Gå til innhold

Belle

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Kjedelig. Men vi har vel alle sånn dager.

Dager der man bare er lei av alt og bare skulle ønske en kunne vinne millioner og bare dra fra alt og kun gjøre det en selv vil :P

Kjipe dager er...kjipe. :fnise: Heldigvis kommer jeg som regel fort ut av funken, det er ikke så mye som skal til. :nigo:

I dag var det ferdig middag da jeg kom hjem fra jobb som gjorde susen. PLUSS at han hadde ryddet etter middagslagingen. Kryss i taket! :ler:

Etterpå var vi på Pluto miniklubb og det var så gøy! En halvtime med sang og instrumentspilling, etterfulgt av en halvtime med galmannsløping og herjing i gymsalen. Det var akkurat passe med unger, og mine unger storkoste seg. Vi syklet att og fram, så hverdagsmosjon fikk vi litt av også. :fnise: Nå er jo dansen til A ferdig for dette semesteret, og jeg tror vi skal prøve ut dette fremover nå. 50 kroner per gang (for begge ungene) er ikke ille synes jeg. :nigo:

Nå har jeg nettopp fortært en kvart vannmelon (nammis! :sikle: Elsker at melonsesongen er i gang! :strix: ) og sitter med hekletøy i fanget og Arrow på tv. Veldig mye finere kveld enn gårsdagen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går kom bror hjem! :bolledeig: Nå har han vært borte siden februar, og det er LENGE! Det beste av alt? Dette var siste gang han kom hjem fra sjøen på den måten. :strix: Han har sagt opp jobben og skal studere til høsten. Mest sannsynligvis Stavanger, så han kommer jo til å være borte da også, men Stavanger er uansett en hel haug bedre enn Sør-Korea, Bahrain eller Jamaica. :ler: Nå skal vi (ja, vi :fnise: ) nilese til eksamene hans i matte og fysikk rett etter 17.mai, slik at han faktisk kommer inn og ikke må gå et helt år forkurs før han kan begynne. :Nikke:

Så synes som møtte meg da jeg kom hjem fra jobb i går var to fnisende jenter som satt inntil ham i sofaen med hver sin enorme koffert med snop. :hjerte: Mamma hadde hentet dem i barnehagen slik at de kunne være med på flyplassen, og det var suksess altså. :rodmer:

Ellers forløp kvelden som den pleier, bortsett fra at jeg bare måtte få meg litt me-time og dro for å kjøpe elektrisk tannbørste og teste ny foundation. Me-time indeed. :fnise: Jobbedagen var grusomt travel i går, så jeg måtte bare få litt pusterom alene. Det skal jeg forresten få i dag også, jeg skal nemlig til frisøren rett etter jobb. :skya:

Jeg må kutte ut frisørfargingen da, for onkel har havnet på sykehuset så jeg tar med meg jentene i visittiden på besøk. Han hadde et mikroskopisk hjerteinfarkt i går, og selv om alt er bra - ingen skade på hjertet - synes jeg det er veldig skummelt. Han er pappas identiske tvilling, og det var jo akkurat sånn pappa døde. Huff. Heldigvis gikk det bra!

Ellers skal jeg prøve å trene spinning hjemme i kveld, men jeg lover ingenting. :fnise: Aller mest har jeg lyst til å krølle meg sammen i sofaen og se Arrow. :sjenert: Vi får se hvordan kvelden blir, og når ungene finner ut at de skal legge seg. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at bror er komt hjem :hoppe: Tenker alle hjerter gleder seg da :hjerte: Du og den fine familien din :strix: Hva er det han skal studere? Ingeniørstudier eller?

Usj, det hjerte-greiene, det er så freaking skummelt :bond: Godt det kan gå bra noen ganger også, men det gir en et støkk...spesielt for de som har mistet noen på den måten! Vi har også mye hjerteproblematikk i familien :sukk: På mamma sin side har 4 av 5 av barna til mormor hatt hjerteinfarkt eller tette årer..skummel statistikk!! Så her spises det avokado, nøtter og kaldpresset olivenolje for det det er verdt - jeg har stor tro på maten de lever på nede ved middelhavslandene ifht hjerte - der er det jo knapt noen som har hjerteproblemer!! Etter jeg var på kurs på tirsdag har jeg bare fått bekreftet tanken min om at det er rett :jepp:

Ble det noe garasjespinning på deg? Ser det er Inger som skal ha spinningen i helga, skal vi prøve å gå imorgen formiddag? Jeg er ikke sånn overvettiges begeistra for hennes timer, jeg synes hun maser litt mye (hun river meg utav bobla mi til støtt og stadighet :fnise:) Evt kan vi gå på O2 Low...da går ikke så mye av formiddagen føler jeg, siden timen er ferdig kl 11! Hyl ut ihvertfall om du vil være med, jeg trenger å trene :trene:

Kos dere med langhelg :hjerte: Kanskje vi kunne møts en dag så jentene fikk leke sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med onkel! Jeg har noen ganger tenkt på at det må være litt merkelig når man kjenner tvillinger, og den ene er gått bort.. For da "møter" man dem jo på en måte etterpå, selv om det er en helt annen person :huh: eller faller det seg helt naturlig?

Har du kjøpt ny parkdress til A? Etter alle anbefalingene her inne om name it sin, har jeg kjøpt den og den kom i posten i dag! :) den mørkeblå med sommerfuglmønster, veldig fin! Blir spennende å se hvordan den holder i bruk.

Kos dere resten av helga! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at bror er komt hjem :hoppe: Tenker alle hjerter gleder seg da :hjerte: Du og den fine familien din :strix: Hva er det han skal studere? Ingeniørstudier eller?

Usj, det hjerte-greiene, det er så freaking skummelt :bond: Godt det kan gå bra noen ganger også, men det gir en et støkk...spesielt for de som har mistet noen på den måten! Vi har også mye hjerteproblematikk i familien :sukk: På mamma sin side har 4 av 5 av barna til mormor hatt hjerteinfarkt eller tette årer..skummel statistikk!! Så her spises det avokado, nøtter og kaldpresset olivenolje for det det er verdt - jeg har stor tro på maten de lever på nede ved middelhavslandene ifht hjerte - der er det jo knapt noen som har hjerteproblemer!! Etter jeg var på kurs på tirsdag har jeg bare fått bekreftet tanken min om at det er rett :jepp:

Ble det noe garasjespinning på deg? Ser det er Inger som skal ha spinningen i helga, skal vi prøve å gå imorgen formiddag? Jeg er ikke sånn overvettiges begeistra for hennes timer, jeg synes hun maser litt mye (hun river meg utav bobla mi til støtt og stadighet :fnise:) Evt kan vi gå på O2 Low...da går ikke så mye av formiddagen føler jeg, siden timen er ferdig kl 11! Hyl ut ihvertfall om du vil være med, jeg trenger å trene :trene:

Kos dere med langhelg :hjerte: Kanskje vi kunne møts en dag så jentene fikk leke sammen?

Det er helt fantastisk deilig! :nigo: Han har elektroingeniør på førstevalget, men har søkt litt ymse andre ingeniørretninger også. I verste fall blir det ett år forkurs, men det er om han ikke klarer disse tre privatisteksamene i mai. Jeg har stor tro på at han klarer det finfint! :Nikke:

Sånn er det i vår familie også. Hjerteproblemer så langt man kan se. :sukk: Men det er da inderlig godt at det noen ganger går bra også! Onkel har det veldig fint. Ingen skader, og han var i storform. Han skal til full utredning på tirsdag, pga familiehistorikk ig det som skjedde. Synes det er bra at de tar det så alvorlig. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med onkel! Jeg har noen ganger tenkt på at det må være litt merkelig når man kjenner tvillinger, og den ene er gått bort.. For da "møter" man dem jo på en måte etterpå, selv om det er en helt annen person :huh: eller faller det seg helt naturlig?

Har du kjøpt ny parkdress til A? Etter alle anbefalingene her inne om name it sin, har jeg kjøpt den og den kom i posten i dag! :) den mørkeblå med sommerfuglmønster, veldig fin! Blir spennende å se hvordan den holder i bruk.

Kos dere resten av helga! :klem:

Alt er bra med ham, heldigvis. :nigo:

Det var vel mest rart for de som ikke kjente dem så godt. Vi nærmeste kunne jo ikke fatte og begripe at folk ikke klarte å se forskjell på dem. :fnise: Og selvsagt ekstremt hardt for onkel. Han fikk revet bort sin andre halvdel og beste venn. :grine: Men ja, for oss falt det seg helt naturlig. Jeg fikk aldri en følelse av at jeg ikke orket å treffe ham for eksempel, for for meg var de så ulike av både utseende og personlighet at de like godt kunne vært én blå og én rød.

Nei, ikke enda! Tror vi har så vi klarer oss også, for PoP'en passer fremdeles, og så har hun en vanntett HH-bukse som hun bruker med PoP softshelljakka hjemme. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, for en fin helg vi har hatt! :rodmer:

I går dro vi tidlig til Stavanger. Vi var innom svoger for å hente hans samboers sønn på 4, siden de skulle i konf. Vi tok med oss ungene på Ikea, men selv om vi noen ganger er småsprø er vi ikke splitter pine gale. :fnise: Vi plasserte A og gutten på barnepassen og fikk gjort alt det vi skulle på den timen vi hadde fri. Vi fikk kjøpt blant annet hengekøye - noe jeg har ønsket meg sånn ca alltid! :strix: Vi fikk også kjøpt inn tv-benkløsning som vi skal henge på veggen. Det er høyst på tide å skjule ledningene som henger ned. :lol:

Etter ungenes leggetid dro jeg bort til svogers samboer (de bor bokstavelig talt 10 meter fra svigerfar der vi bor når vi er i Stvg) og vi skravlet hele kvelden. Det er så trist at de bor så langt borte, for ellers tror jeg vi kunne blitt gode venninner. :jepp:

I dag har vi vært i Kongeparken. :hoppe: Vi har storkost oss hele gjengen. Vi har tatt alle karuseller som var å oppdrive - til og med A har tatt dem. Det ser ut som om pysa har blitt til galningen. :ler: Vi har spist is, lekt og tatt enda mer karuseller. Det som gjorde dagen komplett var strålende solskinn og dugelig temperatur. :nigo:

Nå sitter vi alle utslitte i sofaen. Dog jentene hadde nok energi til å holde show på trampolinen en halvtimes tid i kveld. :fnise: Det eneste jeg skal gjøre når A har lagt seg, er å sette meg godt til rette i sofaen, se på Arrow og når den tid kommer; ta meg en dusj. :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, og ja! Jeg har "plutselig" bare hår ned til skuldrene! :overrasket: Jeg liker det altså, men det er veldig uvant. Har aldri hatt så kort hår før! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med ny sveis! :hoppe: Du er sikkert fin uansett, og det er moro å prøve noe nytt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin helg ❤️ Og gratulerer med ny sveis :)

Gøy med ny sveis! :hoppe: Du er sikkert fin uansett, og det er moro å prøve noe nytt. :)

Takk for det, dere! :) Nå kan jeg gå sommeren imot med en lettere bør på hodet. :fnise:

