Gå til innhold

Belle

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Godt å høre at dere har hatt en flott 17. mai feiring, om enn noe hektisk :jepp:

Vår fwiring ble ikke som planlagt, for da vi endelig var k8mmr bort til kirken hvor toget skulle gå fra åpnet alle himmelens sluser seg, og vi ble klissvåte. så da snudde vi og gikk hjem igjen :fnise:

Men vi hadde det nå koselig hjemme når vi var fått på oss tørre klær :jepp: Så da får vi håpe på bedre vær hos oss neste år, slik at E får være med på aktivitetene etter toget :Nikke:

Får så vondt av M, og at det skal gå så lang tid før hun får komme inn! Håper hun blir frisk som en fisk fort og at dere får beskjed om en avbestilt time før sommeren!

Endret av Småkjekset
Videoannonse
Annonse
Gjest Oubliette
Skrevet

For en koselig dagbok du har, håper det er greit jeg følger? :blomst:

Skrevet

Godt å høre at dere har hatt en flott 17. mai feiring, om enn noe hektisk :jepp:

Vår fwiring ble ikke som planlagt, for da vi endelig var k8mmr bort til kirken hvor toget skulle gå fra åpnet alle himmelens sluser seg, og vi ble klissvåte. så da snudde vi og gikk hjem igjen :fnise:

Men vi hadde det nå koselig hjemme når vi var fått på oss tørre klær :jepp: Så da får vi håpe på bedre vær hos oss neste år, slik at E får være med på aktivitetene etter toget :Nikke:

Får så vondt av M, og at det skal gå så lang tid før hun får komme inn! Håper hun blir frisk som en fisk fort og at dere får beskjed om en avbestilt time før sommeren!

De hadde jo meldt skikkelig drittvær her også, men regnet sluttet vel rundt 7 på morgenen. :jepp: Superflaks, og alle var skjønt enige om at 6 kalde grader og opphold var veldig mye bedre enn øs pøs regnvær. Ikke kravstore når vi har forventet regn, liksom. :fnise:

Nå kjører vi på med mye klær (ikke for mye selvsagt!) og obligatorisk lue og hals til enhver tid. :sjenert: Ser litt teit ut når hun må gå med lue og A ikke, men sånn får det bare være en stund. Håper hun snart blir frisk!

For en koselig dagbok du har, håper det er greit jeg følger? :blomst:

Så koselig med nytt besøk. Selvsagt er det greit at du følger! :nigo: Har du dagbok selv?

Skrevet

Nå har jeg fått grått litt i telefonen til mannen også, så nå føler jeg meg mye bedre med hele greia. Han er så flink til å berolige meg. Fine mannen min. :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Skjønner at du syns det er leit med tegn-til-tale-greiene! :klem: men tenk så kjekt det kan være for henne å endelig få gjort seg mer forstått, det kan kanskje lette hverdagen litt fram til operasjonen :)

Gjest Neferet
Skrevet

Så bra dere fikk en fin dag med oppholdsvær tross alt! :jepp:

Jeg skjønner også det er sårt at de legger til rette med tegn for M, og at det gjør det enda vanskeligere å vente på at de kan gi henne tid til operasjon og at hun skal være frisk nok på det aktuelle tidspunktet. Samtidig er det jo veldig bra at de hjelper henne med noen tegn så frustrasjonen kanskje blir redusert litt også. Godt du fikk pratet litt og grått litt i telefon med mannen, det er utrolig hvordan det kan hjelpe!

Håper dagen er bedre enn natta var! :klemmer:

Gjest Oubliette
Skrevet

De hadde jo meldt skikkelig drittvær her også, men regnet sluttet vel rundt 7 på morgenen. :jepp: Superflaks, og alle var skjønt enige om at 6 kalde grader og opphold var veldig mye bedre enn øs pøs regnvær. Ikke kravstore når vi har forventet regn, liksom. :fnise:

Nå kjører vi på med mye klær (ikke for mye selvsagt!) og obligatorisk lue og hals til enhver tid. :sjenert: Ser litt teit ut når hun må gå med lue og A ikke, men sånn får det bare være en stund. Håper hun snart blir frisk!

Så koselig med nytt besøk. Selvsagt er det greit at du følger! :nigo: Har du dagbok selv?

Hadde dagbok, men oppdaterte bare en gang i skuddåret så jeg gav opp :fnise:

Skrevet

Skjønner at du syns det er leit med tegn-til-tale-greiene! :klem: men tenk så kjekt det kan være for henne å endelig få gjort seg mer forstått, det kan kanskje lette hverdagen litt fram til operasjonen :)

Så bra dere fikk en fin dag med oppholdsvær tross alt! :jepp:

Jeg skjønner også det er sårt at de legger til rette med tegn for M, og at det gjør det enda vanskeligere å vente på at de kan gi henne tid til operasjon og at hun skal være frisk nok på det aktuelle tidspunktet. Samtidig er det jo veldig bra at de hjelper henne med noen tegn så frustrasjonen kanskje blir redusert litt også. Godt du fikk pratet litt og grått litt i telefon med mannen, det er utrolig hvordan det kan hjelpe!

Håper dagen er bedre enn natta var! :klemmer:

Misforstå meg rett, jeg synes det er kjempebra at de legger til rette for henne! :jepp: Jeg ser for meg at det er veldig vanskelig for henne i barnehagen, siden hun ikke hører noe når det er mye lyd rundt henne - noe det konstant er i barnehagen. Grunnen til at jeg ble lei meg var mer det at hun faktisk trenger det, jeg vil at hun skal være helt frisk og ikke ha noen problemer - slik alle foreldre ønsker for ungene sine. Nå er vi kommet så langt, liksom. Tegn-til-tale og leppelesing. Sukk. Men det var nok bare trøttheten som gjorde at jeg følte at det var så sårt. For henne er det jo en stor fordel at de gjør det, og det må jeg prøve å fokusere på. :Nikke:

Skrevet

Såklart vil man bare at de skal være friske og fine, de små :hjerte::klem:

Gjest Neferet
Skrevet

Ja, jeg skjønte også at sårheten går på at hun trenger tilrettelegging i utgangspunktet. Og det er lov å kjenne tristhet og sårhet når hun har problemer med hørselen og blir frustrert fordi hun ikke får uttrykt seg som hun ønsker, uavhengig om du er trøtt eller ikke. Så jeg skjønner det veldig godt.

Sender masse :klemmer: både til deg og M!

Skrevet

Takk. Dere er gode! :klem:

Skrevet

:vinke: Har en særdeles travel dag på jobb i dag, men akk, jeg må jo ta meg tid til å komme innom her også. :fnise:

Dagen i går var superfin. Jeg kom fort over hele tegn-til-tale-greia, og bestemte meg for å faktisk sette pris på at de gjør det de kan for M i barnehagen. Og så er hun ubeskrivelig søt når hun gjør tegnet for å synge. :fnise: Snakket med søster om det også, som jobber i barnehage, og hun syntes det var utelukkende positivt - bortsett fra det faktum at de ikke har sagt ifra. :lol:

Så ja, vi spiste middag - MED sultne og oppmerksomme unger. Vi har hatt en del trøbbel under måltidene, men nå som vi har forskjøvet middagen til 17-17:30, går det SÅ mye bedre. Ungene spiser faktisk, og løper ikke rundt som uoppdragne villmenn. :ler: I dag skal vi ha arme ridder-party. :fnise: Vi må få brukt opp all loffen fra helgen, og hva er vel ikke bedre enn arme riddere? Usunt, ja, men åh så godt! :sikle: Søster, svoger, bror og mamma kommer alle sammen. :hjerte: Og om ikke arme riddere er nok mat for i dag, så skal jeg jammen i klubb også i kveld. :ler: Heldigvis har vi ikke tradisjon for svære desserter og kaker, men god middagsmat blir det alltid. :jepp:

I dag morges fikk vi sove en hel time lengre. Superdeilig! :nigo: Jeg var nemlig hos tannlegen, og selv om ikke akkurat det var superdeilig, så hadde jeg ihvertfall null hull! :bolledeig: De er så koselig og positive hos tannlegen min, så nå gruer jeg meg ikke til å gå der engang. Eneste var at jeg har hull i visdomstannen (jeg har bare 1 :sjenert: ), og den er bare kommet halvveis ut. Så jeg må til spesialist for å trekke den. Jeg visste det egentlig, for jeg ser jo at den ser stygg ut - jeg kommer jo ikke til med tannbørsten! :P Skal bli godt å bli kvitt den egentlig. :jepp:

Skrevet

Bare digg å lese her inne jo :hjerte: Så flott at de har tatt tak i ting i bhg og begynt med tegn til tale med M :tommelopp: Jeg må si meg enig med søsteren din i at de burde jo sagt ifra om det til dere som foreldre, men alt i alt er det jo en positiv ting!! Og så godt å lese at middagene har blitt bedre etter du flyttet tidspunktet :hoppe: Det hjelper enormt på både spising og lysten til å sitte ved bordet å være sulten ;)

Kos deg med arme riddere-party med familien og klubb senere :klemmer:

Gjest Neferet
Skrevet

Godt å høre at du hadde en bedre opplevelse hos tannlegen enn meg i dag :ler: Det er jo faktisk overlevelig å være der når det "bare" er kontroll og alt er tipp topp! :nigo:

Og så tror jeg at jeg må invitere meg selv på arme riddere en gang, jeg tror ikke jeg har spist det på minst 25 år! :daane: Men jeg mistenker at det er godt! Håper dere har en koselig kveld! :klemmer:

Skrevet

Bra at du føler deg bedre i dag! Enig i at de burde sagt fra i barnehagen, men når først situasjonen er sånn så er det jo bra at de tilrettelegger! :Nikke:

Håper det har vært kos med klubbkveld :)

Skrevet

Bare digg å lese her inne jo :hjerte: Så flott at de har tatt tak i ting i bhg og begynt med tegn til tale med M :tommelopp: Jeg må si meg enig med søsteren din i at de burde jo sagt ifra om det til dere som foreldre, men alt i alt er det jo en positiv ting!! Og så godt å lese at middagene har blitt bedre etter du flyttet tidspunktet :hoppe: Det hjelper enormt på både spising og lysten til å sitte ved bordet å være sulten ;)

Kos deg med arme riddere-party med familien og klubb senere :klemmer:

Haha, ja ikke sant? Selvsagt er man ikke interessert i å spise om man ikke er sulten. Teite mamma. :roll::fnise:

Godt å høre at du hadde en bedre opplevelse hos tannlegen enn meg i dag :ler: Det er jo faktisk overlevelig å være der når det "bare" er kontroll og alt er tipp topp! :nigo:

Og så tror jeg at jeg må invitere meg selv på arme riddere en gang, jeg tror ikke jeg har spist det på minst 25 år! :daane: Men jeg mistenker at det er godt! Håper dere har en koselig kveld! :klemmer:

Jeg hadde skikkelig tannlegeskrekk før. Hadde en tannlegepause på omtrent...7 år eller noe? :sjenert: Tvang meg selv i gang igjen, og så lenge jeg klarer å møte opp på den årlige sjekken holder jeg det i sjakk. Det og veldig mye sint musikk på ørene mens hun holder på. :ler:

Mmmm, arme riddere med cottage cheese og syltetøy på! :sikle: Jeg spiste sikkert 4 stk. :fnise:

Bra at du føler deg bedre i dag! Enig i at de burde sagt fra i barnehagen, men når først situasjonen er sånn så er det jo bra at de tilrettelegger! :Nikke:

Håper det har vært kos med klubbkveld :)

Klubbkvelden var kjempekos! :jepp:

Skrevet

Gårsdagen føyk forbi i en sky av røyk. :bond: Jeg var på kurs hele dagen, hentet ungene, lagde mat til både i går (chili con carne) og i dag (kyllingkjøttboller), koste med ungene, heklet litt og skravlet med søster i over 2 timer. :hjerte: Hun kom på besøk mens jeg holdt på å legge A, og neste gang vi så på klokken var den nærmere halv 11. :sjokk: Så jeg som hadde planer om en rolig kveld med neglelakk og Arrow, fikk en koselig kveld med skravling om alt fra baby til ungene og tilbake til baby. Hun sliter en del psykisk sett disse dagene og har veldig behov for å øse ut av seg med alle tankene sine. Det er hardt å høre på, men jeg er takknemlig for at jeg er en av dem hun snakker med dette om. :hjerte: Nå er hun heldigvis sykemeldt og kan konsentrere seg om å gro denne babyen i ro og mak, samt ta ting i sitt eget tempo. :Nikke:

Natten har vært eksemplarisk, og jeg våknet uthvilt og frisk klokken 5:30. :nigo:

I dag har vi ingen planer. Morgenen begynte så innmari bra, med strålende sol og mildt i været, men nå er det overskya og mørkt og bare blæ. Jeg som hadde planer om å stelle ute i dag kan vel se langt etter noe sånt. :lol:

I kveld kommer det to mammaer fra barnehagen for å planlegge jentenes bursdag. :jepp: De to venninnene A har i barnehagen har bursdag henholdsvis 15. og 17.juni. Veldig praktisk mtp. feiring. :ler: Vi skal være hjemme hos oss og invitere bare jentene på avdelingen. De er 9 til sammen, så det skal bli helt greit håndterbart. :Nikke:

Skrevet

Blarg, nå har jeg brukt to dager på å bestemme meg for om jeg vil ha Fitbit Charge HR eller Jawbone Up3 aktivitetsarmbånd. Jeg landet til slutt på Jawbone, men der er det jo ikke levering før i slutten på juni, noe jeg så akkurat nå. :dry: Jaja, jeg får trøste meg med at dersom det er det største problemet jeg får i dag, så er jeg heldig. :fnise:

I går fikk vi middagsbesøk av bror, og ellers bare lekte vi og koste oss. Ungene er veldig trøtte for tiden, så de har ikke så lyst til å gjøre noe mer enn å bare slappe av med puslespill, tegning og barne-tv når de kommer hjem fra barnehagen. De er nok som meg og kjenner at det har gått to uker med fraværende mann nå, og at det er veldig på tide at han kommer hjem igjen. I går måtte jeg omtrent klaske meg selv i ansiktet for å klare holde meg våken på vei hjem fra jobb. Burde bare ha stoppet og sovet litt, men jeg var redd for at jeg forsov meg til barnehagen stengte. :sjenert: De siste nettene har vært mer enn ok, men jeg kjenner at jeg snart er tom for krefter nå. Det har vært 17.mai-styring, og i tillegg har jeg brukt nesten hver kveld til å lese med bror. Skal bli godt å få mannen hjem igjen, og det skal bli enda bedre når bror er ferdig med eksamen på onsdag. :fnise: For ja, mannen kommer hjem i dag! :bolledeig: Jeg og jentene drar rett fra barnehagen til kjøpesenteret. Der handler vi brød og melk, før vi leker på det fine lekerommet de har der nede. :nigo:

Jeg hadde jo besøk av to mammaer fra barnehagen i går også, og vi fikk spikret sammen bursdagen til jentene. De er heldigvis like lite ambisiøse som meg når det gjelder 4-årsdag, så vi holder det enkelt med pølse, 1 langpannekake og fruktpinnsvin. :jepp:

Gjest Neferet
Skrevet

Håper dere har hatt en fin pinse, særlig nå som mannen din er hjemme igjen! :jepp:

Jeg er som sagt tidligere veldig fornøyd med min Fitbit Charge HR, blir spennende å høre dine erfaringer med Jawbone etterhvert!

Skrevet

Håper dere har hatt en fin pinse, særlig nå som mannen din er hjemme igjen! :jepp:

Jeg er som sagt tidligere veldig fornøyd med min Fitbit Charge HR, blir spennende å høre dine erfaringer med Jawbone etterhvert!

Vi hadde en kjempefin pinse! :jepp: Håper jeg får tid til å skrive ned noe før jeg går fra jobb i dag. Mye som skjer på en helg ser du. :fnise:

Jeg slo fra meg Charge HR fordi jeg ikke var helt fornøyd med søvnregistreringen til min Flex, samt at appen funket dårlig på telefonen min. Satser på at jeg blir enda mer fornøyd med Jawbone'n. :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...