^^Belle^^ Skrevet 5. april 2011 Forfatter #1841 Skrevet 5. april 2011 Dersom jeg kjenner like lite bevegelser i morgen tror jeg jeg ringer til sykehuset. Jeg orker bare ikke å gå og bekymre meg på denne måten.
liv Skrevet 5. april 2011 #1842 Skrevet 5. april 2011 Har hun lagt seg med hodet ned? For om hun har lagt seg med hodet ned så ligger mest sansynlig beina innover
Mazilla Skrevet 5. april 2011 #1843 Skrevet 5. april 2011 Jeg kjente også mindre/færre/annerledes bevegelser i noen dager da jeg var ca der du er nå, og fikk (som liv sier over her) beskjed om at hun hadde lagt seg med hodet ned da jeg kom på kontroll rett etterpå. Det er sikkert ingen grunn til bekymring, men hvis du er urolig er det helt riktig å ringe noen! Bekymringer gagner ingen, så jeg holder med deg i å ta en telefon hvis ikke ting endrer seg.
^^Belle^^ Skrevet 5. april 2011 Forfatter #1844 Skrevet 5. april 2011 Har hun lagt seg med hodet ned? For om hun har lagt seg med hodet ned så ligger mest sansynlig beina innover Jeg kjente også mindre/færre/annerledes bevegelser i noen dager da jeg var ca der du er nå, og fikk (som liv sier over her) beskjed om at hun hadde lagt seg med hodet ned da jeg kom på kontroll rett etterpå. Det er sikkert ingen grunn til bekymring, men hvis du er urolig er det helt riktig å ringe noen! Bekymringer gagner ingen, så jeg holder med deg i å ta en telefon hvis ikke ting endrer seg. Jeg har rett og slett ikke peiling på hvordan hun ligger nå. Hun har ligget med hodet ned hele tiden (med ansiktet mot min venstre side og ryggen mot høyre) og jeg har jo kjent henne bedre og bedre for hver dag som har gått. Men kanskje hun har snudd seg sånn at ansiktet peker innover da? Æææh, jeg blir sånn i tvil. Men jeg tror hysteri får være hysteri, og at jeg ringer i morgen dersom det ikke blir bedre. Det har jo skjedd en drastisk endring i bevegelsene hennes, og da råder man vel alle til å ringe føden? Jeg skal ikke på noen som helst sjekk før etter påskeferien. Jeg orker ikke å vente helt til da altså...
MellonCollie Skrevet 5. april 2011 #1845 Skrevet 5. april 2011 Nå er jeg litt bekymret. Lille krek har jo flyttet på seg, og alle bevegelsene hennes er så uvante og merkelige. Hun beveger også mye mindre på seg enn vanlig. Har jeg en grunn til å være bekymret, eller er det bare den hysteriske mammanerven som står litt i spenn? Jeg kjenner liv altså, men det er bare et dult nå og da. Hun reagerer heller ikke så mye på at jeg prøver å dulte henne. Så altså...litt deppa i dag. Det er veldig vanlig at det blir mindre / annerledes bevegelser på denne tiden, siden de begynner å få mindre plass. Da er de ofte litt mindre utagerende også Men jeg var inne på sykehuset forrige svangerskap jeg, rundt uke 35 tror jeg - fordi jeg var bekymret pga manglende liv (eller, jeg følte det sånn selv). Ringte sykehuset, de ba meg komme inn. Mens jeg satt i bilen på vei til sykehuset - DA satte lillegutt selvsagt i gang Så jeg følte meg ikke så høy i hatten når jeg kom inn. Men de tok meg veldig på alvor, først satt på CTGmåling (?) og så UL etterpå, bare for å bekrefte at alt var fint. Og de understreket når jeg gikk at jeg hadde gjort det rette, og om jeg så følte dagen etter igjen at det var lite liv, så skulle jeg ringe igjen. Heller komme inn en gang for mye enn en for lite. Så det var veldig deilig å føle at man ble tatt på alvor, og ikke ble sett på som hysterisk
Kokos Skrevet 5. april 2011 #1846 Skrevet 5. april 2011 Synes du bare skal ringe hvis det er likedan i morgen! Det er vel lov å være litt "hysterisk" og jeg synes ikke det er noe rart at du lurer når hun beveger seg mindre. Det er sikkert ikke noe galt, men for din egen del er det godt å få det bekreftet så du slipper å gå og bekymre deg.
^^Belle^^ Skrevet 5. april 2011 Forfatter #1847 Skrevet 5. april 2011 Det er veldig vanlig at det blir mindre / annerledes bevegelser på denne tiden, siden de begynner å få mindre plass. Da er de ofte litt mindre utagerende også Men jeg var inne på sykehuset forrige svangerskap jeg, rundt uke 35 tror jeg - fordi jeg var bekymret pga manglende liv (eller, jeg følte det sånn selv). Ringte sykehuset, de ba meg komme inn. Mens jeg satt i bilen på vei til sykehuset - DA satte lillegutt selvsagt i gang Så jeg følte meg ikke så høy i hatten når jeg kom inn. Men de tok meg veldig på alvor, først satt på CTGmåling (?) og så UL etterpå, bare for å bekrefte at alt var fint. Og de understreket når jeg gikk at jeg hadde gjort det rette, og om jeg så følte dagen etter igjen at det var lite liv, så skulle jeg ringe igjen. Heller komme inn en gang for mye enn en for lite. Så det var veldig deilig å føle at man ble tatt på alvor, og ikke ble sett på som hysterisk Så godt å høre at de tok deg på alvor. Etter å ha lest litt rundt vet jeg det er mange som merker dette rundt denne tiden jeg er i nå, så det er nok en grunn til det. Men det er allikevel så vanskelig å la være og bekymre seg. Og så sier de jo at man skal ha lav terskel for å kontakte føden angående denne typen ting, så jeg får ta sjansen i morgen dersom dette fortsetter. Synes du bare skal ringe hvis det er likedan i morgen! Det er vel lov å være litt "hysterisk" og jeg synes ikke det er noe rart at du lurer når hun beveger seg mindre. Det er sikkert ikke noe galt, men for din egen del er det godt å få det bekreftet så du slipper å gå og bekymre deg. Takk for gode ord. Det er veldig lett å føle seg litt for hysterisk oppi alt dette her (mitt største dilemma en stund var om jeg bare skulle kjøre på og bruke vanlig omo vaskepulver til klærne hennes eller om jeg skulle kjøpe blenda sensitive ), men på akkurat dette punktet synes jeg det er lov. Det er jo den gravide selv som legger merke til at bevegelsene endrer seg, så forhåpentligvis tar de alle sånne henvendelser alvorlig.
Småkjekset Skrevet 5. april 2011 #1848 Skrevet 5. april 2011 Håper at bevegelsene tar seg opp igjen slik at du slipper å bekymre deg lenger enn nødvendig Du har jo tross alt de neste 18 årene å bekymre deg nok på
^^Belle^^ Skrevet 5. april 2011 Forfatter #1849 Skrevet 5. april 2011 Håper at bevegelsene tar seg opp igjen slik at du slipper å bekymre deg lenger enn nødvendig Du har jo tross alt de neste 18 årene å bekymre deg nok på Det har du rett i. Håper virkelig det jeg også altså. --- Snakket nettopp med mannen på telefon, og da begynte lille krek å bevege litt mer på seg. Tror nok det var stemmen min hun reagerte på, så nå går jeg rundt og nynner og synger ''trallala, beveg på deg, flytt på deg, trallala''. Håper det er bedre til i morgen altså.
Kokos Skrevet 5. april 2011 #1850 Skrevet 5. april 2011 Snakket nettopp med mannen på telefon, og da begynte lille krek å bevege litt mer på seg. Tror nok det var stemmen min hun reagerte på, så nå går jeg rundt og nynner og synger ''trallala, beveg på deg, flytt på deg, trallala''. Håper det er bedre til i morgen altså. Kanskje hun bare har hatt en litt lat og bedagelig dag siden det er litt stille når det bare er dere to? Søtt krek altså
^^Belle^^ Skrevet 5. april 2011 Forfatter #1851 Skrevet 5. april 2011 Kanskje hun bare har hatt en litt lat og bedagelig dag siden det er litt stille når det bare er dere to? Søtt krek altså Ja, kanskje det er det som er grunnen? Håper det ihvertfall. Jeg kjenner jeg begynner å bli litt mindre bekymret nå, men vi får se i løpet av natten (jeg må alltid kjenne bevegelse etter å ha vært på do, før jeg klarer å sovne igjen - det gjorde jeg ikke i natt ).
Lilywhite Skrevet 5. april 2011 #1852 Skrevet 5. april 2011 Skjønner du blir bekymret når det er lite bevegelse. Mener å ha lest at man alltid skal ringe når man er bekymret, så hvis du ikke får fred med deg selv synes jeg du skal sjekke det Men etter hva jeg har hørt, og som de andre sier, så er det vel normalt å kjenne litt mindre bevegelse på denne tiden, så alt er nok bra med lille kreket
hegejenta30 Skrevet 5. april 2011 #1853 Skrevet 5. april 2011 Ble riktig bekymret her jeg... så godt lille krek ble litt mer aktiv ut over kvelden! Som andre har vært inne på så er det helt riktig å ringe sykehuset om du er bekymret. Bedre med en tur for mye til sykehuset enn en for lite! Håper lille krek holder aktivitets nivået oppe sånn at du får roet nervene og får en god natts søvn!
Disco Biscuit Skrevet 6. april 2011 #1854 Skrevet 6. april 2011 HÅper aktivitetsnivået har tatt seg opp i dag
Kokos Skrevet 6. april 2011 #1855 Skrevet 6. april 2011 Håper det er fart i Kreket igjen i dag, eller at du får det sjekket opp sånn at du slipper å bekymre deg! Tenkte på deg når jeg fant denne oppskriften: Chocolate Peanut Butter Brownies
^^Belle^^ Skrevet 6. april 2011 Forfatter #1856 Skrevet 6. april 2011 Da er jeg tilbake fra sykehuset. Bevegelsene tok seg littegranne opp i går kveld, men i natt har det vært helt stille. Når hun i tillegg såvidt reagerte på frokosten og kaffekoppen i dag morges bestemte jeg meg bare for å ringe. Heldigvis fikk jeg komme inn med en gang (i halv 10-tiden) til en sparketest. Den så veldig fin ut (selv om jeg lå der i 20 minutter før hun bestemte for å røre på seg - såvidt det var) heldigvis. Etterpå ventet jeg i over en time før jeg kom meg inn til UL, hvor verdens hyggeliste legejente utførte UL'en og forklarte og styrte i vei. Hun målte det meste, og alt så veldig fint ut. Lille krek ligger visst litt på skrå innover, med rumpa ut, og det er nok noe av grunnen til at bevegelsene har forandret seg. Og så er det jo det at hun begynner å få mindre plass inni der da. Kort oppsummert er alt helt fint altså. Jeg får vel bare prøve å roe meg med at det er fordi hun begynner å bli såpass stor at det kjennes annerledes ut. Hun som utførte UL'en sa også at det var fint at jeg kom, og at det er bedre med en ekstra sjekk enn en for lite. Jeg er glad jeg ble tatt på alvor, selv om jeg sa at jeg kjenner bevegelser nesten hele tiden. Nå feirer jeg gode nyheter med Villa-brus og ost og kjeks. Resten av dagen skal bare brukes til å slappe av og å smårydde og pusle litt. Deilig. :happy: Oi, Kokos, de så jo bare helt himmelske ut.
Sushi Skrevet 6. april 2011 #1857 Skrevet 6. april 2011 (endret) Så bra at sjekken gikk fint! Fornuftig å ringe en gang for mye heller enn en gang for lite Hva slags ost spiser du til ost og kjeks? Jeg skal nemlig på jentekveld med ost, kjeks og vin i helga, og er redd for å bare bli sittende og skule bort på de andre som spiser brie, blåmuggost og drikker rødvin! Det er seriøst det beste jeg vet, og nå er alt sammen nei-mat Må derfor finne på noe spennende og godt til meg selv! Edit: Og Kokos, den kaka der MÅ vel være ulovlig? Endret 6. april 2011 av Sushi
^^Belle^^ Skrevet 6. april 2011 Forfatter #1858 Skrevet 6. april 2011 Så bra at sjekken gikk fint! Fornuftig å ringe en gang for mye heller enn en gang for lite Hva slags ost spiser du til ost og kjeks? Jeg skal nemlig på jentekveld med ost, kjeks og vin i helga, og er redd for å bare bli sittende og skule bort på de andre som spiser brie, blåmuggost og drikker rødvin! Det er seriøst det beste jeg vet, og nå er alt sammen nei-mat Må derfor finne på noe spennende og godt til meg selv! Edit: Og Kokos, den kaka der MÅ vel være ulovlig? Nå går det i noe så kjedelig som Tine kremost med hvitløksmak. Den med peppersmak er også god synes jeg. Og Sætres beste speltkjeks. Du kan jo spørre om å få låne en mikro? Smeltet brie er jo kjempegodt og går helt fint an å spise som gravid.
hegejenta30 Skrevet 6. april 2011 #1859 Skrevet 6. april 2011 Angående ost... Om du liker litt skarpe smaker så kan du jo spise alt av faste oster. Kan da anbefaler vellagret jarlsberg og sveitser, samt ridderost og tilsitter (siste kan lukte litt tåfis ) Edammer ost og gauda er også godt! Jeg har blitt lovet blåost, brie og spekeskinke i klart til spising når jeg kommer hjem fra sykehuset med lillemann! Så bra du fikk sjekket lille frøken krek i dag! Godt å bli tatt på alvor, og ikke minst få vite at alt er i orden med frøkna!
Sushi Skrevet 6. april 2011 #1860 Skrevet 6. april 2011 Takk for ostetips! Tåfislukt pleier å bety god smak, merkelig nok Du er heldig som har så kort tid igjen til du kan fråtse i det du vil, hegejenta...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå