Gå til innhold

Belle

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Gjest Ludodama

Mishandler du og barn med øyedråper? Jeg prøver pedagogisk først, og han bare "JEG SER HVA DU SKAAAAAAL", og så fekter han vilt med absolutt hele seg og hyyyyyyyler, 1 sekund etterpå; "Ferdig? ÅKEI!" Blid igjen.

Dramatiske folk altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mishandler du og barn med øyedråper? Jeg prøver pedagogisk først, og han bare "JEG SER HVA DU SKAAAAAAL", og så fekter han vilt med absolutt hele seg og hyyyyyyyler, 1 sekund etterpå; "Ferdig? ÅKEI!" Blid igjen.

Dramatiske folk altså.

Dråpemishandler her også, gitt. :sjenert: Bare at hun er blitt så stor nå at hun er sur en god stund etterpå. Rart det der, for hun har aldri vært sånn før! Rart å ha en langsur jente som er blitt så stor at hun tar seg en time out på rommet sitt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er grusomt å tvinge på med øyedråper. Men det må jo bare gjøres.

Hun blir vel sikkert ganske fornærmet over å bli tvunget på den måten, og det er jo ikke noe rart. Hun forstår jo ikke hvor viktig det er, og at hvis hun bare er litt mer samarbeidsvillig så går det så mye bedre. Det blir nok lettere i løpet av et par år :jepp:

Kan bare selv tenke meg hvor sur jeg hadde blitt på R hvis han satt seg oppå meg for å gi meg medisin som jeg selv ikke kunne skjønne at jeg måtte ha. :fnise: Bare ser for meg det basketaket :ler:

Men altså, du er flink som gjør det som skal til, selv om det ikke er noe artig for noen av dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kan tenkte meg hvordan tilsvarende hadde foregått hos oss, kjære vene for et styr :filer: Håper det går over snart, så du slipper mer (<- jeg har mest sympati med deg :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er grusomt å tvinge på med øyedråper. Men det må jo bare gjøres.

Hun blir vel sikkert ganske fornærmet over å bli tvunget på den måten, og det er jo ikke noe rart. Hun forstår jo ikke hvor viktig det er, og at hvis hun bare er litt mer samarbeidsvillig så går det så mye bedre. Det blir nok lettere i løpet av et par år :jepp:

Kan bare selv tenke meg hvor sur jeg hadde blitt på R hvis han satt seg oppå meg for å gi meg medisin som jeg selv ikke kunne skjønne at jeg måtte ha. :fnise: Bare ser for meg det basketaket :ler:

Men altså, du er flink som gjør det som skal til, selv om det ikke er noe artig for noen av dere.

Ja, hun blir skikkelig fornærmet og furten. Jeg må virkelig stålsette meg for å ikke gi henne alt hun vil ha, for jeg synes så synd på henne. :sjenert: Jeg lokker nemlig med kinderegg og brus og verdens største snopefjell om hun er flink og tar dråpene, men neida. Og så skal hun selvsagt ha kinderegg etterpå, der hun sitter og snufser med leppa ned på knærne. :ler: Men jeg har vært sterk og ikke gitt etter. :5:

Dråpemishandler :fnise:

Det er helt grusomt! Naboene må tro vi driver med småbarnstortur. :ler:

Huff, kan tenkte meg hvordan tilsvarende hadde foregått hos oss, kjære vene for et styr :filer: Håper det går over snart, så du slipper mer (<- jeg har mest sympati med deg :sjenert: )

Styr er ordet, ja! :daane: Det er nok en del dager igjen frykter jeg. Jeg antar ihvertfall til over helgen, for dråpene skal tas et par dager etter at alt ser bra ut også. Og det ser slettes ikke bra ut enda. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, synes synd på deg som har vært alene med jentene mens de har vært syke :klemmer: Synes du fortjener en mammapris ja ;) Synes også du skal reise på den jobbturen med god samvittighet. Som Sushi sier, tenk på hvor mye du er alene med barna. Da får mannen tåle en uke han også ;) Høres ut som en kjekk kveld i går! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, synes synd på deg som har vært alene med jentene mens de har vært syke :klemmer: Synes du fortjener en mammapris ja ;) Synes også du skal reise på den jobbturen med god samvittighet. Som Sushi sier, tenk på hvor mye du er alene med barna. Da får mannen tåle en uke han også ;) Høres ut som en kjekk kveld i går! :)

Så fint å se deg igjen! :nigo:

Det har vært mye nå i det siste altså! Men det føler jeg ''alle'' har hatt. Mye sykdom, noe som fører til lite søvn og mye dritt. :ler: Men nå er alle friske og fine, og så snart øyedråpehelvetet er over, er jeg fornøyd. :fnise:

Kvelden var kjempefin! Vi så film og bare koste oss. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååååiiiii. Barnas Hus ringte meg nettopp ang. bilstolen til M. De hadde prøvd å mekke på den, men den var dessverre for ødelagt til at de kunne gjøre noe. Så vi får ny! :hakeslepp: En splitter ny Cybex Sirona. Er det frekt å spør om det er mulig å få penger i stedet? Vi hadde jo bare tenkt til å bruke den bilstolen i ekstrabilen, liksom. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at dere får pengene. :) Da må jo de betale dere mer enn de tjente på stolen i og med at man som kjøper betaler mer enn hva det egentlig koster å produsere stolen. I tillegg har de jo "rett" til å enten fikse produktet eller gi ut et nytt. Kan jo så klar være de er veeeldig serviceinnstilt, men ville ikke satset på det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at dere får pengene. :) Da må jo de betale dere mer enn de tjente på stolen i og med at man som kjøper betaler mer enn hva det egentlig koster å produsere stolen. I tillegg har de jo "rett" til å enten fikse produktet eller gi ut et nytt. Kan jo så klar være de er veeeldig serviceinnstilt, men ville ikke satset på det. :P

Ja, det har du jo rett i! Tenkte at jeg kunne spør, men føler det blir kleint. :ler: Jeg kan jo allikevel selge det til nærmest fullpris på finn. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med hit på spaweekenden, så kjøper jeg det av deg! :ler:

Hva slags sete skal dere ha til henne nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta det med hit på spaweekenden, så kjøper jeg det av deg! :ler:

Hva slags sete skal dere ha til henne nå da?

:fnise: God plan!

Nå bruker hun A sitt gamle Britax Multitech. Hun sitter mye bedre i det enn i Sironaen, så da er det like greit å selge det. Jeg bør vel få nesten full pris for det når det er inni eske og kommer garanti? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, medisiner til dei små er skikkelig trasig altså. Eg måtte gi A smertestillande tablett i munn ein gong, og då beit ho meg medan eg putta den nedi halsen. Då følte eg meg som verdens verste forelder... I går måtte ho trekke ei tann, og det hadde me ikkje forberedt oss på. Då var eg ordentlig overbevisande for å få henne til å godta både sprøyte og tang. Herregud så vanskelig det der er! Men etterpå sa ho at ho kunne trekt ei ny tann igjen, for det hadde jo gått så fint!

Rare mennesker...

God bedring til dine, og for øvrig god tur til Italia!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da hadde jeg solgt det et par hundrelapper under full pris :jepp:

Min idé exactly. :nigo: Egentlig helt greit, siden vi selv kjøpte det på tilbud. Vi tjener faktisk på det! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, medisiner til dei små er skikkelig trasig altså. Eg måtte gi A smertestillande tablett i munn ein gong, og då beit ho meg medan eg putta den nedi halsen. Då følte eg meg som verdens verste forelder... I går måtte ho trekke ei tann, og det hadde me ikkje forberedt oss på. Då var eg ordentlig overbevisande for å få henne til å godta både sprøyte og tang. Herregud så vanskelig det der er! Men etterpå sa ho at ho kunne trekt ei ny tann igjen, for det hadde jo gått så fint!

Rare mennesker...

God bedring til dine, og for øvrig god tur til Italia!!!

Oi, denne forsvant for meg i går! :blomst:

Nei, huff, så ekkelt! Og jeg kjenner meg godt igjen i følelsen om verdens verste mamma altså. Den er ikke god. :kose:

Så flink hun var! A er notorisk redd for alt som har med lege og tannlege å gjøre (hun gråt bare vi satte foten inn på legevakten liksom...så gode minner som hun har derfra... :blink: ), så jeg gruer meg som en hund til første tannlegetime! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går var bare... *schvopp* Over. :ler: Travelt på jobb (torsdag er det O' store møtedagen :dry: ), og da jeg hentet jentene bestemte jeg meg for å hoppe over middagen og heller ta en liten ekskursjon til Barnas Hus. Hovedsakelig for å hente den nye bilstolen, men så var det så mye tilbud, da! :sjenert: For bare 450 kroner fikk A plukke seg ut ny Reima-lue, fleecejakke, kjole, hansker, votter og buff, og M fikk fleecejakke, body, votter og buff. Det kaller jeg god deal. :nigo: Ja, og så selvsagt den gratise 4500 kroners bilstolen. :fnise: Jeg kontaktet en på finn i går som hadde en annonse på ønskes kjøpt, men jeg har ikke hørt noe fra henne, så da kommer jeg nok til å legge den ut på fb i dag. Håper jeg får solgt den fort!

Vi var ikke hjemme før etter 17, så var det brødskive og tv-tid for mine søte små, mens jeg for tredje dagen på rad spiste rester fra Godt Levert-middagen fra tirsdag. Og enda er det ikke tomt! :daane: Ekstremt mye mer mat enn hva Adams Matkasse har. Så var det avslapping og legging. I halvannen time. :dry: Nok en gang måtte jeg ty til madrassen på gulvet til A. Egentlig en veldig fin løsning når M ikke vil sove, men A vil. :ler: Jeg satt og hørte på lydbok, så det kunne vært verre.

Snakket lenge med mannen på telefonen i går. :hjerte: Det er ikke hver kveld vi rekker å snakke så mye sammen, så det gjorde godt. :rodmer: Jeg fikk en liten oppstrammer da, for jeg klager visst så mye til ham. Og når jeg tenker meg om, gjør jeg jo det! Jeg har sagt det samme til ham, nemlig, når han klager over ting og tang med ungene. Men jeg er jo egentlig veldig fornøyd, og koser meg sammen med dem, det er vel bare det at jeg (og han) fokuserer mest på det negative fordi vi trenger å tømme oss litt for sånne tanker. Så det tok jeg til meg, og jeg skal fokusere på de fine tingene med dagene våre når jeg snakker med ham fremover. :Nikke: Og så var det veldig godt å høre at han unte meg turen til Italia og Wien. :hjerte:

De negative tankene mine er unektelig blitt bedre etter at A i går kveld tolererte å ta på øyedråpene selv. Dvs, hun spruter litt gelé på fingeren og smører så godt hun kan på øynene. Det blir mest i øyekrokene, men så fine som øynene hennes er nå, regner jeg med at det går fint. Vi får medisinere i litt flere dager heller, for det spetakkelet som har vært til nå orker jeg ikke mer. Så i dag var humøret på topp på alle tre. Det er fredag, snart helg og jeg har en salig rolig dag på jobben. A gleder seg over at det er lørdag i morgen, og da blir det vårt faste ritual; trening, M sover og så en rusletur til butikken for å kjøpe lørdagsgodt. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte:

Synes du er flink å fokusere på det positive jeg - ihvertfall det jeg får med meg :jepp: Jeg er mer negativ jeg *gjemmerseg* Forstår mannen din, at han gjerne vil høre om de positive tingene..det er vel tungt nok å være borte om han ikke bare skal høre om hvor tungt det er hjemme..samtidig må du også ha en ventil, for det er jo fakta at to kids alene i to uker er rimelig heavy shit :ler:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...