Gå til innhold

Belle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom til å tenke på deg idag når ungen hadde smakt ostesmørbrød i barnehagen for første gang, og ALLE barna likte det :ler:

Er godt mulig jeg lager en sånn ostesmørbrødelskende unge her, alt annet kastes jo på gulvet :P

:fnise: M spiste ostesmørbrød (og kun det! I tillegg til pupp) frem til hun var hmmm...14 måneder? Vi måtte bli kreative, og hadde for eksempel chiafrø under osten for å få i henne litt mer vettug næring. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fine, fine, fiiiine helgen. :closedeyes:

Til tross for drittvær HELE helgen, koste vi oss hele gjengen. Hytten er så stor at man ikke føler at man sitter oppå hverandre, selv om man er mange. Vi var jo totalt 6 voksne og 5 unger, men allikevel hadde vi god plass. Hurra for stor og god hytte. :nigo: Det ukjente reisefølget (to damer fra søsters jobb) var kjempebehagelige å reise med, noe som var betryggende siden vi skal opp med samme gjengen (minus mannen :( ) i 5 dager i påsken.

Vi gjorde ikke på så mye egentlig, annet enn skikkelig hyttekos. Ungene lekte, vi spilte spill, spiste god mat og la oss tidlig. :fnise: Vi fikk ikke vært ute så mye som vi ville pga. været, men litt aking i barnetrekket ble det, samt graving av snøhule og verdens korteste skitur med verdens sureste unger. :lol: Vi håper på bedre vær i påsken; da skal vi ut på skikkelig skitur. :jepp:

Ellers hadde jeg planer om en joggetur i går kveld, men jeg måtte kaste inn håndkledet. Jeg er så sinnsykt tett i pappen at jeg holder på å bli sprø. Nå har jeg hanglet i over 3 uker, med hosting, snørr og bomull i hodet. Jeg er drittlei og vurderer å ta en sykedag denne uken - om det ikke blir bedre seff - kun for å være frist til helgen. :hoho:

For til helgen er den store Wien-turen! :bolledeig: Jeg følger streikenyheter med argusøyne, for selvsagt reiser vi med Norwegian hele veien. :roll: I nest verste fall får jeg bare ta bussen til Oslo eller noe, for så å ta flyet videre derfra. I aller verste fall kjører jeg bare til Oslo og blir der i helgen, for frihelg SKAL jeg ha. :ler:

Gjest Ludodama
Skrevet

:ler:

*skalfaenmeghafri* :P

Oslotur er ferie det og da!

Skrevet

:ler:

*skalfaenmeghafri* :P

Oslotur er ferie det og da!

Åh, ja! :ler: Denne frihelgen har jeg sett frem til i mange måneder nå, og ikke faen om noe så lite som en streik skal få meg til å være hjemme. Om jeg så må trosse kolonnekjøring over fjellet, så skal jeg komme meg dit! Lettere stalking av avinor sine sider forteller meg ihvertfall at dagens fly til Wien gikk med bare 20 minutters forsinkelse. :5:

Skrevet

Dagen i går var bare *schvopp* over. :daane: Det hadde nok noe med at jeg jobbet overtid og ikke var hjemme før 17:30. Da var det å kaste i seg middagen, sitte en halvtime med M på fanget og så var det leggetid. A var ute og lekte med naboungene. :hjerte: Kjipt for meg som ikke får se henne like mye, gøy for henne som har venner å leke med. :)

Så gikk det egentlig slag-i-slag. Jeg la A (fremdeles enkelt og greit :hoppe: ), mannen dro på joggetur og jeg koste meg i sofaen med nybakte cottage cheese-rundstykker og Girls. :nigo: Rundstykkene var megagode og superenkle å lage! 250 gram cc, like mye havregryn, 3 små egg, salt og bakepulver. Vips! megagode og sunne rundstykker som var like gode i dag morges også. :sikle:

I var jeg på trening før jobb. Det må skrytes av her også, i tillegg til i treningsdagboken. :fnise: Ellers ingen planer for dagen enn å kose med ungene. Så dem jo såvidt i går, og siden de er hjemme fra barnehagen i dag er nok mannen mer enn klar nok til å få litt pause når jeg kommer hjem. :ler:

Gjest Ludodama
Skrevet

Hvor mange rundstykker ble det?

Gidder ikke forholde meg til denne ekle effektiviteten din :ler:

Når er på oppe/på trening når du rekker det før jobb?

Vurderer(ufattelig utopisk, jada) å teste det.

Trening på ettermiddagen/kveld funker ikke for soving her :/

Skrevet

De rundstykkene er veldig gode! :jepp: Pleier å lage dobbel eller trippel porsjon og fryse, det funker bra. Flinkis som trener før jobb! Når man uansett er oppe så er det jo ikke så dumt. :fnise:

Skrevet

Hvor mange rundstykker ble det?

Gidder ikke forholde meg til denne ekle effektiviteten din :ler:

Når er på oppe/på trening når du rekker det før jobb?

Vurderer(ufattelig utopisk, jada) å teste det.

Trening på ettermiddagen/kveld funker ikke for soving her :/

Jeg fikk 9 små rundstykker av denne røren. :)

:fnise: Effektiv blir man tvunget til å være når man har to morgenfugler i hus. I dag stod jeg opp 05:45, men var våken fra 05:30. :natti:

Dette er første gangen jeg prøver trening før jobb, og jeg liker det! Ingen på treningssenteret, frisk og opplagt til en ny dag. :nigo:

De rundstykkene er veldig gode! :jepp: Pleier å lage dobbel eller trippel porsjon og fryse, det funker bra. Flinkis som trener før jobb! Når man uansett er oppe så er det jo ikke så dumt. :fnise:

Ja, de var overraskende gode! Var redd for at de skulle bli tørre og/eller for kompakte, men nam! Og i dag morges var de ikke tørre da heller. :5: Skal lage stoooor porsjon neste gang. :jepp:

Gjest Ludodama
Skrevet

Ja, jeg må jo og opp grytidlig, men foreløpig er det for tungt å trene med så minimal søvn som vanker for tiden. Dette er noe jeg planlegger når kroppen skjerper seg litt, føler det må hvertfall 5 timer til for å orke trening&jobb.

Gjett hvem som lager rundstykker :ler: (spise orker man alltid :nigo:)

Skrevet

Jeg blir inspirert! Tror jeg må ut og handle CC og bake mer jeg også. Problemet med disse er jo at det blir altfor fort tomt i fryseren. :P

Skrevet

Er det noen som har prøvd å fryse dem? Hørtes godt ut :nigo:

Skrevet

Eeehh.. Sushi sa nettopp det, ja :sjenert:

Skrevet

Jeg bakte dem også idag!!! Veldig enkle og godt likt av alle. Takk for inspirasjon belle! Du er rene nettkokkdronning i dag du

Skrevet

Ja, jeg må jo og opp grytidlig, men foreløpig er det for tungt å trene med så minimal søvn som vanker for tiden. Dette er noe jeg planlegger når kroppen skjerper seg litt, føler det må hvertfall 5 timer til for å orke trening&jobb.

Gjett hvem som lager rundstykker :ler: (spise orker man alltid :nigo:)

Minst 5 timer høres veldig fint ut. :fnise: Og ja, det er ikke noe særlig å trene på lite søvn altså. Jeg har kommet inn i en god tralt nå, og får rundt 6,5 time søvn hver natt. Usammenhengende, men jeg har gitt opp den sammenhengende søvnen for nå. :ler:

Jeg blir inspirert! Tror jeg må ut og handle CC og bake mer jeg også. Problemet med disse er jo at det blir altfor fort tomt i fryseren. :P

Haha, ikke sant? Nammenamm. Jeg skal lage flere i dag om jeg får tid!

Er det noen som har prøvd å fryse dem? Hørtes godt ut :nigo:

Eeehh.. Sushi sa nettopp det, ja :sjenert:

:fnise:

Jeg bakte dem også idag!!! Veldig enkle og godt likt av alle. Takk for inspirasjon belle! Du er rene nettkokkdronning i dag du

Joda, bare hyggelig. Fint å lage noe som tar så kort tid også! :tommelsmil:

Skrevet

Dagen i går? Kort, som alltid. :fnise: Var hjemme til sjeplig tid i går heldigvis, så var det middag, A dro til nabojenta, og jeg og M lekte med togbanen på gulvet. Søster og svoger kom innom en tur, og tipset oss om tilbud på vind- og vanntette ''turbukser'' fra Helly Hansen. Så nå har A fått seg ny lekebukse. :ler: Vi har savnet noe hun kunne ha på seg når hun leker ute i nabolaget her nå som det er litt varmere i været. Hun har jo god jakke, og nå har hun god bukse også. :nigo:

Ellers var jeg på Obs Bygg for å kjøpe beis til dette fine bordet mannen har laget. Grillbord, eller sommerbord som han kaller det for. :nigo: Er det ikke fint? (Lyser jeg kvalmende stolt av mannen min eller? :hoho: ) Det skal bli grått. :jepp:

11041213_10155253764410548_6521640397827

Skrevet

Det bordet var skikkelig kult! :jepp:

Og nå ser det vel lovende ut for flyturen til Wien? Regner med at de er i gjenge igjen til helga! :Nikke:

Skrevet

Det bordet var skikkelig kult! :jepp:

Og nå ser det vel lovende ut for flyturen til Wien? Regner med at de er i gjenge igjen til helga! :Nikke:

Ja, og enda kulere skal det bli med litt farge. :nigo:

Oh yes, flyene gikk som vanlig fra i går av. :5:

Skrevet (endret)

Puh. Travelonsdag, som vanlig. Avsluttet arbeidsdagen med en deilig ( :sarkasme: ) time hos naprapat. Dvs, det er superdeilig når det er over, men au så vondt det er når han holder på! Jeg var jo i tillegg så støl at jeg såvidt klarte å gå, så ikke noen god opplevelse. :fnise: Skulderen er bedre enn på lenge ihvertfall, og det må jeg bare juble for! :hoppe:

Etterpå var det hjem og kaste i seg middagen, før det bar avgårde på dans. :danser: Da vi kom hjem, var mamma kommet på besøk, så da ble det leking, legging og trening. Og så var jammen dagen over!

I dag sov vi lengre enn vi har gjort på lenge. Dvs, jeg var våken fra 05:30 (seriøst! Jeg våkner av meg selv og er uthvilt og ikke trøtt! Og i går la jeg meg sent til å være meg, nemlig klokken 23), men jeg og M stod ikke opp før 06:15. A kom tuslende inn på badet et kvarter seinere. :nigo: Tenk at ved å fikse leggingen, fikset vi samtidig nettene hennes? Så sinnsykt deilig! :hoppendeglad:

I dag morges har vi bare sett på tv, ungene har lekt og jeg har tuslet rundt og ryddet. Så var det tid for tannlegen helt plutselig. :redd: Vi har forberedt A så godt vi kunne, med både Emma hos Tannlegen og Karius og Baktus. Vi har snakket ekstremt mye om det den siste måneden, og hun har fått sett premiene man får om man er flink. Vel...bæsj, det gikk ikke. :dry: Hun ble sitt vanlige sjenerte selv, og ville bare grave seg inn i meg. Tannlegen var kjempehyggelig og tok seg god tid til å forklare hva de ulike tingene var, men det hjalp ikke. A ville ikke legge seg tilbake (selv på fanget mitt), og da sa tannlegen at vi like greit kunne få en ny time. Som hun sa, så skal hun jo gå til henne de neste 20 årene og da er det veldig greit at det er lystbetont. :lol: Så nå får vi bare håpe at det går bedre neste gang. Det funket jo med øyenlegen, så jeg håper det funker med tannlegen også. :Nikke:

Nå sitter jeg på jobb og er egentlig ekstremt reiseklar til i morgen. Har tatt helg for lenge siden! :fnise: Vi fikk bestilt hotell i går, og i dag har jeg fått sjekket inn og skrevet ut reisebevisene. Nå gjenstår bare pakking og siste-liten-kosing med ungene, og så er jeg KLAR! :bolledeig:

Fikk forresten kjøpt vinterdress til M til neste sesong. Vill-dressen vi har vært så fornøyd med til A har blitt brukt i to sesonger nå og er ganske så oppbrukt og ikke 100% arvbar. Den er helt grei til å bruke til hjemmebruk, men jeg synes det er fint å ha en mer enn okei dress til barnehagebruk. Så da jeg fikk mail om at det var 50% på Reima på Petter & Pia, løpte jeg og kjøpte. :nigo:

11e6d8fafd229d676ebe09e2d87bb2c4-image.j

Endret av ^^Belle^^
Skrevet

Åååååå, søster er gravid! :strix:

Åååååå2: sitter på flyet på vei til Wien. :strix:

Skrevet

Ååååååååå :strix: Jippi og god tur :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...