^^Belle^^ Skrevet 23. februar 2015 Forfatter #9961 Del Skrevet 23. februar 2015 Vi har også leggeissues, periodevis leggehelvete. Mye det samme som hos dere, redd for alt mulig, vil sove i vår seng (det får hun ikke lov til), vil ha vann, er ikke trøtt osv osv. Utrolig frustrerende i de verste periodene, men det eneste som hjelper hos oss er kjedelig nok å være konsekvent De timene etter leggetid uten barn er "hellige". Det vil si at vi ikke kommer inn til henne ørten ganger, vi sitter ikke hos henne til hun sovner og vi lar henne ikke komme opp til oss etter at hun har lagt seg. Det høres kanskje strengt ut (?) men frøkna er en mester i å vri oss rundt lillefingeren om vi har gitt etter en millimeter dagen før. Det innebærer at vi har noen kvelder hvor hun roper mye på oss, sutrer litt, da går vi ned om hun har ropt veldig lenge og sier at det er natta. Hun sovner stort sett ganske fort heldigvis. Prøver meg ikke på noe råd eller noe her altså, vi har jo bare en å hanskes med. Sier bare litt om hvordan vi har det. Har inntrykk av at jentene våre er litt like på endel områder Takk for svar! Å sovne i sengen vår får hun ikke lov til. Hun kommer jo inn i løpet av natten, men enn så lenge får hun lov til det (én ting av gangen tenker jeg. ). Problemet vårt er at hun ikke blir værende i sengen sin etter at hun er lagt, om ikke vi sitter der med henne. Det har ikke alltid vært sånn. Tror hun begynte med dette i høst en gang, litt av og på. Vi orket ikke å være så konsekvente fordi vi var så slitne med M som våknet så mye på natten, så det ballet liksom bare på seg dessverre. Hun vil heller ikke sitte med nattlyset på og leke eller lese alene. Så med én gang vi viser tegn til å gå ut av rommet, spretter hun opp og løper etter oss mens hun hyler hysterisk. Æsj. Hvor ble bruksanvisningen av da ungene kom egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 23. februar 2015 #9962 Del Skrevet 23. februar 2015 Så kjedelig at du sliter med leggingen for tiden! Har dessverre ingen råd, men håper det bedrer seg snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 23. februar 2015 #9963 Del Skrevet 23. februar 2015 Hm..er det nå jeg skal si at jeg hadde ikke orka å ta den kampen alene Kan ikke dere jobbe med dette når mannen kommer hjem? Hvis begge jentene sovner om dere har felles leggetid i din seng, så hadde jeg glatt valgt det over leggehelvete med to unger alene Du kan jo flytte på de etter de har sovna? Du har jo sånne..flyttbare barn Men det er meg da Liten er forsåvidt inneforstått med at - når hun er frisk, vi tar ikke kampen når hun er syk! - skal hun sovne i sin egen seng (dvs at hun spør gjerne hver kveld, men aksepterer i 95 % av tilfellene at vi sier nei) men nå og da får hun lov å sovne hos oss også..hvis vi er litt trøtte selv og vil sove litt sammen med henne Hun er ikke flyttbar, så da blir hun hele natta i vår seng..men det er greit innimellom - ikke hver natt! ..om du velger å ta kampen, og fortsette som du gjør nå - så er du en like god mamma selv om du både kjefter og er inkonsekvent i det du sier Det er jo ikke sånn du er hele tida; kjeftete mobilmamma Der er vi alle innimellom!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 23. februar 2015 #9964 Del Skrevet 23. februar 2015 Ååå, leggehelvete kan jeg alt om, men har ingen tips desverre! Satt uttafor døra til guttungen, høygravid og hormonell og stortuta, mens han bælja i vei på rommet sitt...ringte til mamma for å få ho til å komme noen ganger! Brukte to timer hver dag! Og så gikk det over...men nå står han opp igjen ørten turer. Står og kikker ut fra døråpnigen, og sier ingenting. Mange gode tips i boka her, og mange som sliter med det samme ser jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 23. februar 2015 #9965 Del Skrevet 23. februar 2015 Enig i at du bør ta dette når mannen er hjemme. Hvis en av dere setter dere på en stol rett utenfor rommet hennes, da kan hun ikke si at hun er redd? Si fra på forhånd at slik blir legginga i kveld, og gjennomfør! Eventuelt kan du jo gjøre som Diddles sier, ta legginga i voksensenga og flytt ungene. Det er lov å gjøre det som funker, hvis det er det som er best for alle. Og selvsagt er du verdens beste mamma for jentene dine uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 23. februar 2015 #9966 Del Skrevet 23. februar 2015 Det er så innmari slitsomt med sånne perioder. Jeg blir såååå rasende inni meg når lille skaper seg, må av og til gå for meg selv og bare gjenta "det går over, det går over, det går over" For det gjør jo det. En gang. Om noen år. Håper jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 23. februar 2015 #9967 Del Skrevet 23. februar 2015 Eventuelt kan du jo gjøre som Diddles sier, ta legginga i voksensenga og flytt ungene. Det er lov å gjøre det som funker, hvis det er det som er best for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 24. februar 2015 Forfatter #9968 Del Skrevet 24. februar 2015 Takk for mange fine kommentarer og tips, dere! Vi startet så vidt med klistremerker i går. Jeg har nemlig kjøpt et fjell med brukte barbiedukker og tilbehør (type 10 Barbie, 5 Ken, 10 lillesøsken, flere hester, utstyr og klær), og tenkte å bruke én dukke som belønning for 10 klistremerker. Det gikk kjempefint helt til jeg skulle gå ut døren. Da ville hun ikke ha barbie allikevel. ''Eg fekk jo nettopp barbie, mamma!'' sa hun. Jeg kan jo ikke annet enn å le litt av det da. Men klistremerkene gjorde ihvertfall at hele leggingen ble mindre tullete (fordi hun får ett klistremerke om hun er flink til å pusse tenner + sitte i sengen og lese). Satt hos henne til hun sovna, det tok vel en halvtime. Så...jeg fortsetter med klistremerkene, og de gangene M tuller samtidig, legger jeg meg sammen med dem i sengen min. Diddles sa noe i går kveld som jeg er så enig i: etter slike kvelder med hyling og kjefting (hvem som ''vinner'' spiller liten rolle), setter jeg meg ned i sofaen og bare ''det er faktisk ikke verdt det!''. Da vi kom hjem i går, dro A til nabojenta med én gang. Jeg aner en trend her, hvor vi kommer til å se mindre og mindre av henne jo større hun blir. Men det er koselig når hun har så gode venner. Jeg og M lagde middag og oreokake til søsters bursdag i dag. Og ellers var det bare kosestund i stofaen mens vi så Care Bears - som heldigvis (!!!) har erstattet Lazytown. Litt før 8 kom barnevakten, og jeg kom meg på trening. Jeg kom hjem til en skrikende A. Barnevakten var oppe på rommet og visste ikke hva hun skulle gjøre stakkar, for A nektet at noen rørte henne. Hun gjør det avogtil; halvvåkner av at hun må tisse og skriker i søvne. Da er det bare å bære henne på badet og plassere henne på doen, uansett hva hun selv sier. Barnevakten kunne jo ikke vite det. Hun var bare litt vettskremt fordi hun var redd for at det var noe galt med A. Håper jeg ikke har skremt henne bort nå! Kvelden ble avsluttet med skravling med mannen og starten på en ny bok. Jeg ELSKER å starte på nye bøker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBallerina Skrevet 24. februar 2015 #9969 Del Skrevet 24. februar 2015 Hm..er det nå jeg skal si at jeg hadde ikke orka å ta den kampen alene Kan ikke dere jobbe med dette når mannen kommer hjem? Hvis begge jentene sovner om dere har felles leggetid i din seng, så hadde jeg glatt valgt det over leggehelvete med to unger alene Du kan jo flytte på de etter de har sovna? Du har jo sånne..flyttbare barn Men det er meg da Liten er forsåvidt inneforstått med at - når hun er frisk, vi tar ikke kampen når hun er syk! - skal hun sovne i sin egen seng (dvs at hun spør gjerne hver kveld, men aksepterer i 95 % av tilfellene at vi sier nei) men nå og da får hun lov å sovne hos oss også..hvis vi er litt trøtte selv og vil sove litt sammen med henne Hun er ikke flyttbar, så da blir hun hele natta i vår seng..men det er greit innimellom - ikke hver natt! ..om du velger å ta kampen, og fortsette som du gjør nå - så er du en like god mamma selv om du både kjefter og er inkonsekvent i det du sier Det er jo ikke sånn du er hele tida; kjeftete mobilmamma Der er vi alle innimellom!!! Enig Her legger vi begge i vår seng og flytter dem om vi gidder. Alternativet er leggehelvete. Håper det løser seg for dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 24. februar 2015 Forfatter #9970 Del Skrevet 24. februar 2015 Enig Her legger vi begge i vår seng og flytter dem om vi gidder. Alternativet er leggehelvete. Håper det løser seg for dere! Jeg også. Dvs, når de tuller. M legger seg jo fint halvparten av gangene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 24. februar 2015 Forfatter #9971 Del Skrevet 24. februar 2015 Og så må jeg bare skrive her også, selv om det står i treningsdagboken min: jeg har sagt ja til å løpe 8 km i Amsterdam maraton i oktober! Kondismessig kommer det nok til å gå helt fint, så jeg håper bare at bekkenet er med på laget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 24. februar 2015 #9972 Del Skrevet 24. februar 2015 Du er tøff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 25. februar 2015 Forfatter #9973 Del Skrevet 25. februar 2015 Du er tøff! Takk. Håper det går greit. Fikk mine tvil i går kveld en gang, men jeg satser på at jeg klarer det greit. Har uansett mer enn et halvt år å øve meg på, så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 25. februar 2015 Forfatter #9974 Del Skrevet 25. februar 2015 Dagen i går: superfin! Vi dro rett til søster etter jobb og barnehage og var der til over leggetid. Ungene sovnet i bilen og det var bare å lempe dem inn i sengene. Deilig med null leggehelvete for en gangs skyld. Jeg fikk farget etterveksten (som er skummelt grå nå ) og satt og leste i den nye boken min til jeg glippet med øynene i halv 10-tiden. Gikk og la meg, og har sovet dødsgodt i natt! ...og det var den dagen, liksom. Ikke så mye å meddele med andre ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 25. februar 2015 #9975 Del Skrevet 25. februar 2015 Hørtes ut som en fin dag. Deilig å slippe leggehelvete kan jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 25. februar 2015 #9976 Del Skrevet 25. februar 2015 Så bra med fin kveld og ei god natt! Der har du løsninga, du må bare kjøre en tur med ungene hver kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 25. februar 2015 Forfatter #9977 Del Skrevet 25. februar 2015 Hørtes ut som en fin dag. Deilig å slippe leggehelvete kan jeg tro. Deilig dag. Og ja, veldig herlig! Men jeg er forberedt på at det blir ille i dag. Pleier som regel å være annenhver, så... Så bra med fin kveld og ei god natt! Der har du løsninga, du må bare kjøre en tur med ungene hver kveld. Ikke sant? Smart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 25. februar 2015 #9978 Del Skrevet 25. februar 2015 Hurra for fin dag uten leggehelvete! Jeg støtter forslaget om at dere må ut og kjøre hver kveld, så du får lange gode kvelder etter at barna er i seng! Og ikke snakk om grått... jeg har jo noen år på deg, og sikkert tilsvarende større antall grå også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 25. februar 2015 #9979 Del Skrevet 25. februar 2015 Hva er det med alle disse grå hårene?!? Jeg har IKKE bestilt sånne. Det må være feilleveranse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 25. februar 2015 Forfatter #9980 Del Skrevet 25. februar 2015 Hurra for fin dag uten leggehelvete! Jeg støtter forslaget om at dere må ut og kjøre hver kveld, så du får lange gode kvelder etter at barna er i seng! Og ikke snakk om grått... jeg har jo noen år på deg, og sikkert tilsvarende større antall grå også... Hva er det med alle disse grå hårene?!? Jeg har IKKE bestilt sånne. Det må være feilleveranse Jeg anser meg egentlig som heldig, for siden jeg har arvet absolutt alt etter mamma, har jeg vært heldigere på grått hår-fronten enn henne. Hun har originalt svart hår og ble helt grå - her snakker vi oldemorgrå! - da hun var...35 år? Hun fant visst sitt første grå hår da hun var 15. Nei, det er godt vi har hårfarge, dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå