^^Belle^^ Skrevet 8. juni 2015 Forfatter #10361 Skrevet 8. juni 2015 Gratulerer med dagen din kjære Du vakre menneske, håper du blir ekstra skjemt bort idag - det fortjener du!! Veldig glad i deg Hurra, gratulerer så mye med dagen!!! Gratulerer med dagen! Håper den blir kjempefin!! Huff, har hatt en del sånn dager som du hadde i går og det er ikke noe gøy. Føler man hele tiden er på etterskudd, det er så travelt! Frøkna her er omtrent akkurat som din A, hun liker heller ikke at det er så mange som ser på og hun gjør sjelden noe på kommando. Jeg har også funnet ut at det ikke er vits å mase/presse, men heller oppmuntre. God helg Gratulerer med dagen!! Å, bursdag!! Gratulerer!!! Gratulerer med dagen!! Gratulerer så mye med dagen! Gratulerer! Tusen takk for fine hilsener, dere.
^^Belle^^ Skrevet 8. juni 2015 Forfatter #10362 Skrevet 8. juni 2015 (endret) Bursdagshelgen, ja. Jeg er så heldig som har så mange fine folk som vil feire sammen med meg. Fin fangst, med blant annet veske (Cala & Jade Luini Kelim ), aktivitetsarmbånd (valget falt på Jawbone UP24), interiørpynt, nettbrett+chromecast (snille bror har gitt meg sitt gamle nettbrett siden han ikke bruker det lenger, og som en ekstra bonus og overraskelse fikk jeg chromecasten hans også, som takk for all eksamenshjelpen) og penger. På fredag gikk jeg tidlig hjem fra jobb, lagde eplepai og stelte i stand til selskap. Vi fikk middagsbesøk av søster, svoger og bror - spiste deilig chili con carne fra langtidskokeren. Etterhvert kom resten av bølingen, og været var så fint at vi satt ute i bare t-skjorte og koste oss! På kvelden så jeg og mannen en halvdårlig film, slappet av og la oss tidlig. På lørdagen kom mamma, søster, bror og svoger på enda et nytt besøk. Etterpå dro jeg, søster og mamma på en liten shoppingtur, og jeg og søster avsluttet kvelden med hårfargeparty, take away-pasta klokken 22 (jeg er enda mett. Og veldig, veldig oppblåst ) og Sex & Singelliv-filmen. Gårsdagen var superfin. Ungene var i godt humør, og vi gjorde egentlig ikke på så mye spennende annet enn å leke, tegne og lage armbånd av sånne strikker. Og jeg innrømmer det; jeg er hekta! På lørdag leita jeg faktisk etter et sånn stativ som man kan lage mer avanserte armbånd av. På ettermiddagen var vi i selskap til søskenbarnet mitt (= enda mer kake ), og så sovna jeg i sengen klokken 20 i går. Endret 8. juni 2015 av ^^Belle^^ 1
lille_frosk Skrevet 9. juni 2015 #10363 Skrevet 9. juni 2015 Hørtes ut som en skikkelig deilig helg! Elsker sånne søsterkvelder med masse mat og sex&singelliv - beste serien. Mannen her i huset ser til og med gjerne en episode nå og da, han vil helst ikke innrømme det, men han synes det er en morsom serie selv. 1
^^Belle^^ Skrevet 10. juni 2015 Forfatter #10364 Skrevet 10. juni 2015 Hørtes ut som en skikkelig deilig helg! Elsker sånne søsterkvelder med masse mat og sex&singelliv - beste serien. Mannen her i huset ser til og med gjerne en episode nå og da, han vil helst ikke innrømme det, men han synes det er en morsom serie selv. Åh, det er SÅ lenge siden vi har gjort det og det var superkoselig. Da hun bodde med oss et år i Stavanger hadde vi for tradisjon å gå ned til bensinstasjonen ( =trim ) og kjøpe Almondy-kake til 70 kroner i forkant av sånne søsterkvelder. Jeg elsker Sex & Singelliv.
^^Belle^^ Skrevet 10. juni 2015 Forfatter #10365 Skrevet 10. juni 2015 Onsdag allerede? Hvor blir dagene av? Mandag gikk forbi i en blurry tåke. Jeg var sur og skuffa på mannen hele dagen - tror aldri jeg har vært så lenge sur som det, jeg som er verdens mest kortsinte person. Vi skværet opp i løpet av ettermiddagen heldigvis, og jeg fikk lagt ut på en liten joggetur mens han så fotballkamp. Jeg fikk også dratt på kjøpesenteret og brukt opp alle bursdagspengene mine. Kjøpte meg et par nye topper på H&M, samt en ny Floyd-bukse. Og dere...jeg måtte NED en størrelse. I går var vi på grillbesøk hos vennepar rett etter jobb. Ungene storkoste seg, og vi voksne fikk skravlet fra oss. Ungene sovnet blide og fornøyde, og jeg koste meg i sofaen med brus og neglelakk og en ny serie hele kvelden. Og det var mine to spennende dager, dere.
Gjest Neferet Skrevet 10. juni 2015 #10366 Skrevet 10. juni 2015 Jeg synes det høres ut som fine dager jeg! Og grillbesøk må man jo bare benytte seg av mens man kan, det har ikke akkurat vært mange muligheter hittil i år på min kant av landet ihvertfall! Og ekstra hurra for ned en størrelse! Det må være en god følelse! Kjente jeg ble misunnelig på brusen (neglelakk har vi snakket om før, der har jeg ikke peiling ) altså. I dag er en sånn dag der det er litt ekstra hardt å være på vannvogna. Heldigvis har det ikke vært så mange av dem siden jeg trappet ned og (så og si) kuttet ut, men i dag altså, jeg tror jeg kunne gitt ganske mye for den kosen....!
^^Belle^^ Skrevet 10. juni 2015 Forfatter #10367 Skrevet 10. juni 2015 Jeg synes det høres ut som fine dager jeg! Og grillbesøk må man jo bare benytte seg av mens man kan, det har ikke akkurat vært mange muligheter hittil i år på min kant av landet ihvertfall! Og ekstra hurra for ned en størrelse! Det må være en god følelse! Kjente jeg ble misunnelig på brusen (neglelakk har vi snakket om før, der har jeg ikke peiling ) altså. I dag er en sånn dag der det er litt ekstra hardt å være på vannvogna. Heldigvis har det ikke vært så mange av dem siden jeg trappet ned og (så og si) kuttet ut, men i dag altså, jeg tror jeg kunne gitt ganske mye for den kosen....! Jeg er veldig fornøyd med dagene våre altså, men jeg stiller med tvilende til om det er så veldig interessant for andre å lese om dem. Ja, det var venninnen min som ringte og lurte på om vi ville komme å grille, for det var fint vær for én gangs skyld. Heldigvis utsatte vi det ikke, for i dag regner det kattunger igjen. Stakkar sommerhjelpen vår som er fra østlandet og ikke har vært på denne siden av landet før; hun er skikkelig værsyk og smådeppa. hun Åh, jeg har kuttet ut SÅ mye godt fra livet mitt (drømmer om sørlandschips daglig. Og sjokolade. Og snus. Og, og, og...) Pepsi Max'en får ingen ta fra meg! Men jeg forstår at du ville kutte det ut da. Her går det stort sett bare et glass, max to, og det er ikke sånn at jeg MÅ ha hver kveld heller. Og da tenker jeg det er greit.
Gjest Neferet Skrevet 10. juni 2015 #10368 Skrevet 10. juni 2015 Jeg er veldig fornøyd med dagene våre altså, men jeg stiller med tvilende til om det er så veldig interessant for andre å lese om dem. Ja, det var venninnen min som ringte og lurte på om vi ville komme å grille, for det var fint vær for én gangs skyld. Heldigvis utsatte vi det ikke, for i dag regner det kattunger igjen. Stakkar sommerhjelpen vår som er fra østlandet og ikke har vært på denne siden av landet før; hun er skikkelig værsyk og smådeppa. hun Åh, jeg har kuttet ut SÅ mye godt fra livet mitt (drømmer om sørlandschips daglig. Og sjokolade. Og snus. Og, og, og...) Pepsi Max'en får ingen ta fra meg! Men jeg forstår at du ville kutte det ut da. Her går det stort sett bare et glass, max to, og det er ikke sånn at jeg MÅ ha hver kveld heller. Og da tenker jeg det er greit. Hva andre synes kan jeg ikke uttale meg om, men jeg synes ihvertfall det er veldig koselig å lese om hverdagen deres. Livet er jo aller mest hverdager, og når man klarer å kose seg med dem er det jo det som teller! Ja, jeg skjønner også at jeg ville kutte det ut, i de periodene jeg har skjerpet meg ordentlig og tatt tak i kostholdet har Pepsi Max'en virkelig vært trøsten altså. (Nå er jeg ikke flink med kostholdet heller, har en jobb å gjøre der... ) Men jeg holder fast på beslutningen min, selv om det innimellom er litt tøft. Da tenker jeg at det kan jo ikke skade med én, eller ett glass. Samtidig vet jeg at veien utfor stupet er ganske kort hvis jeg begynner å slippe opp nå, så jeg må prøve å holde meg i skinnet i hverdagene. Jeg får jo littegrann i helgene, det kommer jeg nok uansett ikke til å kutte ut. Men det er jo bedre med max 1,5 liter i uka, enn opp mot den mengden per dag (det er nesten så jeg ikke tør skrive det!!) så da er jeg uansett fornøyd med meg selv Og det er virkelig mange ting som er verre, så jeg synes du skal kose deg med den med god samvittighet!
^^Belle^^ Skrevet 11. juni 2015 Forfatter #10369 Skrevet 11. juni 2015 Hva andre synes kan jeg ikke uttale meg om, men jeg synes ihvertfall det er veldig koselig å lese om hverdagen deres. Livet er jo aller mest hverdager, og når man klarer å kose seg med dem er det jo det som teller! Ja, jeg skjønner også at jeg ville kutte det ut, i de periodene jeg har skjerpet meg ordentlig og tatt tak i kostholdet har Pepsi Max'en virkelig vært trøsten altså. (Nå er jeg ikke flink med kostholdet heller, har en jobb å gjøre der... ) Men jeg holder fast på beslutningen min, selv om det innimellom er litt tøft. Da tenker jeg at det kan jo ikke skade med én, eller ett glass. Samtidig vet jeg at veien utfor stupet er ganske kort hvis jeg begynner å slippe opp nå, så jeg må prøve å holde meg i skinnet i hverdagene. Jeg får jo littegrann i helgene, det kommer jeg nok uansett ikke til å kutte ut. Men det er jo bedre med max 1,5 liter i uka, enn opp mot den mengden per dag (det er nesten så jeg ikke tør skrive det!!) så da er jeg uansett fornøyd med meg selv Og det er virkelig mange ting som er verre, så jeg synes du skal kose deg med den med god samvittighet! Så koselig at du synes det er koselig å lese om hverdagen vår. Jeg skriver jo mest her for min egen del; få ut tanker og gleder og gruff. Men det er jo alltid gøy å vite at det blir satt pris på. Når det kommer i så store mengder forstår jeg godt at du kutter helt ut! Jeg måtte jo gjøre det med både sjokolade og chips, for jeg kunne spiste både en hel sjokoladeplate og en hel chipspose i ett jafs, HVER dag! Det burde ikke vært mulig. Nå spiser jeg nesten ikke sjokolade (men prøver å ikke få dårlig samvittighet dersom jeg spiser noen ruter og fem en gang i måneden eller så ), og chips holder jeg meg langt unna fremdeles, for der klarer jeg bare ikke moderasjon.
^^Belle^^ Skrevet 11. juni 2015 Forfatter #10370 Skrevet 11. juni 2015 Gårsdagen. What to say? Jeg både leverte og hentet ungene i barnehagen, for mannen fant ut på tirsdags kveld at han skulle på kurs i Stavanger i går. Han overrasket oss med å faktisk komme hjem i tide til middagen. Ellers var ettermiddagen sånn at ungene lekte, og jeg ikke hadde energi eller lyst til å gjøre noe annet enn å surfe på mobilen. Jeg er veldig bevisst på å ikke sitte på mobilen hele tiden mens ungene er i nærheten - det ser man mye av i den store, vide verden altså! I går så jeg en pappa som faktisk trykket på mobilen sin mens han gikk, på vei fra barnehagen til bilen, med poden på slep - men i går ble det bare sånn. Jeg trøster meg med at det er noe som skjer veldig sjeldent, og så tolket jeg det dithen at de ikke trengte min oppmerksomhet mens de lekte gjemsel med nabojenta. Etter leggetid var det dusjetid, før vi satte oss godt til rette i sofaen for å se Sens8. Jeg troooor den kan anbefales, men etter 2 episoder er jeg ikke sikker enda. Den er veldig sær, men det er Matrix-skaperne som har laget den, så jeg tror den lover godt altså. Veldig fin Netflix-serie med sterke LGBT-tendenser, noe jeg liker veldig godt i dagens populærkultur. Dvs, at de har fokus på det uten at det blir utpreget homo- eller lesbeserie, bare en helt vanlig serie med mange ulike mennesker, etnisiteter og legninger.
lille_frosk Skrevet 11. juni 2015 #10371 Skrevet 11. juni 2015 Jeg synes også det er kjempekoselig å lese dagboken din. Du har en så deilig positiv og tilfreds tone i den, selv når du skriver om at du er sur på mannen. Takk for tips om serie, vi så ferdig Top of the Lake (anbefales!), og har ikke begynt på noe nytt etterpå ... Jeg vil egentlig helst se mer Luther ... Men når de er så dust at de ikke gidder å lage mer av den så er det jo vrient ...
^^Belle^^ Skrevet 12. juni 2015 Forfatter #10373 Skrevet 12. juni 2015 Liker også å lese hos deg! Så bra. Jeg synes også det er kjempekoselig å lese dagboken din. Du har en så deilig positiv og tilfreds tone i den, selv når du skriver om at du er sur på mannen. Takk for tips om serie, vi så ferdig Top of the Lake (anbefales!), og har ikke begynt på noe nytt etterpå ... Jeg vil egentlig helst se mer Luther ... Men når de er så dust at de ikke gidder å lage mer av den så er det jo vrient ... Så gøy! Haha, ja, det er nok meg i et nøtteskall. Det skal mye til for å få meg skikkelig, skikkelig sur og grinete altså. Top of the Lake har jeg hørt om faktisk. Har så liten tid til å se på serier for tiden, så det er ikke så mye jeg får med meg.
^^Belle^^ Skrevet 12. juni 2015 Forfatter #10374 Skrevet 12. juni 2015 Superkoselig sommerfest i barnehagen i går! Været ble jo kjempefint, faktisk så fint at vi kunne gå uten jakke! Ungene fikk stappet innpå med litt pølse og mye kake, og jeg klarte å holde meg til én liten kakebit bare. Det blir jo kakebonanza den neste halve uken nå, så jeg prøver å holde meg litt i tøylene. Vi kom hjem, ungene lekte ute, og jeg og bror dro på trening. Da vi kom hjem, var søster kommet på besøk og vi fikk planlagt hvilken kake A skal få. Vi skal prøve oss på en sånn Barbie-kake og har til og med fått lånt en spesialform til formålet. Satser på at hun blir fornøyd da. Ellers skal mamma lage pavlova, søster skal lage langpannesjokoladekake og jeg lager stekt ostekake. Vafler må vi også ha, og det får være nok til begge dagene tenker jeg. På tirsdag er det jo barnehageselskap og det er noen andre som står for kaken for én gangs skyld. På onsdag er det bare svigerfar og kona som kommer, og de får ta til takke med ingenting. I dag har vi null planer. Jeg har veldig lyst til å ta meg et glass vin i kveld, og det tror jeg jammen jeg skal gjøre også.
^^Belle^^ Skrevet 12. juni 2015 Forfatter #10375 Skrevet 12. juni 2015 Jeg må bare få skryte litt av det nye aktivitetsarmbåndet mitt. Jawbone UP24 er det jeg har, og allerede etter første natts bruk er jeg mer fornøyd med det enn med Fitbit'en. Søvnregistreringen er SÅ mye bedre (selve søvnen kan diskuteres, men det er ikke stakkars UP24 sin feil ), appen er bedre og armbåndet er ikke like følsomt for bevegelse som Fitbit'en var - noe som er en bra ting selv om det virker mye strengere. Fitbit'en kunne fint registrere skritt mens jeg satt og heklet for eksempel, eller mens jeg satt med pc. Jeg blir påminnet en gang i timen om at jeg må bevege meg (innen mitt avsatte vindu som er jobbedagen). Det er overraskende hvor raskt en time går her jeg sitter på jobb altså! Det eneste som er minuset med denne vs. Fitbit'en er at den ikke kan linkes opp mot Endomondo, så jeg må bruke Runkeeper når jeg jogger. Regner med det er en helt grei app det også altså, men nå hadde jeg allerede Endomondo og var fornøyd med den. Vel, vel, man kan ikke få alt her i livet.
Pasjonsblomst Skrevet 12. juni 2015 #10376 Skrevet 12. juni 2015 Så kjekt med sommerfest i sommersol! Vi hadde også samme opplegg i går (minus kake), men med sol og grilling og skikkelig god stemning. Fine barnehagen! Begge ungene storkoste seg, og vi voksne også igrunn. Tenk at Snuppeline skal begynne der om 2-3 måneder da! Kjekke helgeplaner? Er det bursdag på gang?
lille_frosk Skrevet 13. juni 2015 #10377 Skrevet 13. juni 2015 Takk for informasjon om aktivitetsarmbånd! Jeg har veldig lyst på selv, har egentlig tenkt på Fitbit, men nå heller jeg litt mer mot Jawbone altså. (Klarer forresten ikke lese RunKeeper som noe annet enn Runke Per).
Teriyaki Skrevet 13. juni 2015 #10378 Skrevet 13. juni 2015 Runke Per.. Så hyggelig med avslutning i bhg. Det hadde vi på tirsdagen. Skikkelig dårlig vær da, så måtte ta det inne! Kos dere med feiring av bursdag!
Kokos Skrevet 13. juni 2015 #10379 Skrevet 13. juni 2015 (Klarer forresten ikke lese RunKeeper som noe annet enn Runke Per). Kjenner meg igjen! Så stas med bursdagshelg og Barbie-kake! Håper alt går som smurt og at dere koser dere masse!
kisskissbangbang Skrevet 14. juni 2015 #10380 Skrevet 14. juni 2015 Hipp hurra for megasøte A! Og gratulerer til dere med fireåring i hus! Det er dødsstas, lover!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå