^^Belle^^ Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter #10701 Del Skrevet 4. oktober 2015 Som vanlig har dere fått gjort mer på ei helg enn jeg rekker på en måned Og så er jeg så frista til å skaffe sånn langtidskoker!!! Hvilken type har du? Forresten; du har sånn Fitbit? Jeg har anskaffet flex, faktisk mest for stille vekkerklokkefunksjonen() men nå lurer jeg jo selvsagt på hvordan man praktisk bruker den til å måle trening etc. Må man inn på appen og bare legge det manuelt inn liksom? Skritt blir det ikke så mye av lengre nå som vogna er litt kjedelig i lengda og jeg tar kollektivt til jobb. *hallo inaktiv* Er den så styrete til matlogging som internett skal ha det til? Merket er Coline, en billig kjøpt på Clas Olson. Men jeg har ønsket meg en skikkelig til jul, for jeg savner virkelig timingfunksjonen! Men det er en fin startkoker altså. Kjipt å kjøpe en dyr, for så å ikke bruke den liksom. Jeg lager alt fra chili til kjøttboller til å brune kjøttdeig oppi der. Jeg hadde Flex før, nå har jeg Jawbone UP24. Jeg syncet flexen mot myfitnesspal. Der la jeg inn både trening og mat. Og jogger du, kan du synce mot endomondo, runkeeper osv. Det er vel det enkleste tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Allis Hagtorn Skrevet 4. oktober 2015 #10702 Del Skrevet 4. oktober 2015 Ååhja. Men styrketrening, kan man ikke logge det i ettertid? Jeg fant liksom ikke noe på forslagene.....hm... Men, var veldig fornøyd med at jeg visstnok gikk 13.000 skritt idag i tillegg til trening Bare synd ukedagene trekker ned aktivitetsnivået så kraftig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 4. oktober 2015 #10703 Del Skrevet 4. oktober 2015 Man kan logge styrketrening i ettertid i min fitbit-app i alle fall. Er vel samme appen uansett modell, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 5. oktober 2015 #10704 Del Skrevet 5. oktober 2015 Alltid så koselig å lese om helgene dine Belle! Jeg blir så glad når jeg ser det er et langt, fint, nytt innlegg på plass! Vurderer til og med å kjøpe meg langtidskoker, bare på grunn av deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 5. oktober 2015 #10705 Del Skrevet 5. oktober 2015 Så flink du/dere har vært! Håper søndagen ble like bra som resten av helga! Lurer på om jeg må følge Diddles eksempel jeg også, det er jo så deilig å ha hjemmelaget "ferdigmat" tilgjengelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 5. oktober 2015 Forfatter #10706 Del Skrevet 5. oktober 2015 Ååhja. Men styrketrening, kan man ikke logge det i ettertid? Jeg fant liksom ikke noe på forslagene.....hm... Men, var veldig fornøyd med at jeg visstnok gikk 13.000 skritt idag i tillegg til trening Bare synd ukedagene trekker ned aktivitetsnivået så kraftig Det er jo knallbra! Og jeg også har det sånn! I helgene går jeg MYE, om det så er leking med ungene eller vask av hus, mens i ukedagene har jeg på en vanlig, u-treningsdag 5000 skritt. Alltid så koselig å lese om helgene dine Belle! Jeg blir så glad når jeg ser det er et langt, fint, nytt innlegg på plass! Vurderer til og med å kjøpe meg langtidskoker, bare på grunn av deg! Ååå, så godt å høre sånne ting. Prøvde å gi en lang oppdatering i går, for jeg visste at jeg ikke kom til å få tid i dag. Langtidskoker er genialt altså! Og den billige jeg har (2-300 kroner) anbefales veldig. Jeg tenkte at om den ble nok en duppeditt som samler støv i skapene, så har jeg ihvertfall prøvd. Men nå skal jeg oppgradere. Så flink du/dere har vært! Håper søndagen ble like bra som resten av helga! Lurer på om jeg må følge Diddles eksempel jeg også, det er jo så deilig å ha hjemmelaget "ferdigmat" tilgjengelig. Søndagen ble veldig bra! Jeg sliter mest med å ha god, hjemmelaget mat når mannen er borte, så det er det jeg forbereder meg på nå. Jeg koser meg på kjøkkenet også jeg da, når jeg VET at jeg har tid til det. Litt vanskeligere å kose seg med matlagingen når man a) har to sultne troll som skriker og klager og river meg i buksebeina fordi b) man var så trøtt kvelden i forveien at man ikke hadde tid til å forberede morgendagens middag. Da blir resultatet c) Fjordlandgrøt til A og brødskive til M. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter #10707 Del Skrevet 6. oktober 2015 ^--- dagens meme. Jeg føler meg egentlig i helt grei form altså. Har sovet godt i natt (til tross for mannens snorking ), og føler meg lett og fin i kroppen. Kneet som ble megavondt etter joggeturen på søndag er på bedringens vei heldigvis, og alt er egentlig veldig fint. Gårsdagen var også fin. Jeg kom hjem til ferdig middag og to blide unger. Elsker at jeg blir møtt i døra av gledeshyl og to enorme klemmer. Etterpå kom bror og søster på besøk. Bror tok med seg ungene ut på trampolinen mens vi andre satt inne og skravlet, og da de kom inn igjen hadde vi klippebonanza rundt kjøkkenbordet. Spesielt M elsker å klippe, og kan sitte i halvtimesvis i dyp konsentrasjon. Hun klipper bare ting i små biter, men det er visstnok veldig gøy. Vi andre klippet snøkrystaller og brettet papirfly. Skikkelig old school familiehygge der en stund. Resten av kvelden ble brukt til å lakke negler og se på Supernatural. Jeg og mannen er inne i en skikkelig uromantisk, men gjensidig tralt for tiden. Han koser seg med å se fotballprogrammer og Norske Talenter på Sumo'en, og jeg koser meg med å se serier på pc. Deilig å ha alene-, men sammen-tid også innimellom. Og dere...jeg har helt glemt å dele noe kjempegøy med dere! Jeg skal nemlig få lov til å være med på søsters fødsel! Det har hele tiden vært bestemt at mamma skal være med, men her om dagen spurte søster om jeg også hadde lyst til å være med. Jeg bare Svoger bare: jeg er indonesisk. Der er alle med på fødselen, så...helt greit for meg. Jeg frykter at noe kan komme til å skje akkurat når jeg er bortreist på teit kurs i 4 dager, men så sant jeg får svigermor til å evt. passe ungene om mannen er borte, er jeg ellers IN. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 6. oktober 2015 #10708 Del Skrevet 6. oktober 2015 Må bare litt av svogeren din --> jeg er indonesisk, der er alle med på fødselen faktisk Men åh Belle, så fint å få være med på fødselen til søsteren din Hun er jammen heldig som har dere rundt seg!!! Jeg håper det blir en trygg og magisk opplevelse for dere alle Jeg må grine litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter #10709 Del Skrevet 6. oktober 2015 Må bare litt av svogeren din --> jeg er indonesisk, der er alle med på fødselen faktisk Men åh Belle, så fint å få være med på fødselen til søsteren din Hun er jammen heldig som har dere rundt seg!!! Jeg håper det blir en trygg og magisk opplevelse for dere alle Jeg må grine litt De har helt andre tradisjoner for sånne ting enn oss. Her vil vel flesteparten heller være alene om ikke mannen kan være med, så. Jaaa. Det skal bli helt fantastisk! Håper bare jeg får det til å klaffe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 6. oktober 2015 #10710 Del Skrevet 6. oktober 2015 Ååå Det er stort! Håper alt klaffer så du kan får blitt med. Virkelig en once in a lifetime opportunity. Gleden og lettelsen ved å få et friskt og raskt barn etter noe sånt som dere gikk gjennom sist må jo være enorm. Hørtes ut som en veldig fin ettermiddag og kveld. Må le av M som kan sitte og klippe i halvtimesvis. :fnis: Vi praktiserer også alene-, men sammen-tid, det er helt topp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter #10711 Del Skrevet 6. oktober 2015 Ååå Det er stort! Håper alt klaffer så du kan får blitt med. Virkelig en once in a lifetime opportunity. Gleden og lettelsen ved å få et friskt og raskt barn etter noe sånt som dere gikk gjennom sist må jo være enorm. Hørtes ut som en veldig fin ettermiddag og kveld. Må le av M som kan sitte og klippe i halvtimesvis. :fnis: Vi praktiserer også alene-, men sammen-tid, det er helt topp. Kjempestort. Ja, dette må bare gå veien. Søster sier det også...bare få en levende unge ut av dette, så skal jeg aldri klage på noe mer igjen. En halvtime i dyp konsentrasjon er ekstremt lenge for M. Derav halvtimesvis. Og ja, alene-, men sammentid er gull verdt. Godt å høre at vi ikke er de eneste. Det føles litt rart avogtil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 6. oktober 2015 #10712 Del Skrevet 6. oktober 2015 Søster sier det også...bare få en levende unge ut av dette, så skal jeg aldri klage på noe mer igjen. Jeg håper da virkelig hun får begge deler; både en sprett levende og frisk unge - og evnen til å sutre over småting igjen Det er et godt tegn, når vi sutrer over småting så har vi det egentlig veldig veldig godt Sånn ser jeg ihvertfall på det...jeg gleder meg til å sutre over småting igjen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Allis Hagtorn Skrevet 6. oktober 2015 #10713 Del Skrevet 6. oktober 2015 (endret) Fødsel Utrolig morsom kommentar fra far Jeg blir litt frista til å prøve en sånn saktekokergreie, altså......men bare som siste reklame: kan du oppsummere hva du pleier lage i den sånn på fast basis liksom? Det står liksom mellom en sånn og en trykkoker - usikker på hva som gjør seg greiest i hverdagen. Har Rømertopf og, og den blir ikke brukt spesielt mye mest fordi vi jo aldri er innendørs lenge nok (utålmodig unge som trenger maks aktivisering) Endret 6. oktober 2015 av Allis Hagtorn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter #10714 Del Skrevet 6. oktober 2015 Jeg håper da virkelig hun får begge deler; både en sprett levende og frisk unge - og evnen til å sutre over småting igjen Det er et godt tegn, når vi sutrer over småting så har vi det egentlig veldig veldig godt Sånn ser jeg ihvertfall på det...jeg gleder meg til å sutre over småting igjen!!! Det er helt sant! Hun sier det nok mest for å sette det på spissen, siden det er dette hun ønsker seg mest av alt i hele verden. Jeg også, og heldigvis er jeg mer nervøs enn henne for tiden. Greit at jeg kan ''slite'' med det, enn at hun må gå rundt og være bekymra hele tiden. Den dagen kommer skal du se. Fødsel Utrolig morsom kommentar fra far Jeg blir litt frista til å prøve en sånn saktekokergreie, altså......men bare som siste reklame: kan du oppsummere hva du pleier lage i den sånn på fast basis liksom? Det står liksom mellom en sånn og en trykkoker - usikker på hva som gjør seg greiest i hverdagen. Har Rømertopf og, og den blir ikke brukt spesielt mye mest fordi vi jo aldri er innendørs lenge nok (utålmodig unge som trenger maks aktivisering) På fast basis...skal vi seee. Kjøttboller i tomatsaus (har stort sett brukt ferdig kjøpt spaghettisaus), bruning av kjøttdeig (får plass til 4 karbonadedeiger i Coline'n min), chili con carne og pulled pork. Jeg har også prøvd, med godt hell, å lage både kjøttpudding, diverse gryteretter og eplemos oppi der. Stroganoff har jeg prøvd meg på to ganger, men den funker ikke helt. Tror det er ett eller annet med de langtidskokte løkene som gjør at de blir litt iffy på smaken. Her er en fin oversikt over masssse greier du kan lage i den! I nærmeste fremtid skal jeg prøve meg på kyllinglår kanskje, og noe frokostgreier også. Se her. Trykkoker har jeg ikke noe greie på i det hele tatt, utenom at jeg vet at det tar kort tid å koke poteter oppi der. Den leirgryten blir vel det samme som en langtidskoker, gjør den ikke? Bare at den må stå i steikeovnen regner jeg med. Jeg føler meg trygg på kokeren min, og kan fint dra ut av huset i noen timer mens den står og putrer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Allis Hagtorn Skrevet 6. oktober 2015 #10715 Del Skrevet 6. oktober 2015 Ålrait. Løper til Claes Ohlson Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 6. oktober 2015 #10716 Del Skrevet 6. oktober 2015 Her var jeg tydeligvis litt sent ute med å si at jeg elsker trykkokeren vår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 6. oktober 2015 #10717 Del Skrevet 6. oktober 2015 Her er en fin oversikt over masssse greier du kan lage i den! I nærmeste fremtid skal jeg prøve meg på kyllinglår kanskje, og noe frokostgreier også. Se her. Jeg leste froskegreier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter #10718 Del Skrevet 7. oktober 2015 Ålrait. Løper til Claes Ohlson Fant du? Her var jeg tydeligvis litt sent ute med å si at jeg elsker trykkokeren vår Hva bruker dere den til? Jeg leste froskegreier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter #10719 Del Skrevet 7. oktober 2015 (endret) Lite å berette om dagen i går. Skalviseeee...kom hjem til ferdig middag (og en takknemlig mann for at jeg nettopp har stekt opp en stor batch med karbonadedeig ), lekte med ungene, så på barnetv (litt for lenge i går ), rydda, satte på en klesvask, skravla med mannen og satte kveldsmat i langtidskokeren - brødpudding/arme riddere med epler, mandler og lønnesirup - alt før leggetid. Etter leggetid dusjet jeg, hadde mine ekteskapelige plikter ( ), og så Supernatural mens jeg fargela i boken og hadde sheet maske (sminkeforumet har bestemt at dette herved heter flakmaske ) på ansiktet. Fin dag, fin kveld. Endret 7. oktober 2015 av ^^Belle^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 7. oktober 2015 #10720 Del Skrevet 7. oktober 2015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå