^^Belle^^ Skrevet 7. august 2015 Forfatter #10541 Skrevet 7. august 2015 Holder også på med å fikse oppbevaring Har blant annet sortert leker i tre smart - boxer som er lavt nok til å gå under sengen hans. Men må kjøpe enda mer. Herregud så mye han har. Klosser, togbane, Lego, biler, dyr, dinosaurer osv osv. Jeg føler at lekene er en sånn endeløs historie, og jeg rydder og sorterer HELE tiden. Jeg klarer jo ikke å ikke sortere - skukke gjerne ha kunnet kastet alt oppi én kasse liksom. Men nå har vi fått kisten på plass, pluss masse fine esker fra Søstrene Grene, og så mangler bare kurven jeg bestilte i dag til å ha alle de millioner barbiene.
^^Belle^^ Skrevet 7. august 2015 Forfatter #10542 Skrevet 7. august 2015 Årh, i dag har vært en sånn fin dag som jeg må huske å putte i lomma til en regnværsdag. Vi har ikke gjort så mye, men det var mer enn nok til å viske ut den siste ukens strabaser. Vi har vært ute i hele kveld, syklet og stått på rulleskøyter med As bestis. Da de ble leie, ble hun med inn til oss for å leke. Herregud, de leker på akkurat samme måte! Jeg har ikke sett noen på hennes alder som er like glad i å dille med småting som hun, men jammen gjør ikke bestis det. Koselig. Vi lagde lilla, sunne vafler til kvelds, og leggingen gikk smuuuud. Nå er sminkeskapene mine malt ett strøk mint, en lilla vafle med cc, epler og kanel er fortært, pepsi maxen er på plass i mummikoppen og jeg skal nikose meg med Agents of S.H.I.E.L.D resten av kvelden.
Gjest Neferet Skrevet 8. august 2015 #10543 Skrevet 8. august 2015 For en deilig dag og kveld! Håper helga følger i samme spor!
^^Belle^^ Skrevet 8. august 2015 Forfatter #10544 Skrevet 8. august 2015 For en deilig dag og kveld! Håper helga følger i samme spor! Første dag av helga ligger ihvertfall i lomma mi nå. Det har vært helt NYDELIG vær her i dag, jeg måtte faktisk finne frem flip floppene til både meg og A. I dag har vi trent (dvs jeg. Ungene har lekt ), vi har vært en liten tur i sentrum (sildajazz ) og vi har syklet til butikken. I shorts, t-skjorte og nakne tær. Jeg hadde store planer om å legge meg ut i hengekøyen etter leggetid, men nå ser det ut til at det skyer litt over her dessverre. Jaja, vi har ihvertfall fått nytt litt av solen i dag. Da burde jeg male strøk nr. 2, men isj. Må se om jeg orker i kveld, eller om jeg heller skal kose meg med en film.
^^Belle^^ Skrevet 9. august 2015 Forfatter #10545 Skrevet 9. august 2015 Det ble ikke noe malingsstrøk i går. Hadde dundrende hodepine hele kvelden - får ofte det etter å ha trent, og når jeg ikke er flink til å drikke nok. Lå på sofaen, spiste meg kvalm på snop (det skal heldigvis ikke mer til enn 5 maoam-biter ) og så et par episoder av Graceland. Planen er å gjøre akkurat det samme i kveld, minus snop. Må være flink i dag! Er i den verste perioden av syklusen nå, hvor mensen egentlig er ferdig, men jeg fyser så sinnsykt på absolutt alt! Ellers har vi hatt en superfin dag i dag. Ikke så veldig spennende, men vi har lekt, lekt og lekt litt til, og så har vi vært på Leos lekeland. Måtte bare komme meg ut av huset. Vi møtte Diddles og Liten der, og selv om det ikke ble så veldig mye skravling på oss (jeg løp ihvertfall rundt som en hodeløs høne mesteparten av tiden ), hadde ungene det fint sammen. Nå er M lagt, A leker på gulvet (jeg er ikke den eneste som liker den nye oppbevaringen i stuen ), huset er ryddig fordi vaskeengelen kommer i morgen, og jeg skal lese litt bok frem til hun skal legge seg. Har kommet halvveis i The Perks of Being A Wallflower, og den er så fiiiin.
Diddles Skrevet 9. august 2015 #10546 Skrevet 9. august 2015 Når jeg er fysen spiser jeg nøtter...det hjelper meg! Fint å se dere igjen idag Neste gang får vi møtes på en mindre kaotisk plass som ikke selger så mye drittmat
^^Belle^^ Skrevet 9. august 2015 Forfatter #10547 Skrevet 9. august 2015 Når jeg er fysen spiser jeg nøtter...det hjelper meg! Fint å se dere igjen idag Neste gang får vi møtes på en mindre kaotisk plass som ikke selger så mye drittmat Blærk, jeg klarte ikke å holde meg og inhalerte chipssmulene nederst i posen. Men jeg er blitt flink til porsjonskontroll heldigvis, så det blir jo ikke så ille totalt sett allikevel. Haha, vi får gjøre det! Såpass lite kaotisk at vi rekker å si en hel setning til hverandre.
^^Belle^^ Skrevet 11. august 2015 Forfatter #10548 Skrevet 11. august 2015 Fiiiiiin dag i går. I går var nemlig dagen som kommer så sjelden at jeg må klype meg i armen for å se om det virkelig er sant. I går var det nemlig bare regnbuer og enhjørninger og stjerneskudd og skyer i Belle-heimen. Vi var på lekebutikken etter barnehagehenting, og ungene hørte faktisk på hva jeg sa til dem. ''Kom nå M, så skal vi betale, og så kan du hjelpe meg å pakke inn.'' ''Åkei, mamma!'' og jeg bare . Vi spiste middag ute (risengrynsgrøt - brødskive til M siden hun ikke liker det, men vi må ha det av og til for det er A sin favoritt), etter As ønske. ''Si d e så varmt i dag, mamma.'' De hjalp meg å bære ut tallerkener og styrte på som bare det. Etter middag lekte vi ute i finværet. Alle naboene samlet seg, skravlet og ungene lekte med vannpistoler og ble søkk våte. Da det var tid for legging, gikk M opp uten å protestere en eneste gang. Den siste uken har vært preget av en illsint M som har blitt båret opp på badet og fått tvangspusset tennene sine. Nehei, regnbueM var så trøtt at hun ikke brydde seg. Jeg og A så litt tv (mens hun spiste enda litt mer risengrynsgrøt ), før det var leggetid for henne også. Og hun bare ''ja, mamma''. Og jeg bare . Hun sovnet mens jeg sang til henne. Så var det egentlig bare å vente til barnevakten skulle komme, før jeg dro på trening med Diddles. Vi fikk skravlet litt, svettet litt, og dagen min var egentlig bare helt perfekt. Det beste av alt var at jeg ikke var trøtt heller! Altså, sånn skjer jo ikke. Jeg er ALLTID trøtt. Uten unntak. Vel, som jeg sa; regnbuer og enhjørninger. Natten før sov jeg sammenhengende i nesten 6 timer. Det skjer omtrent en gang hver tredje måned eller så. Aaaaah, jeg kommer til å leve lenge på den dagen der altså! Søster var på kontroll igjen i går, og alt så heldigvis fint ut. Hun ringer med alltid rett etter sånne kontroller, for hun vet jeg stresser nesten like mye som hun gjør. Hun hadde litt forhøyet blodtrykk som hun skal sjekke to ganger i uken nå, men sannsynligvis og forhåpentligvis er det bare fordi hun stresser så sinnsykt i forkant av en kontroll. Begynner dagen før å grue seg, liksom. Jeg må også få skryte litt av de fine ungene mine. A er inne i en periode nå, hvor det faktisk er gøy å gjøre ting selv. På lørdag ville hun ha brødskive mens jeg tok meg en liten lur, og jammen gikk hun ikke ned på kjøkkenet, fant frem alt helt selv (vi har alltid ferdigoppskåret brød) og smurte skive ikke bare til seg selv, men til M også. Altså, jeg tviler jo ikke på at hun kan det fysisk. Det er viljen jeg er så imponert over. Det faktum at hun faktisk gjorde det. Frøken Vil-ikke-gjøre-noe-selv. Og M. Hun er blitt så stor. Nå er bodyene i størrelse 80 - som hun har brukt i 1,5 år! - for små. Vi kan se med det blotte øyet at hun har strekt seg litt, og blitt litt tynnere både på kroppen og i ansiktet. Hun snakker som en foss, og kommer hele tiden med lange setninger. Det er fremdeles bare de nærmeste som forstår henne helt, men jeg er glad for at grunnlaget er der. Så snart hun hører skikkelig bør det ikke være noe problem for henne lenger, for ordforrådet er der, det er bare uttalen hun ikke får til slik det er nå. Og apropos...operasjonsdagen nærmer seg med stormskritt! I dag skal vi i bursdag etter jobb og barnehage. Det blir koselig.
*lilly* Skrevet 11. august 2015 #10549 Skrevet 11. august 2015 For en fin dag Det er gull med sånne dager hvor man føler at alt går på skinner, selv om det kan være langt mellom de Hvordan er status med A og klær for tiden? Her har frøkna funnet ut at hun bare vil bruke en, maks to forskjellige kjoler og jeg vet ærlig talt ikke helt hva jeg skal gjøre- når jeg ikke trodde det kunne bli verre osv.. Det er selvsagt sommerkjoler. Bhg må vel tro vi ikke har klær til henne, men sannheten er vel at hun har en trillion kjoler men bare en favoritt. Med andre ord lite som går på skinner hos oss Må bare spør deg siden jeg syns A og frøkna har vært litt like mht klær tidligere..
lille_frosk Skrevet 11. august 2015 #10550 Skrevet 11. august 2015 Åååh, for en fin dag! Du får ta frem dette innlegget og lese det om igjen de dagene som er alt annet enn regnbuer og rosa skyer! Håper dagen i dag også blir fin!
^^Belle^^ Skrevet 11. august 2015 Forfatter #10551 Skrevet 11. august 2015 For en fin dag Det er gull med sånne dager hvor man føler at alt går på skinner, selv om det kan være langt mellom de Hvordan er status med A og klær for tiden? Her har frøkna funnet ut at hun bare vil bruke en, maks to forskjellige kjoler og jeg vet ærlig talt ikke helt hva jeg skal gjøre- når jeg ikke trodde det kunne bli verre osv.. Det er selvsagt sommerkjoler. Bhg må vel tro vi ikke har klær til henne, men sannheten er vel at hun har en trillion kjoler men bare en favoritt. Med andre ord lite som går på skinner hos oss Må bare spør deg siden jeg syns A og frøkna har vært litt like mht klær tidligere.. Ja, sånne dager er helt herlige! Her går det faktisk helt greit nå. Hun slår seg ofte vrang enda, som i dag morges da jeg prøvde å prakke på henne en fin jakkegenser som hun av uviss grunn nekter å ha på seg. Men nå går hun faktisk i bukse også! Som oftest er det tights da, og en genser. Vi har ikke gjort noe spesielt for å få det sånn, hun har nok bare roet seg veldig på den fronten. Eller, vi hadde ''bukserehab'' da, for noen måneder siden. Da gikk vi og kjøpte noen fine bukser og gensere, og så fikk hun bare lov til å bruke de genserene sammen med bukse. Vet ikke om det er det som gjorde utslaget, men det er kanskje verdt å prøve?
^^Belle^^ Skrevet 11. august 2015 Forfatter #10552 Skrevet 11. august 2015 Åååh, for en fin dag! Du får ta frem dette innlegget og lese det om igjen de dagene som er alt annet enn regnbuer og rosa skyer! Håper dagen i dag også blir fin! Det kommer jeg helt garantert til å gjøre!
*lilly* Skrevet 11. august 2015 #10553 Skrevet 11. august 2015 Ja, sånne dager er helt herlige! Her går det faktisk helt greit nå. Hun slår seg ofte vrang enda, som i dag morges da jeg prøvde å prakke på henne en fin jakkegenser som hun av uviss grunn nekter å ha på seg. Men nå går hun faktisk i bukse også! Som oftest er det tights da, og en genser. Vi har ikke gjort noe spesielt for å få det sånn, hun har nok bare roet seg veldig på den fronten. Eller, vi hadde ''bukserehab'' da, for noen måneder siden. Da gikk vi og kjøpte noen fine bukser og gensere, og så fikk hun bare lov til å bruke de genserene sammen med bukse. Vet ikke om det er det som gjorde utslaget, men det er kanskje verdt å prøve? Kanskje verdt et forsøk? Her nektes for tiden gensere og, men kanskje vi finner noen med Frost eller dyr Det pleier være populært. Jeg tror vi må prøve et eller annet, ellers ser jeg litt mørkt på denne høsten
^^Belle^^ Skrevet 11. august 2015 Forfatter #10554 Skrevet 11. august 2015 Kanskje verdt et forsøk? Her nektes for tiden gensere og, men kanskje vi finner noen med Frost eller dyr Det pleier være populært. Jeg tror vi må prøve et eller annet, ellers ser jeg litt mørkt på denne høsten Ja, det går mye i Frost her også. Har egentlig bare innfunnet meg med at det er sånn det blir. Enten kjole, eller genser med prinsesser på. H&M har mange fine synes jeg.
*Frida* Skrevet 11. august 2015 #10555 Skrevet 11. august 2015 Det er fint å lese hos deg 🍵 Me har samme utfordring med to trassige, men gode jenter som innimellom tøyer grensene til mor... Det er så fint når dei kan leke fint ilag! 💕 Ferdig med sminkeskapet ennå? Har veldig lyst til å sjå! Eg har påbegynt et prosjekt kommode til L sitt rom, huskar at du ordna ein kommode for ei tid tilbake.
^^Belle^^ Skrevet 12. august 2015 Forfatter #10556 Skrevet 12. august 2015 Det er fint å lese hos deg Me har samme utfordring med to trassige, men gode jenter som innimellom tøyer grensene til mor... Det er så fint når dei kan leke fint ilag! Ferdig med sminkeskapet ennå? Har veldig lyst til å sjå! Eg har påbegynt et prosjekt kommode til L sitt rom, huskar at du ordna ein kommode for ei tid tilbake. Den søskenkjærligheten de har mellom seg er noe av det fineste jeg ser. Men ja, de vet å tøye både grenser og tålmodighet. Ikke ferdig enda. Malte tredje strøk i går, men føler allikevel det ble så stygt og ujevnt. Jeg får se nå når det har tørka og jeg gidder å male mer. Kan ta bilde når jeg er ferdig, men det er ikke så veldig mye mer spennende enn to sånne, satt oppå hverandre: Kommoden jeg malte var en stor Malm fra Ikea. Grunnet med ett strøk, og malte to strøk mintfarget maling.
*lilly* Skrevet 12. august 2015 #10557 Skrevet 12. august 2015 Å, har skikkelig mint dilla for tiden! Det blir sikkert kjempefint
^^Belle^^ Skrevet 12. august 2015 Forfatter #10558 Skrevet 12. august 2015 Fin dag i går også. Fortsetter det slik, står jeg i fare for å tro at vi begynner å komme inn i en litt bedre tralt. Jeg klarte å ''miste'' officepakken min på jobbpc'en da, det var litt kjipt. Avinstallerte den gamle først (slik jeg fikk beskjed om), meeeen så funket ikke den nye. Mannen i helpdesken syntes det var forferdelig trist at jeg måtte gå uten office en stund, og jeg bare ''hæ, bruker vel ikke det så mye, jeg?''. Så gikk det omtrent 3 minutter og jeg bare , kan jo ikke gjøre en sjit uten office! Så da gikk jeg hjem. Fikk laget skikkelig mat til ungene for én gangs skyld (søtpotetfrites til meg, poteter til ungene, Lofoten fiskeburger og en mislykka hummus som smakte omtrent null), før jeg hentet dem tidlig og vi fikk god tid til å spise middag og slappe av før vi skulle i selskap. Koselig selskap til en gutt som er blitt så altfor stor! 7 år, liksom. Kan ikke alltid la være å tenke at om vi hadde fått til å bli gravid med én gang vi ville, så hadde vi også hatt en 7-åring. Det var vanskelig å være der da han var liten. Allikevel ville jeg ikke byttet det mot noe i verden - da hadde jeg jo ikke hatt akkurat mine to små troll. Vi kom hjem altfor sent i forhold til M sin leggetid, og hun krøp nesten oppunder taket, så overtrøtt var hun. Hun hylte hele veien hjem at hun ikke ville dra derfra, så jeg hoppet like greit over tannpussen i går og bare dumpet henne til sengs. Tror hun sovnet før hodet traff puta. Etter leggetid tvang jeg meg selv til å male enda et strøk på sminkeoppbevaringen, og så sovna jeg faktisk på sofaen. Det skjer omtrent aldri når jeg er alene. Veeeel, jeg burde vel ikke gjort det, for da fikk jeg en liten oppkvikker til lesestunden min. Fikk lest ut The Perks of Being a Wallflower, og den anbefales på det varmeste altså! I dag er jeg litt trøtt, fordi lesestund. Og en A som tar altfor stor plass i den svære dobbelsengen vår. Klarte å forsove meg i dag morges og alt. Vel, vel. Det kan vel bare bli bedre. Bare jeg får office snart, ellers går jeg tom for sider å surfe på. Jeg står allerede i stor fare for å lese noen rosablogger merker jeg. Nei, lunsj.
^^Belle^^ Skrevet 13. august 2015 Forfatter #10559 Skrevet 13. august 2015 Gårsdagen var langt ifra fin, på trass- og grinesiden. Ungene var trøttere enn trøttest da jeg hentet dem i barnehagen, og når selv utejenta A sier ''åkei, mamma'' når jeg befaler dem å gå inn fordi de krangler og griner og roper sånn, da er hun trøtt altså. Vi syklet i omtrent 10 minutter, det var vår utetid i går. Så ble det rett og slett film frem til leggetid, siden de ikke var i form eller stemning til noe som helst annet. A har fått dilla på Hotel Transylvania - på engelsk av alle ting! - så den har vi sett et par ganger siden helgen nå. Ser en 20 minutter før barnehagen, en times tid før leggetid, og så er det på'n igjen neste morgen. Men ja. Trøtte unger. Jeg hadde ''bestilt'' barnevakten til klokken 20, men siden ungene var så trøtte la jeg dem rett og slett tidligere. Innen klokken 19 sov begge, og jeg kunne dra på trening og kose meg litt tidligere enn planlagt. Da jeg kom hjem hadde jeg minispa for meg selv. Har kjøpt nye syreprodukter, og de må få virke i en halvtime før jeg klæsjer på resten av kremene mine, så da ble det litt tv-tid også før leggetid. I dag skal vi på kino for å se Karsten og Petra. Er trøtt som en sokk - kanskje jeg skal benytte anledningen til å sove litt? Gleder meg ihvertfall til popkorn og smilende unger!
^^Belle^^ Skrevet 14. august 2015 Forfatter #10560 Skrevet 14. august 2015 Fin, fin, fiiiin dag i går. Kinoen var skikkelig, skikkelig dårlig, men ungene likte den, og det er vel det viktigste. Vi spiste oss mette på popcorn og baconchips og snop, og bare nikoste oss. Etter kinoen dro vi en snarvisitt til mamma, siden vi allerede var i nabolaget og vi ikke har sett dem på over to uker pga. ferie. Jeg må ærlig innrømme at jeg fremdeles er en mammadalt, i en alder av 31 år. Ungene fikk leke litt, og på veien hjem sovnet de som noen steiner begge to. Så da var det bare å lempe dem i sengs og nyte resten av kvelden. Jeg fikk ryddet litt rundtomkring, jeg fikk båret opp sminkeoppbevaringen (tungt! ), jeg fikk spraymalt noen oppbevaringsbokser som jeg ikke var helt fornøyd med fargen på, og jeg fikk snakket leeeenge med mannen på telefonen. Han kommer hjem i dag! Vi hadde jo egentlig planer om å dra til dyreparken i helgen, men siden de har meldt så dårlig vær i morgen har vi slått det fra oss. Det var jo uansett bare en impulsgreie, og vi gidder ikke å impulse på stygt vær altså! Så helgen skal brukes til familiekos. Her er forresten resultatet av sminkeoppbevaringen min. Skal ta av hjulene på den øverste, for det ble litt vinglete selv om bremsene er på. Jeg trenger hjelp av mannen til det, men jeg var så ivrig, så nå er alt organisert og ryddet oppi der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå