CathrineMic Skrevet 25. februar 2015 #9981 Skrevet 25. februar 2015 Grå hår, de tyter ut her... ble mye verre etter jeg ble gravid. Det som er så irriterende er at fargen går så fort ut av de grå :/ Og de leggekveldene kjenner jeg skikkelig igjen. Nå er vi inne i en bra periode da (bank i bordet.) (Men vi måtte kutte ut daghvilen for å få det til, at hun la seg som hun alltid gjor i 18 tiden, og sover til 8-9 tiden istedenfor 4-5!). Men når hun er vanskelig må vi vugge henne i søvn, å somregel våkner hun når vi legger henne fra oss, så må vi starte på ny!! Skikkelig irriterende med sånne kvelder, hvertfall nåe mennene er på jobb offshore å vi må ta alt selv... Så jeg har deg i mine tanker å håper all søvn blir mye bedre hos dere! Over til noe helt annet. Når dere skulle igang med søskenforsøket, tok dere kontakt med sykehuset da, eller måtte dere via legen igjen?
^^Belle^^ Skrevet 26. februar 2015 Forfatter #9982 Skrevet 26. februar 2015 Grå hår, de tyter ut her... ble mye verre etter jeg ble gravid. Det som er så irriterende er at fargen går så fort ut av de grå :/ Og de leggekveldene kjenner jeg skikkelig igjen. Nå er vi inne i en bra periode da (bank i bordet.) (Men vi måtte kutte ut daghvilen for å få det til, at hun la seg som hun alltid gjor i 18 tiden, og sover til 8-9 tiden istedenfor 4-5!). Men når hun er vanskelig må vi vugge henne i søvn, å somregel våkner hun når vi legger henne fra oss, så må vi starte på ny!! Skikkelig irriterende med sånne kvelder, hvertfall nåe mennene er på jobb offshore å vi må ta alt selv... Så jeg har deg i mine tanker å håper all søvn blir mye bedre hos dere! Over til noe helt annet. Når dere skulle igang med søskenforsøket, tok dere kontakt med sykehuset da, eller måtte dere via legen igjen? Blæ, grått hår er noe herk. Men heller grått hår enn tynt hår tenker jeg. Vi har kuttet ned til 1 time nå, ellers blir det kluss. Men jeg ser jo at den timen også står i fare, for hun er ikke alltid like trøtt når det er leggetid. Jeg ringte direkte til sykehuset. De har alle papirene dine, og det er bare til å sette i gang. Er dere klar for en ny altså? Koselig. Har dere noen egg på frys?
^^Belle^^ Skrevet 26. februar 2015 Forfatter #9983 Skrevet 26. februar 2015 Dagen i går var superfin, men veldig travel. Slik onsdager alltid er. * Hente i barnehagen. Lempe av M, smøre brødskive til A som fremdeles sitter i bilen. * Dans med A * Hjem, hive i seg noen brødskiver til ''middag'' mens ungene leker villmenn i stuen * Legge M (ingen hylorama) * Legge A (ditto, satt bare inne hos henne i 20 minutt!) * Ta på treningsklær. På dette tidspunktet var klokken 19:30 og offisielt den første gangen jeg satte meg ned i løpet av dagen. * Favorittspinning. * Dusje. Lese bok. Sove. I dag skulle det liksom bli avslapning, men siden Diddles heller ville henge med mannen sin enn med meg (rart, hæ? ), drar jeg heller på nørdekino mutters alene. Det er visst en film som er satt opp i forbindelse med filmklubben her i byen, så jeg regner med (og håper egentlig) at jeg ikke er den eneste som kommer alene. Jeg skal se Fortellingen Om Prinsesse Kaguya, og det er sikkert den første og siste gangen jeg får mulighet til å se en Ghiblifilm på kino her i byen. Jeg nigleder meg!
CathrineMic Skrevet 26. februar 2015 #9984 Skrevet 26. februar 2015 Jeg har halvtynt og grått Ja var en times tid hun sov her også. Men da var det helvettes legging, våkning på kveld og natt, å grytidlig morning. Så når den me kuttet, så er det bare å gi ei flaske melk i stolen på rommet, gi tutt og kos og legge i senga, så er det somregel stille. Å sover som sagt til 8-9 tiden. Endelig ikke morning på natt *bank i bordet*. Er klar, men venter til etter bryllupet i juli men lurte på om jeg skal ringe å få time nå snart da, for å kunne få time når det passer for oss, pga han sin jobbturnus åsånt ingen egg på frys :/ så må gjennom hele greia på ny, det er litt nedtur
Pasjonsblomst Skrevet 26. februar 2015 #9985 Skrevet 26. februar 2015 Du er travel som vanlig! Spinning er så get! us, jeg kom ut av treningen nå som det har vært litt sykdom i hus... ut med trening og inn med rødvin og sjokolade. noooot good! Hårfarge er greit å ha ja! Farger du det nær opptil den naturlige fargen din?... jeg er blessed med tykt, mørkt hår uten et eneste grått hår Har sluttet å farge det, funnet ut at naturlig er best. (måtte bare si det..) -noe å glede seg over i det grå regnværet. Er dere fornøyd med huset forresten? vi er på husjakt, og det er så spennende/skummelt. Vet jo at vi KAN flytte, men det er rimelig ureversibelt når man først har flyttet. Det koster FOR mye! (er bare 3 år siden sist).
^^Belle^^ Skrevet 27. februar 2015 Forfatter #9987 Skrevet 27. februar 2015 Jeg har halvtynt og grått Ja var en times tid hun sov her også. Men da var det helvettes legging, våkning på kveld og natt, å grytidlig morning. Så når den me kuttet, så er det bare å gi ei flaske melk i stolen på rommet, gi tutt og kos og legge i senga, så er det somregel stille. Å sover som sagt til 8-9 tiden. Endelig ikke morning på natt *bank i bordet*. Er klar, men venter til etter bryllupet i juli men lurte på om jeg skal ringe å få time nå snart da, for å kunne få time når det passer for oss, pga han sin jobbturnus åsånt ingen egg på frys :/ så må gjennom hele greia på ny, det er litt nedtur Å hallemin, så heldige dere er! 8-9 er jo langt på dag! A er så fæl til å forskyve oppvåkningene etter at mannen har reist. Det går sakte, men sikkert fra å måtte vekke henne 6:30 til at hun pirker i meg klokken 5 slik hun gjorde i dag morges. Og så forskyves det heldigvis tilbake når mannen kommer hjem da, så sånn sett er det greit. Vi VET at vi kan forskyve på oppvåkningene. Ja, det kan være greit å være hormonfri (om det er pga. forsøk eller baby ) i bryllupet sitt. Så gøy at dere skal gifte dere! Æsj, kjipt å måtte starte helt fra scratch igjen, ja. Vi slapp jo heldigvis det med M! Men tenk at det er stor sannsynlighet for at dere klarer det på første forsøk denne gangen også. Du er travel som vanlig! Spinning er så get! us, jeg kom ut av treningen nå som det har vært litt sykdom i hus... ut med trening og inn med rødvin og sjokolade. noooot good! Hårfarge er greit å ha ja! Farger du det nær opptil den naturlige fargen din?... jeg er blessed med tykt, mørkt hår uten et eneste grått hår Har sluttet å farge det, funnet ut at naturlig er best. (måtte bare si det..) -noe å glede seg over i det grå regnværet. Er dere fornøyd med huset forresten? vi er på husjakt, og det er så spennende/skummelt. Vet jo at vi KAN flytte, men det er rimelig ureversibelt når man først har flyttet. Det koster FOR mye! (er bare 3 år siden sist). Rødvin og sjokolade. Hehe, neida. Jeg forstår hva du mener! Jeg er inne i en god stim nå, og det er så deilig. Jeg farger det nær min naturlige hårfarge, ja. Begynte ikke å farge håret mitt før jeg absolutt måtte, fordi jeg egentlig alltid har vært fornøyd med den. Har mørk kastanjebrunt hår. Prøvde å være litt lysere en stund, da stripet jeg det, men jeg synes rett og slett jeg passer mørkt hår bedre. Om vi er! Elsker huset vårt! :hjerte: Men det som gjør det så perfekt er plasseringen og fine naboer. Vi kan traske en tur til butikken, vi kan sykle til kjøpesenteret, vi har mange fine turområder i nærheten og så bor vi (nesten) midt mellom mamma og svigermor. Heller ville?!
^^Belle^^ Skrevet 27. februar 2015 Forfatter #9988 Skrevet 27. februar 2015 Ååååå, fine, fine, fine dagen i går. Til tross for en fæl morgen hvor A var sur fra hun stod opp, hentet jeg en smilende blid jente i barnehagen. Vi kom hjem, lagde middag og lekte med barbiehaugen. Jeg gav fort opp å prøve å belønne henne for leggingen for å si det sånt. Klokken 6 kom svigermor og svigermormor, og jeg dro på kino. Litt skummelt å dra alene, men det gikk helt fint. Ingen stygge blikk eller noe. Filmen var bare helt fantastisk! Da den var ferdig, var hele kinosalen stille i sikkert et halvt minutt. Jeg mistet regelrett pusten, så fin var den! Åååå, så glad jeg er for at jeg gikk ut av komfortsonen min litt og faktisk dro alene på kino. ...og så var den dagen gått, liksom. Jeg skravlet litt med barnevaktene, og så var det plutselig leggetid for meg også. Har sovet relativt greit i natt, og godt er det, for A våknet klokken 5 i dag. Tradisjonen tro har hun sin tidligste oppvåkning når det nærmer seg hjemreise for mannen. For han kommer hjem i dag! Så, planen for ettermiddagen er å dra på kjøpesenteret rett etter barnehagen. Da skal vi handle og dille frem til vi skal hente mannen på bussen.
Teriyaki Skrevet 27. februar 2015 #9989 Skrevet 27. februar 2015 Så koselig!! Jeg aner ikke hva det er slags film du har sett, og hvorfor man aldri ellers får se sånt, men det høres ut som det var midt i blinken for deg da. Så godt at mannen kommer hjem i dag! Og snart er det vel jobbtur? Mye i se fram til framover.
CathrineMic Skrevet 27. februar 2015 #9990 Skrevet 27. februar 2015 Ja, å det er herlig at hun endelig har forstått at hun kan sove litt lenger, etter 1,5 års slit med soving. Så vi nyter det ♡ men skal se nå når sambo tar hun med til nordnorge neste helg, at alt blir ødelagt... brukte hvertfall en mnd på å få orden på sovingen hennes etter vi kom hjem derfra i jula. Utrolig trøttende.. Ja, fant ut at når vi likevell må planlegge når det skal skje, kan vi like greit vente til etter bryllupet med det Ja, håper det går fint likevell. Å at jeg klarer og huske det, det vil vel nesten bli det største problemet Husker jeg var på jobbfest når jeg dreiv på sist. Å da klarte jeg jo å glømme det hjemme men det gikk heldigvis fint fordet :mhm: Håper det går på første forsøk denne gangogså, hadde vært veldig ok for meg
^^Belle^^ Skrevet 27. februar 2015 Forfatter #9991 Skrevet 27. februar 2015 Så koselig!! Jeg aner ikke hva det er slags film du har sett, og hvorfor man aldri ellers får se sånt, men det høres ut som det var midt i blinken for deg da. Så godt at mannen kommer hjem i dag! Og snart er det vel jobbtur? Mye i se fram til framover. Det er japansk tegnefilm. Studio Ghibli er Japans svar på Disney, bare at filmene er en million ganger bedre. Og siden jeg ikke akkurat bor i verdens navle, setter de sjeldent opp sånne filmer her. Jobbturen blir kanskje utsatt litt, men Wien-turen er ihvertfall håndfast. Gleder meg! Ja, å det er herlig at hun endelig har forstått at hun kan sove litt lenger, etter 1,5 års slit med soving. Så vi nyter det ♡ men skal se nå når sambo tar hun med til nordnorge neste helg, at alt blir ødelagt... brukte hvertfall en mnd på å få orden på sovingen hennes etter vi kom hjem derfra i jula. Utrolig trøttende.. Ja, fant ut at når vi likevell må planlegge når det skal skje, kan vi like greit vente til etter bryllupet med det Ja, håper det går fint likevell. Å at jeg klarer og huske det, det vil vel nesten bli det største problemet Husker jeg var på jobbfest når jeg dreiv på sist. Å da klarte jeg jo å glømme det hjemme men det gikk heldigvis fint fordet :mhm: Håper det går på første forsøk denne gangogså, hadde vært veldig ok for meg Ææææ, man ble jo helt tullerusk på den nesesprayen ihvertfall. Husket ikke fra morgen til kveld.
Teriyaki Skrevet 27. februar 2015 #9992 Skrevet 27. februar 2015 Oi, dagboken din har nådd 500 sider! Tenk så mye historie som er i denne dagboken da!! Fra du var nygravid med A og til den dag i dag.
CathrineMic Skrevet 27. februar 2015 #9993 Skrevet 27. februar 2015 Ja ikke sant blir spennende å se hvordan det er denne gang, føler alt har endret seg etter jeg var gravid sist
^^Belle^^ Skrevet 27. februar 2015 Forfatter #9994 Skrevet 27. februar 2015 Oi, dagboken din har nådd 500 sider! Tenk så mye historie som er i denne dagboken da!! Fra du var nygravid med A og til den dag i dag. Det er helt sykt! Og ja, tenk! Det er derfor jeg ikke har lyst til å lage en ny, for jeg blar meg ofte tilbake og leser ''fra gamle dager''. Ja ikke sant blir spennende å se hvordan det er denne gang, føler alt har endret seg etter jeg var gravid sist Ikke sant? Ting endrer seg jo hele tiden.
^^Belle^^ Skrevet 2. mars 2015 Forfatter #9995 Skrevet 2. mars 2015 For en fin helg vi har hatt, dere! På fredag hentet vi mannen, ungene fikk løpt fra seg på lekerommet på kjøpesenteret og jeg og mannen hadde skikkelig kvalitetstid på kvelden. På lørdag startet jeg dagen med deilig trening. Etterpå var det hjem og dusje, før vi dro en liten tur på XXL og diverse for å blant annet kjøpe nye joggesko til meg. Jeg fant, jeg fant. Halvfine (ingen ''skikkelige'' joggesko er fine synes jeg, kanskje bortsett fra Nike ) neonrosa Adidas. I kveld skal de prøves ut for første gang. Lørdagen gikk som alltid kjempefort, og vips! var det leggetid for alle sammen. I går var det min tur til å sove lenge, og etter det gjorde vi på...ingenting. På lørdagen spurte A så fint om vi ikke i morgen kunne være hjemme heeeeele dagen. Tror hun hadde behov for å bare slappe av. Så da gjorde vi det. A hadde besøk av nabojenta i 6 timer eller noe (foreldrene holder på med oppussing til baby som kommer i mai, så jeg vet de setter pris på litt fred og ro - og en 6-åring er tross alt veldig mye mer selvgående enn en 2 og 3,5-åring = ingen ekstra stress for oss, bare en som underholder våre to slik at vi får det litt friere ), søster kom for å se 5-mila, lompepizza til hele bøtteballetten og badetid for de to minste. Koselig og rolig dag. Vi bestemte oss for å ta A sin leggetid ved hornene, eller noe. Eller, det var mannen som bestemte. Jeg har bare resignert i den saken, så det er godt han tok initiativ og holdt seg sterk og konsekvent. Det tok vel totalt 1,5 time fra de gikk opp for å pusse tennene til hun sovnet, men jammen sovnet hun ikke alene! Det ble jo hyling og grining, men på den ''rette'' måten. På akkurat det punktet der, hører hun nok mer på pappaen enn meg, siden jeg har vært fryktelig usaklig og inkonsekvent med leggingen tidligere. (Ellers er det jeg som er den strenge) I kveld er det min tur, så jeg må bare suck it up og være konsekvent jeg også. Og gjett om det var en stolt jente som kom ut av rommet sitt i dag morges! For ja! Kryss i taket! Hun ikke bare sovnet alene, hun har sovet hele natten i sengen sin også! Det er omtrent et halvt år siden sist det skjedde! Blir dette en vane, kan jeg jo risikere å faktisk sove hele natten!
Gjest Ludodama Skrevet 2. mars 2015 #9997 Skrevet 2. mars 2015 Hjelpes for en suksess! Og så BRA at hun selv var stolt av bragden Det gir liksom litt drahjelp når man skal overbevise om at egen seng faktisk er en god idé.
Teriyaki Skrevet 2. mars 2015 #9998 Skrevet 2. mars 2015 (endret) For ei koselig helg! Og så artig at A og seksåringen leker så fint i lag til tross for aldersforskjellen! Kjempebra med tiltak på legging, og tenk at hun sov hele natten i sin seng da!! Det er jo supert. Får håpe det blir en trend ja. Hurra for nye joggesko! Det skal jeg kjøpe selv så snart jeg kan begynne å jogge igjen. Ser for meg å kjøpe Acis gel nimbus. De virker veldig gode, men jammen er de dyre også! Endret 2. mars 2015 av Teriyaki
^^Belle^^ Skrevet 2. mars 2015 Forfatter #9999 Skrevet 2. mars 2015 Det var gode nyheter! Hjelpes for en suksess! Og så BRA at hun selv var stolt av bragden Det gir liksom litt drahjelp når man skal overbevise om at egen seng faktisk er en god idé. Det at hun sov hele natten var nok en engangshendelse altså. Hun var sikkert så sliten etter leggingen. Men enn så lenge er det det vi konsentrerer oss om, så får vi bare håpe at tiden det tar blir kortere og kortere etterhvert. Og ja, det er kjempefint at hun er stolt. For ei koselig helg! Og så artig at A og seksåringen leker så fint i lag til tross for aldersforskjellen! Kjempebra med tiltak på legging, og tenk at hun sov hele natten i sin seng da!! Det er jo supert. Får håpe det blir en trend ja. Hurra for nye joggesko! Det skal jeg kjøpe selv så snart jeg kan begynne å jogge igjen. Ser for meg å kjøpe Acis gel nimbus. De virker veldig gode, men jammen er de dyre også! De leker utrolig fint sammen! Før var det hun andre nabojenta A lekte mest med, hun er enda et år eldre igjen. Men etterhvert som A har blitt større, har hun nok likt mindre å bli sjefet rundt hele tiden. Nabojenta på 6 (begynner på skolen til høsten) leker SAMMEN med A, ikke MED henne. Tør ikke håpe på noen ting, men håper leggingen blir en trend i det minste! Jeg så på Asics-skoene også, men jeg ville heller ha noen som var litt lettere. Jeg trenger ikke så mye stabilitet til beina mine som det Asics gir, og da vil Adidas være gode tror jeg. Hun i butikken snakket om at de jeg kjøpte hadde 90% demping, mens de få som hadde 100% demping var stive og tyngre.
^^Belle^^ Skrevet 2. mars 2015 Forfatter #10000 Skrevet 2. mars 2015 Da har ungene fått nye sko også. Jeg innså i helgen at det begynner å bli altfor varmt til at de skal traske rundt i vintersko, så da ble det to par Leaf Palermo på dem. Fant en rabattkode, som gjorde at jeg fikk dem for 380 per par. Vi har jo brukt Leaf sine vintersko til A i to sesonger nå, og kunne ikke vært mer fornøyd. Satser på at jeg blir like fornøyd med disse også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå