Gå til innhold

Belle

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Oi, sambo jobber(jobbet, fått oppsigelse :( ) med mannen hennes :)

Elsker og lese om dagene deres ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, sambo jobber(jobbet, fått oppsigelse :( ) med mannen hennes :)

Elsker og lese om dagene deres ♡

Å nei, så trist at han har fått oppsigelse! :klem: Det er jo det vi også frykter. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå! Har vært noen travle dager på jobb de siste dagene, ergo ikke så mye KG-tid. Teite jobben. :hoho:

Dagene har vært like innholdsløse og like fine som de stort sett pleier å være. :nigo: På tirsdag dro vi en tur på butikken etter middag; M på tohjulssykkelen (hun sykler som en proff nå som hun endelig er lang nok i beina! :fnise: ), A på sparkesykkelen. Etterpå kom bror på besøk, og etter en halvtrøblete legging av M, dro jeg og spiste sushi med en gjeng fra jobb. Og dere...det var godt! :overrasket: Jeg har smakt sushi flere ganger før, og hadde egentlig slått meg til ro med at det rett og slett er noe jeg ikke liker så godt. Men på tirsdag måtte jeg revurdere hele mitt syn på den saken. Det viser seg at det er tangen (den svarte ringen rundt) og wasabien som jeg ikke liker. Holder jeg meg unna det er det jo dødsgodt! Smakte til og med sashimi tunfisk (kun fisk, ikke ris) og likte det. Mmm, den smeltet på tunga. :sikle: Så ja, jeg skal definitivt utforske sushiverdenen mer. :jepp:

I går hadde vi omtrent verdens raskeste middag, før vi dro på lekeplassen og møtte en jente som er like gammel som A, og moren hennes. Vi lekte litt der, og så ville jentene hjem til oss for å hoppe på trampolinen. Kjempekoselig, og så fikk jeg skravlet litt med moren også. Vi gikk i samme barselgruppe med jentene, men så har vi egentlig aldri klikket helt, så vi har ikke fortsatt å ha jevnlig kontakt. Vel, nå ser det ut til at vi må det, for jentene lekte jo sååå fint sammen. I tillegg har de bestemt seg for å bli boende - de bygger ut huset sitt nå - og da er det jo ekstra gøy, siden de bare bor en liten løpetur (for A) unna. Praten gikk veldig mye lettere mellom oss i går også, i forhold til hvordan det har vært før, så det er jo lov å håpe at det ikke blir awkward smalltalk fremover, slik det normalt har vært. :fnise: For hun er jo veldig koselig! :jepp:

Etter leggetid la jeg meg godt til rette i hengekøyen og nøyt de siste timene av kveldssolen. :sol: Jeg er jo som sagt SÅ sultefôret på sol at jeg var helt høy på D-vitamin da jeg gikk for å liksom legge meg. :ler: Jeg leser en så sinnsykt god bok nå (The Magicians: A Novel av Lev Grossman), og klarer såvidt å legge den fra meg, så man kan jo si at natten ikke har vært så lang. :lol: Når M i tillegg velger å våkne klokken 5 ser jeg omtrent sånn ut :natti: i dag. Men vet dere, det gjør ingenting. I dag er det varmt og fint, solen skinner og jeg er glaaaad! :strix: I tillegg skal jeg på trening i ettermiddag, for så å benke meg i hengekøyen i kveld igjen. :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Åh, hengekøye!! :rodmer: Det ønsker jeg meg, sammen med litt tid til å ligge i den! :ler: Når sommeren bestemte seg for å dukke opp så kom den jo virkelig også, så det må være deilig å kunne slenge litt der med en bok i kveldsvarmen! :sol:

Høres ut som vi har hatt ganske like jobbedager denne uka, her har det også gått i hundre :bond: Regner med det blir mindre og mindre action ettersom ukene går og flere tar ferie :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier firmaet til din mann også opp? :( det er faktisk noe av det tristeste. Drømmejobben hans, og så lenge vi har kjent hverandre har han jobbet der. Vi er jo ikke vant til og være hjemme hele tiden ilag. Så blir jo spennende å se hvordan det går ;) jeg krysser fingrene at det snur nå :)

Vi har blitt kjent med et par og datteren deres, som er 9 mnd yngre enn T, som bor her i byggefeltet. Hun(de) tyter sånn :P trodde jeg var galen :ler: men uansett. Hun hadde planlagt hele denne uken om hva vi kunne gjør. Jeg får jo litt sånn makk av at andre legger plaer som inkluderer meg, en hel uke. Jeg tør jo ikke si nei siden jeg bare har møtt henne noen ganger. Så ender med at vi dropper å gå på lekeplassen et par dager for å slippe å møte de :ler:

Itilegg plukker hun seg i nesen, masse. Og her en dag sto hun og skikkelig gravde/klødde seg i skrittet flere ganger :ler: jeg blir så utilpass å vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Gjør det litt mer diskre liksom :P

Skulle ønske jeg hadde sånn familie som deg ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hengekøye!! :rodmer: Det ønsker jeg meg, sammen med litt tid til å ligge i den! :ler: Når sommeren bestemte seg for å dukke opp så kom den jo virkelig også, så det må være deilig å kunne slenge litt der med en bok i kveldsvarmen! :sol:

Høres ut som vi har hatt ganske like jobbedager denne uka, her har det også gått i hundre :bond: Regner med det blir mindre og mindre action ettersom ukene går og flere tar ferie :ler:

Stikkordet her er tid, ja. :fnise: Og ikke minst vær til å gjøre det! Men de to timene fra ungene legger seg til solen går ned bak husene i horisonten er gull verdt altså! Nå skal jo været bare være bra i dag, og så er vi tilbake til rævva drittvær. Viktig å nyte det mens man kan.

Sier firmaet til din mann også opp? :( det er faktisk noe av det tristeste. Drømmejobben hans, og så lenge vi har kjent hverandre har han jobbet der. Vi er jo ikke vant til og være hjemme hele tiden ilag. Så blir jo spennende å se hvordan det går ;) jeg krysser fingrene at det snur nå :)

Vi har blitt kjent med et par og datteren deres, som er 9 mnd yngre enn T, som bor her i byggefeltet. Hun(de) tyter sånn :P trodde jeg var galen :ler: men uansett. Hun hadde planlagt hele denne uken om hva vi kunne gjør. Jeg får jo litt sånn makk av at andre legger plaer som inkluderer meg, en hel uke. Jeg tør jo ikke si nei siden jeg bare har møtt henne noen ganger. Så ender med at vi dropper å gå på lekeplassen et par dager for å slippe å møte de :ler:

Itilegg plukker hun seg i nesen, masse. Og her en dag sto hun og skikkelig gravde/klødde seg i skrittet flere ganger :ler: jeg blir så utilpass å vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Gjør det litt mer diskre liksom :P

Skulle ønske jeg hadde sånn familie som deg ♡

Det er en stund siden de har gjort det nå, men jeg blir ikke overrasket om de begynner på ny runde altså. De har jo nettopp gått med på å få mindre i lønn for å redde arbeidsplasser. Blæ, kjenner at det knyter seg i magen av å tenke på det. Min har jo ikke utdannelse heller, så nå pusher jeg bare skikkelig for at han få tatt det fagbrevet som trengs!

Hjelpåss, hun høres...sjarmerende ut! :hoho: Herregud, rare menneske som piller seg i nesen i full offentlighet. :fnise: Det at andre legger planer for meg, får meg også til å få helt hetta! Nei, hun her er heldigvis ikke så ille. Det er ingenting galt med henne, annet enn at kjemien aldri har vært der helt. Hun tenker garantert det samme om meg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faenfaenfaen. Rekk opp hånden den idioten som ikke har lagt merke til at ungenes pass er utgått. :goodbye:

Hallo, du verdens mest stressende dag i morgen. Og 900 kr i nødpass rett ut vinduet. :daane:

Det verste av alt er at jeg er så flau. Supermammaprisen går, igjen, til meg. :sarkasme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! :overrasket: Kjiper`n!!! Reiser dere imorgen??

Nei, takk alle eventuelle høyere makter for det! :pls: Vi reiser ikke før på tirsdag, så teknisk sett har vi god tid. Til nødpass ihvertfall. Men jeg tør ikke vente til mandag altså. Har fått med meg søster, så blir forhåpentligvis ikke ventingen så altfor ille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, shit, stress! Det der gjorde litt vondt i kontrollfreakhjertet mitt! :ler: Men det ordner seg jo alltid. Flaks at du sjekket det allerede nå da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeel, enden på visa ble - etter at vi hadde stressa oss gjennom passbildetaking - at man ikke kan få nødpass før senest dagen før avreise. Sukk. Heldigvis slapp vi å stå i kø for å få denne infoen, det var helt tomt på politistasjonen. Håper at det er like lite folk på mandag når vi må tilbake igjen.

Jeg skulle liksom ha sagt her at da er i det minste mannen hjemme, ja? Veeel, det spørs. :bond: Nå er det så mye tåke der ute at han ihvertfall ikke kommer seg hjem i dag. Dobbelsukk. Forhåpentligvis i morgen, men det ser svart ut. Bæsj.

Jaja, vi har ihvertfall hatt en kjempefin dag i byen etter passfiaskoen. Vi var på kafé og spiste lunsj, og etterpå dro vi for å bytte noe greier jeg fikk til bursdagen. M sovnet i bilen på vei hjem, og mens hun fortsatte å sove tegnet jeg og A med kritt ute. Gøy for både store og små med "bilder" i støpejernskummene. :ler:

Nå tar vi oss en liten pust i bakken, eller i sofaen heller. Resten av dagen skal brukes til å kose oss og slappe av. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo pass, mitt går ut i november, å er såklart ikke gyldig når vi reiser 23 julo :ler: så må ned på tirsdag når sambo er kommet hjem og høre og jeg rekker og få det, ellers får jeg få nødpass jeg også :P glad jeg ikke er den eneste som oppdager sånn litt seint :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apropo pass, mitt går ut i november, å er såklart ikke gyldig når vi reiser 23 julo :ler: så må ned på tirsdag når sambo er kommet hjem og høre og jeg rekker og få det, ellers får jeg få nødpass jeg også :P glad jeg ikke er den eneste som oppdager sånn litt seint :P

Hun ene som jobber i bhg måtte også ha nødpass til ungene sine. Egentlig litt godt å vite! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får vel uansett ikke ordna pass uten begge foreldrenes underskrift?

Mannen har fylt ut et fullmaktsskjema, og så må jeg ha med meg godkjent id for han også. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strengt tatt synes jeg det burde vært egne regler for småbarnsmødre :P Litt sånn - har dere tålt passbildehorroren får dere pass med på kjøpet. Uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt synes jeg det burde vært egne regler for småbarnsmødre :P Litt sånn - har dere tålt passbildehorroren får dere pass med på kjøpet. Uansett.

:hoho: Det har du helt rett i! Dvs, i går gikk det faktisk helt greit. Men grensen mellom himmel og helvete er ikke akkurat særlig stor når det kommer til bildetaking. Både jeg og søster hold pusten til det var i boks. :fnise:

-----

Mannen kom ikke hjem i går. :sukk: Nå ser det mørkt ut for at han kommer hjem i dag også. Ny info kl 8 nå, så her oppdateres heliport fortløpende. :bond:

Men altså...det skal mye til for at denne dagen blir ødelagt allikevel. Jeg veide meg nemlig i stad, og bare... :skya: 61,3 kg. :hoppendeglad: Jeg har jo sagt meg fornøyd med 62-63 slik jeg har ligget i et års tid nå, men jeg sier jo aldri nei takk til å gå ned litt til. :fnise:

Ellers er planene for dagen: levere A på Leos lekeland og bursdagsselskap, dra på trening, helt sikkert finne varnevakt et sted og så ut med jobben i kveld. :skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Håper det går like greit å få pass på mandag som det gikk å ta bilder! :jepp: Og at mannen din får komme hjem snart!

Gratulerer med kjemperesultat på vekta! :hoppendeglad: Det er så deilig når overraskelsen kommer den veien! :nigo:

Ha en fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går like greit å få pass på mandag som det gikk å ta bilder! :jepp: Og at mannen din får komme hjem snart!

Gratulerer med kjemperesultat på vekta! :hoppendeglad: Det er så deilig når overraskelsen kommer den veien! :nigo:

Ha en fin helg! :klemmer:

Nå har helikopteret ihvertfall forlatt Stavanger. :bolledeig: Det klarnet plutselig opp både her og der, så nå skinner solen også. :sol: Han kommer hjem rundt 4 om alt går etter planen. :nigo:

Tusen takl for det. Vurderte om jeg ikke skulle veie meg, fordi jeg er så innmari oppblåst for tiden... :sjenert: Har lagt ekstra innsats i det de siste par ukene da, så jeg synes jeg fortjener det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...