Gå til innhold

Belle

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tilbake fra besøk hos mamma. Det er nesten ingenting (bare komle) som er bedre enn hjemmelagede kjøttkaker. Og det fikk vi i dag. :sikle: Bestefar kom også til middag, og det er så koselig å se ham. Lenge siden nå. :hjerte: Han har forresten bestemt seg for å bli med til Frankrike i sommer han også. Så vi reiser heeeele gjengen! :hoppendeglad: Må prøve å se om mannen får byttet på én av på-periodene sine, ellers blir det et lite krek uten pappa (som bestefar så fint sa). :sukk: Men jeg har vel innfunnet meg med at det ikke kommer til å skje, men at det allikevel kommer til å gå veldig fint siden mamma og resten av familien er der. :jepp:

Resten av dagen har vært skikkelig sløv, og jeg har bestemt meg for å ringe til legen i morgen. Tror jeg. :sjenert: Bror fikk meg til å innse at når det er kommet så langt at jeg ''skulker'' jobb (som jeg gjorde i forrige uke) fordi jeg var så trøtt, så kan jeg like godt bare bli sykemeldt. Men nå er jeg jo selvsagt engstelig for at legen setter seg på bakbeina og nekter. Håper (og tror) at det kommer til å gå bra altså, men... :sjenert: Æsj, hvorfor får jeg så dårlig samvittighet? Blir litt :kjefte: på meg selv altså.

I morgen kommer mamma på besøk for å hjelpe meg å shine opp til visning på tirsdag. Ellers ingen planer annet enn kiropraktortime, noe som skal bli skikkelig godt. :happy:

Ha en strålende kveld alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en herlig dag :)

Er jo helt klart bedre at du får deg en sykemelding og får slappet av enn at du sliter deg helt ut og ikke orker å jobbe :) Snakk med legen din, han forstår deg nok veldig godt :)

Herlig med mammahjelp til shining av huset da :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en herlig dag :)

Er jo helt klart bedre at du får deg en sykemelding og får slappet av enn at du sliter deg helt ut og ikke orker å jobbe :) Snakk med legen din, han forstår deg nok veldig godt :)

Herlig med mammahjelp til shining av huset da :tommelsmil:

Ja, en kjempefin dag. :jepp:

Det tenker jeg også. Dersom jeg fortsetter sånn kommer jeg definitivt til å gå på en smell.

Ja, hun er bare best. :rodmer: Jeg sliter litt med støvsugingen skjønner du. :fnise: Jeg merker det er litt godt å ha en unnskyldning for ikke å støvsuge. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får vel dårlig samvittighet fordi du er rammet av flinkis-syndromet, i liket med mange av oss andre? Skjerpings, du skal ta vare på deg selv først. *se strengt på* :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får vel dårlig samvittighet fordi du er rammet av flinkis-syndromet, i liket med mange av oss andre? Skjerpings, du skal ta vare på deg selv først. *se strengt på* :klemmer:

Signerer!

Legen kommer ikke til å trenge overtalelse for å sykemelde deg. Du er hardere mot deg selv enn legen kommer til å være. Basta.

Høres ut som du har en herlig familie! :jepp:

Og den Frankrike-turen høres ikke dum ut altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å høre hva du gjør med tanke på legen og sykmelding i løpet av dagen!

Jeg er forøvrig enig med damene over - det er du som kjenner kroppen din og dine grenser best om dagen - og føler du for litt kortere dager eller en dag eller to fri i uka - syns jeg du skal gå for det! Er også sikker på at arbeidsgiver skjønner deg!

Håper du får en fin mandag!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mjaaaa, jeg er vel det. :sjenert: Men jeg skal ringe legen i dag. Lover. :jepp:

Greit med en unnskyldning for å ikke støvsuge :fnise: Herlig med snille mammaer som er glad i å jobbe :)

:ler: Det er kjempegreit. Og det er ikke bare en unnskyldning da. Jeg får helt forferdelig vondt i ryggen og ribbeina av å støvsuge. :sjenert:

Mamma er min rengjøringsengel. :hjerte::fnise:

Signerer!

Legen kommer ikke til å trenge overtalelse for å sykemelde deg. Du er hardere mot deg selv enn legen kommer til å være. Basta.

Høres ut som du har en herlig familie! :jepp:

Og den Frankrike-turen høres ikke dum ut altså..

Jeg håper ihvertfall ikke det. Men jeg blir jo litt engstelig allikevel. Særlig nå som jeg har bestemt meg for at det er det beste for meg. Da hadde det vært et skikkelig slag i trynet å få et nei altså. :erter:

Ja, familien min er bare best. :hjerte:

Holder på å mekke en mail til ''søsteren'' min i Frankrike nå, for å gi henne den gode nyheten. :nigo:

Du kjenner kroppen din best, husk det :Nikke:

Åh, du må glede deg sånn til å bli mamma! Det er fantastisk :hjerte:

Ja, jeg gjør vel det. :sjenert:

Åi, jeg gjør jo det. Men nå gleder jeg meg bare mer og mer for hver dag som går. :ler:

Blir spennende å høre hva du gjør med tanke på legen og sykmelding i løpet av dagen!

Jeg er forøvrig enig med damene over - det er du som kjenner kroppen din og dine grenser best om dagen - og føler du for litt kortere dager eller en dag eller to fri i uka - syns jeg du skal gå for det! Er også sikker på at arbeidsgiver skjønner deg!

Håper du får en fin mandag!

:klemmer:

Tror jeg kommer til å ringe når jeg skal ut på en liten kjøretur snart. :sjenert:

Håper de forstår meg her. Tror jo det kommer til å gå fint altså, men er nå uansett litt nervøs. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt legetime. :hoppe: Fikk ikke time før neste onsdag da, men jeg hadde jo uansett tenkt å vente ut denne uken før jeg gjorde noe, så synes det passer greit. Da får jeg se hvordan en normal uke føles (tenker da uten kurs, uten de store krumsspringene i helgen før osv). Jeg kan jo si at akkurat nå tenker jeg: sykemelding? Gi meg! :bond: ) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fornuftig ut. :) Hva jobber du med, nå igjen? Virker som det er noe med en del tunge løft (?), så da er det bra du passer på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fornuftig ut. :) Hva jobber du med, nå igjen? Virker som det er noe med en del tunge løft (?), så da er det bra du passer på deg selv.

Jeg jobber i bygg- og anleggsbransjen, noe som innebærer litt tunge løft (ikke så mye at jeg ikke klarer meg greit), men også myyyye gåing, ståing og å bøye seg ned. I tillegg må jeg være konsentrert hele tiden når jeg er ute (inne pleier jeg å ta frem autopiloten :ler: ), så jeg blir skikkelig psykisk sliten også.

Jepp, tror jeg skal satse på 20% og fri fredagen. Da får jeg en litt lengre helg til å ta meg inn på/lade opp til neste uke, og det er litt lettere å planlegge enn dersom jeg begynner sent og går tidlig hver dag. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:natti: Men først: mat (ostesmørbrød med chorizo og gräddost) og litt :husarbeid: . Tror jeg skal klare alle tre tingene før mamma kommer. :nigo:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm, chorizo. :sikle: Kjenner at det nærmer seg middagstid!

Var nesten bestemt på at vi skulle prøve Belle's djevelpizza, men så hadde (u)heldigvis kjæresten bestemt og handlet inn middag allerede. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har fått legetime :) Er nok ikke dumt å ta fri fredager nei, greit med litt tid å hente seg inn igjen til en ny uke :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke du skal begymre deg for legetimen, de fleste leger tar vel gravide på alvor håper jeg. Jeg har inntrykk av at det er et større problem at gravide sliter seg ut enn at de ber om sykemelding i tide og utide. I tillegg har du jo en krevende jobb. Selv om jeg sitter på rompa dagen lang merker jeg jo at jeg ikke tåler like mye stress og styr som før :gjeiper:

Planene deres for sommeren høres veeeldig fine ut :sol: Heldige Frøken Krek :rodmer: (og resten av familien)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du fikk deg en legetime!

Kan jo tenkes kurset i forrige uke var med på å gjøre deg ekstra sliten... Men med en krevende jobb er det nok greit å "trappe" ned litt.

:klemmer: til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm, chorizo. :sikle : Kjenner at det nærmer seg middagstid!

Var nesten bestemt på at vi skulle prøve Belle's djevelpizza, men så hadde (u)heldigvis kjæresten bestemt og handlet inn middag allerede. :fnise :

Jaaa, det er godt. :happy: Har fått skikkelig dilla på salamilignende saker i det siste, og den eneste måten jeg kan spise det på er oppvarmet. Da blir det noen ostesmørbrød i løpet av uken. :fnise:

:ler: Da får dere spare godsakene til en annen dag! :jepp:

Så bra du har fått legetime : ) Er nok ikke dumt å ta fri fredager nei, greit med litt tid å hente seg inn igjen til en ny uke :Nikke :

Jeg tror det er best altså. Føler at jeg får mest ''valuta'' for fritiden (altså, en hel dag fri føles bedre enn to timer hver dag hvis du skjønner...) samtidig som at det er lettere mtp. jobben. Jeg er redd for at jeg hadde jobbet mer enn 80% dersom jeg hadde tatt fri de to timene.

Tror ikke du skal begymre deg for legetimen, de fleste leger tar vel gravide på alvor håper jeg. Jeg har inntrykk av at det er et større problem at gravide sliter seg ut enn at de ber om sykemelding i tide og utide. I tillegg har du jo en krevende jobb. Selv om jeg sitter på rompa dagen lang merker jeg jo at jeg ikke tåler like mye stress og styr som før :gjeiper :

Planene deres for sommeren høres veeeldig fine ut :sol : Heldige Frøken Krek :rodmer : (og resten av familien)!

Jeg håper det altså. Legen min er jo veldig grei, men man vet jo aldri. :gjeiper:

:ler: Hun blir en bereist liten jente. Når hun er et halvt år skal vi jo mest sannsynligvis til Brasil. :sol:

Innom å hilser på bare :klemmer :

Så gøy med besøk. :nigo:

:kose:

Så bra du fikk deg en legetime!

Kan jo tenkes kurset i forrige uke var med på å gjøre deg ekstra sliten... Men med en krevende jobb er det nok greit å "trappe" ned litt.

:klemmer : til deg

Ja, noen kilo lettet fra skuldrene mine etter at jeg hadde bestilt. Jeg håper litt nedtrapping gjør susen. :Nikke:

:klem: tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...