Gå til innhold

Belle

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva slags sete ble det?

Det ble Besafe Izi Up 3 Fix (eller noe sånt). Synes det var den som så mest komfortabel ut av de få setene de hadde på Babycare. (Unngår Barnas Hus når jeg kan. :sjenert: ) A fikk velge farge, og da ble det grått. Storfornøyd var hun, og i dag morges ville hun at jeg skulle levere M mens hun satt i bilen, for så å hente henne, slik at hun kunne få sitte lengre i setet sitt. :fnise: Så det at HUN var klar, er det ikke tvil om, selv om jeg ikke hadde byttet så tidlig om setet ikke hadde blitt ødelagt.

Men du tror vel ikke at M sitt sete var ødelagt i dag morges, da! :hakeslepp: Hennes sete kan jo svinges 90 grader, og når hun da stod i riktig posisjon for å låse det på plass, gikk det ikke! Så den som måtte kjøre en ''løs'' M til barnehagen i dag, det var meg. :bond: Jeg tenker at dette MÅ være en garantisak. Setet er jo bare rundt 1,5 år gammelt. Skal ringe Barnas Hus når de åpner for å høre. Ellers må jeg få låne meg ett, og bestille nye deler til A sitt gamle. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo et som står her du kan låne i tilfelle..herrefred at det går an, begge setene ødelagt?! Max uflaks!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i all verden :klo: kan det være noe som har kilt seg innimellom under setet kanskje?

Har forresten tenkt å se på sironaen nå snart, vil ha isofix-sete til nybilen, og vi trenger to seter nå når lillemor skal i bhg og besteforeldrene skal hente innimellom. Er du fornøyd med det? Sånn utenom at det ikke virker nå, da :ler: er det lett å klemme sammen det "håndtaket" for å svinge stolen? Jeg er så innmari veik i hendene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo et som står her du kan låne i tilfelle..herrefred at det går an, begge setene ødelagt?! Max uflaks!!

Ja, skikkelig uflaks! Men som jeg skreiv i mld din så håper jeg det løser seg. I verste fall blir A sittende fremover og M i A sitt gamle sete, men i beste fall skal jeg jammen prøve å snu A tilbake. :Nikke:

Men i all verden :klo: kan det være noe som har kilt seg innimellom under setet kanskje?

Har forresten tenkt å se på sironaen nå snart, vil ha isofix-sete til nybilen, og vi trenger to seter nå når lillemor skal i bhg og besteforeldrene skal hente innimellom. Er du fornøyd med det? Sånn utenom at det ikke virker nå, da :ler: er det lett å klemme sammen det "håndtaket" for å svinge stolen? Jeg er så innmari veik i hendene :fnise:

Det var det de foreslo på Barnas Hus da jeg ringte. Så jeg skal prøve å ta hele setet ut av bilen, så får vi se videre derfra. Heldigvis hadde de en nakkestøtte til A sitt gamle sete inne, så uansett slipper M å sitte løst i bilen på vei hjem fra barnehagen. :lol:

Jeg er veldig fornøyd med det! :jepp: Superenkelt når man kan svinge det ut og inn sånn. Håndtaket er greit lett/tungt. Man må ta i litt, men ikke så mye at man ikke føler man får det til. Jeg er også sinnsykt veik i hendene. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn uflaks dere skal ha da! :overrasket: Håper det ordner seg greit, du må i alle fall klage til butikken hvis du ikke klarer å fikse M sitt sete. :Nikke:

Av ren nysgjerrighet, hvorfor unngår du Barnas Hus? Jeg ble så fornøyd da jeg fant ut at de hadde prismatch - fikk nettopp kjøpt ny bilstol der til samme pris som den billigste nettbutikken hadde. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn uflaks dere skal ha da! :overrasket: Håper det ordner seg greit, du må i alle fall klage til butikken hvis du ikke klarer å fikse M sitt sete. :Nikke:

Av ren nysgjerrighet, hvorfor unngår du Barnas Hus? Jeg ble så fornøyd da jeg fant ut at de hadde prismatch - fikk nettopp kjøpt ny bilstol der til samme pris som den billigste nettbutikken hadde. :nigo:

Ja, det blir i tilfelle tatt på garantien om noe skulle være galt. :jepp:

Det er vel kundeservicen jeg har fått tidligere som har fått meg til å unngå dem. De er SÅ mye flinkere på Babycare her i byen. Men jeg tror BH har merket at de ikke har monopol lengre, for nå er de blitt veldig mye hyggeligere heldigvis. Prismatchen er en fin ting altså! :nigo: Skulle ha gjort det jeg også, men sta som jeg var betalte jeg heller 500 kroner mer hos Babycare. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ. Det ble nytt sete. Aller mest har jeg lyst til å kjøpe nye deler til det gamle, men det tar tid vi ikke har (hadde), og så koster det minst 500 kroner. Sukk. Er sånn i tvil om jeg har gjort det rette! :bond:

Jeg ville nok gjort det samme som deg i alle fall. :jepp:

Og herlighet så uflaks! To ødelagte seter på en og samme uke! Man blir jo helt låst uten skikkelige seter tilgjengelig. Får håpe det går å fikske. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kundeservicen jeg har fått tidligere som har fått meg til å unngå dem. De er SÅ mye flinkere på Babycare her i byen. Men jeg tror BH har merket at de ikke har monopol lengre, for nå er de blitt veldig mye hyggeligere heldigvis. Prismatchen er en fin ting altså! :nigo: Skulle ha gjort det jeg også, men sta som jeg var betalte jeg heller 500 kroner mer hos Babycare. :sjenert:

Aha, da skjønner jeg. Da hadde jeg gjort det samme, jeg er også skikkelig sta når det kommer til sånt. :nigo: Her i byen har jeg stort sett møtt på trivelige ansatte på Barnas Hus, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med det! :jepp: Superenkelt når man kan svinge det ut og inn sånn. Håndtaket er greit lett/tungt. Man må ta i litt, men ikke så mye at man ikke føler man får det til. Jeg er også sinnsykt veik i hendene. :ler:

Høres bra ut :ler: vi har besafe izi plus nå, og den snora for å stramme beltene er sååå treig! Hadde setet vært vendt ut mot døra som sironaen hadde det jo blitt enklere å dra i den. Skal dra til byen så lille får prøvesitte, hun er jo ganske lang! Hun MÅ passe i det setet, ellers blir jeg frustrert :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok gjort det samme som deg i alle fall. :jepp:

Og herlighet så uflaks! To ødelagte seter på en og samme uke! Man blir jo helt låst uten skikkelige seter tilgjengelig. Får håpe det går å fikske. :jepp:

Godt å høre at jeg ikke er sadomamma som snur jenta si for tidlig. :sjenert: Neida, jeg vet jo at jeg ikke er det, det føles bare så....feil. Rart. Uvant.

Aha, da skjønner jeg. Da hadde jeg gjort det samme, jeg er også skikkelig sta når det kommer til sånt. :nigo: Her i byen har jeg stort sett møtt på trivelige ansatte på Barnas Hus, heldigvis.

De var veldig behjelpelige på telefonen da jeg ringte ang. M sitt sete, så mulig jeg må revurdere min mening. Jeg kunne faktisk spart 800 kroner om jeg hadde gått til Barnas Hus i stedet for. Blarg. :dry:

Høres bra ut :ler: vi har besafe izi plus nå, og den snora for å stramme beltene er sååå treig! Hadde setet vært vendt ut mot døra som sironaen hadde det jo blitt enklere å dra i den. Skal dra til byen så lille får prøvesitte, hun er jo ganske lang! Hun MÅ passe i det setet, ellers blir jeg frustrert :fnise:

Snora til Sironaen er også skikkelig treig, men som du sier er det veldig lett å dra i den når man kan legge kroppstyngden bak. :fnise: Om hun er ganske lang...vel, det spørs hvor stor plass du har i bilen. Man kan jo justere lengden på selve isofixfestene, og da blir jo beinplassen større. Men i vår bil er baksetet så lite at festene må være kortest mulig. Og da er det ikke så mye plass til beina. A får plass, hun er 105 cm ca, men hun har det ikke særlig komfortabelt (og så er hun jo 18 kg nå, så...). M er jo bitteliten, såvidt over 80, så hun har goood plass enda. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snora til Sironaen er også skikkelig treig, men som du sier er det veldig lett å dra i den når man kan legge kroppstyngden bak. :fnise: Om hun er ganske lang...vel, det spørs hvor stor plass du har i bilen. Man kan jo justere lengden på selve isofixfestene, og da blir jo beinplassen større. Men i vår bil er baksetet så lite at festene må være kortest mulig. Og da er det ikke så mye plass til beina. A får plass, hun er 105 cm ca, men hun har det ikke særlig komfortabelt (og så er hun jo 18 kg nå, så...). M er jo bitteliten, såvidt over 80, så hun har goood plass enda. :ler:

Baksetet i bilen min er kjempestort, myye større enn i vanlig Golf. Og det er jo ingen som skal sitte foran, så jeg kan stille det inn akkurat som jeg vil :) da høres det ut som om lille vil få plass i alle fall, hun er nesten 90 nå. Og 11,7 kg :hoho: ikke noe plassproblem i bredden, gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du gjøre med sironaen at de sitter bedre? :o jeg synes T sitter så ekstremt krøkete i det med beina, og hun er 1,5 år kun :/ å jeg synes å dra for å stramme selene er skikkelig vanskelig, for å få de stramme nok, så virker det som den ene er litt slakkere enn den andre :/ men ellers elsker jeg det sete! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sant? Den selen på izi plus er grusom å stramme! Gubben får det aldri til skikkelig.

Det var da voldsomt å uheldig du skulle være med bilsetene da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om seler generelt er noe herk :ler: men jeg satser på at det uansett må bli enklere når stolen står vendt ut mot meg, får ta spenntak i bilen om nødvendig :ler:

Dessuten henger skoene seg alltid fast i bilbeltet når jeg skal løfte lille inn i bilen, hun roper og jeg basker med å få henne inn. Nei, ny bilstol må på plass snarest! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baksetet i bilen min er kjempestort, myye større enn i vanlig Golf. Og det er jo ingen som skal sitte foran, så jeg kan stille det inn akkurat som jeg vil da høres det ut som om lille vil få plass i alle fall, hun er nesten 90 nå. Og 11,7 kg ikke noe plassproblem i bredden, gitt!

Da burde det ikke være noe problem, nei! Deilig å ha så mye bakseteplass altså! Det er jo det som er hovedgrunnen til at vi har lyst til å bytte bil.

Hvordan kan du gjøre med sironaen at de sitter bedre? :o jeg synes T sitter så ekstremt krøkete i det med beina, og hun er 1,5 år kun :/ å jeg synes å dra for å stramme selene er skikkelig vanskelig, for å få de stramme nok, så virker det som den ene er litt slakkere enn den andre :/ men ellers elsker jeg det sete! :D

Det finnes to ''håndtak'' på hver sin side, med en grønn knapp på (ikke isofix-festene). De drar du opp på en måte, og da kan du forlenge isofix-festene, noe som igjen gjør at selve stolen kommer lenger ut fra setet. :)

Jeg pleier å dra i skulderselene slik at de er helt slakke, og de rundt hoftene er helt stramme. Da er det mye enklere å stramme synes jeg.

Ikke sant? Den selen på izi plus er grusom å stramme! Gubben får det aldri til skikkelig.

Det var da voldsomt å uheldig du skulle være med bilsetene da!!!

Blæ, ja. :dry: Håper virkelig vi får dette på garantien altså.

Virker som om seler generelt er noe herk :ler: men jeg satser på at det uansett må bli enklere når stolen står vendt ut mot meg, får ta spenntak i bilen om nødvendig :ler:

Dessuten henger skoene seg alltid fast i bilbeltet når jeg skal løfte lille inn i bilen, hun roper og jeg basker med å få henne inn. Nei, ny bilstol må på plass snarest! :Nikke:

Seler er definitivt noe herk! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ordnet seg heldigvis med bilstolen i går. Dvs, jeg fikk levert inn M sin bilstol, og så fikk jeg gratis isopor til A sin gamle. To tomler opp for Barnas Hus. Nå skal jeg ikke være redd for å gå der lengre. :ler: Vi tror faktisk vi skal la M sitte i Multitech'en framover. Hun har jo faktisk mye mer plass i den enn i Sironaen, særlig siden vi har så lite baksete at selve setet må stå så langt inn mot seteryggen som mulig. Sironaen får vi ha i min bil. :Nikke:

Ellers var dagen i går veldig fin. :closedeyes: Vi var på middagsbesøk hos bror, og da vi kom hjem var mannen også kommet hjem. :strix: Han tok seg av ungene mens jeg lukket meg inne (bokstavelig talt - vi har skyvedører) på kjøkkenet og bakte helgens første kake. Amerikansk ostekake. Sluuuurrrrp, det er godt det! :sikle: Da ungene var lagt, prøvde jeg og mannen oss på både Marco Polo og Robin Hood på Netflix, før vi landet på første episode av Elementary. Den likte vi! :tommelsmil:

I dag skulle jeg egentlig på trening, men siden svoger og familien kommer på besøk fra Stavanger i dag i stedet for i morgen, rekker jeg det ikke. :grine: Nå er det en uke (to?) siden jeg har trent, og jeg trenger det noe så sinnsykt! :bond: Jeg skal få til ett eller annet i kveld altså, om det så bare blir styrketrening på senteret. Men jeg vil spinneeeee. Nå! :trene:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, tror det er så langt ut det kan da, må få sambo til og se på det..

Jeg hater/elsker leke i boka di. Hater pga alt det gode du lager å jeg blir så hol (heter det hol, eller er det dialekt? :ler:

Deilig og få mannen hjem nå tenker jeg, tiden går så fort til de reiser ut igjen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, tror det er så langt ut det kan da, må få sambo til og se på det..

Jeg hater/elsker leke i boka di. Hater pga alt det gode du lager å jeg blir så hol (heter det hol, eller er det dialekt? :ler:

Deilig og få mannen hjem nå tenker jeg, tiden går så fort til de reiser ut igjen :(

Ja, gjør det! Den platen er der fremdeles, men det blir i det minste god plass til å strekke ut beina på sidene av platen. :jepp:

:ler: Hol er nok dialekt, ja. Men jeg forstår veldig godt hva du mener! ;) Hol bruker jeg i dagligtalen min. Det finnes liksom ikke noe bedre ord for den tilstanden. :fnise:

Æææ, ja, det går kjempefort! Denne hjemmeperioden har han jo allerede vært 3 dager på hytta, og så skal han reise til Alpene neste uke. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for det er ikke god plass i sidene nå! Stakkar så krøll i beina i setet..

Nei sant!? Hva sier man istedet liksom!? Jeg klarer aldri å komme på et ord som er like bra som andre forstår :ler:

Ja en merker det da altså. Samme som sambo har jobbet dag og natt her hjemme da vi bygget på huset før jul. Følte vi knapt så han, når han var hjemme di mnd.. alpene, jeg vil også... du skal ikke være med altså? ;) mannen til hun ene jeg jobber med skal også til alpene neste uke, guttetur :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...