Gå til innhold

Belle

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Herlig å lese om de fine jente dine :hjerte:

Søskenkjærlighet er virkelig fantastisk å se på!

Lykke til med hårklipp, jeg måtte bestikke L med biler-godteri sist, han synes IKKE det er kult å være hos frisør :ler:

:fnise: Det er nok noe slikt jeg må gjøre med A når den tid kommer. Men M syntes det var veldig stas. Hun fikk se Masha og Mishka på telefonen min, og da satt hun helt stille. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Måtte le av det morske blikket til M i frisørstolen :hoho: håper vi får se etter-bilde også! :jepp:

Tror ikke lille hadde funnet seg i å være hos frisøren. Flaks at hun har så langt hår, så det trenger vi ikke å finne ut :fnise: hun har begynt å spise litt mer i det siste, er bortimot 11,5 kg nå! Og 89 cm..

:fnise: Hun var litt skeptisk i starten, ja!

Håret til M har vokst ganske mye i det siste. Problemet er bare at det ikke vokser på toppen, kun bak. :hoho:

Så bra at hun har blitt flinkere på matfronten i det siste! :jepp: I skrivende stund er jeg glad jeg har en liten bolle, for M har ikke spist noe særlig siden...mandags kveldd! :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager alle inleggene, skriver fra mobilen. Sitter hjemme med verdenes slakkeste jente i fanget. Tror aldri noen av jentene har vært så slakk som det M er nå. Jeg er som regel "velsignet" med friske syke jenter som må opp i 39,5-40 før de vurderer å legge seg ned å slappe av.

Men ja, M er syk. Det går visst et virus i bhg nå som innebærer det meste fra feber til snørr til oppkast. Hipp hurra. Hun har nok kjent på dette hele helgen tenker jeg (smådesperat etter en løsning på de grusomme nettene), og det var med bange anelser jeg leverte henne i bhg i går. Hun var feberfri og fin, men siden hun ikke ville ha frokost ante jeg ugler i mosen.

Akkurat nå ligger hun med hidet på fanget mitt i sofaen. Jepp. Ligger! Stakkar jenta mi. :kose: Og jeg lurer på hvordan jeg skal klare å få tak i nødvendigheter som paracet - vil nødig ta henne med ut så slakk son hun er. Jeg får avtale med søster tror jeg. Hun våkner vel om...3-4 timer. :dry: Og apropos...vi var oppe 4:45 i dag. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler på akkurat det samme ang sjenert barn. Jeg har slitt med det hele livet og ser det i jenta mi og. Får så vondt av henne, for det er så fælt og hemmende å ha det sånn :(

Ikke stas med sykt barn (bortsett fra at det blir masse kos da) god bedring :kose:

Endret av HopsiDeisi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til M :hjerte: Ikke noe gøy når de små er syke, men litt koslig er det jo også (er det "lov" å si? :P ). Blir ihverfall rolige dager, i motsetning til normalen. Problemet er at de alltid blir syke når det absolutt ikke passer.. ihvertfall er det sånn her. Akkurat nå kunne jeg gjerne tatt et par sykt-barn dager!

Frisør ja, nå har dere jo vært der, men første gangen med frøkna hadde jeg med rosiner og kjeks i tilfelle krise. Men det gikk helt fint, og nå er hun så vant til det at det ikke er noe problem. Hun var første gangen da hun var ca året, hun har alltid hatt utrolig tykt hår som vokser som ugress - og jeg kan virkelig ikke klippe hår :fnise:

Fin dag til dere! Håper dere får sove litt begge to :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler på akkurat det samme ang sjenert barn. Jeg har slitt med det hele livet og ser det i jenta mi og. Får så vondt av henne, for det er så fælt og hemmende å ha det sånn :(

Ikke stas med sykt barn (bortsett fra at det blir masse kos da) god bedring :kose:

Der sa du det: fælt og hemmende. Og for ikke å snakke om slitsomt! Jeg brukte så mye hjernekapasitet på å grue meg, planlegge hva som skulle skje, stresse for alt som kunne skje osv. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God bedring til M :hjerte: Ikke noe gøy når de små er syke, men litt koslig er det jo også (er det "lov" å si? :P ). Blir ihverfall rolige dager, i motsetning til normalen. Problemet er at de alltid blir syke når det absolutt ikke passer.. ihvertfall er det sånn her. Akkurat nå kunne jeg gjerne tatt et par sykt-barn dager!

Frisør ja, nå har dere jo vært der, men første gangen med frøkna hadde jeg med rosiner og kjeks i tilfelle krise. Men det gikk helt fint, og nå er hun så vant til det at det ikke er noe problem. Hun var første gangen da hun var ca året, hun har alltid hatt utrolig tykt hår som vokser som ugress - og jeg kan virkelig ikke klippe hår :fnise:

Fin dag til dere! Håper dere får sove litt begge to :klemmer:

Veeel, det blir ikke så veldig rolig når A er hjemme. :fnise: Hun vil jo naturlignok ikke i bhg når vi er hjemme, så det er det vanlige kjøret her. Men jeg skal høre med bror om han vil gjøre noe med A litt senere i dag. Det trenger både hun og M. Men nå sover ihvertfall M, så får vi se hvordan formen hennes er etterpå. Frem til nå har hun bare villet ligge oppå meg. Litt koselig. :sjenert:

Jeg hadde med boller, vannflaske (M er sær og kan bestikkes med vann :fnise: ), polarbrød og maispinner. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeel, det blir ikke så veldig rolig når A er hjemme. :fnise: Hun vil jo naturlignok ikke i bhg når vi er hjemme, så det er det vanlige kjøret her. Men jeg skal høre med bror om han vil gjøre noe med A litt senere i dag. Det trenger både hun og M. Men nå sover ihvertfall M, så får vi se hvordan formen hennes er etterpå. Frem til nå har hun bare villet ligge oppå meg. Litt koselig. :sjenert:

Jeg hadde med boller, vannflaske (M er sær og kan bestikkes med vann :fnise: ), polarbrød og maispinner. :ler:

Hehe, nei ser den! Takk og lov for ipad/nrksuper/netflix på sånne dager :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er glad for å ha en mor som tidligere har vært frisør. Med det resultat at O som har tjukt hår som vokser fort, aldri har vært hos ordentlig frisør, men likevel ser fin ut på håret :fnise:

Håper M blir frisk snart. :) Det gikk et virus før jul her også, men uten oppkast da. O var helt utslått stakkars. Og siden da har han blitt flink til å prøve seg på "æ e syk, æ e ikke frisk lenger" med stakkarslig stemme hvis det er noe han vil ha. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei ser den! Takk og lov for ipad/nrksuper/netflix på sånne dager :fnise:

OMG, ja! :daane: I dag har vi kun sett på tv og film. :sjenert:

Kjenner jeg er glad for å ha en mor som tidligere har vært frisør. Med det resultat at O som har tjukt hår som vokser fort, aldri har vært hos ordentlig frisør, men likevel ser fin ut på håret :fnise:

Håper M blir frisk snart. :) Det gikk et virus før jul her også, men uten oppkast da. O var helt utslått stakkars. Og siden da har han blitt flink til å prøve seg på "æ e syk, æ e ikke frisk lenger" med stakkarslig stemme hvis det er noe han vil ha. :P

Det høres ut som en fin kombinasjon. :fnise:

Blærk, det ser ikke ut til å slippe taket med det første, nei. Alt hun spiser (som i dag har vært en håndfull stekt kjøttdeig) og drikker kommer opp igjen. Fikk nettopp en god dose ufordøyd kjøttdeig på sofaen og i flossteppet før vi rakk bøtten. :spy:

-------------------

I dag har jeg brukt tv som barnevakt. Jeg innrømmer det gladelig. M prøvde tappert å leke med A en liten stund, men det endte opp med at hun la seg strekk ut på gulvet fordi hun ikke orket. Stakkar jenta mi. :kose: Hun har kastet opp flere ganger i dag, så det blir nok ikke mer jobb på meg denne uken. Typisk at sånn skjer når mannen er borte. Nå gjelder det bare for meg å holde meg frisk og fin. Ihvertfall til han kommer hjem! :ler:

Bror var og hentet A tidligere i dag. Det var godt for begge jentene egentlig. A synes det er litt vanskelig å leke når tv står på, så det ble en svært stillesittende formiddag på oss i dag. :sjenert: Vi fikk sett Kiki's Budservice som A fikk til jul, det var koselig. :rodmer:

Da jeg snakket i telefonen med søster, hørte jeg en hoiende og leende A som herjet med onkelen sin. :hjerte: Hun sover over hos søster i natt. :jepp: Jeg og M har bare slappet av. Jeg er helt gåen i både rumpe og rygg etter all sittingen med henne på fanget. :ler:

Fikk plutselig treningslyst her jeg sitter. M sovnet på sofaen for 20 minutter siden, og jeg lurer på om jeg skal benytte sjansen. :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble trening i går. :nigo: Styrke på lår, rumpe og mage, samt en god uttøying. Er mye mindre stiv i dag enn jeg var dagen etter hjemmetreningen på søndag. :tommelsmil:

Formen til M er litt bedre i dag, men det er allikevel ikke så mye å skryte av. Jeg jublet litt inni meg da det første hun gjorde da hun våknet var å bygge litt duplo, men de få minuttene det stod på var nok toppen på hennes form i dag. Så hun har vært skikkelig klengete, sutrete og kosete i hele dag. Jeg dristet meg til å ta en tur ut, brakkesyken kom og tok meg for fullt. Trilletur, DET er lenge siden, det! Følte meg som en skikkelig permisjonsmamma. :fnise: Jeg gikk monsterbakken + monsterbakke nr. 2 mens hun sov, og hun våknet da jeg var innom kjøpesenteret en snartur for å hente en pakke på Kicks. På veien hjem spiste hun 2 hele skiver og jeg tenkte ''jess! Nå er hun på bedringens vei!'', men nei. :dry: Det var som om den friske luften gjorde henne enda dårligere, og i ettermiddag har hun kun ville sitte på fanget mitt.

A kom hjem i 2-tiden, og siden da har det gått ganske hett for seg her hjemme. En klengete M og en oppmerksomhetssøkende A gir meg noen ikke så koselige flashbacks til M sine første måneder. :haar: Jeg håååååper hun er bedre i morgen, at hun orker å leke litt ihvertfall. I dag prøvde hun så tappert å leke piknik med A, men hun ble bare sittende og gråte på gulvet til jeg tok henne opp igjen. :kose:

Jeg ringte til legevakten etter en liten sms-runde med Diddles nå i kveld. Hun har fått noen rare prikker, og jeg har vært innom alt fra vannkopper til hjernehinnebetennelse. Det ser ut til å være den 4. barnesykdom, men jeg skal allikevel ringe til helsestasjonen i morgen og høre med dem. Synes det er rart at hun er så slakk når hun ikke har feber!

Min plan for resten av kvelden er: Sons of Anarchy, hekling og brus. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååhhh, trilletur :hjerte: Det savner jeg!!

(*hvisker* ...og ammingen, og byssingen og og og :daane: Jeg er dypt inne i lastbabybluesen min enda ass.....:sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååhhh, trilletur :hjerte: Det savner jeg!!

(*hvisker* ...og ammingen, og byssingen og og og :daane: Jeg er dypt inne i lastbabybluesen min enda ass.....:sjenert: )

Jeg også! :hjerte: Det var helt magisk å traske opp monsterbakkene med lydbok på ørene. :nigo:

Ammingen savner jeg, men ikke nok til å ville ha enda en baby. Jeg er SÅ ferdig. :ler: (Men jeg forstår deg godt! :klem: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Årh, M er SÅ mye bedre i dag! :bolledeig: Ikke helt 100%, men 80 kanskje. Allikevel sinnsykt mye bedre enn de to forrige dagene.

Så dagen i dag har igrunnen vært veldig fin. Ungene har lekt til den store gullmedaljen, og jeg har fått tatt en skikkelig opprydning i garderoben/sminkekroken min. Det trengtes big time! :daane:

Nå har jeg nettopp inhalert 5 komler. Gleder meg til intervallspinning med komlebaby i magen... :fnise:

Ungene skal sove her hos mamma, og jeg skal nyte alenetiden max. Teppet til A blir ferdig i kveld, og ellers skal jeg vel se en film eller to, lage grønnkålchips og drikke brus. Jeg :hjerte: me-time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såå misunnelig på me-timen din :grine:

Bra at M er bra igjen :)

Me-time var bra! :tommelsmil:

Kommer med helgeoppdatering i morgen, men jeg måtte bare inn og si at jeg blir en smule forstyrret av Sons of Anarchy. Jeg haaaaater å se folk bli torturert, og dette kommer fra en som kan se operasjoner og døde mennesker mens jeg spiser liksom. Blarg.

Men bra er det altså! Bare 3 episoder igjen! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det holder jeg med deg i. Noe av det verste å se på av film og sånt er torturering! Kjenner det vrir seg i hele kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder jeg med deg i. Noe av det verste å se på av film og sånt er torturering! Kjenner det vrir seg i hele kroppen!

Æsj, jeg også! :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal jeg starte hen...trening kanskje? Jeg har hele tiden trodd at det var intervallspinning vi skulle på på fredag, men det viste seg å være 60 minutters spinn 2. Eeeeh. Joda. Med melkesyre fra tær til hårtupper var det blytungt, men jeg klarte det! :5: Noe av det beste med timen var at jeg klarte å lokke bror til å kjøpe spinningsko, og en helt ny verden åpnet seg for ham. :fnise: Forhåpentligvis blir han bitt av basillen han også, og kommer til å komme spradende i sykkelbukse in no time. :nigo:

Teppet til A ble ferdig natt til lørdag. Jeg klarte ikke å legge meg før jeg var ferdig. :ler: Er sååå fornøyd! :hjerte:

IMG_20150111_084436.jpg

På lørdag trosset jeg og ungene stormen og dro på kjøpesenteret for å a) bytte noen støvletter jeg hadde kjøpt til A, som ikke var gode nok. :roll: Det viste seg at ingen var gode nok for henne, så da var jeg småbarnslig og byttet dem inn i sko til meg selv heller. :hoho: Jeg er eier at to stk nydelige, grå høyhælte chelseaboots. :nigo: A får få nye sko når det passer henne. :lol: og b) for å kjøpe slow cooker. Jeg har funnet ut at to butikker er maks for ungene, ellers blir det bare styr og mas og kjas. De fikk ballong på skobutikken, og da klarte jeg å suse gjennom Meny til slutt også, uten at jeg måtte løpe etter en av dem pillende på smågodtet for eksempel. Det har hendt. :ler:

Apropos slow cooker; på lørdag lagde jeg eplemos i den. Sååå enkelt! 8 epler med skall, litt sukrin gold (som jeg skal droppe neste gang, epler er søtt nok for meg uten at jeg trenger å tilføye ekstra sukker) og litt sitronjuice. Koke 4 timer og vips! ferdig eplemos. Ingen røring, ikke noe vokting for om vannet har kokt bort osv. Veldig greit! :tommelsmil: Hele grunnen til at jeg kjøpte meg en slow cooker var at jeg skal sette den på når jeg går på jobb, og så har vi ferdig middag når vi kommer hjem. Men jeg ville prøve 8-timerssettingen en gang mens jeg var hjemme. Så, ''lur'' som jeg var, satte jeg den på før jeg gikk og la meg i går kveld. Lite tenkte jeg på at hele huset kom til å stinke middag hele natten, og alle klær, hår og hud lukter SKIKKELIG mat. Joda. :fnise: Men godt ble det! Gleder meg til å spise mer enn en smakebit etter jobb i dag. 3 kyllingfileter, 2 søtpoteter, 1 løk, 2 hvitløksfedd, en kopp eplemos, litt vann, litt sitronsaft og masse karri. :sikle:

I går var vi på besøk hos Diddles og Liten. Superkoselig både for jentene og for meg. :hjerte::skravle::klem:

Natten i natt har vært...fæl. M har vært våken i et par timer, og min allerede litt for sene kveld ble til en altfor kort natt. :natti: Måtte vekke M pga. nattens våkenhet, så jeg lurer på hvordan hennes dag i barnehagen blir. :kose: Det var ihvertfall to glade jenter som troppet opp i barnehagen i dag. A hadde såvidt tid til å si hadet til meg engang, og hun og M var de første barna som var kommet. :ler: Godt for mammahjertet å se sånt. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Belle!

Gratla med nye sko og slowcooker! Har selv ønsket meg det, særlig til travle arbeidsdager. Har hørt rykter om matlukt, du får fortelle meg hvordan erfaringen videre er. Har dere åpen kjøkkenløsning? Kanskje en må ha eget kjøkken med dør for å minimere lukta litt? eller sette på vifta iallfall?

Så kjipt med fæl natt... nok engang.

OG... SÅÅÅÅ nydelig sengeteppe! Wow, for en jobb! (minnet meg på at jeg holder på med et lignende sengeteppe til Fløtepusen, men har vel bare heklet en 5-6 ruter enn så lenge..) hehe. Pluss ditt var så kult med ulike farger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...