Gå til innhold

Belle

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Æsj, øyebetennelse er noe herk! Fikk et kjerringråd fra legen min: Vask øyet godt med avkjølt kamillete. Funka på lillebror i alle fall. :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes ut som en skikkelig koselig lørdag! :) Minus øyebetennelse da! Har du saltvann tilgjengelig da slik at du ikke må vente helt til mandag?

Jada, saltvann har vi. Må bare finne noe å tørke med, for jeg kastet selvsagt nå nettopp de kompressene vi hadde fra forrige øyebetennelse. Håper det går bort med bare saltvann. Hun er enn så lenge ikke rød på øyeeplene, så her krysser jeg fingre og tær. Blæ, enda en hjemmedag fra bhg. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, øyebetennelse er noe herk! Fikk et kjerringråd fra legen min: Vask øyet godt med avkjølt kamillete. Funka på lillebror i alle fall. :tommel:

Takk for tips! Det skal prøves om ingenting annet funker. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hun har starta behandling skal hun kunne gå i bhg :Nikke: Ring legevakta imorgen vel?!

Ja, det er sant. Vi får bollebesøk i morgen, så da kan de jo passe M imens. :Nikke: Jeg ringer og hører hva de sier, for i kveld var det ganske mye gugg som kom ut - fra begge øynene. Blarg, to hylende, protesterende klumper å gi medisin. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øynene til A er mye bedre i dag! Rart. :klo: Hun er fremdeles litt rød, men ingen puss. Vi vasker fremdeles med saltvann, så får vi se hvordan det utvikler seg i løpet av dagen. Hun er definitivt lyssensitiv, så vi holder oss inne og borte fra solen i dag. Skikkelig vampyrtendenser. :ler: Men alt som hjelper, hjelper.

Nå stor én mislykka utbakt bolledeig på hev, og én mislykka bolledeig på hev på badet. Grumf. Typisk at gjæren ikke oppfører seg når vi faktisk får besøk. Ikke har jeg mer hvetemel heller. Vel,vel...får lage fibravafler også, så blir nok besøket fornøyd. :nigo:

Ha en god bollesøndag alle sammen! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øynene til A er IKKE bedre i dag. :lol: Det ble til at vi dro til legevakten, for hun klagde seg over vondt. Legen så på henne i ett sekund, og vi fikk resept på øyedråper. Nå venter vi bare på at apoteket skal åpne kl 17. Jeg venter, for være helt ærlig, på at ungene skal legge seg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin dag i dag. :rodmer: Vi sov til 7:40 alle sammen! :hakeslepp: Så var det medisinering (M var hyl og vræl som vanlig, A var kjempeflink og trengte bare en del overtalelse før hun fikk dråpene :nigo: ) og varnehagetid for M. Hun var steinklar til å komme tilbake, og sa hadet til meg hele tiden mens jeg kledde henne. :fnise:

Etterpå dro jeg og A på butikken, før vi satye oss godt til rette i sengen med jordbær, bringebær og Frost. :hjerte:

Da A var lei av å se film dro vi på sylkeltur med sykkelvognen. Vi syklet først til kjøpesenteret hvir vi møtte søster og bror. Vi spiste bolle på kafé og bare koste oss. Etterpå syklet vi for å hente M.

Isj, det er jammen tungt å dra på 30+ kg i tillegg til den tunge sykkelvognen. :daane: Men det får bli dagens trim. :nigo:

Nå i ettermiddag har vi lekt oppe, sett Tornerose, og jeg har fått ryddet litt i for små klær. :jepp:

Nå er det straks leggetid for M, før det er medisinering for A igjen. :redd: Satser på at det går greit - med bestikkelser i form av både snop og brus. :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timene etter gårsdagens innlegg kan oppsummeres slik:

- En fresende, hylende, buktende, sprellende A nektet å ta medisin. Og jeg forstår godt at hun freser og hyler når jeg må sitte oppå både henne og armene hennes mens jeg tvinger øynene opp. :grine: Hater det. Virkelig hater det. Og akkurat nå hater jeg at jeg må være alene om det. :sukk:

- Ditto M da hun skulle få medisinene sine. Takk og lov for at kuren hennes snart er over! Enn så lenge får barnehagen ta seg av to av de fire dagsdosene, selv om det egentlig hadde holdt med bare én. :sjenert:

- To timers legging. Først M - som ikke ville sove. Bysse, bysse, klappe, kose inne på rommet. Så ville A legge seg, og da begynner mora dere. Å legge to rampejenter samtidig fortjener en mammapris. Helt seriøst. De rotter seg sammen og er totalt usynkroniserte. Dvs at når A begynner å bli småtrøtt, tøyser M slik at A ikke blir trøtt lenger. Og omvendt. :daane: Det endte med at jeg tok inn den gamle madrassen til A på rommet hennes nedenfor sengen, plasserte M der mens jeg satt og holdt begge i hendene til de sovnet. M var som vanlig litt seigere enn A, og klokken 20 sov de begge to. Da hadde jeg altså holdt på siden 18. :dry:

Festlig kveld med andre ord! :hoho: Men den avsluttet finfint, med en god telefonsamtale fra mannen (som gav meg tonnevis med medfølelse; akkurat det jeg trengte der og da), en episode av Suits og en god og lang dusj. :hjerte:

Natten har vært blæ. A våkner opp av at hun har så mye gugg i øynene. Gråter og ser ingenting sier hun. Det forstår jeg godt, for huhei så mye gugg som kommer ut av de øynene! :spy: Hun tolererer heldigvis å vaske dem med kompress og saltvann, så det får vi gjort mange ganger om dagen. :jepp:

I dag skal vi ha meksikansk pølsegryte til middag, fra godtlevert. :nigo: Selv om det er dødsdigg å få middagene levert på den måten, tror jeg ikke det er noe for oss. Rettene blir for spesielle for mine kresne unger. Suppe, liksom. Det liker ikke jeg engang! :ler: Neida, men nå som jeg har fått langtidskokeren (som brukes oooofte btw! Gjett om jeg skal ønske meg en dyr en til bursdagen min!) er det så enkelt å ha ferdig middag når vi kommer hjem. Elsker langtidskokeren. :hjerte:

Og så en god nyhet som jeg er litt ambivalent til... Jeg skal mest sannsynligvis på jobbtur til Italia i mars. Det hadde vært sååå gøy, hadde det ikke vært for at det passer ''for godt'' med Wien-turen (Italia rett før Wien). Det betyr at jeg muligens er borte i over en uke fra mann og barn. Jeg vet ikke helt hva jeg burde tenke og synes om dette. Sukk. Hadde jeg vært mann, hadde jeg bare ''so long, suckas'', reist og kost meg først med italiensk vin, så med østeriksk...wienerbrød. :lol: Vel, vel. Vi får se hva som skjer. :)

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt, men synes du skal dra på begge turene med gullren samvittighet! Tenk hvor mye du er alene med ungene. De klarer seg helt fint, og du kommer nok til å klare å kose deg masse. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Kisskiss sier (minus KG-pause :fnise:)

Duh, han er jo borte 14 dager i strekk - han klarer helt fint en uke med kidsa mens hu mor får litt egentid :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ludodama

Eh. Hallo.

Dra til Europa og lev livet i ei hel uke :)

Man angrer bare på det man ikke gjorde :nigo:

Hvis du blir hjemme tar vi andre billettene på utlodding.

Øyebetennelse og faderskap her og i heimen - har all sympati!

Endret av Ludodama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare å pakke kofferten! ;)

Skjønner såklart det er kjipt å reise fra barna, men tenk på hvor utrolig selvstendige de tøttene dine er, de er jo vant til å være overalt hos familiemedlemmer, barnehage og ute på vift ellers uten at du er med. (Her er det full krise om jeg går på do uten henne, liksom) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt, men synes du skal dra på begge turene med gullren samvittighet! Tenk hvor mye du er alene med ungene. De klarer seg helt fint, og du kommer nok til å klare å kose deg masse.

Det er virkelig noe jeg trenger, og etter å ha tygd på det en natt og to, kjenner jeg at jeg gleder meg litt faktisk. :sjenert:

Enig med Sushi, du hadde bare hatt godt av det! Sikkert bare fint for mann og barn også Do it!

Mann og barn har definitivt godt av det! :fnise:

DRA!! Høres fantastisk ut.

Måtte bare si det, midt i KG-pausa mi

:klem: Så fint å se deg. Savner deg! :blomst:

Det Kisskiss sier (minus KG-pause )

Duh, han er jo borte 14 dager i strekk - han klarer helt fint en uke med kidsa mens hu mor får litt egentid

Jeg vet at han klarer seg fint, jeg bare...har aldri vært så lenge borte fra begge ungene samtidig. :sjenert: Men egentid skal bli utrolig digg!

Synes også du skal dra!

Eh. Hallo.

Dra til Europa og lev livet i ei hel uke

Man angrer bare på det man ikke gjorde

Hvis du blir hjemme tar vi andre billettene på utlodding.

Øyebetennelse og faderskap her og i heimen - har all sympati!

:ler: Høres deilig ut å leve livet i Europa egentlig. Når du sier det sånn, så... ;)

Ææææsj, det er noe herk! Øyedråper er djevelens verk. :daane:

Det er bare å pakke kofferten!

Skjønner såklart det er kjipt å reise fra barna, men tenk på hvor utrolig selvstendige de tøttene dine er, de er jo vant til å være overalt hos familiemedlemmer, barnehage og ute på vift ellers uten at du er med. (Her er det full krise om jeg går på do uten henne, liksom)

Det er sant. De er noen mammadalter begge to altså, men de trives jo veldig godt uten meg også. Tror det blir bra for dem, jeg. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk jeg med alle nå? Håper det. :blomst:

Men ja...snakket med mannen raskt i telefonen i går om Italia, og selv om det var litt sånn ''grumf, en heeeel uke?'', ble han ganske mutt da jeg minnet ham på at han støtt og stadig er borte i to uker. :ler: Tror egentlig han er mest ''redd'' for at jeg faktisk reiser alene, og at jeg reiser med jobben. Men noen heisatur blir det jo ikke, vi skal jo jobbe-jobbe. Litt vin og god mat på kveldene og sånt blir det jo. Og det mest interessante reisefølget mitt er hun gøye nyansatte på 34. Ellers er det gamle menn i mammas alder som skal reise, så ikke no' for meg der. :hoho: Nei, etter å ha tenkt på det i en natt har jeg kommet frem til at det skal bli gøy. Jeg reiser i så tilfelle direkte fra Italia til Wien. Lurer på om jeg kan få igjen pengene for flybilletten fra Norge til Wien. :klo: Sikkert ikke - tok kjipeste billett med Norwegian. Vel, vi får se. Får mer svar om når vi skal reise senere i dag. :nigo:

Ellers var dagen i går kjempefin. Bror kom på besøk, og var der helt til jeg la meg. Han reiser på jobb i morgen og skal være borte i hele 3 måneder. :grine: Derfor har vi litt krampeaktig kvalitetstid nå. :ler: Han lekte med ungene mens jeg lagde middag, og etter leggetid (tidenes enkleste legging btw! :5: ) så vi film. :hjerte: Vi skal gjøre det samme i dag, og siden jeg allikevel har fått barnevakt pga klubb som jeg egentlig skulle i, kommer jeg meg faktisk ut av huset i kveld. Gleder meg. :nigo:

Annet nytt å meddele: øyedråper er noe herk. :sur: Det første A spør om når hun våkner er om hun skal ta medisinene sine nå, og jeg må jo si som sant er at ja, det skal hun. Såem, da er helvete løst. :dry: Grining og hyling og sitting oppå henne for å få i henne dråpene. Heldigvis (!) ser det mye bedre ut nå enn det gjorde bare for noen dager siden, men jeg synes allikevel huden på innsiden av øynene er forferdelig rød fremdeles! :haar: Håper det snart går over nå, for nå orker jeg snart ikke mer. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...