Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ikke lest så veldig nøye på de produktene vi fikk, men jeg la merke til at de var parfymefrie ihvertfall :Nikke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke lest så veldig nøye på de produktene vi fikk, men jeg la merke til at de var parfymefrie ihvertfall :Nikke:

Det er jo positivt. :tommelsmil:

Skrevet

Svigermonsteret har våknet. :redd: Jeg har alltid vært kjempefornøyd med svigermor, hun er rett og slett bare best. Men i dag tok hun kaka altså. :dry: Hun har nemlig bestemt seg for at hun gjerne vil kjøpe vippestol til oss. Greit nok det, men vi har bestemt oss 99% for en Tripp Trapp med vippestol på. Vi sier da at hun godt kan kjøpe vippestolen mens vi selv kjøper Tripp Trappen. Men nei, det nektet hun, fordi den så helt forferdelig stygg ut. :overrasket:

Jeg prøvde også å ymte frempå om at jeg ikke vil ha noe annet enn BabyBjørn vippestol dersom vi skal ha en vanlig en (fordi jeg har hørt så mye negativt om andre). Men nei, vi kunne da ikke bestemme hva hun skulle kjøpe til sitt eget barnebarn. Så lenge det var kjøpt på Barnas Hus var det godt nok. :roll: Poenget er jo at vi slettes ikke har lyst på en vanlig vippestol, men dersom hun kjøper en sånn til oss har ikke vi samvittighet til å kjøpe en Tripp Trapp i tillegg, til mange tusen kroner. Æsj, nå er jeg sur. :dry:

:rasende:

Skrevet

Så lenge den er kjøpt på Barnas Hus og ikke er av typen du/dere ønsker dere hadde jeg faktisk ikke vært flau for å bytte den. Dere har fortalt henne hva dere ønsker dere - og hun velger å ignorere - så da får hun bare bli såret.

ref min egen svigermonster.... Jeg blåser i om hun blir såret/skuffet når vi i utgangspunktet har fortalt henne hva vi ønkser oss, og hun kjøper noe vi ikke trenger, og det blir byttet/kastet.

Skrevet

Artig med svigermødre ja. Min er heldigvis veldig grei, men det er noe med dette kontrollbehovet man får over babyen i magen tror jeg... Svigermor sa for eksempel at hun gjerne ville kjøpe bilsete, siden vi ikke har bil selv men sikkert kommer til å låne hennes innimellom. Så sa hun i en bestemt tone at hun nok kom til å kjøpe det brukt. Jeg hadde nettopp forklart at akkurat bilsetet bør være nytt eller brukt av kjentfolk... :sjenert: Jeg sa ingenting, tenkte bare mitt inni meg ("Aldri om babyen min skal i det bilsetet!"). Men jeg tror hun kom på bedre tanker etterpå, heldigvis :fnise: Vanskelig å finne balansen mellom å være takknemlig for at de vil bidra, samtidig som man selv vil bestemme det meste.

Skrevet

Så lenge den er kjøpt på Barnas Hus og ikke er av typen du/dere ønsker dere hadde jeg faktisk ikke vært flau for å bytte den. Dere har fortalt henne hva dere ønsker dere - og hun velger å ignorere - så da får hun bare bli såret.

ref min egen svigermonster.... Jeg blåser i om hun blir såret/skuffet når vi i utgangspunktet har fortalt henne hva vi ønkser oss, og hun kjøper noe vi ikke trenger, og det blir byttet/kastet.

Ææææ, vet ikke om jeg tør det. :sjenert: Men det blir litt teit å bare ha den stående også da. For noe annet enn BabyBjørn kommer ikke til å bli brukt her i huset.

Jeg tenkte faktisk på deg og din svigermor midt oppi dette. :fnise: Huff, det er ikke alltid like enkelt, nei.

Artig med svigermødre ja. Min er heldigvis veldig grei, men det er noe med dette kontrollbehovet man får over babyen i magen tror jeg... Svigermor sa for eksempel at hun gjerne ville kjøpe bilsete, siden vi ikke har bil selv men sikkert kommer til å låne hennes innimellom. Så sa hun i en bestemt tone at hun nok kom til å kjøpe det brukt. Jeg hadde nettopp forklart at akkurat bilsetet bør være nytt eller brukt av kjentfolk... :sjenert: Jeg sa ingenting, tenkte bare mitt inni meg ("Aldri om babyen min skal i det bilsetet!"). Men jeg tror hun kom på bedre tanker etterpå, heldigvis :fnise: Vanskelig å finne balansen mellom å være takknemlig for at de vil bidra, samtidig som man selv vil bestemme det meste.

Det har du helt rett i. Tror kanskje vi har et over gjennomsnittet kontrollbehov også fordi jeg i teorien har gått gravid i tre år og vi har sett oss ut alle de tingene vi skulle kjøpe når jeg ble gravid på ordentlig. :sjenert:

Men :haar: . Forstår deg godt, jeg. Tryggheten til den lille er jo ikke akkurat noe man skal gamble på. Det er derfor jeg ikke kommer til å la lille krek få sitte i hvilken som helst vippestol heller, fordi jeg har hørt så mange skrekkhistorier. I de fleste tilfeller går det jo veldig fint, men hvorfor utsette seg selv for den usikkerheten? Jeg sa faktisk til mannen i går at dersom svigermor kommer med noe annet enn BabyBjørn så skal ikke vårt barn settes i den stolen! Kanskje litt overhysterisk, men på akkurat det punktet ang. sikkerhet synes jeg jeg har lov til å være det. :sjenert:

Skrevet

Først av alt: 28 uker i dag! :hoppendeglad: Og tredje trimester! :overrasket: Synes tiden har gått så utrolig fort fra ordinær UL omtrent. Åh, jeg gleder meg sånn. :rodmer:

Fremdeles litt sur på svigermor. Jeg som ikke pleier å være langsur i det hele tatt (seriøst, det tar ca 5 minutter før jeg er like blid igjen :sjenert: ). Vi skal egentlig opp der i dag for å se på klær til lille krek, men jeg tror ikke jeg orker. Jeg har ihvertfall ikke lyst til å fremdeles være sur når jeg må ta den vippestol-debatten, for den vet jeg kommer. Æsj, jeg blir så usikker når jeg har sånne diskusjoner. Jeg er vel egentlig veldig konfliktsky, men når det gjelder sikkerheten til kreket skal jeg jammen meg klare å manne meg opp. :kjefte::fnise:

Kvelden i går var kjempeherlig. Jeg fikk en god middagshvil og klarte faktisk å være våken til halv 1 i natt. Det må være ny rekord i min gravidsoveverden. :ler: Vi stakk på butikken sent i går kveld for å kjøpe litt (mye :sjenert: ) snop og snacks og bare koste oss i sengen foran dataen. :rodmer:

Skrevet

Kan du ikke få mannen til å snakke med sin mor om denne vippe-stolen? eller er hun så sta at hun ikke vil høre?? (høres veldig kjent ut :fnise: ) Jeg har sagt til min mann at hans mor har fått ture avgårde med sine egne meninger i nesten 30 år nå - det er på tide at det er noen som sier ifra! Og den jobben har jeg da begynt på! Mulig jeg er kald der - men hva skal man med noe som man ikke har bruk for, eller overhodet ikke ønsker seg?

Svigermødre er og blir svigermødre uansett - på godt og vondt!

Håper du klarer å bli blid igjen på henne og at dere sammen kan dra opp på besøk til henne iløpet av dagen.

Hørtes ut som dere hadde en herlig kveld i går! Godt å kunne bruke litt av kvelden sammen også!

Skrevet

Hurra for 28 uker og tredje trimester :hoppe: Du verden som det går unna :daane: Har oppdatert meg på bloggen din og der var det jammen mye godt! Søte klær mannen din har kjøpt :rodmer:

Enig med hegejenta i at mannen får snakke med svigermor, det er jo litt rart at hun er så bestemt på vippestol :gjeiper: Jeg er forresten helt enig med deg, har tenkt akkurat det samme. Tror det blir BabyBjørn her! Man må da selv få bestemme hva babyen skal ha vel :roll:

Skrevet

Tredje trimester! :hoppe: Ikke lenge til kreket kommer ut nå :rodmer:

Skrevet

Tredje trimester, oiiii! :happy: Hurra! :hoppendeglad:

Ellers er det lov å være saklig hysterisk på sikkerhet, og det synes jeg ut som om du er. Og uansett om man kanskje er litt usaklig: du er nødt til å være komfortabel med det barnet skal sitte i. Rett og slett, du kan ikke gå rundt og bekymre deg for sikkerheten konstant. Så jeg skjønner deg godt, jeg :Nikke:

Skrevet

:hoppe: 28 uker og 3. trimester :hoppe:

Vi skifter visst uke på samme dag vi...

Håper du får en super lørdag!

Skrevet

Så herlig med 3. trimester da, nå kommer tiden til å rase avsted :strix:

Irriterende svigermor altså :kjefte: Dere må jo få kunne velge hvilken vippestol dere vil ha, det er jo ikke noe hun skal kunne bestemme.... Kjenner jeg hadde blitt ganske sur jeg også ja ....

Ha en fin kveld :klemmer:

Skrevet

Kan du ikke få mannen til å snakke med sin mor om denne vippe-stolen? eller er hun så sta at hun ikke vil høre?? (høres veldig kjent ut :fnise : ) Jeg har sagt til min mann at hans mor har fått ture avgårde med sine egne meninger i nesten 30 år nå - det er på tide at det er noen som sier ifra! Og den jobben har jeg da begynt på! Mulig jeg er kald der - men hva skal man med noe som man ikke har bruk for, eller overhodet ikke ønsker seg?

Svigermødre er og blir svigermødre uansett - på godt og vondt!

Håper du klarer å bli blid igjen på henne og at dere sammen kan dra opp på besøk til henne iløpet av dagen.

Hørtes ut som dere hadde en herlig kveld i går! Godt å kunne bruke litt av kvelden sammen også!

Jeg skal få ham til å snakke med henne, ja. Ihvertfall i å insistere på at vi vil ha en BabyBjørn. Alt annet vil bli byttet/stå ubrukt/solgt/kastet. :fnise:

Synes du er tøff som tør å slå ned foten. (Heter det det? Man slår jo ikke en fot :klo: ) Jeg tror forøvrig din svigermor er myyye verre enn min altså, så jeg skal ikke klage så mye. :ler: Dette er aller første gang hun har vist seg fra den siden.

Hurra for 28 uker og tredje trimester :hoppe : Du verden som det går unna :daane : Har oppdatert meg på bloggen din og der var det jammen mye godt! Søte klær mannen din har kjøpt :rodmer :

Enig med hegejenta i at mannen får snakke med svigermor, det er jo litt rart at hun er så bestemt på vippestol :gjeiper : Jeg er forresten helt enig med deg, har tenkt akkurat det samme. Tror det blir BabyBjørn her! Man må da selv få bestemme hva babyen skal ha vel :roll :

Ja, tiden går veldig fort. Men allikevel ikke fort nok, for jeg gleeeeder meg sånn. :fnise:

Oi, takk. Ja, han er veldig flink til sånn. :rodmer:

Jeg skal få ham til å gjøre det, ja. :Nikke: Jeg synes også man burde få bestemme selv. Spesielt når det står på sikkerheten til den lille. Da orker jeg ikke svar som: ''jammen, jeg har da hatt en baby jeg også, så jeg vet hvordan det er.'' Joda, du hadde baby for snart 30 år siden, liksom. Det er en del som har forandret seg siden da. :dry:

Tredje trimester! :hoppe : Ikke lenge til kreket kommer ut nå :rodmer :

Åh. :hoppendeglad: Gleder meg sånn at jeg nesten blir syk. :fnise:

:hoppe: 28 uker og 3. trimester :hoppe :

Vi skifter visst uke på samme dag vi...

Håper du får en super lørdag!

Jippi! :hoppe:

Ja, det gjør vi visst. :nigo:

Så herlig med 3. trimester da, nå kommer tiden til å rase avsted :strix :

Irriterende svigermor altså :kjefte : Dere må jo få kunne velge hvilken vippestol dere vil ha, det er jo ikke noe hun skal kunne bestemme.... Kjenner jeg hadde blitt ganske sur jeg også ja ....

Ha en fin kveld :klemmer :

Håper det. :jepp:

Huff, ja. Spesielt når det er noe som på en måte er så personlig som vår baby. Jeg vet ikke. Jeg kjenner jeg begynner å få en enorm beskyttertrang. Lurer på hvordan det blir når hun kommer ut. :ler:

:strix : 28 uker :strix :

God helg :klemmer :

:hoppendeglad:

:klem:

Skrevet

Tredje trimester, oiiii! :happy: Hurra! :hoppendeglad:

Ellers er det lov å være saklig hysterisk på sikkerhet, og det synes jeg ut som om du er. Og uansett om man kanskje er litt usaklig: du er nødt til å være komfortabel med det barnet skal sitte i. Rett og slett, du kan ikke gå rundt og bekymre deg for sikkerheten konstant. Så jeg skjønner deg godt, jeg :Nikke:

Du forsvant midt inni all multisiteringen. :kose:

Godt at dere forstår meg. Føler meg litt hønemorete av og til. :sjenert: Og jeg er sikkert overhysterisk ang. vippestol, men det er vel mest for min egen sinnsro at jeg ikke vil ha noe som muligens, kanskje, annethvert skuddår, kan være usikkert. Det samme med å bruke det feilkjøpte langhårede soveskinnet for tidlig - selv om lille krek kommer til å ha en sikleklut under hodet til enhver tid. Dersom det, bank i bordet, gud forby, skulle ha skjedd noe, hadde jeg aldri klart å tilgi meg når jeg visste om mulige farer i forkant. Hvorfor gamble i det hele tatt? Det tenker jeg.

Skrevet

Synes du er tøff som tør å slå ned foten. (Heter det det? Man slår jo ikke en fot :klo: )

Sette ned foten. :)

Skrevet

Åh, for en herlig dag jeg har hatt i dag. :happy:

Jeg tok midt-på-dag-hvilen min fra 10isj til rundt halv 1 i dag formiddag. :fnise: Deretter kjørte jeg mannen på puben for å se fotballkamp mens jeg tok meg en gåtur rundt i byen. Jeg fant ut at jeg skulle klippe meg, og fant en bortgjemt frisørsalong med sikkert verdens mest feminine utlending bak skranken. :fnise: Jeg endte opp med å betale 300 kroner for vask og klipp, og jeg har aldri vært så fornøyd etter en hårklipp før. :nigo:

Ellers trasket jeg litt rundt, kjøpte meg nytt blodpris-pudder (jeg trengte et nytt NÅ, og hadde ikke tid til å vente på bestilling fra internett. Fytti så dyrt det er. :overrasket: ) og en skjorte til mannen før jeg gikk på puben og så siste halvdel av andre omgang.

Deretter stakk vi på kebabsjappa og innom vennepar (de som nettopp fikk vite at de skal få en gutt bare en måned etter oss) en tur. Vi fant ut at vi skulle på kino, og nå har jeg nettopp kommet hjem fra Kongen av Bastøy i luksussal. :happy: En god film med flinke skuespillere - selv om handlingen ikke var fullspekket med...handling. :ler: Mannen fortsatte kvelden ute på pub igjen, med den nyinnkjøpte skjorten - vi har jo ikke vært hjemme siden halv 2 i dag :fnise: .

Nå skal jeg hoppe til sengs med pc og Desperate Housewives, men jeg må si at jeg er overraskende oppegående til å ha vært på farten så lenge i dag. Det må nok være den to timer lange luren jeg hadde. :fnise:

:natti: til alle fine KG-damer. :kose:

Skrevet

Sette ned foten. :)

:klaske: Selvsagt. :fnise: Jeg tror kanskje jeg er litt trøttere enn jeg trodde. :ler:

Skrevet (endret)

Det hørtes ut som en herlig dag! :) Med så billig frisør høres det ut som totalsummen brukt på pudder og klipp likevel ikke ble så gal ;)

Fant venneparet deres nettopp ut at de skal ha barn? Hvor langt på vei er hun da? :overrasket: Det må være sært! En han godeste studerte med og dama oppdaga graviditeten da hun var fem-seks måneder på vei. Jeg har aldri møtt noen av dem, men skjønte det lenge før dem, fordi han godeste fortalte at hun hadde omgangssyke som aldri gikk over.. :klaske:

Endret av Mazilla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...