^^Belle^^ Skrevet 11. desember 2014 Forfatter #9641 Del Skrevet 11. desember 2014 Innom med en for å si at jeg tenker på deg! Så bra danseshowet ble en suksess! Tirsdag neste uke skal jeg være med å se datteren til ei venninne danse, hun er riktignok ni, men regner med det blir stor stas likevel! Og jeg digger boka forresten! Takk for anbefalingen! Så gøy at du får være med! Kan tenke meg niåringen synes det er stas! Åååå, så gøy at du liker den. Vet du, jeg er stolt av deg jeg - for jeg vet hvor vanskelig det er å snakke om noe så sårt som dette her..jeg vet hvor mye du har gleda deg til å bli tante - det du har sett og opplevd krever vanvittig mye av et menneske!! ..du sier du ikke er så god på å sørge, men så deler du det med oss - å snakke om det/ skrive det ned er en fin måte å få ting ut på Gi deg selv lov til å være trist og lei, om det er alene eller sammen med andre - det er fullt ut forståelig!! Hyl, skrik og brøl om du føler behov for det også - alle disse følelsene er naturlige i sorgprosessen..også lurer jeg, finnes det noen feil måte å sørge på? Det tror jeg ikke, som Pasjonsblomsten sier her; hver og en er unik, også i sin måte å sørge på! Jeg gjentar meg selv, jeg vet - men enkelte ting kan ikke sies for ofte; jeg er stolt av deg jeg! Du står støtt som fjell for søsteren din! Gi deg selv litt credit da Gode snille fine deg Sukk. Du er helt enestående! Takk for skryt og fine ord og bare...alt. Jeg føler jeg er flinkere til å snakke om det nå, for det har jeg definitivt ikke vært tidligere. Med pappa, så bare stengte jeg alt inne, og holdt det inne i nærmere 4 år før det eksploderte. Og DET har jeg ikke lyst til at skal skje igjen. Så jeg prøver, og tørker mine modige tårer (for det er faktisk ikke galt å gråte!), og prøver igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 11. desember 2014 #9642 Del Skrevet 11. desember 2014 Det er vel ikke det spor rart at du sørger over tantebarnet ditt. I tillegg får du jo sorgen over at søsteren din har det vondt, så det blir på en måte dobbelt opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 11. desember 2014 Forfatter #9643 Del Skrevet 11. desember 2014 Trening i går var bare helt ! OMG, jeg var i superform og nådde nesten nye høyder watt-messig. Det er tydelig at ''noe'' har skjedd med musklene i beina, selv om jeg ''bare'' trener styrke hjemme for tiden. Det ser jeg jo også forresten. Når jeg strammer musklene i låret får jeg en sånn fin bump oppforbi kneet. Årh, spinningeuforia er noe helt reelt altså! Jeg var oppe i 92% allerede på første intervall! Instruktøren sa det var fint å ha meg tilbake, og jeg bare ''hmph, jeg hadde vært tilbake mye tidligere om bare timeplanen hadde vært oppdatert på nettet.'' Ellers var dagen i går særdeles kort. Jeg kom hjem fra jobb, kjørte mannen til busstoppet, hentet ungene i barnehagen, var innom butikken, lagde ( *kremt* kastet pizza i ovnen) middag (på dette tidspunktet var klokken allerede 17!), la M, la A og dro på trening. Og det var den dagen, liksom. Sov usedvanlig godt i natt også, så kombinert med rester av spinningeuforia fra i går føler jeg meg awesome akkurat nå. I dag skal vi på besøk til søster igjen etter barnehagen. Vi kveler henne med kjærlighet for tiden. Neida, men hun sier selv at hun trenger å holdes opptatt, ellers synker hun ned i depresjonen. Og det er så bra at hun snakker om det, for da har vi mulighet til å forhindre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 11. desember 2014 #9644 Del Skrevet 11. desember 2014 Åh! Nå ble jeg ikke mindre for at jeg ikke fikk blitt med I ren protest over å ikke få gå på trening la jeg meg sammen med Liten og sov til klokka var 19.30 Etterpå brukte jeg energien min på å skamrydde skapet i gangen Opp og ned av krakken en halv million ganger ble gårsdagens trening...forhåpentligvis kommer mannen hjem tidsnok til at jeg kan trene litt ikveld...men jeg har mine tvil Så deilig at du sover godt vennen, det er kjempeviktig!! Å få nok søvn, trene og stelle seg generelt gjør at ting føles litt bedre - tilogmed når livet suger Så keep it up Så godt dere kveler søster med kjærlighet Som du sier så er hun heldigvis flink til å sette ord på det og gi beskjed om hva hun trenger...jeg håper de blir fort gravide igjen, det vil ikke fjerne sorgen over lille E, men gjerne tilføre noe godt! Og etter de har opplevd noe sånn som dette vil de få ekstra tett oppfølging neste gang, for å prøve å unngå at det skjer igjen!!! Det er litt godt å tenke på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 12. desember 2014 Forfatter #9645 Del Skrevet 12. desember 2014 Svarer dere i morgen - nå vil jeg bare synke ned i sofaen. Men ville bare tipse om at lekmer.no har minst 30% på alt av klær og sko i helgen! Jeg kjøpte nettopp vinterdress til A (til neste vinter), to par polvotter og tre bodyer og tre stillongser i ull/bomull til M for bare 1700 til sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 12. desember 2014 #9646 Del Skrevet 12. desember 2014 Ooo, takk for tips om lekmer.no, er på utkikk etter gave! Kos deg i sofaen og goood helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 15. desember 2014 Forfatter #9647 Del Skrevet 15. desember 2014 Åh! Nå ble jeg ikke mindre for at jeg ikke fikk blitt med I ren protest over å ikke få gå på trening la jeg meg sammen med Liten og sov til klokka var 19.30 Etterpå brukte jeg energien min på å skamrydde skapet i gangen Opp og ned av krakken en halv million ganger ble gårsdagens trening...forhåpentligvis kommer mannen hjem tidsnok til at jeg kan trene litt ikveld...men jeg har mine tvil Så deilig at du sover godt vennen, det er kjempeviktig!! Å få nok søvn, trene og stelle seg generelt gjør at ting føles litt bedre - tilogmed når livet suger Så keep it up Så godt dere kveler søster med kjærlighet Som du sier så er hun heldigvis flink til å sette ord på det og gi beskjed om hva hun trenger...jeg håper de blir fort gravide igjen, det vil ikke fjerne sorgen over lille E, men gjerne tilføre noe godt! Og etter de har opplevd noe sånn som dette vil de få ekstra tett oppfølging neste gang, for å prøve å unngå at det skjer igjen!!! Det er litt godt å tenke på... Opp-og-ned på en krakk er vel god trening? Men neida, jeg forstår veldig godt frustrasjonen din! Én ting er når man avlyser av grunner som trøtt eller syk, en annen ting er når man virkelig har lyst, men ikke kommer seg hjemmefra. Jeg håper jeg får barnevakt på onsdag (svigermor er rar - hun svarer ja eller nei i morgen, mamma kan ikke, bror vil veldig gjerne være med på trening ( ), så da er siste utvei søster og svoger.) Jeg håper også de klarer det fort! De vil prøve igjen så snart renselsen er over, og forhåpentligvis går det like raskt som med E, nemlig på første forsøk. Og ja, de får tett oppfølging fra sykehuset neste gang, og det er nok veldig betryggende for dem. Ooo, takk for tips om lekmer.no, er på utkikk etter gave! Kos deg i sofaen og goood helg! Fant du noe spennende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 15. desember 2014 Forfatter #9648 Del Skrevet 15. desember 2014 Fine, fine, fiiiine helgen vi har hatt! Jeg føler vi har fått tid til så mye, samtidig som at det ikke føles som om vi har hatt det veldig travelt. På lørdag fikk jeg ryddet og sortert i både klær og leker på formiddagen, mens ungene hadde besøk av nabojenta. Tilfeldigvis (og med ekstremt god timing), tok nabojenta A med seg bort til en annen nabojente akkurat da M hadde lagt seg = 1,5 lykksalig og rolig time på mamma i sofaen. Da M våknet, dro vi til byen for å møte mamma, bror, søster og svoger. Jeg fikk kjøpt maling på Søstrene Grene, og så var vi på kafé. Etterpå dro jeg og jentene hjem til søster og var der til leggetid. I går fikk jeg vasket hele toppetasjen mens ungene hadde besøk av nabojenta. Praktisk nabojente altså. Denne gangen hadde hun ikke så god timing; hun kom akkurat da jeg hadde sovnet mens A satt ved siden av meg i sofaen. Jaja, vi kan ikke få alt her i verden. Etter maling og tegning og perling var det tid for juletrehogst. Den überkoselige tradisjonen vår som innebærer å hente juletre i skogen, og spise grøt etterpå. Hele familien var samlet, og selv om været var mildt sagt dritt i år, kom julefølelsen snikende en gang mellom gløgg og lussekatter. Så var det hjemover igjen, tørke våte dresser, spise brødskive og på med ytterklærne en time etterpå igjen. Da var det nemlig tid for nissebesøk. Ungene fikk hver sin gave av nissen (A en My Little Pony, M et Brio-tog til togbane - begge ble storfornøyde), og kom hjem lykkelige, våte og trøtte. Jeg var minst like trøtt og la meg i sengen med laptopen klokken 20. I kveld skal vi spise middag hos bror, og jentene skal få hjelpe til med å pynte treet hans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 16. desember 2014 Forfatter #9649 Del Skrevet 16. desember 2014 Foreldresamtale for A i dag, og det kunne nesten ikke gått bedre. Jeg har vært ganske spent på hvordan overgangen til stor avdeling har vært, og det var betryggende å høre at det har gått veldig fint. Hun er sosial, er god både på det finmotoriske og grovmotoriske, språket er godt, hun er selvstendig og hun er veldig utålmodig. Det var på en måte forbedringspunktet hennes som de skulle jobbe med; det å vente på tur. Og jeg VET jo at hun er ekstremt utålmodig av seg, det har hun vært hele sitt liv. Det var derfor jeg sluttet å amme såpass tidlig, liksom. Hun er ikke megaflink til å sitte i ro under samlinger, og glemmer seg ut og snakker med sidemannen av og til. Hun leker mest med to andre jenter, og hun og den ene av dem har omtrent like sterke personligheter, så der blir det ganske ofte krasj. Men hun har blitt veldig flink til å si ifra til en voksen, i stedet for å bite, slå og klore som alle tre jentene har hatt en tendens til å gjøre tidligere. Altså, ingen store overraskelser. Fine, store jenta mi. Sånn ellers hadde vi en super kveld i går. Vi fikk middag hos bror, og så fikk jentene være med og pynte juletreet hans. Han er nå søt også...A syntes nemlig det var superfint å lage klaser med 5-6 kuler på én grein. Dette gjorde hun et par steder på treet, og sånn skulle det forbli sa bror. I kveld skal jeg på kino! ÅÅÅÅÅ, det skal bli megagodt å komme seg ut av huset uten unger. Jeg er veldig, veldig glad i dem altså, men jeg trenger litt pusterom av og til. Det har vært så travelt de siste to ukene, at jeg såvidt har rukket å tenke på meg selv. Så i kveld skal jeg være vill og gal og kjøpe BÅDE popcorn OG baconchips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 16. desember 2014 #9650 Del Skrevet 16. desember 2014 Kos deg, det er SÅ fortjent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 17. desember 2014 Forfatter #9651 Del Skrevet 17. desember 2014 Kino i går var helt fantabulistisk! God film (om enn heeelt på utsiden av hvordan boken er), og jeg spiste så mye popcorn at jeg ble lei. Akkurat sånn det skal være på kino! Kvelden ble komplett av at jeg fikk hentet hele 3 pakker på posten med klær til meg selv. Det trengtes, for å si det mildt. Jeg har i høst kun hatt 3 gensere som jeg har rullert på, fordi alt annet har vært for stort. Luksusproblem altså, men like fullt et problem. I dag har det gått i ett på jobb, og det kommer garantert til å gå i ett etter jobb også. A skal liksom i bursdag på Leos lekeland klokken 16:30. Jeg sier ''liksom'', fordi vi aldri kommer til å rekke det! Til vanlig er vi ikke hjemme før 16:15, og så skal hun kles (det er et prosjekt i seg selv, som dere vet ), og pakke skal kjøpes. Jada, så seint ute er jeg. Jeg hadde egentlig tenkt å bare la denne bursdagen gli forbi uten å nevne den så mye på grunn av trøbbel med barnevakt, men så fant hun invitasjonen i dag morges da, og da hadde jeg ikke samvittighet til å si nei. Så, planen for ettermiddagen er: 1) Dra et kvarter tidligere fra jobb, slik at jeg rekker å løpe innom lekebutikken før jeg henter jentene. 2) Hente jentene 3) Få på A kjole i en rasende fart (enklere sagt enn gjort. Forhåpentligvis klarer jeg å få på henne den praktiske, men akk så fine snurrekjolen fra Polarn O. Pyret i stedet for den upraktiske (og like fine) fotside kjolen mer passende til et bryllup, som hun har arvet fra Indonesia og bruker så ofte hun kan. 4) M får bare skive til middag, stakkar. 5) Dra i kaosbursdag. 6) Hjem, legge en sukkerhypet A, forhåpentligvis ganske greit 7) Dra på trening. Det siste punktet henger i en tynn tråd, for svigermor er rar og skylder på at hun ikke har fått tid til å kjøpe julegaver enda og at hun derfor ikke kan sitte her fra 19:45-21:00. Vel, vel... Hun er siste utvei for barnevakt fordi a) jeg nekter å spør søster enda, b) mamma er i Stavanger (grunnen kommer i neste avsnitt) og c) bror vil gjerne være med på trening om det blir. Det er han som skal passe M. Så, ja, der har dere det. Grunnen til at mamma er i Stavanger er fordi hun har vært på ekstrasjekk pga. ett eller annet ''noe'' de fant på rutinemammografi her i byen. Det viste seg å være en knøttliten klump på 8mm. De tok grundige prøver, og hun får svar 29.12 om den er ondartet eller ei. Mest sannsynligvis vil de ha den ut uansett. Denne klumpen er så liten at dersom det skulle være noe som vokser, så hadde hun ikke kjent den på leeeeenge enda. Jeg synes det er veldig betryggende å vite at rutineundersøkelser faktisk har en hensikt, så selv om det selvsagt ikke var noen god beskjed å få, så kunne det vært veldig mye verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 17. desember 2014 Forfatter #9652 Del Skrevet 17. desember 2014 Jeg har så lyst til å gjøre noe fint for søster, i anledning termindatoen. Jeg vet at dette er en dato hun gruer seg noe innmari til, så jeg har lyst til å gi henne en liten oppmerksomhet. Kunne jeg gitt henne et smykke som dette, eller blir det feil? Er det kun noe som kjøpes av mammaen selv, eller hva? Jeg vet at hun vil ta en tatovering av navnet til E en eller annen gang, så jeg vet jo at hun har lyst til å ha henne med seg... Vanskelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 17. desember 2014 #9653 Del Skrevet 17. desember 2014 Vanskelig situasjon, men jeg synes det virker som en veldig flott gave å få. Rutinesjekker er gull verdt, det er stort sett veldig gode sjanser for å ordne opp når man oppdager ting tidlig. Satser på at det bare er et raskt, lite inngrep som skal til for mammaen din for å kvitte seg med den sånn at det aldri utvikler seg til noe skummelt. Lykke til med den hektiske kvelden, håper alt går på skinner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 17. desember 2014 #9654 Del Skrevet 17. desember 2014 Hehe, må le litt av den travle hverdagen dere har det er så utrolig fjernt fra hverdagene her, som snegler seg avgårde mens tålmodigheten og oppfinnsomheten blir mer og mer tynnslitt. Veldig bra at man kan oppdage sånt tidlig, før det evt får utviklet seg til noe! Hvordan går det med søsteren din? Jeg og mamma satt og snakket om det å miste et barn her en kveld (et større barn, dog), og jeg sa til henne at jeg skjønner ikke hvordan man kommer seg gjennom det. Hvordan kan man klare å stå på føttene i det hele tatt? Det var et veldig fint smykke ikke noe jeg ville ha likt å fått hos naboen, men hos søster, absolutt. Skal dere ha begravelse for lille E? Håper det ikke er et upassende spørsmål Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 18. desember 2014 Forfatter #9655 Del Skrevet 18. desember 2014 Kokos: det har du rett i! Hadde det ikke vært for rutinesjekken, hadde hun jo ikke oppdaget den på lengelenge, om i det hele tatt. Mamma er ved godt mot heldigvis. Pasadena: jeg liker halvtravle dager, men når de bare blir stressende blir jeg bare...stressa. Og brølemamma. Det går tålig greit. Litt opp og ned, som man forventer. Hun sier selv at hun har nok med sine egne tanker for tiden, og trenger muligheten til å trekke seg tilbake eller bare tune ut alt som skjer rundt henne. Jeg har tenkt samme tanken mer enn én gang. Hvordan er det mulig? Jeg tror nok ikke man skjønner før man står midt oppi det selv. Det blir ingen vanlig begravelse ihvertfall. De ville at minnestunden vi hadde på sykehuset skulle være det siste hadet på en måte. E skal kremeres, men mer enn det har de ikke klart å bestemme seg for enda. De har 3 valg ang. hvor hun skal begraves: minnelund - dvs en stor minnestein uten navn, til minne om alle barn som er gått bort, egen gravstein eller pappas grav. De står litt friere siden hun skal kremeres. Men som sagt, de har ikke klart å bestemme seg enda. Et umenneskelig valg spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 18. desember 2014 Forfatter #9656 Del Skrevet 18. desember 2014 Blarg. Jepp, veldig beskrivende for min sinnstilstand akkurat nå. A har spydd i halve natt. Siden hun var ganske slapp i dag morges (ingen mer spying heldigvis!!), leverte jeg M i bhg med mer enn dårlig samvittighet. Det er flrste gang jeg gjør det, leverer én av dem altså, og universet var nok ikke enig med meg. Bhg ringte et par timer etterpå og sa at M ikke var i form. Hun ville ikke spise, ikke drikke, og var generelt slapp. Så da var det bare å hente henne også da. Så...ferie to dager før tiden. Jippi? Nå krysser jeg bare alt jeg har for at hverken jeg eller mannen får det. I så tilfelle håper jeg det er meg, for en spysyk mann er faktisk verre enn en spysyk meg! Det er uansett typisk at sånt skjer helt på innspurten i jobbsammenheng. Så jeg må komme meg på jobb et par timer i morgen for å gjøre ferdig ting og tang i tide til ferien. Enn så lenge sitter vi pal i sofaen og glor på tv dagen lang. Jeg innrømmer at det kunne vært verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. desember 2014 #9657 Del Skrevet 18. desember 2014 Åh, får håpe det ikke blir spysyken på dere midt i jula da! Dere får gå med munnbind og, antibakk og håndvasker hvert 10 minutt, så går det vel bra.. God bedring til jentene dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 18. desember 2014 #9658 Del Skrevet 18. desember 2014 Huff og huff - god bedring! Håper du slipper unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 18. desember 2014 #9659 Del Skrevet 18. desember 2014 Det er nok ikke et enkelt valg å ta, nei. Men alle alternativene hørtes fine ut Jaiks, spysjuke!! leste i avisa at noroviruset har gjort sitt inntog. Krysser fingrene for at dere voksne ikke får det! Og så midt i jula, da! Jeg har gitt streng beskjed om at lille ikke får dra i lekelandet på kjøpesenteret når vi skal til byen på lørdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 18. desember 2014 #9660 Del Skrevet 18. desember 2014 Oh no, fysjom - har dere fått den dritten i hus Da skyr vi dere som pesten, bli friske til over helga bare så vi kan leke!!! Liten hadde sin tørn for noen uker siden, men vi slapp unna med 1 x oppkast og en slappisdag hjemme... Huff, det er virkelig vanskelige valg din søster og svoger står midt oppi nå..aner ikke hvordan jeg ville gjort selv...vil ikke tenke på det engang *frysningeroverhelekroppen* Mamma og pappa valgte begravelse når vi mistet lillesøster, men det var kun for de aller nærmeste..jeg kjenner at jeg synes det er godt å ha en gravstein med navnet hennes på, selv om jeg vet hun ikke er der - så hender det jeg stikker innom og prater litt med henne Skjønner godt søsteren din har nok med seg og sitt, heldigvis er hun god på å si fra hvordan hun trenger at ting er ..og dere er gode på å støtte opp og stille opp - hun trenger ikke å si at nå trenger jeg dere, for dere er så nære uansett Fint synes jeg, dere er noen fine folk Åh, herregud, nå ble jeg supersentimental her Jeg er glad i deg jeg...... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå