Gjest Neferet Skrevet 29. juli 2015 #10521 Skrevet 29. juli 2015 Er det mulig...?? Det er dessverre en del leger som hadde trengt litt ekstra opplæring i menneskelig kommunikasjon altså... Håper neste kontroll gjør at søsteren din klarer å glemme den kommentaren der litt!
Teriyaki Skrevet 29. juli 2015 #10522 Skrevet 29. juli 2015 Er vel en grunn til at det er satt i gang et prosjekt som går på kommunikasjon mellom lege og pasient. Mange av dem er elendige på det.
^^Belle^^ Skrevet 2. august 2015 Forfatter #10523 Skrevet 2. august 2015 Jeg lever. Har bare...ikke fordi jeg er så opptatt akkurat, men...ikke oppdatert her. Fordi hverdagen. Skalviseee...vet ikke hvor langt jeg var kommet jeg? Torsdag? Jeg kom ihvertfall hjem til to smørblide jenter som kunne fortelle om alt det gøye de hadde gjort hos farfar og besta. På fredag reiste mannen på jobb, jeg var mutters alene på jobb -deilig! - og etter middag leverte jeg A hos nabojenta på samme alder (kan vel snart kalle henne bestis) mens jeg og M dro på butikken for å handle gave til dagens selskap, samt hente en svær bærepose med Littlest Pet Shop-stasj for bare en hundrelapp. A elsker å leke med sånne dilleting, helt perfekt. I går var en sånn dag hvor tålmodigheten min var oppbrukt selv før vi stod opp. A var sur og trøtt fra første sekund, og M pøblet verre enn verst. De kranglet hele dagen og jeg bare *rive store hårdotter*. Det ironiske er at de fikk sånn skrøyt fra barnepasseren på treningssenteret fordi de lekte så fint sammen. Og jeg vet jo de vanligvis gjør det, men noen dager er bare verre enn andre mtp. erting og krangling. Det er ihvertfall godt å vite at de søker hverandre når ikke jeg er der. Etter treningen dro vi rett til søster, og var der resten av dagen. Koselig. Det går bra med søster nå tror jeg. Tror jeg stresser litt mer enn henne egentlig. Hun har begynt å få litt vann i beina nå - noe som i og for seg er vanlig, men jeg blor bare superstressa fordi jeg tenker vann = svangerskapsforgiftning = morkakesvikt. Så jeg kommanderte henne ned på sofaen og opp med beina. Ble heldigvis bedre med én gang. I dag skal jeg prakke på henne kompresjonsstrømper. I dag skal vi altså i 3-årsdag til venninnes jente, før vi skal spise middag hos bror. Han reiser på jobb i morgen, og skal være borte i 1 måned.
^^Belle^^ Skrevet 3. august 2015 Forfatter #10524 Skrevet 3. august 2015 Blarg. Én stk nattsvart samvittighet, takk. Det har seg sånn at A er syk i dag. Ikke noe store greier (var redd for at det var vannkopper i går ), men hun er definitivt pjusk. Som ungene alltid får når den andre er syk, fikk M valget om å gå i bhg eller være hjemme. Jeg spurte mange ganger, forklarte at jeg og A skulle være hjemme, men hun insisterte på at hun ville i bhg. Da vi gikk fra bilen sa hun ha det til A, med et stort smil om munnen. Da vi kom inn var det tydelig at hun syntes det var gøy. Men så...begynte hun å gråte da jeg skulle gå. :snufs: Da slår jo alle disse tankene i mot meg, om at jeg er verdens verste mor som leverer ungen i bhg når hun kunne vært hjemme, og bare...æsj altså. Måtte ringe til søster med én gang, og hun sa akkjrat det samme som den rasjonelle delen av hjernen min sier: A trenger ro, hun fikk valget, hun har det bedre i bhg enn å være innestengt her hjemme osvosv. Jeg kommer definitivt til å hente henne tidligere i dag for å si det sånt. Nå venter jeg bare på mld fra bhg om at hun har det fint. Nevrotiske meg tenker at hun fremdeles gråter, mens rasjonelle meg tenker at de sikkert bare har glemt det ut...
^^Belle^^ Skrevet 4. august 2015 Forfatter #10525 Skrevet 4. august 2015 M hadde det kjempefint i barnehagen, og storkoste seg. Jeg visste jo egentlig det, men akk, denne samvittigheten. Jeg og A var hjemme og fikk den roen vi trengte - for ja, jeg er blitt syk jeg også. Er på jobb i dag da, men jeg er tett i pappen og har bomull i ørene. Heldigvis bedre i dag enn i går, så det er lov å håpe at det er en forbigående ting dette her. Vi gjorde egentlig ikke så mye i går, annet enn at jeg dro med meg A til byen en liten tur da jeg så at feberen var borte og formen var stigende. Godt å komme seg litt ut av huset! Grunnen til at vi var i byen var fordi jeg klarte å vaske favorittkjolen til A (gul) sammen med noe som var for mørkt, slik at fargen ble helt blass. Det er nok bare jeg som ser det, siden jeg vet det, men åååå. Hadde forhåpninger om at de hadde størrelsen hennes igjen, men det hadde de ikke. Så da fikk hun velge seg ny kjole, og valget falt på denne. Siden favorittkjolen var på tilbud i M sin størrelse, fikk hun den i blå. Elsker snittet på snurr-kjolene fra PoP, det samme gjør jentene. De er visstnok veldig gode å snurre i. Vi hentet M tidlig i barnehagen, og resten av dagen ble brukt til å leke, se film og tøye grensene mine. Jentene er inne i en helt forferdelig periode nå, der de - når de er sammen - ikke har et snev av respekt for meg. Jeg vet ikke min arme råd, og måtte gråte en skvett i går da jeg for n'te gang tok med meg A på vaskerommet (som er time-out-stedet hennes) og hun bare lo meg opp i trynet og mentalt spytta på meg. Hva GJØR man med slike unger egentlig? Jeg har jo mest lyst til å denge dem, sånn helt ærlig. Makan til drittoppførsel skal man lete lenge etter, og er det noe jeg definitivt har null tålmodighet med så er det drittoppførsel. Jeg regner jo med at jeg bare må fortsette å være konsekvent, og prøve å ikke miste besinnelsen og heller kjefte på en saklig måte. Sistnevnte klarer jeg heldigvis i flesteparten av tilfellene, og da forstår A veldig godt og tar det til seg. Hun sier unnskyld uoppfordret og alt er fryd og gammen...til lilletroll drar henne med seg og hun glemmer det ut igjen. For M, hun tar det IKKE til seg. Tips tas imot med åpne armer! Sånn ellers har vi det fint altså. De fine øyeblikkene overskygger heldigvis de lite fine. Men jeg kjenner at disse to ukene kommer til å bli megalange om de skal oppføre seg på dette viset hele denne tiden.
Diddles Skrevet 4. august 2015 #10526 Skrevet 4. august 2015 Æh, sårri - jeg har ikke ett eneste råd å komme med bortsett fra; hold ut!! Keep up the good work...og jeg føler med deg! Felles skjebne felles trøst eh?! Syns du er god jeg - dritgod som holder ut når begge leker troll og du er alene om å håndtere det!!
captiva Skrevet 4. august 2015 #10527 Skrevet 4. august 2015 Vi hadde en sånn periode her,hvor hun rett og slett oppførte seg som en drittunge. Null toleranse for det her og. Prøvde alt før jeg fant noe som funka. Prata med henne om det når hun var blid,sa at sånn oppførsel er ikke greit og bla bla. Fra nå får du en sjans til å stoppe, ellers blir det konsekvens. Når hun da oppførte seg ugreit sa jeg;husk en sjanse. Om hun forsatte da ga jeg henne en konsekvens. Feks null barne tv den dagen. Tok faktisk ikke mange rundene før det holdt å minne henne på at hun hadde en sjanse.
Pasjonsblomst Skrevet 4. august 2015 #10528 Skrevet 4. august 2015 Fin ny snurrekjole! Elsker de også... J har 2 stk, og E 1. Blir nok flere etterhvert.. liker den nye høstkolleksjonen nå.
^^Belle^^ Skrevet 4. august 2015 Forfatter #10529 Skrevet 4. august 2015 Æh, sårri - jeg har ikke ett eneste råd å komme med bortsett fra; hold ut!! Keep up the good work...og jeg føler med deg! Felles skjebne felles trøst eh?! Syns du er god jeg - dritgod som holder ut når begge leker troll og du er alene om å håndtere det!! På ett vis er det godt å høre at andre har det på samme måte. Føler meg jo totalt mislykka som mamma når ungene bare driter i meg. Vi hadde en sånn periode her,hvor hun rett og slett oppførte seg som en drittunge. Null toleranse for det her og. Prøvde alt før jeg fant noe som funka. Prata med henne om det når hun var blid,sa at sånn oppførsel er ikke greit og bla bla. Fra nå får du en sjans til å stoppe, ellers blir det konsekvens. Når hun da oppførte seg ugreit sa jeg;husk en sjanse. Om hun forsatte da ga jeg henne en konsekvens. Feks null barne tv den dagen. Tok faktisk ikke mange rundene før det holdt å minne henne på at hun hadde en sjanse. Takk for tips! Det er forsåvidt akkurat det samme som jeg gjør med A. Snakker om det når hun er blid, og så snart hun begynner å tulle minner jeg henne på det. Er veldig flink å telle til tre blant annet. Problemet vårt er bare at M drar A med seg i dragsuget, og så glemmer A seg ut. M har jeg nesten bare gitt opp som en tapt kamp akkurat slik det er nå. ingenting nytter. Fin ny snurrekjole! Elsker de også... J har 2 stk, og E 1. Blir nok flere etterhvert.. liker den nye høstkolleksjonen nå. De er superfine! Kommer garantert til å kjøpe flere av dem, ja.
lille_frosk Skrevet 4. august 2015 #10530 Skrevet 4. august 2015 (endret) Jeg har ingen tips å komme med når det gjelder oppdragelse, synes det høres ut som du er på riktig linje. Tror også det er viktig å prøve å huske at noen kamper er man nødt til å ta om igjen og om igjen uten at man egentlig klarer å løse de, fordi det er naturlig at de kommer igjen og igjen med jevne mellomrom. Og da er det ikke stort annet å gjøre enn å være bestemt og forutsigbar og heller hyle ned i en pute når det renner over. Og han legen? Skulle virkelig hatt deng, for en jævla idiot. EDIT: Unnskyld banning i dagboken din! Endret 4. august 2015 av lille_frosk
^^Belle^^ Skrevet 5. august 2015 Forfatter #10531 Skrevet 5. august 2015 Jeg har ingen tips å komme med når det gjelder oppdragelse, synes det høres ut som du er på riktig linje. Tror også det er viktig å prøve å huske at noen kamper er man nødt til å ta om igjen og om igjen uten at man egentlig klarer å løse de, fordi det er naturlig at de kommer igjen og igjen med jevne mellomrom. Og da er det ikke stort annet å gjøre enn å være bestemt og forutsigbar og heller hyle ned i en pute når det renner over. Og han legen? Skulle virkelig hatt deng, for en jævla idiot. EDIT: Unnskyld banning i dagboken din! Da er vi enige. Det er bare at de kampene som kommer igjen og igjen kommer så jævla (banning gjør ikkeno' ) ofte at jeg blir sprø. Men sånn er det vel å være forelder.
^^Belle^^ Skrevet 5. august 2015 Forfatter #10532 Skrevet 5. august 2015 Blarg. Syk i dag. Var jo i grei form i går (oppover fra mandag ihvertfall), men i dag våknet jeg med verdens største potet i halsen, og stemmen min var helt borte. Heldigvis avtalte jeg med søster at hun skulle hente ungene i bhg i dag. Skal bli deilig å ha hele dagen bare til meg selv, ligge i senga, se på tv og sove. Akkurat nå ser jeg Wet Hot American Summer og ler meg nesten ihjel. Den anbefales på det sterkeste altså! Men filmen må sees først. Jeg prøvde meg på serien først, og bare WTF er dette for noe rart?
Gjest Neferet Skrevet 5. august 2015 #10533 Skrevet 5. august 2015 God bedring!! Bra du har litt tid til å slappe av og bli bedre selv om du er alene med barna nå! Og så håper jeg de oppfører seg når de vet at mamma ikke er helt i slag, selv om det kanskje er for mye forlangt
^^Belle^^ Skrevet 5. august 2015 Forfatter #10534 Skrevet 5. august 2015 God bedring!! Bra du har litt tid til å slappe av og bli bedre selv om du er alene med barna nå! Og så håper jeg de oppfører seg når de vet at mamma ikke er helt i slag, selv om det kanskje er for mye forlangt Takk! Formen er veldig mye bedre i kveld enn i dag morges, selv om den ikke er helt tipp topp. Nå må den vel være stigende? Mjeeee...jeg har prøvd å bruke "mamma er syk"-kortet et par ganger uten veldig mye hell. ------ Åååååå. Jeg så nettopp Perks of Being a Wallflower, og bare...åååå! Tror den seiler inn på den korte listen over favorittfilmer noensinne. Nå skal jeg gå opp i sengen og kjøpe den til Kindle'n også. Jeg er tydeligvis inne i en indie ungdomsromantikkdrama-greie for tiden, for tidligere i dag så jeg The Spectacular Now. Den anbefales også! Miles Teller
lille_frosk Skrevet 5. august 2015 #10535 Skrevet 5. august 2015 Jeg elsker sånne filmer, men jeg kan ikke se de sammen med mannen. Han ødelegger liksom litt av den klissete stemningen jeg kommer i, så de blir spart til kvelder han skal på byen for eksempel!
^^Belle^^ Skrevet 6. august 2015 Forfatter #10536 Skrevet 6. august 2015 (endret) Jeg elsker sånne filmer, men jeg kan ikke se de sammen med mannen. Han ødelegger liksom litt av den klissete stemningen jeg kommer i, så de blir spart til kvelder han skal på byen for eksempel! Mannen er totalt uinteressert i sånne filmer, så de holder jeg for meg selv, ja. Men det er ikke sånn innmari klissete akkurat den typen jeg liker da. Ja, det er luuuurve, men det er awkward og rart og morsomt i stedet for Hollywood-kliss. Men ja, elsker sånne filmer jeg også. Har du sett Nick and Norah's Infinite Playlist? Den er fantastisk! Endret 6. august 2015 av ^^Belle^^
^^Belle^^ Skrevet 6. august 2015 Forfatter #10537 Skrevet 6. august 2015 Friskisj i dag. Ikke helt 100% dessverre - skulle så gjerne ha kommet meg på trening, det kribler i beina! - men nå går det forhåpentligvis den rette veien igjen. Jeg har store planer for dagen i dag, men jeg må bare se om formen er grei utover arbeidsdagen. Erfaringsmessig er den ikke det nå når jeg er sånn halvsyk, så vi får se. ...og med ''store planer'' så innser jeg jo at de egentlig ikke er så store altså. Veldig typisk hverdag. Om været holder seg fint skal vi bare stå på rulleskøyter og sykle. Er jo så lenge siden vi har vært ute og lekt hjemme nå, siden enten ungene eller jeg har vært syk, eller så har det regnet kattunger. Da frister det ikke å stikke ut i kveldingen altså, må innrømme det. Ellers holder jeg på med Prosjekt: Oppbevaring for tiden. Lekeoppbevaring, i stua. I en perfekt verden hadde alle lekene bodd på rommene til ungene, men sånn er det ikke og kommer nok ikke til å bli. Dessuten kjenner jeg at jeg helst ikke vil at det skal bli sånn heller, før de velger å gå inn der og leke. De skal få lov til å leke der vi oppholder oss, så sånn er det. Men det betyr jo ikke at man kan gjøre det litt fint, da. Jeg skal kjøpe en brukt, gammel kiste, og så supplere med fine kurver og esker. Se her: Tror det blir fint altså. Jeg må evt. kjøpe litt flere sånne kofferter - de er flittig brukt her hjemme. A har så sinnsykt masse småplukk som må sorteres for seg, ellers blir det kaos med én gang. Nå er det forsåvidt kaos da, og veldig rotete og stygt - med en svær Europris-kasse, et par ødelagte pappkasser fra Ikea, en liten plastkasse og generell uryddighet. Jeg blir gal. Og så holder jeg på med Prosjekt: Sminkeoppbevaring. Nå har jeg bare en trådkurv, men M er så nysgjerrig at hun har vært borti der mer enn én gang og pyntet seg ''litt''. Jeg har mange sminkeprodukter som har avgått med døden på grunn av henne. Men aldri mer. Jeg fikk to skuffeseksjoner fra jobb, med lås på. Jeg har grunnet dem nå, og i kveld skal de bli minty.
Gjest Neferet Skrevet 7. august 2015 #10538 Skrevet 7. august 2015 Utrolig fine kurver og esker! Håper formen din er bedre og at dere får en fin helg!
^^Belle^^ Skrevet 7. august 2015 Forfatter #10539 Skrevet 7. august 2015 Utrolig fine kurver og esker! Håper formen din er bedre og at dere får en fin helg! Ikke sant de er fine? Meeen, jeg ombestemte meg. Det blir kun den med dådyr på i første omgang ihvertfall. Skal poste bilde når lekekroken er klar. Formen min er mye bedre. Ikke treningsklar enda heller (som liksom er min målestokk for ''helt frisk'' ), men den er på god vei ihvertfall! Og så ser jeg mye lysere på helgen etter gårsdagen hvor ungene var fredelige og snille.
Teriyaki Skrevet 7. august 2015 #10540 Skrevet 7. august 2015 Holder også på med å fikse oppbevaring Har blant annet sortert leker i tre smart - boxer som er lavt nok til å gå under sengen hans. Men må kjøpe enda mer. Herregud så mye han har. Klosser, togbane, Lego, biler, dyr, dinosaurer osv osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå