LilleBallerina Skrevet 16. juni 2015 #10401 Del Skrevet 16. juni 2015 (endret) Så bra at det ser ut til å løse seg Dessverre så tenker de nesten bare på økonomi. Vår eldste var jo på vei til nok et bytte i fjor (han hadde byttet hvert år). Da byttet vi barnehage. Styrerne mø jo tenke barnegruppe og mindre individ... Om det er noen trøst så går bytter som oftest veldig veldig bra Endret 16. juni 2015 av LilleBallerina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 17. juni 2015 Forfatter #10402 Del Skrevet 17. juni 2015 Okei, da kommer detaljene. Vi fikk svar på alt vi lurte på, og mer til. Nå synes vi ihvertfall at det er greit at M flytter, mens vi ikke er enige i at A skal flytte. Allikevel velger vi å stole på at de mener dette er en god løsning for A, og vi skal ha tett samarbeid og oppfølging med begge avdelingene utover høsten. Begge ped.lederne var egentlig veldig positive til at vi tok kontakt så fort som vi gjorde, og de sa mer enn én gang at vi måtte bare komme om det var noe mer vi lurte på. Så. M. De kommer til å være tre 2-åringer som flytter over, noe som tilsier at de tre barna teller som seks, ergo kommer den avdelingen til å være på 14 stk. slik M sin nåværende avdeling er. M er meldt opp til språkgruppe (barn med nedsatt funksjonsevne eller noe sånt), og tidligere ped.leder og ny ped.leder skal ha et tett samarbeid. Hun vil kunne få ta seg en pause inne på småbarnsavdelingen om det skulle bli for mye for ørene hennes. De to avdelingene har et tett samarbeid nå - måltider sammen, ettermiddager sammen blant annet - så det blir ingen helt nye hverken voksne eller barn for henne. Etter at operasjonen hennes er overstått kommer hun til å ha godt av å være sammen med de større barna - noe jeg ser logikken i og er helt enig i! Matsituasjonen som de har hatt så mye problemer med i barnehagen kommer nok også til å bli bedre tror vi, når hun får sitte med større barn og ikke være den eldste ''klovnen'' eller ''showeren'' som hun er der hun er nå. A. En stor grunn til at A ble valgt som den som skulle flytte opp, er fordi hun nå blir brukt som en ressurs for et barn som trenger språkhjelp spesielt, men også andre ting. De trengte derfor en som var sterk på språkfronten, men også selvstendig og kontaktsøkende. Og vi liker jo at vi har en jente som kan bli brukt som en ressurs, men vi liker det ikke om det kommer til å gå ut over henne selv. Det eneste minuset med denne flyttingen er jo de to venninnene hennes som hun blir skilt fra, samt at det kun er hun og han vi tror er barnet som trenger hjelp som er like gammel som henne der oppe. Hun har ikke problemer med å leke hverken med eldre eller yngre, men det kan nok bli sårt om hun og gutten blir de eneste som står igjen som eldst til neste år. Jeg tviler på det, men det må jeg huske å spør om! For ellers er avdelingen helt super, og den jeg tror passer best til A sånn egentlig. Det er de som reiser mest på tur av alle i barnehagen - de reiser ofte tidlig på morgenen og er ikke tilbake før på ettermiddagen. Å dra på tur er det gøyeste A gjør i barnehagen, så det blir bra for henne! De er jo bare 14 stk der oppe også, noe som er bra for en som har en tendens til å holde seg litt i bakgrunnen. Hun selv synes det bare er gøy å skulle få være på toppen, ''der har eg ikkje vore ennå, mamma!'' sier hun når vi ymter frempå. Og når vi spør hvem hun skal leke med der oppe sier hun ''Serine! Serine e bestevennen min!'' Vi vet ikke om vi kan stole så mye på det, men dette er ihvertfall en jente hun ser opp til og liker veldig godt, noe som er betryggende. Såh, konklusjonen er at vi ihvertfall fikk svaret vi håpet på, at de har tatt en veloverveid beslutning, og at de har sett på de individuelle barna sine behov. Jeg føler ihvertfall at jeg ble litt mer betrygget, og så må vi bare gjøre det beste ut av det tror jeg. Forhåpentligvis går dette veldig mye bedre enn vi frykter. Selskapet i går var helt supert. De to andre bursdagsjentene kom en times tid før resten av gjengen kom, og de var helt i ekstase. Litt ekstra trist og leit for oss å se, siden de blir splittet etter sommeren. Da resten av gjengen kom, var det pølse- og kaketid, før været tillot (heldigvis!) trampolinehopping og hengekøyeherjing. Tiden gikk egentlig veldig fort, og innen klokken 19 var alle dratt og huset var ryddig. Jeg ble slett ikke avskremt fra å ha flere barnehagebursdager for å si det sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 17. juni 2015 #10403 Del Skrevet 17. juni 2015 Enig i at det hørtes betryggende ut at barnehagen i det minste virker å ha tenkt grundig gjennom situasjonen. Først hørtes det veldig impulsivt ut, men det var godt at det ikke stemte! Sikker på at ting ordner seg til det beste Så fint innlegg om A Har ikke lest det før i dag - så gratulerer med overstått 4 åring! Nå har vi også en fireåring, så kanskje jeg også skulle skrive noe lignende. Veldig koslig å lese, syns jo nesten jeg kjenner henne litt (jeg ser henne ihverfall for meg!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 17. juni 2015 Forfatter #10404 Del Skrevet 17. juni 2015 Enig i at det hørtes betryggende ut at barnehagen i det minste virker å ha tenkt grundig gjennom situasjonen. Først hørtes det veldig impulsivt ut, men det var godt at det ikke stemte! Sikker på at ting ordner seg til det beste Så fint innlegg om A Har ikke lest det før i dag - så gratulerer med overstått 4 åring! Nå har vi også en fireåring, så kanskje jeg også skulle skrive noe lignende. Veldig koslig å lese, syns jo nesten jeg kjenner henne litt (jeg ser henne ihverfall for meg!). Ja, det var det svaret jeg håpet på! Og det virket langt ifra impulsivt når de forklarte. Grunnen til at det har tatt så lang tid (vanligvis pleide slike lister å være klare til 5.mai!) er fordi de har vurdert att og fram og opp og ned hva som er best for de enkelte ungene. Ja, synes det er fint at hun får et eget innlegg som omhandler henne, både på godt og vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 18. juni 2015 Forfatter #10405 Del Skrevet 18. juni 2015 Blaaaaarg. Jeg har klart å rote meg inn i en diskusjon her inne, noe jeg vanligvis unngår. Og nå er jeg plutselig bekymringsmeldingsverdig fordi jeg stoler på at babycallen gir meg beskjed om at ungene er våkne om jeg skulle finne på å gå utenfor egen tomt etter leggetid. Sukk. Vel, vel. Ellers var dagen i går veldig fin! Jeg har vært så sinnsykt trøtt de siste to dagene, og da mensen meldte sin ankomst skjønte jeg tegninga. Jeg blir sånn gravidtrøtt når jeg får mensen jeg altså! Passet ikke helt fint siden mannen reiser i morgen, men... Andre trøttinger i huset i går var M. Jentene var hjemme fra barnehagen i går, og hun nekter jo å sove i vognen hjemme lenger. Så hun sovnet sittende (seriøst, jeg har aldri sett henne så trøtt før!) i sofaen klokken 16:30 mens vi ventet på middagen. Vi klarte ikke å få liv i henne, så vi la henne like greit i sengen. Hun våknet klokken 18 og holdt det gående til klokken 21 (flaks at jeg var på trening! ) før hun sovnet igjen. Og hun sov altså da jeg dro i dag morges klokken 7. Så lenge har hun ikke sovet på ukesvis. Jeg og A koste oss skikkelig mens M og mannen sov litt. Vi tegnet, vi lekte politi og fengsel og vi fikk snakket litt om hele barnehagesituasjonen. Slik det virker nå, så ser det ikke ut til at hun synes det er så veldig trist å ikke være sammen med de to andre jentene, og det er jo bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. juni 2015 #10406 Del Skrevet 18. juni 2015 Hehe jeg så det der! Helt idiotisk. Men ikke hør på dem. Det er bare hysterisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 18. juni 2015 Forfatter #10407 Del Skrevet 18. juni 2015 Hehe jeg så det der! Helt idiotisk. Men ikke hør på dem. Det er bare hysterisk. Jeg pleier jo som regel å være så sikker på meg selv som mamma, og å ha såpass grei selvinnsikt at jeg vet at jeg er en god mamma for jentene mine. Men så blir man så usikker da. Er det jeg som er rar, her, eller hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. juni 2015 #10408 Del Skrevet 18. juni 2015 Jeg pleier jo som regel å være så sikker på meg selv som mamma, og å ha såpass grei selvinnsikt at jeg vet at jeg er en god mamma for jentene mine. Men så blir man så usikker da. Er det jeg som er rar, her, eller hva? Nei det synes jeg ikke. Men du har sikkert merket hvor hysterisk samfunnet har blitt. Så de vil alltid være de som mener diverse ting ikke er ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 18. juni 2015 Forfatter #10409 Del Skrevet 18. juni 2015 Nei det synes jeg ikke. Men du har sikkert merket hvor hysterisk samfunnet har blitt. Så de vil alltid være de som mener diverse ting ikke er ok. Ja, det er sant. Folk må jo få lov til å ha ulike meninger tenker jeg, men jeg vil gjerne ha meg frabedt fra å være en bekymringsmelding unna barnevernet liksom. Herregud! Blir litt kvalm bare jeg tenker på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 18. juni 2015 #10410 Del Skrevet 18. juni 2015 Leste det jeg og. Hadde vært interessant å høre vurderinga av den meldinga. Folk er så himla hysteriske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 18. juni 2015 #10411 Del Skrevet 18. juni 2015 Folk er blitt helt sprø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 18. juni 2015 #10412 Del Skrevet 18. juni 2015 Her var det skjedd mye siden sist! Godt at barnehageløsningen er litt mer gjennomtenkt enn det virket først, og at dere kan si dere fornøyd med sånn ting blir Kjempefint innlegg om A, hun virker som en herlig unge Har ikke fått med meg den babycall-diskusjonen, men høres ut som enkelte bør jekke seg ned et par hakk Du fremstår ikke som noen dårlig mamma for meg i allefall, tvert imot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 18. juni 2015 #10413 Del Skrevet 18. juni 2015 Hørtes ut som en koselig morgen! Og herregud, nei, det er ikke du som er rar. Dere bor ikke midt i Oslo sentrum og du tar ikke turen bort på nærmeste pub heller liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 19. juni 2015 Forfatter #10414 Del Skrevet 19. juni 2015 Leste det jeg og. Hadde vært interessant å høre vurderinga av den meldinga. Folk er så himla hysteriske! Ikke sant? Folk er blitt helt sprø. Her var det skjedd mye siden sist! Godt at barnehageløsningen er litt mer gjennomtenkt enn det virket først, og at dere kan si dere fornøyd med sånn ting blir Kjempefint innlegg om A, hun virker som en herlig unge Har ikke fått med meg den babycall-diskusjonen, men høres ut som enkelte bør jekke seg ned et par hakk Du fremstår ikke som noen dårlig mamma for meg i allefall, tvert imot Her går det i rykk og napp. Jo mer jeg tenker på det, jo mer okei begynner det å bli oppe i hodet mitt. Heldigvis! Tusen takk for det. Hørtes ut som en koselig morgen! Og herregud, nei, det er ikke du som er rar. Dere bor ikke midt i Oslo sentrum og du tar ikke turen bort på nærmeste pub heller liksom. Ææææ, ikke sant? Jeg blir sprø. Det virker som om folk ikke klarer å nyansere seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 19. juni 2015 Forfatter #10415 Del Skrevet 19. juni 2015 Gårsdagen, ja. Ikke sånn megaspennende, men allikevel innholdsrik nok for en sliten mamma. Jeg kom hjem til nesten ferdig biffmiddag! Prøvde å hinte frem at mannen måtte overraske meg med noe godt siden han skulle reise i dag, og jammen disket han ikke opp sånn skikkelig, med biff, pommes noisettes, fløtegratinerte poteter og kryddersmør. Etterhvert fikk vi besøk av mamma og søster, og vi bare lekte og koste oss. Så litt på Legofilmen innimellom - den er så morsom! Etter at ungene hadde lagt seg (som forøvrig er et mareritt for tiden Vi MÅ gjøre noe med dagsovingen til M! ), kjørte jeg først til kinoen for å kjøpe billetter til i dag (Entourage Jeg gleder meg sånn at jeg blir litt kvalm når jeg tenker på det! ), før jeg hjalp mannen med å vaske siste rest av huset utvendig. Herreguuuud så skittent et hus blir i løpet av året! Og nazi som mannen min er, så nekter han å spyle med høytrykkspyler, så vi stod der med kost og såpe. Litt som å vaske med en tannbørste. Men nå er altså hele huset vasket, og vi er klare til å male vinduskarmer og terrasserekkverk forhåpentligvis før vi reiser på ferie. Natten har vært en av de få fæle. Tenk at vi hadde sånne netter omtrent daglig i flere år! Jeg har ligget med én unge klistret inntil meg på hver side og omtrent ikke sovet. M har tullet og vært lys våken lenge (nok et tegn på at dagsovingen helst bør kuttes helt ut), og A er en real sengetyv. Hun aker seg lenger og lenger inn mot midten, og før vi får sukk for oss ligger både jeg, M og mannen og deler på den ene halvdelen av sengen. I ettermiddag skal jeg på møte i sentrum, og etterpå skal jeg benytte sjansen til å endelig få kjøpt meg en skikkelig bh som passer. Jeg skal kjøpe tempuralaks på sushistedet og gjett hva? Jeg skal hjem til et barnefritt hus og bare kose meg. Fridøgn here I cooooome! Ungene skal sove hos søster, og det eneste jeg har på tapetet er kino med bror senere i kveld. Jeg har med meg treningsklær også, men jeg har så vondt i magen i dag at jeg bare må se det an. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 19. juni 2015 #10416 Del Skrevet 19. juni 2015 Wow, så flinke dere er som har vasket hele huset utvendig uten høytrykksspyler! Det hørtes ut som en slitsom jobb spør du meg! Kos deg masse med fridøgn, film og shopping, det høres ut som det kan komme godt med etter en natt med lite søvn! (og så må jeg bare si at det er første gang jeg har hørt om både pommes noisettes og fløtegratinerte poteter til samme middag, men det er jo ikke noe rarere enn svigers som har både poteter og ris til kylling ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 19. juni 2015 Forfatter #10417 Del Skrevet 19. juni 2015 Wow, så flinke dere er som har vasket hele huset utvendig uten høytrykksspyler! Det hørtes ut som en slitsom jobb spør du meg! Kos deg masse med fridøgn, film og shopping, det høres ut som det kan komme godt med etter en natt med lite søvn! (og så må jeg bare si at det er første gang jeg har hørt om både pommes noisettes og fløtegratinerte poteter til samme middag, men det er jo ikke noe rarere enn svigers som har både poteter og ris til kylling ) Det er mannen som skal ha all cred, jeg var bare med og hjalp til på innspurten! Men ja, tidkrevende er bare forbokstaven. Det skal jeg gjøre! Det er prikkedager i sentrum også denne helgen, så jeg håper jeg kan karre til meg noen gode tilbud! Haha, det var vel mest pommes noisettes til meg og ungene, og fløtepoteter til mannen. Men de fløtepotetene var sinnsykt gode i går, så jeg spiste dobbel dose poteter i går. Lavkarbo? Nææææ, høykarbo er tingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 19. juni 2015 #10418 Del Skrevet 19. juni 2015 Prikkedager?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 19. juni 2015 Forfatter #10419 Del Skrevet 19. juni 2015 Prikkedager?? Jeg hadde en anelse om det kanskje var et lokalt uttrykk, ja. Det er en helg hvor det er massemasse tilbud i sentrum. Ikke noe verre enn det. Hele PoP har 30-50% for eksempel - det skal bli gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. juni 2015 #10420 Del Skrevet 19. juni 2015 (endret) Åh, et fridøgn høres fantastisk ut! Det skal jeg ha selv om tre uker. Utdrikningslag som varer heeele dagen. Kommer til å kjennes ut som at jeg mangler en kroppsdel Prikkedag? Ja det er nok et lokalt uttrykk. Litt sånn som Kochelimonke - dager vi har her da Endret 19. juni 2015 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå