Gå til innhold

Belle

Anbefalte innlegg

Gjest Neferet
Skrevet

Gratulerer med fireåring i hus! :hoppendeglad: Håper dere får en superfin feiring! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med fireåringen!!  :nigo: Det er en kjempefin alder!

Skrevet

Gratulerer med dagen til jenta deres :):hoppe:

Skrevet

Håper at dere har hatt en flott feiring for A i dag :Nikke:

Skrevet

Takk for informasjon om aktivitetsarmbånd! Jeg har veldig lyst på selv, har egentlig tenkt på Fitbit, men nå heller jeg litt mer mot Jawbone altså.

(Klarer forresten ikke lese RunKeeper som noe annet enn Runke Per).  

Dersom money is no issue ville jeg gått for Jawbone UP3. :jepp: Men siden den koster 1800 kroner og ikke er en regelrett pulsmåler, måtte jeg ta til fornuft og heller gå for en enklere variant.

Runke Per :hoho:

Så kjekt med sommerfest i sommersol! Vi hadde også samme opplegg i går (minus kake), men med sol og grilling og skikkelig god stemning. Fine barnehagen! Begge ungene storkoste seg, og vi voksne også igrunn. Tenk at Snuppeline skal begynne der om 2-3 måneder da! 

Kjekke helgeplaner? Er det bursdag på gang?

Det er så utrolig koselig å gjøre sånne ting. Vi hadde med oss mamma og svigermor, noe ungene synes er veldig gøy. :jepp:

Hjelpedåmeg, er hun blitt så stor allerede? :overrasket:

Vi hadde bursdagsselskap i går, ja. :jepp:

Runke Per..

Så hyggelig med avslutning i bhg. Det hadde vi på tirsdagen. Skikkelig dårlig vær da, så måtte ta det inne!

Kos dere med feiring av bursdag! 

Vår barnehage har heldigvis et svært halvtak langs hele uteområdet, så vær har aldri vært noe problem. I fjor løp vi ut i regnet og grillet litt, før vi løp tilbake og spiste under tak. :ler:

Kjenner meg igjen!

Så stas med bursdagshelg og Barbie-kake! Håper alt går som smurt og at dere koser dere masse!

Det gikk kjempefint og bursdagsbarnet var storfornøyd!

Hipp hurra for megasøte A!

Og gratulerer til dere med fireåring i hus! Det er dødsstas, lover!

Gratulerer med fireåring i hus! Håper dere får en superfin feiring!

Gratulerer så mye med fireåringen!!   Det er en kjempefin alder!

Gratulerer med dagen til jenta deres 

Gratulerer med dagen til A! 

Håper at dere har hatt en flott feiring for A i dag 

Tusen takk for fine gratulasjoner alle sammen! :klem:

Skrevet (endret)

Tja.. Men forrige tirsdag var det fem grader ute, vind og skråregn. Så tror ikke litt tak hadde hjulpet stort :fnise:

Endret av Teriyaki
Skrevet

Vi har hatt en veldig fin bursdagshelg. På lørdag var vi i svømmehallen for en forsmak på Spaniaturen vår. Jeg tror vi kommer til å være totalt utslitte etter to uker i badebassenget med galningene våre! :ler: De svømmer begge to nå kun med armringer og er helt ville i vannet. :bond: Gøy da. A kunne ikke helt forstå at det ikke var før på søndagen hun hadde bursdag, siden de feiret det i barnehagen på fredagen. Én stk illsint 4-åring-minus-en-dag insisterte på at hun allerede var 4. :ler:

Gårsdagen var superfin. Da A våknet fikk hun gavene sine fra oss, og her har vi virkelig beviset på at det enkle ofte er mer enn godt nok for de søte små. Hun fikk altså: en liten haug med Barbiesko, et par Barbiemøbler, en Winx-klokke og 2 gensere med Winx-trykk som jeg strøk på kvelden i forveien. Det meste kostet omtrent ingenting på ebay. Og jenta var overlykkelig og satt på gulvet og lekte med gavene sine hele formiddagen.  Vi er alltid tilbakeholdne med bursdagsgaver til jentene fordi vi vet at de får så utrolig mye fra resten av familien vår. De er regelrett galne. :fnise: Så vi er altså de kjipe foreldrene som kjøper bruksting og ''skylder'' på bursdager, noe jeg egentlig synes er helt greit. M fikk nye vårsko et par måneder etter bursdagen sin ''stakkar''. :hoho: Men ja, resten av bursdagsfangsten var omtrent overveldende for henne. Hun fikk: små ponnier, hus til ponniene, fire bøker, to filmer, en alvebarbiedukke, Elsabarbiedukke, Annabarbiedukke, rollerblades (!), ringer, hårstash, klær og penger (inn på konto). Overraskende nok var det alvebarbiedukke og Annabarbiedukke som var mest populær - i går ihvertfall. Meningene hennes endrer seg jo raskere enn hun bytter sokker.  Men det jeg syntes var så fint med alle gavene hun fikk, var at de er systematiserbare. :hoho: Dvs at det var ingenting som falt utenom ting hun allerede samler på. Greiere for lekekassesystemet mitt ihvertfall.

Vi spiste pølse i brød, massssse kake (jeg klarte allikevel å holde meg innenfor kalorimålet mitt for dagen :5: ) og ungene storkoste seg. A hadde på seg ny og fin snurrekjole fra PoP, og syntes hun var sååå fin. :hjerte:

I dag er det barneselskap nr. 1 som står for tur. Det blir avslappende i dag da, med Diddles og Liten pluss venninne med to barn og kompis med to barn. Jeg slipper å bake noe som helst siden vi har så mye rester fra i går.  Mannen mekker pizza, så vi slipper å spise kake på sulten mage - noe jeg hater. 

Jeg må vel få inn en liten oppdatering på 4-åringen vår også. :rodmer:

Det første vi har lagt merke til er at hun ''plutselig'' er blitt så stor. Skikkelig veslevoksen, og bruker ord som ''dessverre'' (du kan ikkje få bolla, tante, d e tomt. Dessverre!'') og sier ''nå e eg 4 år, eg ska jørr detta sjøl!'' :fnise: Hun løper bort til venninnene sine, og har nå fått seg en bestevenn som hun sier selv. Hun har begynt å leke med en jente på hennes egen alder (alle nabojentene er minst 2 år eldre - noe hun nok begynner å merke selv også) som bor en liten snarvei unna (men litt for langt til at jeg er komfortabel med å la henne løpe dit alene enn så lenge), og det ser ut til at de har funnet kjemien veldig godt. Synes det er veldig fint, siden nærmeste nabojenta hun har lekt mest med det siste året begynner på skolen til høsten - noe som ikke har vært så lukrativt for A mtp. hun andre nabojenta som hun lekte mest med før det igjen. 

A er en jente med veldig sterk vilje - det har hun hatt siden hun ble født - men nå ser det ut til at hun har ''smittet'' M med noe av temperamentet sitt (huhei hvor det går på den kanten forresten! :daane: ) og har blitt en roligere og mer fredelig jente. Det er lengre mellom raserianfallene - de kommer stort sett bare når hun er trøtt - og hun er generelt en mer medgjørlig og enklere jente enn hun noen gang har vært tidligere. Det er klart hun har sine ting, hun kommer aldri til å være enkel i ordets rette forstand (her har vi jo sammenligningsgrunnlag med søsteren, som virkelig er enkel. Eller, hun VAR enkel :roll: ), men nå hører hun stort sett på det vi sier, hun tar i mot beskjeder og hun sier stort sett unnskyld om hun skjønner hun har gjort noe galt.

Hun er fryktelig sjenert, og det er noe som får hjertet mitt til å briste. Jeg var selv ekstremt sjenert som liten (det ble vel ikke helt nøytralisert før etter at A kom til verden), og jeg husker det som helt forferdelig. Mannen klarer ikke å forstå dette (det er jo bare å tvinge seg selv, mener han, som obviously aldri har hatt et sjenert bein i kroppen), så vi har hatt noen diskusjoner om dette opp gjennom. Heldigvis har hun lillesøster å lene seg på (slik jeg hadde :hjerte: ) når hun føler seg usikker.

Jeg og mannen er veldig fornøyd med at vi har klart å oppdra henne til å være en høflig jente. :fnise: Det har ikke vært enkelt, men av det vi hører fra andre, er hun veldig høflig når vi ikke er tilstede. Hun takker for maten og er generelt veldig grei å ha på besøk. :5:

A er en jente som elsker å sitte å dille med småting når hun leker. Det er ikke uten grunn at hun fikk barbiesko av oss til bursdagen sin, for det er omtrent toppen av lykke når vi to sitter sammen og leter frem alle barbieskoene og setter dem på rekke og rad til utstilling. Små gleder! :ler: Hun har en helt fantastisk fantasi og lever seg veldig inn i leken. Som selvsagt går på bokmålsk. ;) Hun elsker å leke rollespill med lekene sine, som stort sett består av Barbie, ponnier/Fillyhester og hus til Filly-hestene. Den svære bæreposen med brukte Barbiedukker og tilbehør som jeg kjøpte for latterlige 400 kroner må være det beste kjøpet jeg noen gang har gjort i forhold til A.

Hun er også blitt veldig interessert i å tegne. Hun har aldri vært glad i det (og derfor aldri flink), men da hun begynte i stor avdeling kom plutselig hodefotingene som perler på en snor. Hun både fargelegger og tegner frihånd, og er blitt en kløpper til å holde seg innenfor linjene. ''Eg har teint lippa, mamma'', sier hun og mener at hun har tegnet leppestift på Elsa/Sophia/Anna. Hun er i mellomfasen mellom hodefotinger og mer avanserte saker, og så elsker hun å skrive bokstaver. Hun nekter å kopiere det jeg prøver å få henne til å kopiere (for eksempel navnet sitt), så enn så lenge er det bare masse random bokstaver som blir til et fint kunstverk. :hjerte: 

Hun er kanskje ikke veldig flink til å tegne eller å skrive, men tall, det kan hun! Ihvertfall teorien rundt, så jeg tror hun er en liten mini-meg. Hun kan enkel addisjon og subtraksjon, type telle på fingrene, eller ''nå har vi sunget 2 sanger, hvor mange sanger har vi igjen da?'' og hun svarer ''1''. Vi har en regel på 3 sanger på kveldstid, for her kommer den typiske forhandlingsfireåringen inn! Hun forhandler om absolutt alt, så her må vi holde tunga beint i munnen og passe på å ikke gi henne lillefingeren, for da jafser hun i seg hele armen med én gang.

Hun elsker å hoppe på trampolinen og å føyse (huske). Hun er ikke særlig eventyrlysten av seg, men hun slår til og klatrer høyt om hun får lysten over seg. Å tegne med kritt på asfalten er omtrent toppen av lykke, og å sykle på sparkesykkelen er noe hun mestrer veldig godt. Hun suser rundt på den som en ekspert, og jeg står igjen med hjertet i halsen og må ofte lukke igjen øynene fordi det går så fort. Sykkelen var veldig populær, men nå for tiden er den ikke det. Hun fikk jo ny tohjulsykkel til hjul ( :hoho: hjernen min er rar. Mente jul selvsagt!), men den har ikke blitt mye brukt! 

Sist men ikke minst, hun er en utrolig herlig storesøster. Hun og M har det stort sett veldig fint sammen. Klart, de kan krangle som katt og mus, men det er overraskende sjeldent de gjør det. De ler og herjer og klemmer og koser. Det er så tydelig at hun er glad i lillesøsteren sin (og vice versa), og når hun får lov til å ''passe'' M er hun fornøyd, type passe på M ute på trampolinen mens vi er inne, eller passe på M nede i stua mens jeg er oppe og gjør meg klar til noe. Hun bærer stoltheten utenpå, og er i tillegg veldig beskyttende overfor M. Ikke mammaløve, men søsterløve. :rodmer:

Skrevet

Åh, for et fint innlegg om fireåringen A! :strix: Hun høres ut som en herlig jente! Heldig er hun også som har foreldre som ser henne så tydelig, både i forhold til hvilke ting hun er sterk på og hva som er eventuelle utfordringer for henne. Ble varm inni meg nå! :hjerter_rundt:

Skrevet

Åh, for et fint innlegg om fireåringen A! :strix: Hun høres ut som en herlig jente! Heldig er hun også som har foreldre som ser henne så tydelig, både i forhold til hvilke ting hun er sterk på og hva som er eventuelle utfordringer for henne. Ble varm inni meg nå! :hjerter_rundt:

Det er hun. En glad jente med glimt i øyet og god humor. :rodmer:

Vi prøver ihvertfall! På en sånn jente som henne som ikke har vært verdens enkleste, er det lett å fokusere på alt som er ''galt'', alt som trengs å jobbe med. Nei, vi er veldig opptatte av å støtte og skryte og oppmuntre, noe som er det eneste som funker for henne. Vi har kommet godt på vei nå, godt hjulpet av vel overstått trass, men jeg liker å tro at vi har lært en ting og fem vi foreldre også. :Nikke:

Skrevet

Vi fikk en skikkelig dårlig nyhet fra barnehagen i går. :sukk: Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne hen, for dette føles så urettferdig og håpløst at jeg bare vil gråte. Mannen fikk altså vite - muntlig, over henting - at både A og M skal bytte avdeling. Grunnen han fikk der han stod helt sjokka og satt ut var fordi det er så mange 1-åringssøkere at de må lage plass til dem, ergo må M over på As gamle avdeling, og siden vår barnehage bevisst unnlater søsken å gå sammen, må A flyttes på også.

Punkt 1. Hvordan i huleste kommer de til å klare å ta vare på M på en avdeling med 18 unger? Hun sliter nok med støy rundt seg som det er, på hennes avdeling med 12 småbarn. Greit nok at hun skal opereres til høsten, men det kommer til å ta lang tid før hun er 100% på den fronten. I mellomtiden tror jeg hun kommer til å forsvinne. Skal de bemanne opp på avdelingen når de gjør den til en 2-6 årsavdeling? Hvem andre på hennes alder skal gå der?

Punkt 2. Hvorfor i huleste synes de det er en god idé å rive A vekk fra sine to beste venninner? Alle vet hva som kommer til å skje når hun ''forsvinner'' fra sin gamle avdeling. Da forblir de to som er igjen venner, og hun blir skvist ut. Det er greit at det er en liten barnehage og at de kommer til å sees mye allikevel, men det er ikke det samme og det vet alle. Kommer det til å være andre på hennes alder på denne nye avdelingen? Der skal det være bare 14 unger på 3-6 år. Er det en grunn til at de flytter henne opp, eller gjør de det bare for logistikken sin del? Og hvorfor har vi da ikke fått beskjed om dette tidligere? Det kan godt hende at hun ikke leker så mye med de to jentene som vi har inntrykk av (selv om jeg har vanskelig for å tro det - det er jo bare de to hun snakker om), men på hver foreldresamtale med ped.lederen hennes er det altså dette vi har fått vite.

Min største frykt er at de kun har gjort dette for å få kabalen til å gå opp, men det nekter jeg å tro før det motsatte er bevist. De MÅ jo ha tenkt på og gjort en nøye vurdering av barnas behov før de har gjort dette, eller? Akkurat nå føles det som en veldig hastverksløsning og tankeløs utplassering av unger. Jeg har nå snakket med M sin ped.leder og vi skal i møte med henne kl. 13:30 i dag. A sin ped.leder begynner på jobb om et kvarter, da skal jeg ringe. Håper vi kan få et møte med ham samtidig egentlig, sånn at de får forklare seg her. Aaaaaaaaaaarg. Sånn føler jeg meg nå. Har sovet skikkelig dårlig i natt, for dette har kvernet og kvernet og kvernet. Har en vond ball i magen, og bare...æsj. Dersom de kommer med velbegrunnede årsaker til at de gjør dette kan jeg bøye meg til å si at okei, vi prøver, dere kjenner barnehageungene våre bedre enn vi gjør, men vi kjenner ungene våre bedre enn dere gjør og vi mener at dette blir feil for begge to. :grine:

Skrevet

Ååh, det skjønner jeg gir klump i magen! Hadde også krevd en særdeles god grunn for dette, og hadde de ikke hatt det hadde jeg satt meg på bakbeina.

Klem til deg :klemmer:

Skrevet

Ufdda Belle!!  Lykke til med samtalene, håper du får vekk den verste klumpen i magen din! Det høres kjipt ut... iallfall at også A må bytte, for at ikke M og A kan være sammen.

Skrevet

Huff! Jeg blir så sint over sånne avgjørelser  :frustrert: Det der høres ut som en veldig dårlig hastverksløsning! I vår bhg får vi informasjon om flytting og store endringer i mars og ikke like før ferien! Om de MÅ flytte M over på A sin avdeling (noe som virker feil) mener jeg at de også må gjøre et unntak for A og la henne fortsette der selv om de er søsken. Det høres jo åpenbart ut at hun ikke bør flyttes. Her høres det ut som de ikke har sett hvert enkelt barns behov og bare tenker på hvordan de skal få det til å "gå opp". Nei, dette ville ikke jeg funnet meg i!

Når det er sagt så tror jeg at ting har en tendens til å ordne seg, så jeg tenker at det sikkert går fint - men av prinsipp syns jeg dette høres ut som et kraftig overtramp fra bhg!

:klemmer: til deg!

Skrevet

Ååh, det skjønner jeg gir klump i magen! Hadde også krevd en særdeles god grunn for dette, og hadde de ikke hatt det hadde jeg satt meg på bakbeina.

Klem til deg :klemmer:

Det er akkurat det vi har tenkt å gjøre. :jepp:

Takk for klem kjære deg! :klem:

Ufdda Belle!!  Lykke til med samtalene, håper du får vekk den verste klumpen i magen din! Det høres kjipt ut... iallfall at også A må bytte, for at ikke M og A kan være sammen.

Takk for det. Håper virkelig de har noen gode grunner for dette!

Huff! Jeg blir så sint over sånne avgjørelser  :frustrert: Det der høres ut som en veldig dårlig hastverksløsning! I vår bhg får vi informasjon om flytting og store endringer i mars og ikke like før ferien! Om de MÅ flytte M over på A sin avdeling (noe som virker feil) mener jeg at de også må gjøre et unntak for A og la henne fortsette der selv om de er søsken. Det høres jo åpenbart ut at hun ikke bør flyttes. Her høres det ut som de ikke har sett hvert enkelt barns behov og bare tenker på hvordan de skal få det til å "gå opp". Nei, dette ville ikke jeg funnet meg i!

Når det er sagt så tror jeg at ting har en tendens til å ordne seg, så jeg tenker at det sikkert går fint - men av prinsipp syns jeg dette høres ut som et kraftig overtramp fra bhg!

:klemmer: til deg!

Ja, ikke sant? Ped.lederen til M hadde visst løpt rundt som en hodeløs høne i går ettermiddag, med et gigantisk ark foran seg hvor hun krysset av på hvem som skulle hvor. Vi fikk jo vite for bare noen måneder siden at M mest sannsynligvis kom til å bli værende på småbarn frem til neste sommer, om ingenting skulle bli ledig i januar når hun blir 3 år. Og så forstår jeg ikke hvorfor de ikke da heller kan flytte M opp dit de har tenkt å flytte A. Det er jo en mindre avdeling også! Vi kommer nok til å nevne at vi ikke ser på det som en bakdel at de går på samme avdelingen heller. Æsj altså.

Skrevet

Spent på hva dere fikk vite på møtet. Synes barnehagen tar rare avgjørelser her. At de må flytte M er én ting, men å flytte A bare pga søskenregelen er veldig merkelig!

Avdelinga til snuppa har vært 2-6-års i år, og det har vært en kjempefin gjeng der de store passer på de små. De har hatt ekstra bemanning pga. toåringene. Det er også et søskenpar der, og det virker som det har gått helt supert. Skjønner ikke hvorfor de skal ha en regel mot det. :klo:

Skrevet

Æsj, så utrolig frustrerende! Håper det løser seg på best mulige måte for dem begge to :klem:

Her er det 15 barn i hele barnehagen, ingen avdelinger her gitt :fnise:

Skrevet (endret)

Håper dere er blitt klokere etter møtet :klem:

Endret av Småkjekset
Gjest Neferet
Skrevet

Åh, her var det både gledesstrålende bursdagsinnlegg om fireåringen og litt skumlere innlegg på en gang!! :kose: Håper dere fikk noen ordentlige svar i møte med barnehagen! :klemmer:

Skrevet

:vinke: Hei alle sammen! Ville bare innom og si at møtet gikk fint. Har ikke tid til noen detaljer i dag, det fikser jeg i morgen. Jeg ble litt beroliget heldigvis, selv om vi ikke er 100% enige om A sin flytting.

Selskapet var en suksess og nå er det ikke lenge før jeg skal legge meg godt til rette under dyna og se Orange is the New Black til jeg sovner. :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...