^^Belle^^ Skrevet 14. januar 2015 Forfatter #9761 Del Skrevet 14. januar 2015 Takk for mange gode klemmer, dere! Operasjonen gikk kjempefint. Hun har ikke noe særlig vondt bortsett fra i puppen der de skar, og til hennes store fornøyelse kunne hun sitte og strikke (på A sin nye kjole ) nesten rett etterpå. Nå gjenstår tre lange venteuker før vi får svar. Ellers var dagen i går veldig fin. Det gjorde godt med gode nyheter fra mamma, så da ble egentlig hele dagen oppløftet. Jeg hentet jenten i barnehagen, vi spiste middag og gjorde oss klar til å ha tidenes kosestund i sofaen. Da ringte det på døren og nabojenta på snart 6 lurte på om A ville komme bort til henne. De leker så utrolig fint sammen, til tross for aldersforskjellen! Så da fikk jeg og M alenetid i sofaen, med Masha og hekletøy. Leggetiden til A var derimot ikke særlig koselig. Jeg måtte bort å hente henne 18:45 (jentene hadde sagt 19 til naboen, ikke 18:30 slik jeg sa til dem ), og da måtte jeg bære en fresende og hylende A hjem. Uten klær og sko og alt. Heldigvis bor vi nær naboene våre. Hun var helt rabiat. Totalt. Og jeg ble ikke sinna, bare fortvilt og helt og ''hva gjør jeg nå?''. Det er et under at M ikke våknet, med all den brølingen som holdt på. Hun roet seg heldigvis til slutt, hun var jo stuptrøtt! Jeg så resten av Sons of Anarchy. Føler meg litt tom... Favorittserien helt over, liksom. Men synes det var en fin slutt. Ikke fin-fin, men det passet at det sluttet sånn kan jeg vel heller si. Dagen i dag blir megatravel. Naprapat klokken 14:15 (håper jeg blir ''friskmeldt'' nå), hente jentene, dans med A (hun gleder så sinnsykt! ), og trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 14. januar 2015 #9762 Del Skrevet 14. januar 2015 Åh, så godt at alt gikk fint. Deilig å få vekk dustegreiene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 15. januar 2015 Forfatter #9763 Del Skrevet 15. januar 2015 Åh, så godt at alt gikk fint. Deilig å få vekk dustegreiene! Mhm, dritdeilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 15. januar 2015 #9764 Del Skrevet 15. januar 2015 Så bra! Håper hun er kvitt møkka for godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 15. januar 2015 Forfatter #9765 Del Skrevet 15. januar 2015 Dagen i går ble ikke så ''puh'' som jeg hadde trodd. Vi fikk god tid til å spise middag før vi dro på dans, så det var veldig deilig. Gjorde det enkelt, med Dollypizza. Men i dag blir det sunn og god mat. Langtidskokeren står og putrer as we speak. A sovnet i bilen på vei til dansen, så 3/4 av timen ble litt kjip for en A som var pottesur. ''Eg e sinte!'' sa hun mer enn én gang, mens hun prøvde å la vær å smile av alt det gøye som foregikk. Hun er rar altså. Det lyser lang vei at hun synes det er gøy og spennende, men så skal hun være så sabla sta at hun ødelegger litt for seg selv. Det siste kvarteret ble fint i det minste, og hun gleder seg til neste uke. Da vi kom hjem, dro jeg ut på joggetur. Det var så fint vær, og den teite samvittigheten min lot meg ikke vente helt til 20 for å gå på favorittspinning, når svigermor og svigermormor hadde vært hos oss helt siden klokken 16. Men ja, jogging. Jeg ble igjen helt lammet av hold i begge sider, og det er der fremdeles! Det samme skjedde forrige gang jeg prøvde meg på jogging også. Hva i huleste? Fikk løpt en god halvtime, med noen harde bakkeintervaller. Men jeg tror nok ikke jogging er så aktuelt for kroppen min lengre. I dag har jeg vondt i både det vonde kneet og i bekkenet. (Dessuten funker det ikke å jogge med menskopp for min del. Da må jeg få meg en større og/eller hardere. ) Det er ikke så aktuelt å løpe på noe annet enn asfalt, siden jeg må kjøre for å komme meg til grusvei. Da kjører jeg heller til treningssenteret, liksom. Aaaah, i natt har jeg fått 7, deilige sammenhengende timer. Våknet av meg selv, helt utvhilt, klokken 5 i dag. Ellers ingen planer for dagen, annet enn at bror kommer på besøk. Det blir koselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 16. januar 2015 Forfatter #9766 Del Skrevet 16. januar 2015 Fine, fine dagen i går. Selv om middagen ble mislykka og A slo seg helt vrang da vi skulle gå fra barnehagen - noe som gjorde at vi ikke var hjemme før 16:30! - var det veldig koselig å ha bror på besøk. Etter leggetid var jeg supereffektiv, og fikk både farget hår og øyenbryn, dusjet, lakket negler og laget dagens middag (kyllingkjøttboller i tomatsaus, som har stått og godgjort seg i langtidskokeren i natt ). Jeg skal nemlig ut med jobben i dag, og har særdeles lite tid fra hjemkomst til jeg blir hentet. Da er det greit å i det minste ha middagen klar. Mannen skulle ha kommet hjem i tide til å være med, men nå har helikopteret blitt utsatt, så han er ikke hjemme før 23 eller noe - om han i det hele tatt kommer hjem i dag. Drittvær. Vel, vel...jeg får kooose meg uten ham. Gleder meg til god mat, god vin og god skravlings. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 16. januar 2015 #9767 Del Skrevet 16. januar 2015 Åh, kos deg masse på jobbfest! Det er så artig det. Er så fint å gjøre noe annet enn bare jobb med kollegaer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 19. januar 2015 Forfatter #9768 Del Skrevet 19. januar 2015 Helgen. Jobbfest var supergøy. Sånn skikkelig godfylle, hvor alle var i godt humør. Tror ''den harde kjerne'' var like fuktige den siste timen. Ingen av oss husker noe særlig av hvordan vi kom oss hjem. Lørdagen var ikke like gøy. Jeg var smådårlig hele dagen, så både tv og bestemor ble flittig brukt som barnevakt. Jeg tenkte mer enn én gang: dette skal jeg ikke gjøre før på lengelengelengelenge! Vi la oss tidlig, og det var den lørdagen liksom. I går fikk vi gjort litt av hvert. Jeg fikk ryddet og organisert på badet, vi fikk besøk av vaskeengelen til Diddles som skal begynne å vaske hos oss ( ), jeg fikk en salig halvtime helt mutters alene hjemme mens mannen og M var på butikken og A var hos nabojenta, og jeg og bror var på kino. Vi så Seventh Son; helt grei film som jeg satser på er bedre i bokform. Nyttårsforsettet mitt ble brutt i går da vi kom hjem; da begynte jeg på ny bok selv om jeg har 6 bøker liggende som trenger å bli lest ferdig. Men nå skal jeg ikke begynne på noe nytt. Lover. I dag har jeg ingen planer annet enn å kose meg med mannen. Tror jeg må prioritere ham i dag; han har blitt nedprioritert siden han kom hjem stakkar. Han reiser på hytta for å hjelpe svigerfar med å rive badet i morgen (helt frem til fredag!), så det blir igjen alenetid på meg resten av uken. Litt muggen for det, men jeg forstår jo at han ikke kan si nei når faren spør om hjelp. Jeg som hadde store planer om trening og alenetid og ja...får ta det neste uke heller. I helgen blir det full guffe, for på lørdag fyller M 2 (to! T-O!) år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 19. januar 2015 #9769 Del Skrevet 19. januar 2015 TO ÅR!!! Hva skjer'a?!? Hvorfor vokser de så fort?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 20. januar 2015 Forfatter #9770 Del Skrevet 20. januar 2015 TO ÅR!!! Hva skjer'a?!? Hvorfor vokser de så fort?! Helt enig! To år, liksom. Lille flisa mi er to år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 20. januar 2015 #9771 Del Skrevet 20. januar 2015 ...og mi også, snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 20. januar 2015 #9772 Del Skrevet 20. januar 2015 Synes ikke det er så veldig lenge siden du fødte M jeg!! Har jo faktisk fulgt dagboken din i snart fire år! Rart å tenke på. Føles ikke så lenge. Jobbfesten hørtes ut som en sukse da. Det er som regel det hvis man sliter med å huske Åh, skjønner godt det føles kjipt at du blir alene denne uken. Får håpe den går greit unna uten for mye mas og tjas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 20. januar 2015 Forfatter #9773 Del Skrevet 20. januar 2015 ...og mi også, snart Utrolig! Synes ikke det er så veldig lenge siden du fødte M jeg!! Har jo faktisk fulgt dagboken din i snart fire år! Rart å tenke på. Føles ikke så lenge. Jobbfesten hørtes ut som en sukse da. Det er som regel det hvis man sliter med å huske Åh, skjønner godt det føles kjipt at du blir alene denne uken. Får håpe den går greit unna uten for mye mas og tjas. Jeg også! Dvs, jeg føler jeg nettopp fødte A! Tiden går så altfor fort. Sukk. Haha, ikke sant? Blarg. Men, men...jeg er (dessverre ) vant til det. Det jeg synes er mest ''stress'' er at jeg må få barnevakt når A skal på dans i morgen. Det ble så mye i forrige uke, og jeg haaaater å spør om barnevakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 20. januar 2015 Forfatter #9774 Del Skrevet 20. januar 2015 Dagen i går var veldig fin. Rolig og bare...fin. A forsvinner som regel til nabojenta etter middag, og da blir det veldig tomt hjemme synes jeg! M er egentlig klar for kvelden klokken 17, og da er det bare tutt, kos og sofatid som gjelder. Om 40 minutter skal jeg i et møte som jeg er litt nervøs for. Jeg har fått en veldig stor mulighet her på jobb, hvor jeg skal fronte en forstudie som skal gjøres av et konsulentfirma fra Skottland. Har egentlig ikke peiling på hva det går ut på, men det er vel det vi skal finne ut klokken 13. Liker ikke å gå uforberedt i sånne møter. Har spurt andre om det er noe jeg kan lese meg opp på før vi går i møte, men, nei. Blir stressa av sånt! Ellers: colakylling til middag i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 20. januar 2015 #9775 Del Skrevet 20. januar 2015 Oi. Hva ER den sausen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 20. januar 2015 #9776 Del Skrevet 20. januar 2015 Spennende møte! Hvordan gikk det? Og ble kyllingen god? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 21. januar 2015 Forfatter #9777 Del Skrevet 21. januar 2015 Oi. Hva ER den sausen? Det er cola, ketchup, barbequesaus, honning og melasse. Jeg hoppet over melassen siden vi ikke hadde det i hus, og da ble sausen litt for tynn selv om jeg hadde oppi maizenna etterpå. Men godt var det! Spennende møte! Hvordan gikk det? Og ble kyllingen god? Det gikk kjempefint! Så nå skal jeg sette sammen en forstudie med to metoder som jeg ikke er helst sikker på hvordan man gjør. Fint med utfordringer da! Skal ut på befaring klokken 13 i dag. Kyllingen ble supergod. Litt for mye smak av cola synes jeg, men det er mulig fordi jeg ikke spiser så mye søtt og da kjenner bedre til det søte. Neste gang skal jeg bruke mer av både ketchup (har fått hjemmelaget ketchup av bestis til jul ) og barbequesaus, og også hive oppi litt sukrin gold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 21. januar 2015 Forfatter #9778 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) Puh, i går følte jeg meg virkelig som supermamma! Sent på jobbedagen i går kom jeg plutselig på at ''dæsken, var det I DAG A skulle i bursdag?''. Ja? Nei? Var så usikker, og uansett hvor mye jeg lette, fant jeg ikke invitasjonen. Så, u-supermamma som jeg egentlig er, vurderte jeg det dithen at jeg skulle la hele bursdagen forbigå i stillhet fordi jeg var så utslitt. Men da jeg kom for å hente jentene, så A på meg med dådyrøyne og bare ''ska eg i bursdagen te Sofie, mamma? Kan eg? Pliiiiis?'' Da kunne jeg selvsagt ikke si nei. Så da var det armer og ben og telefoner i hytt og pine. Vi var hjemme fra barnehagen 16:15, ungene satt i bilen mens jeg var inne for å a) hente kjole til A (hun så ut som huldra rett fra barnehagen, uten sokker og med for liten tights) b) pakke inn gave. Heldigvis (!) hadde jeg en boks med Filly-hester liggende som jeg egentlig hadde tenkt til å gi i kalendergave til A på julaften. Vel, det ble gave til Sofie i stedet. Med julepapir og det hele. Fremover nå skal jeg alltid ha passende gaver til barnehagebursdager liggende. Mens vi kjørte til lekeland fikk jeg tak i søster, som heiv seg i bilen klar til å passe M slik at jeg slapp å dra henne ut etter leggetid for å hente A. Jeg forklarte A at dersom hun skulle i selskap så måtte hun være alene. Dette var heeelt okei for henne, i bilen, men jeg vet hvordan hun er så jeg hadde mine tvil. Men det gikk faktisk kjempefint! Det var vel verst for M som ikke fikk lov til å leke på lekeland. Vi dro hjem, spiste god middag og lekte med tante og onkel. Koselig det også. I dag blir det like travelt nesten. Vi er hjemme fra jobb 16:15. Da er mamma hjemme hos oss for å ta imot M mens jeg og A skal på dans. Det blir koselig da, hun trives stort sett alltid der. I kveld skal jeg få til å trene, om jeg orker. Har vært skikkelig utslitt etter helgens utskeielser, lurer på om jeg brygger på noe. I går kveld la jeg meg med bukse, sokker, singlet OG ullgenser fordi jeg frøys sånn. Håper bare det er det kalde været som gjør det. *brrr* Men ja, trening. Hjemme. Sjeeeedeli. Endret 21. januar 2015 av ^^Belle^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 21. januar 2015 Forfatter #9779 Del Skrevet 21. januar 2015 Æææææ! Lagde en tråd om dette på Barn og Familie også, men...æææææ. Hodestøtten til bilsetet til A er knekt. Jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at vi må bytte det ut asap. Jeg er ikke klar til å snu henne enda! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 21. januar 2015 Forfatter #9780 Del Skrevet 21. januar 2015 Blæ. Det ble nytt sete. Aller mest har jeg lyst til å kjøpe nye deler til det gamle, men det tar tid vi ikke har (hadde), og så koster det minst 500 kroner. Sukk. Er sånn i tvil om jeg har gjort det rette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå