Gå til innhold

Belle

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Velvel... selv om vi bor i Norge kan en vel enes om at helstetilbudet IKKE er helt gull. Håper dere får time mye før da, skjønner godt at det "haster".

KOm meg aldri på POP salget, og tenker igrunn at den hun har nå i 92 holder akkurat... enn så lenge.

men takk for erfaringsutvekslingen!

Og hurra for at ting gikk bedre på jobb, det betyr jo ganske mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Infinite Shine virker interessant, men jeg liker ikke at jeg blir tvunget til å kjøpe både under- og overlakk i tillegg. :snurt::ler:

Jeg kunne ikke vært mer uenig :ler: overlakken er jo hele hovedpoenget med alle disse nesten-gel-lakkene som så mange merker har laget nå, den er jo helt annerledes enn vanlig overlakk. Og jeg er stor fan av underlakk, da får jeg ikke misfargede negler etterpå. Litt av minuset med Vinylux som er CND sin variant av dette her, er at de ikke har tilhørende underlakk. Har man mye riller eller ujevnheter på neglene så synes det gjennom, det blir mye bedre med underlakk :)

Såh.. Det var det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, håper virkelig dere får komme inn på kort varsel med M, det var lang ventetid når både språkutviklingen og jenta holdes tilbake på grunn av noe de kan gjøre noe med synes jeg! :daane:

Og så sniker jeg meg ut igjen, for neglelakk er noe jeg liker godt i teorien, men ikke fikser i praksis :fnise:

Ja, det håper jeg også!

Neglelakk. :hjerte::fnise:

Åh, så kjedelig med den ventetiden. Hvis du eller mannen har helseforsikring gjennom jobben så kan det forresten være verdt å sjekke om den omfatter barn også. Da får man som regel snike ganske kraftig i køen. Men det er nok en del timer som blir avlyst i siste liten så det er helt sikkert gode muligheter for at dere får komme inn tidligere uansett. :Nikke:

Ja, det er timer som avlyses hele tiden, siden ørebarn har en tendens til ofte å være for syke til å legges i narkose. M inkludert. :P Håper virkelig vi får en time snart!

Ka jo ringe privatsykehuset også? Dessverre er det ofte lang ventetid på slikt for det er ikke hver dag legene er på jobb. Da vi var i fjor med minsten var det lang ventetid for han som kunne det var der bare en gang i uka.

Jeg har tenkt tanken altså. Synes det er så synd for hun som går glipp av 4 nye måneder med høring, liksom. Og så blir jeg litt trist når jeg ser hvor mye hun faktisk VIL klare å snakke, men så får hun det ikke til. :tristbla:

På sykehuset opererer de ikke mellom 15.juni til skolestart, så det er ikke rart det blir litt ventetid heller.

Velvel... selv om vi bor i Norge kan en vel enes om at helstetilbudet IKKE er helt gull. Håper dere får time mye før da, skjønner godt at det "haster".

KOm meg aldri på POP salget, og tenker igrunn at den hun har nå i 92 holder akkurat... enn så lenge.

men takk for erfaringsutvekslingen!

Og hurra for at ting gikk bedre på jobb, det betyr jo ganske mye!

Ja, håper jeg også! :pls:

Jeg vurderte å gå jeg også, men orka ikke. :ler: Vi har nok klær for en stund fremover. :fnise:

Jeg kunne ikke vært mer uenig :ler: overlakken er jo hele hovedpoenget med alle disse nesten-gel-lakkene som så mange merker har laget nå, den er jo helt annerledes enn vanlig overlakk. Og jeg er stor fan av underlakk, da får jeg ikke misfargede negler etterpå. Litt av minuset med Vinylux som er CND sin variant av dette her, er at de ikke har tilhørende underlakk. Har man mye riller eller ujevnheter på neglene så synes det gjennom, det blir mye bedre med underlakk :)

Såh.. Det var det :fnise:

Jammen, jammen...jeg HAR jo både overlakk og underlakk som jeg er fornøyd med! (Kan jo ikke bruke neglelakk uten, jeg er ikke barbar heller! :hoho: ) Da prøver jeg heller nails inc. sine Gel Effects, bare på trass. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh, jeg er visst barbar :opplyser:

:ler:

Nooooooooo! :balltre:

:fnise:

Jeg får lengst mulig bruk ut av neglelakken når jeg bruker topp- og baselakk, pluss at den tørker fortere OG at det ser finere ut. Vinn-vinn-vinn. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke, for det tar så lang tid :ler: Jeg er vel som Nef som liker det i teorien, synes farger på neglene er kjempeflott - men i praksis synes jeg det er kjedelig å legge selv :sjenert:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gidder ikke, for det tar så lang tid :ler: Jeg er vel som Nef som liker det i teorien, synes farger på neglene er kjempeflott - men i praksis synes jeg det er kjedelig å legge selv :sjenert:

:fnise: Jeg ser den! Nei, jeg koser meg med å legge neglelakk jeg altså. Gjør det foran en tv-serie eller en film, og bruker laaang tid. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går var særdeles fin egentlig. Travel, siden mannen hadde sånn ca en million ting å gjøre før han skulle reise nå i dag morges. Men vi fikk i oss middag, vi var ute og lekte litt og etter leggetid fikk vi hengt opp tv-hylla fra Ikea. Vi hadde jo egentlig planer om å ikke ha tv-benk i stua, men det lot seg ikke gjøre i praksis på en fin måte. Så nå har vi fått hengt opp den grunneste hyllen de har under tv og lydplanke. Skal bli godt å bli kvitt de stygge ledningene som har ligget på gulvet i et år nå. :fnise:

Natten har vært grusom. :natti: M var våken i et par timer, i tillegg til at A hadde mareritt om en edderkopp i sengen og nektet å sove videre der. Ergo, to unger i sengen, hvoran den ene (takk og pris!) sov som en stein. Etter en våkentime med M, ble hun plassert tilbake i sengen sin og sovnet heldigvis. Klokken ringte altfor tidlig i dag, 5:30. :daane: Jeg måtte vekke ungene, og som mamma av tidligere anti-soveunger, er jeg omtrent allergisk mot å vekke dem. :ler: Jeg hater det, og er redd for å ødelegge alt. :sjenert: Vel, det må til. De må leveres i barnehagen senest 06:50 om jeg skal rekke jobb i tide. :bond: Så nå er mannen bortreist altså. To lange uker blir det, men vi får gjøre det beste ut av det. :Nikke: Jeg ser mest frem til langhelgen neste uke, jeg da. :hoppe: Da skal vi bare kose oss, jentene og jeg. Gjøre gøye ting og forhåpentligvis sove lenge om morgenen. :fnise:

I dag er det bror som henter ungene i barnehagen, mens jeg henter mat fra sushistedet til middag. :sikle: Gleder meg til sprøstekt laks! Elsker at vi har et take away-sted i byen med fisk nå. Har lyst til å spise der hver dag. :ler:

Så blir det vel mattelesing resten av kvelden tenker jeg. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at dere får en lanhelg underveis i de 2 ukene mannen er borte. Da går tiden sikkert mye fortere! Og det er jammen helg nå også. :nigo:

God helg, kos dere! :klem:

Endret av Kokos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jammen, jammen...jeg HAR jo både overlakk og underlakk som jeg er fornøyd med! (Kan jo ikke bruke neglelakk uten, jeg er ikke barbar heller! :hoho: ) Da prøver jeg heller nails inc. sine Gel Effects, bare på trass. :ler:"

Jammen, jammen!!!! Det er jo ikke det samme som vanlig lakk! :bond:

Dustesitatknapp :dry:

Endret av Pasadena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jammen, jammen...jeg HAR jo både overlakk og underlakk som jeg er fornøyd med! (Kan jo ikke bruke neglelakk uten, jeg er ikke barbar heller! :hoho: ) Da prøver jeg heller nails inc. sine Gel Effects, bare på trass. :ler:"

Jammen, jammen!!!! Det er jo ikke det samme som vanlig lakk! :bond:

Dustesitatknapp :dry:

:fnise: Jeg vet. Jeg bare kverulerer. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert: levere i barnehagen 06.50.. oh shit, så tidlig!! Er det hver dag? Mannen her er skikkelig B menneske og står opp litt over 07, og J er ikke i barnehagen før nærmere 09.

:fnise: Og sprøstekt laks fra sushisted!!! nei nei nei... den skal vere råååå! :wow:

Og selv om jeg vet at du trener og spiser sunt og er endel opptatt av hvordan du ser ut, så ble jeg faktisk veldig overraska over neglelakkmanien din.....! hehe. :sminkedokke: litt sånn at det ikke hadde slått meg at en slik lesehest som deg samla på neglelakker... OMG... nå høres jeg heeeeelt bak mål ut, sorry altså! :rolleyes:

Det er ikke deg altså, det er meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sjokkert: levere i barnehagen 06.50.. oh shit, så tidlig!! Er det hver dag? Mannen her er skikkelig B menneske og står opp litt over 07, og J er ikke i barnehagen før nærmere 09.

:fnise: Og sprøstekt laks fra sushisted!!! nei nei nei... den skal vere råååå! :wow:

Og selv om jeg vet at du trener og spiser sunt og er endel opptatt av hvordan du ser ut, så ble jeg faktisk veldig overraska over neglelakkmanien din.....! hehe. :sminkedokke: litt sånn at det ikke hadde slått meg at en slik lesehest som deg samla på neglelakker... OMG... nå høres jeg heeeeelt bak mål ut, sorry altså! :rolleyes:

Det er ikke deg altså, det er meg!

Nei, heldigvis! Det er bare når mannen er borte. Vanligvis leverer han dem rundt 9. :Nikke:

:fnise: Det er helt greit. Det er jo ikke akkurat noe jeg kringkaster på den måten. Men jeg er veldig glad i både neglelakk, sminke og hudpleie. I tillegg til bøker og matte og generelle nerdeting. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har M sittet foran vaskemaskinen i 10 minutter, mwd forhåpninger om at kosen hennes snart er ferdig. :hoho: Gawd, vi MÅ ta en seriøs dagavvenning av den tutten altså. Vi er bare for late. :sjenert:

Planer for dagen:

- sende A bort til nabojente når M skal sove. = kanskje en god time for hu mor på sofaen. :veslejenta:

- kjøpe bursdagsgave til svigermors samboer

- lese matte med bror

- lage brownies. Tips til oppskrift taes imot! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Aldri hørt om under- og overlakk jeg :fnise:

Åh, brownie! :hjerte: Stemoren min har en helt sykt god oppskrift, men jeg har i grunn ikke tenkt på å spørre etter den. Hvis ikke skulle jeg gitt den til deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm.. Aldri hørt om under- og overlakk jeg :fnise:

Åh, brownie! :hjerte: Stemoren min har en helt sykt god oppskrift, men jeg har i grunn ikke tenkt på å spørre etter den. Hvis ikke skulle jeg gitt den til deg. :)

:fnise: Det er vel for spesielt interesserte. ;) Underlakk er for å gi lakken et jevnt underlag (= bedre holdbarhet), samt for å unngå avfarging. Overlakk er for å gi en finere overflate, få lakken til å tørke fortere og gi lengre holdbarhet. :jepp:

Jeg brukte Det Søte Liv sin oppskrift og den ble dritgod om jeg må få si det selv. :nigo: Den smaker litt for mye mel for min smak (derfor liker jeg ikke tradisjonell sjokoladekake blant annet), men den var seig inni og sprø utenpå. :sikle: Gleder meg til i morgen. Da blir det bringebær og limekesam til. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, heldigvis! Det er bare når mannen er borte. Vanligvis leverer han dem rundt 9. :Nikke:

:fnise: Det er helt greit. Det er jo ikke akkurat noe jeg kringkaster på den måten. Men jeg er veldig glad i både neglelakk, sminke og hudpleie. I tillegg til bøker og matte og generelle nerdeting. :ler:

Altså.. jeg synes jo ABSOLUTT ikke det er sjokkerende at en ung kvinne er opptatt av hud og hår og negler, jeg hadde liksom bare ikke sett for meg deg med 100 lakker.. hehe. Men NÅ vet jo bedre.

Jeg er ikke neglelakkfan, for jeg "har ikke negler"... kronisk neglebiter... :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. jeg synes jo ABSOLUTT ikke det er sjokkerende at en ung kvinne er opptatt av hud og hår og negler, jeg hadde liksom bare ikke sett for meg deg med 100 lakker.. hehe. Men NÅ vet jo bedre.

Jeg er ikke neglelakkfan, for jeg "har ikke negler"... kronisk neglebiter... :dry:

Bare ikke spør meg hvor mange blusher jeg har. Eller øyenskygger. :sjenert::fnise:

Kjedelig med neglebiting! Jeg har kronisk tørre og flisete negler, så de er aldri lange mine heller altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milde moses, for en produktiv helg jeg har hatt! :strix: I går fikk jeg ryddet, sånn skikkelig, på vaskerommet og badet. Jeg organiserte og kastet, og fikk endelig ryddet i sminken (og neglelakkene :fnise: ). Og i dag har jeg gått gjennom alle lekene her hjemme. Kastet en del ubrukelige ting, og samlet opp 5 store kasser med leker som skal til bror og søster. Let's face it, de trenger ikke 5 dukker hver her hjemme! :flau: Det verste av alt er jo at 99% av alle lekene deres er ting vi har fått i gave. :lol: Men nå er altsp mengden redusert til håndterbar. A har 1 liten kasse med dukketing og 1 kasse med barbieting på rommet sitt. Resten er bamser og kjøkkenting. M har 1 kasse med dukketing, kjøkkenet sitt og duploen. Utrolig deilig! :nigo:

Nå gjenstår egentlig bare M sitt skap med diverse rot og mannens klesskao, og så har vi hatt vårrengjøring i hele huset. :hoppe:

Ellers har vi vært ute på lekeplassen, vi har syklet og vi har sett på film; Pocahontas. :hjerte: Nå har vi en pre-middag siesta med Barbie på skjermen før vi skal til svugermors samboer og feire bursdagen hans. :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...