----------

Dagen i går var litt sånn bob-bob, egentlig. Travelt på jobb, og så holder jeg på med noe jeg egentlig ikke skulle ha holdt på med. Da jeg ble leder for dette prosjektet i fjor sommer, sa min da medleder at jeg skulle slippe å ta meg av HVAC'en, for da kom jeg til å miste viljen til å leve. :hoho: Veeeel, han er fremdeles opptatt med sitt forrige prosjekt, rettsaker og sånn, så den som er stuck med HVAC er meg. Jeg visste ikke da, men jeg vet nå. Min livsgnist er på vei til å slukkes. :dry: Blarg. Det verste av alt er at jeg ikke forstår. Og det er det ingen andre som gjør heller - nesten ikke de som holder på med det engang! De kunne like gjerne pratet gresk når de begynner med programmering, bilder, automatikk, volt og hurramegrundt. Jaja, min medsammensvorne driftsleder er like utpå viddene som det jeg er (han hadde sagt at så lenge han slapp å drive med HVAC så var han fornøyd :ler: Han er like stuck som det jeg er!), så jeg slipper å føle meg så dum og alene i møter. :lol:

Jeg kom hjem og krampekoste litt med jentene. Så dro jeg på trening - som var like bob-bob - før jeg kom hjem, la A, småkranglet med mannen og la meg tidlig. Blæ. Nå merker jeg at det skal bli litt godt å savne han igjen. :fnise: Vi skværet opp i dag morges altså, og alt er fint, men jeg merker at han ikke har lyst til å reise. Det har han aldri, og så blir han surere og surere for hver dag som går. Gøy! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratla med ny sveis! Gøy å fornye seg! (men jeg gjør det aldri, det blir alltid nesten bestandig helt likt...)

Og så blæhhh at dumme arbeidsoppgaver tar gnisten fra deg... blir jo sånt når man ikke får noen mestringsfølelse, bare stress og følelse av å være "dum". Ikke la det knekke deg bare, minn deg selv på hvor dyktig du er til de fleste andre oppgavene der. (slik det høres ut iallfall).

Er POP parkdress bra? J trenger ny dress virker det som, og i kveld har de 30 % på POP på vip-kveld... synes den der nameit dressen virker behagelig og lett, men kjenner jeg er litt skeptisk til om den tåler masse regn og slikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratla med ny sveis! Gøy å fornye seg! (men jeg gjør det aldri, det blir alltid nesten bestandig helt likt...)

Og så blæhhh at dumme arbeidsoppgaver tar gnisten fra deg... blir jo sånt når man ikke får noen mestringsfølelse, bare stress og følelse av å være "dum". Ikke la det knekke deg bare, minn deg selv på hvor dyktig du er til de fleste andre oppgavene der. (slik det høres ut iallfall).

Er POP parkdress bra? J trenger ny dress virker det som, og i kveld har de 30 % på POP på vip-kveld... synes den der nameit dressen virker behagelig og lett, men kjenner jeg er litt skeptisk til om den tåler masse regn og slikt..

Takk for det! :nigo: Forandring er alltid gøy. :jepp:

Jeg får bare bite tenna sammen og komme meg gjennom dette. Det er bare det at jeg synes det er så kjipt når jeg får følelsen av at jeg ikke har lyst til å gå på jobb. Det har jeg nemlig alltid ellers. :sukk: Jeg har heldigvis supre kolleger som støtter meg, så dette skal gå bra! :tommelsmil:

Vi er kjempefornøyde med vår! A har den med avtagbart fór, og unntatt noen måneder på høsten for halvannet år siden, har vi kun brukt den uten fóret. Myk, slitesterk og god. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbedagen i går var en av de bedre, så nå føler jeg at hodet er på vei over vannet igjen. Vi fikk svar på mye greier, og så fikk vi vite at vi får eksperthjelp til den dumme HVAC. :bolledeig: Komle hos svigermormor + favorittspinning + matte (med bror - det er så gøy! :sjenert: ) gjorde dagen komplett. :nigo:

Ellers fikk jeg ryddet alle klærne mine på tirsdag. Kastet masse, og har nå skikkelig system i walk-in'en. Nå venter jeg bare på at mannen skal gjøre det samme, så blir det god gang fiskestang der inne altså. :hoppe: Jeg fikk også swatchet alle neglelakkene mine på neglehjul, og jeg hadde faktisk mindre enn jeg opprinnelig trodde. Fine neglelakkene mine. :hjerte:

Og tror dere ikke vi fikk time til sykehuset for M i går da. 1 september! :hakeslepp::dry: Seriøst, det er 4 måneder til. Da kommer jenta til å være nærmere 3 og fremdeles kan hun ikke snakke fordi hun ikke hører. Kjenner jeg blir skikkelig provosert. :rasende: Skal straks ringe og mase på dem og få en forklaring på dette. Sukk.

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange lakker har du? :nigo: sist jeg hadde opptelling var det litt over 100. Men det er leeenge siden :fnise: har nettopp bestilt noen fra den nye serien til Opi, Infinite Shine! Oh joy :hoppe:

Shit, det var lang ventetid! Har de sagt noe om oppfølging av snakkingen før/etter operasjonen? Hos logoped eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, at det skal være så treigt.. :vetikke: Går det ikke an å be om å få komme på avbestilte timer eller noe, det pleier jeg av og til. Men da må man jo hive seg litt rundt når man får muligheten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange lakker har du? :nigo: sist jeg hadde opptelling var det litt over 100. Men det er leeenge siden :fnise: har nettopp bestilt noen fra den nye serien til Opi, Infinite Shine! Oh joy :hoppe:

Shit, det var lang ventetid! Har de sagt noe om oppfølging av snakkingen før/etter operasjonen? Hos logoped eller noe sånt?

Jeg vil tro det er rundt 50. Trodde jeg hadde litt flere enn det. :fnise: Men til mitt forsvar så kastet jeg nettopp alle kjipe, halvuttørkede og ubrukte fra Depend og NYX. Da hadde nok antallet vært opp mot 100 det også. :sjenert: Så nå sitter jeg og gjør klar en stor bestilling med China Glaze-lakker, er det som er mitt favorittmerke. :nigo:

Infinite Shine virker interessant, men jeg liker ikke at jeg blir tvunget til å kjøpe både under- og overlakk i tillegg. :snurt::ler:

Nei, ingenting. Tenkte jeg skulle høre med barnehagen om de kan ha noe opplegg, for dersom vi ikke får komme inn før om 4 måneder, tror jeg hun trenger hjelp. Jenta er jo superfrustrert!

Huff, at det skal være så treigt.. :vetikke: Går det ikke an å be om å få komme på avbestilte timer eller noe, det pleier jeg av og til. Men da må man jo hive seg litt rundt når man får muligheten..

Ja, vi ble skikkelig skuffa da vi fikk brevet i går. Vi ble jo forespeilet en måned da vi var på kontroll!

Jeg ringte dem i dag morges, og da skreiv hun oss opp på venteliste over folk som kan komme på kort varsel. For det klarer vi altså! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Åh, håper virkelig dere får komme inn på kort varsel med M, det var lang ventetid når både språkutviklingen og jenta holdes tilbake på grunn av noe de kan gjøre noe med synes jeg! :daane:

Og så sniker jeg meg ut igjen, for neglelakk er noe jeg liker godt i teorien, men ikke fikser i praksis :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så kjedelig med den ventetiden. Hvis du eller mannen har helseforsikring gjennom jobben så kan det forresten være verdt å sjekke om den omfatter barn også. Da får man som regel snike ganske kraftig i køen. Men det er nok en del timer som blir avlyst i siste liten så det er helt sikkert gode muligheter for at dere får komme inn tidligere uansett. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka jo ringe privatsykehuset også? Dessverre er det ofte lang ventetid på slikt for det er ikke hver dag legene er på jobb. Da vi var i fjor med minsten var det lang ventetid for han som kunne det var der bare en gang i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...