Pasadena Skrevet 14. november 2014 #9541 Del Skrevet 14. november 2014 Hørtes kjent ut, ja "Hva faen er du så sliten for, du har vært her i to dager og det er fortsatt jeg som tar alt av legging/natt osv osv" Som oftest sier jeg ikke sånne ting. Jeg lar det heller kverne rundt i hodet til trykket blir gigantisk og alt eksploderer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 14. november 2014 Forfatter #9542 Del Skrevet 14. november 2014 Jeg og mannen er enige om at vi ikke kan vurdere skilsmisse mens noen av barna er under 3 år, rett og slett fordi det er så utrolig unntakstilstand. Livet er jo så mye mer enn slitsom småbarnstid og nattevåk! Enig! Slik kjekling har vi også hatt en del av! Både mtp slitenhet og også fritid/egentid. Vi fikk tips av FV-terapeuten vår å ikke fortsette denne "konkurransen" om hvem som var mest sliten. Bare annerkjenne at vi begge var slitne, og blir enide om hvordan vi kunne prøve å bedre det. Så da ble vi enige om et par dager i uke hvor hver av oss hadde lov til å gjøre noe for oss selv hvis vi ville. Enten det var å ligge og sove i sengen på ettermiddagen, dra ut for å trene osv. osv. Da fikk vi en ramme rundt det hele, også var resten av tiden felles/oppe til diskusjon ut fra hvilke planer vi hadde den uken. Vi gjør det ikke sånn nå lenger, for vi er jo ikke så slitne for tiden, selv om det kan være slit med treåring også, men det sier seg selv at det er mer slitsomt for dere for tiden enn det er for oss. Det hjalp rett og slett bare med tanke på å få vekk konflikten rundt det hele. Også vil jeg tipse dere til å benytte dere av barnevakt til begge ungene en kveld/helg hvor begge to er hjemme. Vet du får mye barnevakthjelp når mannen din er på jobb, men hva med å få tatt en skikkelig kjærestekveld/helg? Hvor dere bare lader opp og gjør akkurat det dere vil? Det vil nok gjøre godt for dere. Ja også med tanke på klaging og sånt; Så fikk vi i oppgave av terapeuten å sette av en kveld i uken hvor vi kunne snakke om ting som plaget oss, ting som måtte forbedres, men også ting som var bra. Det gjorde at det ble mindre småklaging og kjekling da vi visste at på onsdag kunne vi sette oss ned og snakke rolig om det. Det hjalp masse! Takk for så mange fine tips! Cluet her er vel kommunikasjon, ja. Vi som egentlig er så flinke på sånt! *sukk* Det er akkurat som om vi har glemt hvordan vi skal være ''oss'' oppi all denne slitsomheten. Hørtes kjent ut, ja "Hva faen er du så sliten for, du har vært her i to dager og det er fortsatt jeg som tar alt av legging/natt osv osv" Som oftest sier jeg ikke sånne ting. Jeg lar det heller kverne rundt i hodet til trykket blir gigantisk og alt eksploderer Det høres kjent ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. november 2014 #9543 Del Skrevet 14. november 2014 Det er nok helt normalt å glemme seg litt når man er i en hektisk og slitsom periode. I alle fall når det går såpass over tid slik som det gjør med småbarnsperiode og så tette unger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 15. november 2014 #9544 Del Skrevet 15. november 2014 Det hørtes forferdelig kjent ut!!! Gutten her har sovet dårlig og hatt feber i halvannen uke nå, forkjøla og alle fire toårsjekslene på en gang. Jeg sliter med bekkenløsning og ørten doturer hver natt, allikevel går han rundt som ei drit sur padde fordi han blir vekt om natta. Jeg blir litt sånn "stakar liten er du sliten du da (drypper av ironi...), nå får du FAEN meg se å skjerpe deg...(fres...)" Han prøvde å nekte meg å dra på jobb den ene dagen i uka jeg jobber, fordi han ikke gadd å være hjemme med sjuk sutreunge! Hallo, liksom...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 17. november 2014 Forfatter #9545 Del Skrevet 17. november 2014 Det er nok helt normalt å glemme seg litt når man er i en hektisk og slitsom periode. I alle fall når det går såpass over tid slik som det gjør med småbarnsperiode og så tette unger. Vi har jo hatt en veldig heavy uke med lite søvn på begge to. Nå er det bedre, og humøret er også betraktelig bedre. Det hørtes forferdelig kjent ut!!! Gutten her har sovet dårlig og hatt feber i halvannen uke nå, forkjøla og alle fire toårsjekslene på en gang. Jeg sliter med bekkenløsning og ørten doturer hver natt, allikevel går han rundt som ei drit sur padde fordi han blir vekt om natta. Jeg blir litt sånn "stakar liten er du sliten du da (drypper av ironi...), nå får du FAEN meg se å skjerpe deg...(fres...)" Han prøvde å nekte meg å dra på jobb den ene dagen i uka jeg jobber, fordi han ikke gadd å være hjemme med sjuk sutreunge! Hallo, liksom...? Blærk, mannfolk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 17. november 2014 Forfatter #9546 Del Skrevet 17. november 2014 Finfinfiiiine helgen! Jeg har vært positiv, og jammen har det ikke smittet litt over på mannen også. Nå venter jeg bare på at han skal gi litt tilbake også, så får vi se om det skjer av seg selv eller om jeg må minne ham på det. Han har ikke rykte på seg for å være den som tar hint eller gjør noe uten at jeg pisker ham i gang - så sant det ikke er noe som innebærer verktøy eller gressklipping eller garasje. Da er han innmari flink! Helgen, ja. Jeg og ungene var grytidlig oppe, og klokken 8:30 suste vi avgårde i sykkel+sykkelvogn til posten. Det var innmari deilig å få litt luft i ansiktet, og ungene elsker (!) sykkelvognen. Vinn-vinn. Jeg fikk trimmen min (vi har billigvogn og den er blytung! ), ungene fikk hver sin lille sjokolade, og jeg fikk hentet de tre pakkene fra posten - blant dem vesken min. Jeg fikk lov å åpne den for å se at alt var som det skulle (før mannen betaler fakturaen), men jeg får ikke lov til å bruke den før etter julaften. Urettferdig. Etter at M hadde sovet luren sin, dro jeg og jentene og møtte mamma og søster på en liten bruktsjappe en halvtime unna. Vi spiste vafler og løp etter tur etter ungene som hadde kappløp mellom de smale radene av hyller nedlasset med alt ting glass og/eller knuselig. Jeg dro hjem, og mamma tok ungene. Så var det hjem og sove litt, før det var dusje- og sparkletid før julebord. Vi spiste god mat, drakk god drikke og skravlet mye. Koseligste julebordet jeg har vært på på år og dag. Dagen i går gikk i a) sove b) se serier på dataen c) hente ungene litt for sent hos mamma d) kjøre hjem, hive ungene i seng e) legge seg selv i sengen med en god film på dataen. Tror jeg sovnet klokken 9. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 17. november 2014 #9547 Del Skrevet 17. november 2014 Høres ut som en fin helg,,, så kjekt med "party" og barnevakt. Litt me-time! Hvilken kjole hadde du? (og var sexy følelsen på plass??) Yeah, veske!! Er det du som har valgt selv? Fortell fortell... ikke såå lenge til jul altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 17. november 2014 Forfatter #9548 Del Skrevet 17. november 2014 Høres ut som en fin helg,,, så kjekt med "party" og barnevakt. Litt me-time! Hvilken kjole hadde du? (og var sexy følelsen på plass??) Yeah, veske!! Er det du som har valgt selv? Fortell fortell... ikke såå lenge til jul altså! Det var veldig deilig! Det er SÅ lenge siden jeg og mannen var ute på noe sånt sammen. Og dagen derpå med god mulighet til å bare gjøre ingenting var superdeilig! Jeg brukte denne kjolen, og sexyfølelsen var der. Jeg har valgt og bestilt selv. Jeg og mannen er veldig lite romantiske på julegavene altså. Denne, som hovedsakelig skal brukes til- og fra jobb (det er en dataveske). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. november 2014 #9549 Del Skrevet 17. november 2014 Hørtes ut som ei flott helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 17. november 2014 #9550 Del Skrevet 17. november 2014 Kul kjole, du som er så ung (hehe...) passet sikker inn i den som hånd i hanske! Og veska var også fin, ser litt sånn retro ut på bildet... retroklassisk brunt er fint! (er så mye sort mener jeg..) Da var det bare å gyve løs på mandagen da! Ha ein fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 17. november 2014 Forfatter #9551 Del Skrevet 17. november 2014 Hørtes ut som ei flott helg. Det var det! Kul kjole, du som er så ung (hehe...) passet sikker inn i den som hånd i hanske! Og veska var også fin, ser litt sånn retro ut på bildet... retroklassisk brunt er fint! (er så mye sort mener jeg..) Da var det bare å gyve løs på mandagen da! Ha ein fin uke Ung? Jeg er vel bare et par år yngre enn deg, er jeg ikke? Jeg syntes den satt bra på altså, om jeg må få si det selv. Nå som jeg har tatt av så mye, er jeg endelig komfortabel med meg selv, og da synes jeg det er greit å kunne vise det frem av og til. Jepp, var det jeg ville ha! Vurderte en enda mer retro og klassisk satchel, men det ble litt for lite ''veske'' og litt for mye ''messenger'', siden det var ''veske'' jeg var ute etter. Elsker konjakkfarget skinn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 19. november 2014 Forfatter #9552 Del Skrevet 19. november 2014 Halleluja og tusen englers sang, gårsdagen er over! Gårsdagen har jeg grudd meg til i flere måneder nå; vi hadde nemlig revisjon på prosjektet i går. Ikke sånn årlig økonomirevisjon, men revisjon for at bedriften vår skal kunne bli ISO-sertifisert (internasjonal standard, ikke bare norsk standard). Det er stort, og enda større fordi vårt prosjekt var først ut. Det er mulig de valgte vårt prosjekt fordi de vet at vi har alt på stell - og det vet jo forsåvidt jeg også - men herregud jeg sov ikke noe særlig godt natt til i går altså. Var dritnervøs og bare...stressa. Men åååå, det kunne ikke ha gått bedre om jeg så hadde rigga ''testen'' og resultatet selv. Ingen avvik, kun tre små kommentarer som jeg bokstavelig talt fikset 5 minutt etter at revisjonen var ferdig. Pjuh! Rett etter jobb var det tid for selskap hos bestefar, hvor vi fikk deilig jegergryte og gode kaker. Jentene var helt i hundre og hadde det kjempegøy. A lekte kammertjener. Hun har nok fått det fra én eller annen film hun har sett, ja. Serverte alle brus, og dro ut ting fra kjøleskapet (gulrøtter, rømme, surmelk, syltetøy og lettmelk) som hun skulle servere oss. Da vi kom hjem var hodet mitt helt tomt. Totalt blåst for alt som heter tanker og meninger og energi. Jeg hjalp mannen å henge opp det nye lerretet på fotballrommet hans, vi så et par småepisoder og jeg la meg grytidlig etter å ha lest omtrent en side i boken min. I dag er det mannens tur til å ha selskap. Gamlingen fyller 32 i dag. Han ble vekket med frokost på sengen av meg og A - M sov - siden jeg var skikkelig sur drittkjerring på farsdag og han fortjente litt ekstra oppvartning i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. november 2014 #9553 Del Skrevet 19. november 2014 Hurra for gode resultater på jobb! Og gratulerer med dagen til mannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 19. november 2014 #9554 Del Skrevet 19. november 2014 Så flott! Gratulerer, du er flink! Og gratulerer til den unge mannen din (nå følte jeg meg veldig gammel, haha ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 19. november 2014 #9555 Del Skrevet 19. november 2014 Gratulerer med strålende revisjonsresultat! Og gratulerer masse med dagen til mannen! Håper dere har hatt en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 19. november 2014 #9556 Del Skrevet 19. november 2014 tusen englers sang Så deilig å ha det over, og med gooode resultater :hoppe: Det er en sann lettelse når sånne jobbgreier går strake vegen hematt Grattis med trettitoårsdagen til mannen i heimen, gode konemor som plastrer over farsdagssurmulingen med hæppisjainiwife på bursdagen That`s the way to do it Kos dere da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 21. november 2014 Forfatter #9557 Del Skrevet 21. november 2014 Teriyaki, Lilly og Neferet: takk! Er superdupermegafornøyd, og soler meg i glansen. Regionssjefen var her på onsdag, og jeg fikk høre av ham at han aldri hadde forventet at vi kom unna revisjonen med null avvik. til oss. tusen englers sang Så deilig å ha det over, og med gooode resultater :hoppe: Det er en sann lettelse når sånne jobbgreier går strake vegen hematt Grattis med trettitoårsdagen til mannen i heimen, gode konemor som plastrer over farsdagssurmulingen med hæppisjainiwife på bursdagen That`s the way to do it Kos dere da Jeg synes jeg var flink kone da altså. Klokken 6:30 liksom. Men skal det være, så skal det være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 21. november 2014 Forfatter #9558 Del Skrevet 21. november 2014 ...og lenger enn disse skarve kommentarene kom jeg ikke i dag. Dagen i dag har vært lik som de andre dagene denne uken - travel! Nå er imidlertid ungene droppet av hos svigermor, og jeg skal hoppe i dusjen før jeg kobler ipoden til den nye lydplanken og brøler på favorittsangene av full hals mens jeg sminker meg. Julebord i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 21. november 2014 #9559 Del Skrevet 21. november 2014 Kos deg masse på julebord!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 23. november 2014 Forfatter #9560 Del Skrevet 23. november 2014 Kos deg masse på julebord!! Julebord var supergøy! Ikke så gøy i går, da. Hentet ikke ungene før 15:30. I dag har vi ikke gjort noenting nesten. Vi har lekt en hel haug, tegnet en hel haug og sett litt på tv. Vi har bakt kanelsnurrer, og A var lenge borte hos nabojenta mens jeg og M hadde kvalitetstid bare oss to. Det er ikke ofte vi får mulighet til! Nå er det snart tid for å bade, og plutselig er denne dagen over også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå