Gjest Runforit Skrevet 11. mai 2015 #10281 Del Skrevet 11. mai 2015 Så deilig med produktiv helg Fikk unnagjort masse greier jeg også. Omorganisert garderoben, ryddet klær fra kjelleren der en venninne tok masse og resten gis til Fretex. Fikk også vasket alt av sengetøy, håndklær, tepper, gulpekluter og de utrolige små klærne og sokkene vi har fått ❤️ Begynner med andre ord å bli struktur i Småens klesskap. I slutten av juni får vi alt av arveklær tilsendt og slik det ser an så trenger vi aldri å kjøpe noe av klær da gutten vi arver fra blir 2 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 12. mai 2015 Forfatter #10282 Del Skrevet 12. mai 2015 Så deilig med produktiv helg Fikk unnagjort masse greier jeg også. Omorganisert garderoben, ryddet klær fra kjelleren der en venninne tok masse og resten gis til Fretex. Fikk også vasket alt av sengetøy, håndklær, tepper, gulpekluter og de utrolige små klærne og sokkene vi har fått ❤️ Begynner med andre ord å bli struktur i Småens klesskap. I slutten av juni får vi alt av arveklær tilsendt og slik det ser an så trenger vi aldri å kjøpe noe av klær da gutten vi arver fra blir 2 år Det var skikkelig deilig! Vi gir til Fretex vi også, så får de kvitte seg med det de ikke vil ha. Arveklær er så fint! Vi fikk arveklær helt opp til 92isj, så det kom som et lite sjokk da A vokste ut av den størrelsen og vi plutselig måtte begynne å kjøpe alt selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 12. mai 2015 Forfatter #10283 Del Skrevet 12. mai 2015 Fin dag i går. Ikke så spennende egentlig. Vi kom hjem, spiste middag, A dro bort til nabojenta og jeg plasserte M foran Jungelboken siden jeg måtte få ferdig organiseringen til vaskedama skulle komme i dag. ...og det var det, egentlig. Jeg trente, og så snakket jeg med mannen på telefonen. Vi skal til Mikkelparken i pinsehelgen, og nå har jeg nettopp bestilt hytte for å overnatte. Ungene hadde det så gøy i Kongeparken, så da må vi jo prøve denne også. Det er jo bare 2,5 time unna ca, men vi ville ha overnatting også, så slipper vi å stresse med å komme oss hjem samme dagen. Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 12. mai 2015 #10284 Del Skrevet 12. mai 2015 Så kjekt - me har ennå ikkje vore i Mikkelparken. Har lagt mange planar om det, men det ser ut for å gå i vasken kvar gong. I år må me ta turen! Høyrer berre positivt om parken no. Du brukar forresten 3 t på turen (du bur sentralt, ikkje sant?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 12. mai 2015 Forfatter #10285 Del Skrevet 12. mai 2015 Så kjekt - me har ennå ikkje vore i Mikkelparken. Har lagt mange planar om det, men det ser ut for å gå i vasken kvar gong. I år må me ta turen! Høyrer berre positivt om parken no. Du brukar forresten 3 t på turen (du bur sentralt, ikkje sant?) Jeg har også bare hørt positive ting om parken. Det gjør jeg. Greit å ha overnatting når det er såpass langt. Vi vurderte å bruke hytta på Vågsli, men det er vel nesten like langt derfra til Kinsarvik som det er hjemmefra. Og så er det jo alltid stas å overnatte borte, for ungenes del ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 12. mai 2015 Forfatter #10286 Del Skrevet 12. mai 2015 Fikk nettopp melding fra Oslobestis: hun har en aktiv liten jente i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 13. mai 2015 Forfatter #10287 Del Skrevet 13. mai 2015 Nå er det bare noen timer med jobb, før det er langhelg, dere! Det skal bli sååå godt å få helg nå kjenner jeg. Slappe av, drive dank (så mye som er mulig med to viltre unger ) og virkelig kose oss sammen. Merker godt at ungene også gleder seg til det. Jeg og A har hatt nedtelling hver kveld nå. Dagen i går var akkurat like fin og innholdsløs som hverdagene pleier å være. Vi kom hjem, spiste middag, lekte med Barbie, så litt tv og hoppet på trampolinen. ...og det var det. Etter at ungene hadde lagt seg kom bror for å lese enda mer til eksamen. Jeg mistenker at kveldene mine vil se noenlunde like ut til han er ferdig med disse eksamenene sine. Ellers har vi ingen store planer for langhelgen altså. På fredag skal vi på besøk til venninnen min som hadde kreft på øyet. Hun er frisk nå, men er fremdeles sliten etter behandlingen. Hun er alene med ungene, og ville mer enn gjerne at vi skulle komme på besøk. På lørdag blir det forhåpentligvis eksamenslesing halve dagen, så sant jeg får mamma til å passe ungene i noen timer. Jeg må stelle til søndag, for da skal vi feire 17.mai hjemme hos oss. Vi startet en ny tradisjon i fjor, som jeg synes er veldig fin nå som ungene ikke feirer på noen skole enda. Vi tar bussen til byen for å se barnetoget, og så ser vi litt på livet i byen, før vi drar hjem for å spise litt fingermat og bare kose oss. Mamma, bror og søster kommer, det samme med svigermor og kompis. Litt sånn åpent hus, kom den som vil. Så lenge de har med seg mat. Jeg må få plantet i bedene til dess - satser på å kunne ta et lite raid på Plantasjen i morgen hvis de har åpent. Ja, og så drar vi til byen igjen til klokken 6 for å spise på kinarestaurant. Det er noe vi har gjort hver 17.mai siden jeg var fjortis omtrent. Da samles alle de gamle naboene i gata jeg vokste opp i, med unger (oss) og nå med barnebarn også etterhvert. Utrolig koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 13. mai 2015 #10288 Del Skrevet 13. mai 2015 Det er bestandig så koselig å lese hos deg, Belle! 17.mai ja.. du høres nå ganske forberedt ut. Har du bunad/festdrakter til jentene dine? Den tradisjonen på kinarestaurant høres så koselig ut.. tenk å ha så gode (eks)naboer da. God langhelg til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 14. mai 2015 Forfatter #10289 Del Skrevet 14. mai 2015 Det er bestandig så koselig å lese hos deg, Belle! 17.mai ja.. du høres nå ganske forberedt ut. Har du bunad/festdrakter til jentene dine? Den tradisjonen på kinarestaurant høres så koselig ut.. tenk å ha så gode (eks)naboer da. God langhelg til deg! Så gøy at noen setter pris på skribleriene mine om en helt ordinær hverdag. Ja, jeg har Hardangerbunad til begge to. A har den jeg brukte da jeg var like gammel, og M har fått en helt ny. Mamma syr, og jeg setter sååå pris på å ha en symamma. Takk, i like måte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. mai 2015 #10290 Del Skrevet 14. mai 2015 Så koselig med skikkelig bunad da. Her får guttene festdrakter. Det er veldig greit med to av samme kjønn sånn sett, for da kan det jo gå i arv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 14. mai 2015 #10291 Del Skrevet 14. mai 2015 Her blir det "bunad" fra obs i år men den var fin da, med cape og greier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 15. mai 2015 Forfatter #10292 Del Skrevet 15. mai 2015 Så koselig med skikkelig bunad da. Her får guttene festdrakter. Det er veldig greit med to av samme kjønn sånn sett, for da kan det jo gå i arv. Disse bunadene som mamma har laget, passer til de får konfirmasjonsbunad, så her må de ha hver sin. Hun bare syr ut og inn, og legger på langt skjørt når den tid kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 15. mai 2015 Forfatter #10293 Del Skrevet 15. mai 2015 Her blir det "bunad" fra obs i år men den var fin da, med cape og greier! Så lenge den er fin, funker det jo kjempebra! Mamma har strikket cape til dem i år, rød. Blir superfint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 15. mai 2015 Forfatter #10294 Del Skrevet 15. mai 2015 Åååå, for en fin dag vi hadde i går! Vi var på Plantasjen da de åpnet kl 10, og etter det var vi ute hele dagen i finværet. Jeg og A plantet fangsten mens M sov. Jeg kjøpte 10 stauder (inkl 4 urteplanter ), men allikevel er bare halve bedet planta. Fikk oppi to av utepottene også, og en hengepotte utenfor inngangsdøra, så nå begynner vi å bli skikkelig klar for 17.mai altså. Ikke for det altså, de har meldt regn og drittvær så det er nok ikke så mange som ser på blomstene. Jaja, JEG vet at det ser fint ut ihvertfall. Da M våknet, dro vi og lekte med Diddles og Liten. Dagen ble avsluttet med matte med bror. Kjenner jeg begynner å bli lei nå, og at det skal bli godt når det er over. Han kommer jo for å lese i det ungene legger seg, og så leser vi helt til jeg legger meg. Savner meg-tiden min. Natten og morgenen har vært helt grusom. A har våknet to ganger, det har M også. I tillegg var M klar for å stå opp 4:3 . Hun hostet og var så tett at hun ikke klarte å sove igjen. Men ja, dette kan bli en lang dag kjenner jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 15. mai 2015 #10295 Del Skrevet 15. mai 2015 Jeg er også blant dem som synes det er kjempekoselig å lese om dagene deres! Kanskje ikke like koselig å stå opp så tidlig da.... Håper dere får en fin dag likevel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 16. mai 2015 Forfatter #10296 Del Skrevet 16. mai 2015 Jeg er også blant dem som synes det er kjempekoselig å lese om dagene deres! Kanskje ikke like koselig å stå opp så tidlig da.... Håper dere får en fin dag likevel! Dagen ble veldig fin! Det var godt at vi hadde det såpass travelt, for ellers hadde jeg sovnet stående tror jeg. Jeg la meg klokken 9 i går. ------------- I dag sov ungene til henholdsvis 6:45 og 7:45. Lykke på jord! Før Ms sovetid koste vi oss bare, med Barbie og ponnier og puslespill. Vi lagde fynsk brunsviger og jeg fikk støvsugd oppe. Etterhvert fikk vi besøk av søster, bror og mamma. Søster og mamma tok med seg A for å kjøpe nye finsko (jeg kom på det i går kveld at hun manglet! ), og da M våknet dro de først på butikken og så til bestefar. Jeg og bror har sittet med matte i hele dag. Nå er huset ryddig og rent, 17.mai-bordet er klart, skjorter er strøket (takk og priiiis for at jeg kun har en liten skjortevest hvor man bare ser kragen og litt av brystet - jeg suger i å stryke ), dadler med bacon er preppet og klare, og 4 (!!) lomper med smeltet ost og pesto er inhalert. Gawd, matlysten har vært helt syk i dag. Åh, nå gleder jeg meg til i morgen. Vi drar for å se toget uansett vær - her er regnponchoer og paraplyer kjøpt inn en masse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 16. mai 2015 #10297 Del Skrevet 16. mai 2015 Nå er huset ryddig og rent, 17.mai-bordet er klart, skjorter er strøket (takk og priiiis for at jeg kun har en liten skjortevest hvor man bare ser kragen og litt av brystet - jeg suger i å stryke ), dadler med bacon er preppet og klare, og 4 (!!) lomper med smeltet ost og pesto er inhalert. Gawd, matlysten har vært helt syk i dag. Åh, nå gleder jeg meg til i morgen. Vi drar for å se toget uansett vær - her er regnponchoer og paraplyer kjøpt inn en masse. ...mens her står alt på hodet Innimellom pappesker, klærsomskullehaværtbretta og nystrøkne bunader har jeg dekka bord til 17. mai frokost Det blir så bra atte *overbevisersegselv* Her har vi også hamstra ponchoer og ulltrøyer - se barnetoget og bruke altfor mye penger på fjas som gassballonger og vannpistoler SKAL vi uansett vær Hurra for 17. mai!! Kos dere massemasse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. mai 2015 #10298 Del Skrevet 17. mai 2015 Håper dagen har vært fin. Det har den vært her. Hektisk, men fin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 18. mai 2015 Forfatter #10299 Del Skrevet 18. mai 2015 ...mens her står alt på hodet Innimellom pappesker, klærsomskullehaværtbretta og nystrøkne bunader har jeg dekka bord til 17. mai frokost Det blir så bra atte *overbevisersegselv* Her har vi også hamstra ponchoer og ulltrøyer - se barnetoget og bruke altfor mye penger på fjas som gassballonger og vannpistoler SKAL vi uansett vær Hurra for 17. mai!! Kos dere massemasse Men så ble det jo fint vær allikevel! Jeg brukte ikke en eneste krone i går jeg. Søster og mamma stod for spandering av fjaseting. Håper dere hadde en fin dag! Håper dagen har vært fin. Det har den vært her. Hektisk, men fin. Det var den! Og ja, hektisk er stikkordet for 17.mai altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 18. mai 2015 Forfatter #10300 Del Skrevet 18. mai 2015 (endret) Fin dag i går. Men som sagt, veldig hektisk. Sånn er det vel med sånne dager. Unger skal kles, bord skal dekkes, mat skal lages og innimellom der skal man komme seg både hit og dit opptil flere ganger. Ikke rart det er hektisk! Heldigvis (faktisk!) våknet begge ungene klokken 6, ellers hadde vi aldri rukket bussen til byen. Da salutten gikk klokken 7, satt ungene i badekaret, og etter det gikk det slag-i-slag hele dagen. Søster kom klokken 8 for å hjelpe meg med å gjøre ungene klare, og klokken 9 var vi ute av huset på vei bort til bussen. Vi så barnetoget og tok bussen tilbake igjen. Det var egentlig såpass lite folk i byen på dette tidspunktet at det hadde vært like greit å kjøre. Vel, vel. Å ta bussen er jo helt fantastisk for en 4-åring da, så det var verdt det. Hjemme spiste vi god mat, skravlet og koste oss. Jeg fikk meg en time på øyet takket være fantastiske mamma som ikke bare ryddet da alle var gått, men som også passet på ungene og var ute og lekte med dem. På kvelden dro vi for å se russetoget, før vi spiste (igjen!) på kinarestaurant. Koselig. Ungene fikk tatt en stripe i gågaten etter middag og ta på alskens ubrukelig 17.mai-fjas, og de sovnet med et smil om munnen begge to. M ville ikke ta av seg bunaden engang, så det var en smule vrælorama da jeg skulle ta kveldsstellet. Natten har derimot ikke vært fantastisk. M drakk altfor mye brus i går, så hun har hatt hylefest i natt. Dvs, jeg TROR det er pga brusen (som hun nettopp har begynt å like btw. Og jeg som syntes det var så praktisk og sunt da hun bare drakk vann. ), men hun tok seg til foten også i natt, så jeg tenker kanskje voksesmerter også? Etter x antall smerterier måtte jeg til slutt gi henne en paracet, og da roet hun seg heldigvis. Men dere tror vel ikke at en halvtime etter at M hadde roet seg (altså klokken 2 i natt), så kom A inn på rommet og proklamerte høyt og tydelig at ''eg har sove lengelengelenge! '', og jeg bare . Da var hun lys våken og klar til å stå opp. Hun lå vel og makket seg ved siden av meg i et par timer. Jeg turte ikke å se på klokken da hun sovnet - da hadde jeg blitt helt demotivert tror jeg. Blæ. Jeg har vel fått meg kanskje 4-5 usselige, veldig oppdelte timer i natt? I tillegg (jada, for lite søvn er ikke det eneste skjønner dere...) har jeg fått en underlig smerte på hele siden av halsen. Det begynte i går morges, og da trodde jeg bare at jeg hadde sovet skeivt. Det føles som om det er en muskel som er vrang, men i dag morges så jeg at jeg var helt hoven på ene siden av halsen! Kan man bli det når muskler står i spenn? Jeg skal heldigvis tilfeldigvis til naprapaten i dag, så han får se på det. Og så fikk jeg meg enda et lite slag i trynet i dag morges i barnehagen. M har i en ukes tid nå, brukt fingrene på en spesiell måte når hun sier ''synga'' når jeg skal synge til henne ved leggetid. Jeg har trodd at det var en spesiell sang som hadde den bevegelsen, og i dag husket jeg å spør. Neida, de har begynt med noen få, enkle tegn til tale-bevegelser med henne, og denne bevegelsen betyr altså å synge. Og det synes jeg jo er veldig fint i og for seg, men jeg blir så trist og lei meg av at hun faktisk trenger det. Nå er jeg lettrørt akkurat i dag som jeg er så trøtt, men jeg måtte felle en tåre og to i bilen på vei til jobb i dag. Jeg synes så synd på henne, og jeg SER jo at hun sliter. Hun er frustrert, og nå har hun (som jeg også har fått bekreftet av ped.leder i barnehagen) begynt å lese på leppene fordi hun hører så dårlig. Det er nok noe i det at jeg merker det bedre og bedre jo eldre hun blir, men aaarg. Jeg synes det er så urettferdig å måtte vente så lenge på noe hun tydelig trenger. Og så går jeg jo rundt i evig angst for at de skal ringe fra sykehuset og tilby oss en time, for akkurat nå er hun IKKE frisk nok til å opereres. Når jeg tenker meg om, så har hun ihvertfall ikke vært frisk nok siden vi var på sykehuset og hvor lenge siden er det? Halvannen måned? Blæ. Dette sliter mer på meg enn jeg trodde. Jeg burde jo bare være takknemlig for at det ikke er noe alvorlig galt med henne. Endret 18. mai 2015 av ^^Belle^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå