Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mannen sover. Igjen. :dry: Stakkar, han er helt utslitt, men jeg merker jeg blir litt småsur fordi han ikke vil holde meg med selskap. :fnise:

BHen jeg kjøpte igår er helt fantastisk forresten. Dødsdeilig å ha på, så noen flere sånne må jeg ha. Må bare finne noen som er litt finere, for denne er virkelig heslig. :gjeiper:

Jeg blir så paranoid av å tenke på at Hegejenta hadde alvorlig svangerskapsforgiftning uten noen andre symptomer enn vann i kroppen (og høyt blodtrykk?). :bond: Dagen i dag har vært helt forferdelg, sånn vannmessig. :lol: Beina mine ligner elefantføtter (anklene mine er jo helt borte) og jeg klarte såvidt å skrive med blyant på jobb i dag fordi fingrene mine var så svææære. Tenk hvis...tenker jeg da. :bond: Og så skal jeg jo reise på mandag. Men det bør vel være okei? Blodtrykket mitt var jo perfekt onsdag i forrige uke da jeg var på sykehuset.

Nå sitter jeg og teller ned til det har gått lang nok tid siden middag til å ta meg en scones, youghurt med musli og et glass melk til kvelds. :fnise: *matmonster*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordmor har sagt til meg at det er bedre om jeg tar kontakt hvis jeg er usikker på noe, enn å gå og gruble! Ta en tlf til føden vel, hør hva de sier...skjønner du blir bekymra, har gått sånn jeg også, litt på leit etter symptomer :sjenert: Kan jo bli stressa av mindre, hvordan kan en kjenne at en har høyt blodtrykk da? Hodeverk?!

Skrevet

Jordmor har sagt til meg at det er bedre om jeg tar kontakt hvis jeg er usikker på noe, enn å gå og gruble! Ta en tlf til føden vel, hør hva de sier...skjønner du blir bekymra, har gått sånn jeg også, litt på leit etter symptomer :sjenert: Kan jo bli stressa av mindre, hvordan kan en kjenne at en har høyt blodtrykk da? Hodeverk?!

Jeg er nok litt overhysterisk. Alt har jo sett fint ut hele tiden, så det er nok bare jeg som overarbeider hjernen min litt til tider. :fnise:

Hodeverk er jo et klassisk symptom på sf ja, og det har jeg jo ikke. Nei, ting er nok som de skal være. :Nikke:

Skrevet

Det er sikkert ingen fare, men enig med Diddles i at det er like greit å ta en telefon og spørre. :Nikke:

Forklar at du har mye vann i kroppen, har hørt skumle historier om svangerskapsforgiftning og si at du skal ut og reise. Sannsynligvis så blir du beroliget og forsikret om at det er trygt å dra, og det må jo være deilig! :)

Kjedelige sovemannen :fnise:

Kos deg med kveldsmat! :sikle:

Skrevet

Og ta den telefonen, bare for å slippe å tenke på det!! Jeg likte ikke å fly i gravid tilstand....

Skrevet

Men tenk hvis de fraråder meg å reise da? :sukk::sjenert:

Skrevet

Da skal du være glad du tok kontakt :klemmer: Kjipt å gå glipp av turen, men enda kjipere å få en bad opplevelse på tur, langt hjemmefra...

Skrevet

Siden du er i så god form ellers, så tror jeg neppe de fraråder deg å reise. Du sa jo selv også at jordmoren (?) bare ønsket deg god tur. :)

Kjipt å finne ut av at du burde blitt frarådet å dra mens du er i lufta eller i Riga. MEN, hvis du føler deg trygg og ikke er bemerkelsesverdig bekymret for turen, så synes jeg ikke du trenger å ringe.

Det viktigste er at du føler deg trygg og ikke går rundt og bekymrer deg. :Nikke:

Skrevet

Dere har jo selvsagt helt rett. Jeg skal ringe i morgen tidlig jeg. :sjenert: Orker ikke å gå og bekymre meg. Skal forklare at jeg har hatt en del vann i kroppen i det siste og så tar vi det derfra.

Skrevet

Det går helt sikkert fint! Sikkert lurt å spørre fagfolk før du reiser, om ikke annet for å få noen gode råd om symptomer du bør være obs på. De har jo leger i Riga også, hvis det mot formodning skulle skje noe :Nikke:

Regner med du sitter klar til å sladre for hegejenta om det skjer noe nytt, forresten? :sjenert:

Skrevet

Det går helt sikkert fint! Sikkert lurt å spørre fagfolk før du reiser, om ikke annet for å få noen gode råd om symptomer du bør være obs på. De har jo leger i Riga også, hvis det mot formodning skulle skje noe :Nikke:

Regner med du sitter klar til å sladre for hegejenta om det skjer noe nytt, forresten? :sjenert:

Ja, jeg trenger å få ro i sjelen. På ene aller andre måten. Håper bare jeg slipper å si navnet mitt og sånn. Da må jeg virke som verdens mest hysteriske gravide, siden jeg var på sykehuset i forrige uke liksom. :fnise:

Jeg er klar, ja. Håper bare hun får fingeren ut (eller, babyen er det jo :hoho: ) og gjør det før jeg legger meg. :ler: Jeg tør ikke skrive noe i hennes dagbok. Da får jeg vel KG-mobben mot meg.

Skrevet

Det er da på ingen måte hysterisk å ta en telefon når man har vann i kroppen og skal på reise. Sunn fornuft kalles det :tommelsmil:

:fnise: Sikkert lurt å holde seg unna dagboka ja, jeg tror jo det har kommet noe nytt hver gang noen poster en popcorn-smiley... :roll::ler:

Skrevet

Det er da på ingen måte hysterisk å ta en telefon når man har vann i kroppen og skal på reise. Sunn fornuft kalles det :tommelsmil:

:fnise: Sikkert lurt å holde seg unna dagboka ja, jeg tror jo det har kommet noe nytt hver gang noen poster en popcorn-smiley... :roll::ler:

Da kaller vi det sunn fornuft. :jepp:

Jeg har hatt SÅ lyst til å skrive noe der i hele dag, men jeg har klart å holde meg. Da hadde det bare vært ondskap å poste noe nå. :twisted:

Skrevet

Du blir uansett ikke tatt for å være hysterisk, det er jobben deres å ta seg av oss gravide :klemmer: Si du bekymrer deg litt pga mye vann i kroppen, og om de kan sjekke en ekstra gang siden du skal ut og reise...

Jeg fikk veldig mye vann i kroppen når vi var på Tenerife i vinterferien, ingen god flytur på vei hjem :sukk: Men når det er sagt var det 5 1/2 time å fly dertil, pluss 2 timer buss i forkant..det er jo ikke så langt dit du skal! Sørg for å drikke masse masse, både i forkant og underveis, bruk støttestrømper og vær mest mulig i bevegelse! De siste 3 timene av flyturen turte jeg ikke sette meg ned pga hovne bein, hodeverk og kvalme...JEG var hysterisk :sjenert: Sto og vippa opp og ned på tærne, gikk fram og tilbake og drakk sikkert 5 liter vann :fnise: Jeg ble ikke anbefalt av jordmor å reise igjen under graviditeten for å si det sånn :filer:

Skrevet

Du blir uansett ikke tatt for å være hysterisk, det er jobben deres å ta seg av oss gravide :klemmer: Si du bekymrer deg litt pga mye vann i kroppen, og om de kan sjekke en ekstra gang siden du skal ut og reise...

Jeg fikk veldig mye vann i kroppen når vi var på Tenerife i vinterferien, ingen god flytur på vei hjem :sukk: Men når det er sagt var det 5 1/2 time å fly dertil, pluss 2 timer buss i forkant..det er jo ikke så langt dit du skal! Sørg for å drikke masse masse, både i forkant og underveis, bruk støttestrømper og vær mest mulig i bevegelse! De siste 3 timene av flyturen turte jeg ikke sette meg ned pga hovne bein, hodeverk og kvalme...JEG var hysterisk :sjenert: Sto og vippa opp og ned på tærne, gikk fram og tilbake og drakk sikkert 5 liter vann :fnise: Jeg ble ikke anbefalt av jordmor å reise igjen under graviditeten for å si det sånn :filer:

Åh, huff, det hørtes slettes ikke bra ut. Men jeg kan tenke meg at varmen var en stor faktor for at du hadde vann i kroppen på vei tilbake, ja. :Nikke:

Skrevet

Da har jeg snakket med sykehuset, og hun jeg snakket med mente at det ikke var noe i veien for å reise så lenge jeg tok de forhåndsregler som gjelder. Siden blodtrykket mitt hele tiden har vært så lavt skulle det gå helt fint. Og så sa hun at det var mer unormalt å ikke ha vann i kroppen som gravid, så det var uansett ikke noen særlig stor faktor. Jeg klarer jo ikke å riste helt av meg disse bekymringene da, men det gjør jeg vel aldri uansett. Flyturen er kort og grei (totalt 3 timer reisetid, men av alle ting skal vi mellomlande i Bergen (reiser fra Stavanger :roll: )) og formen min har vært upåklagelig hele svangerskapet.

Jeg har forresten funnet grunnen til at jeg hadde så unormalt mye vann i kroppen i går. :dry: Mannen hadde, i smug, lukket igjen ventilen på soverommet, sånn at ingen luft kom inn. Han var visst så kald. :rasende: Ikke rart jeg sov dårlig og var dødshoven. Dustemann. :gjeiper: Så nå er det tilbake til ikke så mye vann i kroppen heldigvis. Føler meg litt tryggere når det gjelder å fly da også.

Skrevet

Mannfolk, kommer hjem og tuller med rutinene! :fnise:

Men det var bra at du fant en årsak til at det var litt ekstra ille i går. :Nikke:

Det går nok veldig bra å fly. Til og med sykehuset har jo nå bekreftet at det burde gå bra, så hvis noe skulle skje så er det maks uflaks - på samme måte som de (få) som går på p-piller og har fått blodpropp på fly. :Nikke:

Skrevet

Mannfolk, kommer hjem og tuller med rutinene! :fnise:

Men det var bra at du fant en årsak til at det var litt ekstra ille i går. :Nikke:

Det går nok veldig bra å fly. Til og med sykehuset har jo nå bekreftet at det burde gå bra, så hvis noe skulle skje så er det maks uflaks - på samme måte som de (få) som går på p-piller og har fått blodpropp på fly. :Nikke:

:riste: Han burde vært skutt. :fnise:

Jeg driter egentlig i meg selv, så lenge ikke lille krek kan få noen skade av det. :ler: Og nå har jeg googlet og lest til den store gullmedalje og ikke funnet noe som helst som tilsier at babyen tar skade av å fly - hverken av stråling eller trykk. :Nikke:

Skrevet

Jeg har heller ikke hørt at det skal være noe problem å fly, ihverfall ikke for babyen. Strålingen i fly er ganske liten, og over så kort tid at det ikke er skadelig. Tror det er blodpropp som er den største risikofaktoren, og sånn sett er det bra at dere har en mellomlanding selv om det er litt tungvidt ;)

Huff, bra du er tilbake til "normal" mengde vann i kroppen, det høres ikke noe særlig ut :klemmer:

Skrevet

Jeg har heller ikke hørt at det skal være noe problem å fly, ihverfall ikke for babyen. Strålingen i fly er ganske liten, og over så kort tid at det ikke er skadelig. Tror det er blodpropp som er den største risikofaktoren, og sånn sett er det bra at dere har en mellomlanding selv om det er litt tungvidt ;)

Huff, bra du er tilbake til "normal" mengde vann i kroppen, det høres ikke noe særlig ut :klemmer:

Nei, jeg finner ingenting annet enn blodproppfaren jeg heller. Og den ''unngår'' man jo enkelt ved å ta de forhåndsregler som gjelder. :jepp: Heldigvis har jeg ikke så veldig mye vann i bena da, det er helst fingrene som er verst.

Det er virkelig ikke det altså. Føler meg så ''oppblåst'' i fingrene, fordi det er ikke nok å være oppblåst i resten av kroppen heller. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...