponert over prisen jeg, er jo virkelig overkommelig!! :nigo:

Skrevet

Mamma skal sy min litt opp, for den er så lang at jeg må løfte den opp når jeg går...siden jeg er en vims ender det garantert i snubling, så da er vi føre var og syr den litegranne opp :jepp: Men den skal fortsatt være fortsatt lang nok til å skjule føttene, og til at jeg kan bruke den når jeg ikke er gravid lenger - MED høye hæler :nigo:

Jeg har ikke funnet noen butikker som selger fine gravidklær jeg :sukk: Enten er jeg for kresen eller for "ung til sinns" :fnise: Trør liksom ikke på meg hva som helst heller altså, bare fordi jeg er på mitt rundeste hittil i livet...Gleder meg noe avsindig til magen er flat igjen og jeg kan kjøpe det jeg har lyst på :shoppe:

Jeg må nok legge den opp jeg også tror jeg. Ting pleier som regel å være for langt. :gjeiper: Jeg håper å kunne bruke den etterpå også, men jeg tviler egentlig veldig. Puppene mine har jo vokst mye og er blitt gigasvære, så dersom de går tilbake til sin vanlige størrelse etter graviditeten vil kjolen bli altfor stor der oppe. Jaja, jeg må jo uansett ha ett eller annet å gå med. 300 kr synes jeg uansett ikke er noen blodpris for en kjole.

Jeg har handlet litt på H&M, elsker jeansene der. Ellers noen gravidtopper her og der. Problemet mitt er jo at jeg nesten ikke eide en t-skjorte eller genser som gikk nedforbi buksekanten. Da blir det litt vanskelig å skulle bruke noe sånt når magen blir større og større. :fnise: Men jeg har fått lånt en del av mamma da, hun har mer type tunika-stil som funker fint som gravid. :Nikke:

:fnise:

Jeg bestilte det første i går :hjerte: Gleder meg til å ta det på! Er helt imponert over prisen jeg, er jo virkelig overkommelig!! :nigo:

Åh, de er så utrolig nydelige. Jeg har vel mest lyst på det første jeg også, men så tenker jeg at vi mest sannsynligvis får en til, og da vil jeg kunne ha det navnet også på samme smykket. Jeg får tenke over det i en måneds tid. :fnise:

Skrevet

De smykkene er så koselige :rodmer: Er enig i at det siste smykket er koselig med tanke på at man kan samle opp anheng etter hvert som man får flere barn.

Første gangen jeg så et sånt smykke så var det ei som hadde fått kjede med 3 anheng, et til hvert av barna sine. :)

Men så er de også såpass rimelige at man kan spandere på seg enda et kjede når den tid kommer :fnise:

Skrevet

De smykkene er så koselige :rodmer: Er enig i at det siste smykket er koselig med tanke på at man kan samle opp anheng etter hvert som man får flere barn.

Første gangen jeg så et sånt smykke så var det ei som hadde fått kjede med 3 anheng, et til hvert av barna sine. :)

Men så er de også såpass rimelige at man kan spandere på seg enda et kjede når den tid kommer :fnise:

De er sinnsykt fine. :jepp: Jeg tror kanskje jeg heller mer mot det siste nå altså, fordi jeg nettopp vil ha alle barna på samme kjede. Med det første blir det liksom for mye å skulle ha to sånne anheng per barn. Hmmm, jeg får tenke litt til. :fnise:

Skrevet

I går hadde jeg en skikkelig dårlig-selvtillit-jeg-føler-meg-som-en-bæsj-dag. :sjenert: Det var jo selvsagt etter at jeg gikk på vekta. :sukk: Jeg klarer liksom ikke helt å fortelle meg selv at en stor andel av det tallet er vann. Jeg har da slettes ikke gjort noe for å fortjene å legge på meg så mye. :bond: Og så tenker jeg...hvor i huleste skal dette ende? Jeg har enda 5 uker igjen til termin, og jeg blir jo ikke akkurat lettere. Æsj.

Men i dag føler jeg meg litt bedre altså. Det varer sikkert helt til jeg skal prøve kjoler. :fnise:

Vi skal jo til jordmor i dag, og tenkte da å stikke innom Gina siden vi allerede er i sentrum. Håper virkelig jeg finner noe som ser litt okei ut på. Hvis ikke blir det vanlig tights og tunika på meg i konfirmasjon og 17.mai. :gjeiper:

Lille krek har vært helt turbo i natt. :rodmer: Det er så deilig å bare ligge i sengen og kjenne på henne at jeg rett og slett glemmer å sovne igjen. :fnise:

Ellers har bekkenløsningen nådd nye høyder. Jeg blir helt gåen i både rygg og bekken etter 10 minutter på butikken. Eller 5 minutters rydding på kjøkkenet. Eller 10 minutters matlaging. :overrasket: Det er godt jeg skal til fysio i morgen. Håper hun får orden på dette her. :Nikke:

Skrevet

Jeg skjønner jeg var griseheldig som ikke så snurten til bekkenløsning! Det høres virkelig slitsomt ut.

Vann i kroppen derimot ble jeg godt kjent med...

Håper du finner noe fint når du skal ut på kjole-shopping i dag!

Og ikke minst at det går bra med jordmortimen!

Skrevet

Jeg skjønner jeg var griseheldig som ikke så snurten til bekkenløsning! Det høres virkelig slitsomt ut.

Vann i kroppen derimot ble jeg godt kjent med...

Håper du finner noe fint når du skal ut på kjole-shopping i dag!

Og ikke minst at det går bra med jordmortimen!

Det kan du godt si. Det verste er vel ikke smertene i seg selv (selv om de til tider kan være jævlige), men at det er så slitsomt å være så ubrukelig. :fnise:

Jeg er spent på om jordmor måler ødem på meg i dag, for det har hun ikke gjort før. Hvordan gjør de det egentlig? :klø:

Jeg skal også spørre om utslettet jeg har fått på magen. Det kom helt plutselig, og nå har jeg selvsagt begynt å klø. Men jeg vet ikke om det er fordi jeg har fått utslett og at det er psykisk eller om jeg faktisk klør. :roll::ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...