Gå til innhold

Belle

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Bah, Karsten og Petra... Er det bare meg, eller er de bøkene totalt blotta for (voksen)humor og snert? Snuppa eeelsker dem, selvsagt. ;) Men hvis dere har lest bøkene om Pulverheksa, eller Lillesøster-bøkene så skjønner dere sikkert hva jeg mener. Der er det mye dobbelhumor og situasjoner man kan kjenne seg igjen i som forelder også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gjorde det ikke bedre at natten har vært helt grusom. :dry: Jaja, sove kan man gjøre...på søndag. :ler:

A har veldig greie ønsker i år egentlig, så jeg håper ikke hun får altfor mye dill - i fare for å høres utakknemlig og ekkel ut. :sjenert: Hennes ønsker er: Elsa-dukker (eller andre Disney-dukker - i Barbiestørrelse), Barbie-dukker og klær til disse, Brio dukkevogn, Filly-hester, lydbøker og små bøker à la Karsten og Petra. Hun har veldig mange store bøker med samlinger av mange historier, men de er ikke interessante enda.

Men hva M ønsker seg er en annen sak! :daane: Så langt har jeg kommet frem til: dukker - vanlig størrelse, bøker av samme typen som A ønsker seg, og baller. :hoho: Hun er jo arveklumpen og trenger ikke en eneste ting! :ler:

Liten er frisk igjen og har sovet rundt for andre natt på rad - det trengte vi alle etter x antall netter med x antall oppvåkninger :nigo: Håper du også får sånne netter snart..jeg hadde dævva med så oppstykka søvn som du får!!

Så fine ønsker hun har! Det kommer fram litt etter litt hva Liten ønsker seg også, bare hun ikke har et lekeblad foran seg - for da ønsker hun seg ALT :ler: Ser du henne for deg? --> "åh, mamma SE! Den ønske eg meg!! Den har eg _virkelig_ (!! ja for det er jo et ord vi sier her :hoho:) lyst på!! Ååååå, mamma, eg ønske meg en såååååånnnnnnnn!!" :klaske::fnise: Idag når jeg spurte henne ønsker hun seg Barbiedukker med utstyr og puslespill - det er jo greit :)

Arveklump her også, Liten ender mye opp med Storesøsters avlagte leker og bøker..men så er jeg enig med mamma som sier hun må få noe som er sitt eget også! Så slipper Storesøster å gi alt videre (hun er f.eks ikke interessert i å gi Barbie-tingene sine til Liten!!)

At dere ikke snakker med familien og finner en stor ting de kan gå sammen om å kjøpe til jentene? Type lekehytte eller lignende..så slipper dere "masse dill dall" og gavehav! Du har jo sagt det tar fullstendig av ifht antall gaver :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, Karsten og Petra... Er det bare meg, eller er de bøkene totalt blotta for (voksen)humor og snert? Snuppa eeelsker dem, selvsagt. ;) Men hvis dere har lest bøkene om Pulverheksa, eller Lillesøster-bøkene så skjønner dere sikkert hva jeg mener. Der er det mye dobbelhumor og situasjoner man kan kjenne seg igjen i som forelder også. :)

Kom på boktips til M: Bø og bæ-bøkene! Har dere lest dem? Såå fine og morsomme. :)

Signerer denne!! Karsten og Petra er så...skikkelige *kjederseg* De er altfor lite rampete!!!!! Liten liker veldig godt filmene, bøkene er heldigvis ikke så interessante! Bø og Bæ har vi flere av her, de er kjekke enda :Nikke: og Pulverheksa er den nye favoritten, til mammaens store fornøyelse :nigo: Det beste er når hun vil høre lydboka, har dere hørt Drømmeprinsen? Det er definitivt en kopi av Ari Behn`s slepende S`er :hoho: Kjempefestlig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, Karsten og Petra... Er det bare meg, eller er de bøkene totalt blotta for (voksen)humor og snert? Snuppa eeelsker dem, selvsagt. Men hvis dere har lest bøkene om Pulverheksa, eller Lillesøster-bøkene så skjønner dere sikkert hva jeg mener. Der er det mye dobbelhumor og situasjoner man kan kjenne seg igjen i som forelder også.

Jeg har faktisk aldri lest Karsten og Petra-bøkene. :P Jeg tenker bare at siden hun liker filmen så godt, så er bøkene noe for henne også. Eller? Pulverheksa høres spennende ut!

Vi har som du sikkert skjønner lite av dagens populære bøker. På kvelden er det enten: Jorda Rundt med Kludrebukk (den er fin og gøy! A elsker å peke på kartet og si: ''Der e India. Å Tasj Me Hal!'' eller ''Der e den långe mauren, tante X bor der (Kina).'' :ler: ), en samlebok om alver og feer eller Stine Pernille og Bestemødrene. Denne fikk hun i bursdagspresang av min hyperkristne grandtante, og jeg hadde bange anelser - jeg har jo til og med linket til kristelig bokhandel. :P Men den inneholder ikke kristelige referanser i det hele tatt, og er veldig morsom og går på rim! Anbefales. :)

Kom på boktips til M: Bø og bæ-bøkene! Har dere lest dem? Såå fine og morsomme.

Takk for tips! :tommelsmil:

Liten er frisk igjen og har sovet rundt for andre natt på rad - det trengte vi alle etter x antall netter med x antall oppvåkninger Håper du også får sånne netter snart..jeg hadde dævva med så oppstykka søvn som du får!!

Så fine ønsker hun har! Det kommer fram litt etter litt hva Liten ønsker seg også, bare hun ikke har et lekeblad foran seg - for da ønsker hun seg ALT Ser du henne for deg? --> "åh, mamma SE! Den ønske eg meg!! Den har eg _virkelig_ (!! ja for det er jo et ord vi sier her ) lyst på!! Ååååå, mamma, eg ønske meg en såååååånnnnnnnn!!" Idag når jeg spurte henne ønsker hun seg Barbiedukker med utstyr og puslespill - det er jo greit

Arveklump her også, Liten ender mye opp med Storesøsters avlagte leker og bøker..men så er jeg enig med mamma som sier hun må få noe som er sitt eget også! Så slipper Storesøster å gi alt videre (hun er f.eks ikke interessert i å gi Barbie-tingene sine til Liten!!)

At dere ikke snakker med familien og finner en stor ting de kan gå sammen om å kjøpe til jentene? Type lekehytte eller lignende..så slipper dere "masse dill dall" og gavehav! Du har jo sagt det tar fullstendig av ifht antall gaver

Å, så deilig! Det fortjente dere altså! Sammenhengende søvn, hva er det? :blink: Vi må snart gjøre noe med A også, hun kommer inn til oss tidligere og tidligere. :sjenert: Men det er M som er problemet altså! Hun har vært våken i minst 2 timer hver natt nå, i en uke. Det sliter på både henne og oss. :natti:

:fnise: Ser henne for meg, ja. A har begynt å si ''veldig''. Jeg grøsser! :ler:

Jeg er helt enig i at hun skal få egne ting også. Og det kommer hun til å få mer og mer av også, for de er så nær i alder og kommer stort sett til å leke med samme type ting opp gjennom årene. Jentene får større ting av de nærmeste. A får ny stor seng og M får lekekjøkken av mamma, og A får Brio dukkevogn av svigermor og Elsa-dukker av svigerfar. Vi prøver å komme med skikkelige ønsker til dem også, og bare si én ting til hver person. Da klarer vi forhåpentligvis å forhindre galskapen fra i fjor. :lol:

Signerer denne!! Karsten og Petra er så...skikkelige *kjederseg* De er altfor lite rampete!!!!! Liten liker veldig godt filmene, bøkene er heldigvis ikke så interessante! Bø og Bæ har vi flere av her, de er kjekke enda og Pulverheksa er den nye favoritten, til mammaens store fornøyelse Det beste er når hun vil høre lydboka, har dere hørt Drømmeprinsen? Det er definitivt en kopi av Ari Behn`s slepende S`er Kjempefestlig!!!

Da må vi ønske oss Pulverheksa hører jeg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldige dere er som har unger som kommer med mer enn ett eneste ønske :fnise: Når jeg spør O hva han ønsker seg til bursdagen sin, så er standardsvaret dinosaurer! :P Jeg har kikket litt etter sengesett med dinosaurus på da, men det var ikke så lett å finne, nei. ;) Uansett blir han jo å få masse leker og diverse, så vi vurderer å være dritkjedelig og kjøpe ny bilstol + en liten leke (dino) til han. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hnnnnnnng. :natti: M har vært våken siden 3:15 i dag. :overrasket: Det har i praksis jeg også. Dvs, jeg har døst litt innimellom, men jeg er ikke som hverken mannen eller A, som ligger på hver sin ytterkant av senga vår og snorker fornøyde. :dry: Så ja, jeg er trøtt. *gjesp* Noe MÅ gjøres nå, M har holdt på slik som dette i en uke. Nå orker jeg snart ikke mer. :grine: Oppvåkninger takler jeg, ikke timelange våkentimer midt på natten. Så mannen fikk en skikkelig sur og bitchy beskjed i dag, om at han måtte sørge for at barnehagen bare lar henne sove i 1,5 time. INGEN NÅDE! Ellers får DU ta henne HELE natten fremover. :ler:

Ellers: frisør i dag! :bolledeig: Er det noe som kan lette på humøret, så er det definitivt frisørbesøk. Jeg får frukt og cappuccino, og 2,5 salige timer med ro og fred. :hjerte: Jeg skal farge håret i én farge igjen, for jeg er så lei av å betale 1600+ for å ta etterveksten ideelt sett hver 4.uke. Ja, jeg har ugresshår. Jeg skal også klippe meg i dag, sånn at jeg slipper å dra til frisøren på en stund. Etterveksten på uniformt hår klarer jeg fint å ta hjemme. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer denne!! Karsten og Petra er så...skikkelige *kjederseg* De er altfor lite rampete!!!!! Liten liker veldig godt filmene, bøkene er heldigvis ikke så interessante! Bø og Bæ har vi flere av her, de er kjekke enda :Nikke: og Pulverheksa er den nye favoritten, til mammaens store fornøyelse :nigo: Det beste er når hun vil høre lydboka, har dere hørt Drømmeprinsen? Det er definitivt en kopi av Ari Behn`s slepende S`er :hoho: Kjempefestlig!!!

Hihi, har ikke hørt lydbøkene, men hører at jeg må det! Tror vi har lest alle pulverheksbøkene, de er jo så kule. Enig i at Karsten og Petra er for skikkelige. Moralen er sikkert fin, men ingen unger er SÅ kjedelige.

Jeg har faktisk aldri lest Karsten og Petra-bøkene. :P Jeg tenker bare at siden hun liker filmen så godt, så er bøkene noe for henne også. Eller? Pulverheksa høres spennende ut!

Vi har som du sikkert skjønner lite av dagens populære bøker. På kvelden er det enten: Jorda Rundt med Kludrebukk (den er fin og gøy! A elsker å peke på kartet og si: ''Der e India. Å Tasj Me Hal!'' eller ''Der e den långe mauren, tante X bor der (Kina).'' :ler: ), en samlebok om alver og feer eller Stine Pernille og Bestemødrene. Denne fikk hun i bursdagspresang av min hyperkristne grandtante, og jeg hadde bange anelser - jeg har jo til og med linket til kristelig bokhandel. :P Men den inneholder ikke kristelige referanser i det hele tatt, og er veldig morsom og går på rim! Anbefales. :)

Hun liker sikkert Karsten og Petra, men du gjør nok ikke. :P Takk for boktips du også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldige dere er som har unger som kommer med mer enn ett eneste ønske :fnise: Når jeg spør O hva han ønsker seg til bursdagen sin, så er standardsvaret dinosaurer! :P Jeg har kikket litt etter sengesett med dinosaurus på da, men det var ikke så lett å finne, nei. ;) Uansett blir han jo å få masse leker og diverse, så vi vurderer å være dritkjedelig og kjøpe ny bilstol + en liten leke (dino) til han. :P

A har lenge hatt ett ønske hun også, og det er to Elsa-dukker. :ler: Det andre har vi klart å lirke ut av henne. ;)

Jeg slår et slag for å være kjedelig. Det pleier vi å være altså. De får så utrolig mye annet gøy, så da får vi stå for det kjedelige. :ler:

Hihi, har ikke hørt lydbøkene, men hører at jeg må det! Tror vi har lest alle pulverheksbøkene, de er jo så kule. Enig i at Karsten og Petra er for skikkelige. Moralen er sikkert fin, men ingen unger er SÅ kjedelige.

Hun liker sikkert Karsten og Petra, men du gjør nok ikke. :P Takk for boktips du også. :)

Takk for advarselen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A har veldig greie ønsker i år egentlig, så jeg håper ikke hun får altfor mye dill - i fare for å høres utakknemlig og ekkel ut

Melder meg inn i utakknemlighetsklubben :fnise: Gruer meg litt til å se den enorme haugen med nye ting når julaften er over, hvor noe muligens er sånt som jeg helst vil gjemme bort i en mørk krok (les: kaste) :sjenert:

Mannen har nemlig noen inngiftede, fjerne familiemedlemmer som alltid går bananas med gavene. De bor i utlandet og har aldri møtt henne engang :ler: alikevel kom det gaver da hun var født, til dåpen, til jul og til bursdag. Alle med litt "varierende kvalitet" :fnise:

Jeg setter veldig pris på omtanken, altså. Det blir bare litt mye :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn i utakknemlighetsklubben :fnise: Gruer meg litt til å se den enorme haugen med nye ting når julaften er over, hvor noe muligens er sånt som jeg helst vil gjemme bort i en mørk krok (les: kaste) :sjenert:

Mannen har nemlig noen inngiftede, fjerne familiemedlemmer som alltid går bananas med gavene. De bor i utlandet og har aldri møtt henne engang :ler: alikevel kom det gaver da hun var født, til dåpen, til jul og til bursdag. Alle med litt "varierende kvalitet" :fnise:

Jeg setter veldig pris på omtanken, altså. Det blir bare litt mye :daane:

Mhmh, jeg forstår veldig godt! Svigermor er av den typen, og har nesten alltid med seg småting når hun kommer på besøk. Det har blitt så ille at ungene forventer det nå! Og det er alltid av type smånips fra Sparkjøp eller andre steder. Gøy der og da, og så blir det gjemt, og forsvinner til slutt som besøksleker hos enten bror eller søster. :lol: Jeg ville heller at hun kunne ha kommet med klær eller penger til sparebørsen eller noe, men det er nå en gang slik hun er. Våre jenter er de eneste barnebarna hun kommer til å få, så da skjemmer hun dem bort som ingenting annet. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en mormor som skjemmer ut jentene våre også... tror kanskje det er de eneste barnebarna hun vil få, og hun forguder dem. Har alltids noe med, favoritten er brukte klær fra Fretex! ;) Har nå fått brukt en god del av det da... Og så kanskje en t-skjorte osv fra hm, billig og oftest litt for smått. men hun tar med leker også, gjerne fine bøker og slikt. Ikke noe dilldall heldigvis. Man får være takknemlig for det man får, ja!

Av svigermor får de ingenting sånn utenom bursdag/jul etc, men de får gjerne ganske så fine ting da. Og ofte hjemmesydde tepper, broderte puter osv- som er verdt mer enn hva pengene som gikk til å lage dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn i klubben jeg også. Her setter vi ned foten for å unngå gavehaug. Til bursdagen tvang vi folk til å spleise, så da fikk hun kun to større gaver, pluss litt klær og sånt. Mer enn nok, og hun husker hva hun fikk av hvem. :) Er redd det blir kaos til jul siden vi skal feire sammen med svigers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en mormor som skjemmer ut jentene våre også... tror kanskje det er de eneste barnebarna hun vil få, og hun forguder dem. Har alltids noe med, favoritten er brukte klær fra Fretex! ;) Har nå fått brukt en god del av det da... Og så kanskje en t-skjorte osv fra hm, billig og oftest litt for smått. men hun tar med leker også, gjerne fine bøker og slikt. Ikke noe dilldall heldigvis. Man får være takknemlig for det man får, ja!

Av svigermor får de ingenting sånn utenom bursdag/jul etc, men de får gjerne ganske så fine ting da. Og ofte hjemmesydde tepper, broderte puter osv- som er verdt mer enn hva pengene som gikk til å lage dem.

Svigermor kjøper kun leker. Ingen ''fornuftige'' ting. Og det flyter over av leker i hele huset. :ler: Men ungene blir jo selvsagt veldig glade, og det er det viktigste.

Ååå, hjemmelagde ting er favoritten min å få også! :nigo:

Melder meg inn i klubben jeg også. Her setter vi ned foten for å unngå gavehaug. Til bursdagen tvang vi folk til å spleise, så da fikk hun kun to større gaver, pluss litt klær og sånt. Mer enn nok, og hun husker hva hun fikk av hvem. :) Er redd det blir kaos til jul siden vi skal feire sammen med svigers...

Vi skal dele opp julen i år. På julaften skal vi til svigerfar i Stavanger, og da tar vi ikke med oss noe særlig med gaver. Men da må vi jo ha et par ''julafter'' hjemme, med gaveåpning og sånn. Og det blir gøy! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går...både fin og blæ. Fin fordi frisør. :nigo: Jeg fikk klippet av en del centimeter, og farget det mørkt. Jeg hadde ikke tenkt å gå så mørk, men ombestemte meg og nå er jeg veldig fornøyd. Mannen kaller meg Cleopatra. :fnise:

Blæ fordi jeg og mannen kjekler (vi krangler ikke, men diskuterer med dårlig tone) hele tiden og det er så slitsomt! Vi er begge slitne for tiden, mannen er lei, jeg er lei osvosv. Det samme gamle med andre ord. Jeg mener han ikke har noe å klage på, han mener jeg ikke har noe å klage på. Og sånn går nå dagene... :bond: Tror aldri vi har vært i en så lav dal før, så her må noe gjøres. Jeg prøvde å ta opp med ham i går angående det at jeg føler han klager så mye over at han er så mye sammen med ungene. Det er lov å være lei og sliten (A er mer enn en håndfull for tiden :daane: ), men han er så innmari negativ at jeg blir sprø. Tok det opp på en fin måte, rolig stemme, ''jeg føler'' og alt det der, men det endte bare med at hele diskusjonen ble snudd om til at JEG legger meg så tidlig, det er MIN feil at ungene våkner om natten, jeg er alltid trøtt osv. Det hele har blitt en mental dragkamp om hvem som er mest trøtt og sliten, hvem som ''fortjener det mest'', og det sliter meg regelrett ut!

Men nå skal ihvertfall jeg ta meg selv i skinnet for å ikke være sur drittkjerring - som jeg vet jeg har vært litt for mye av i det siste, være positiv og ikke nevne trøtthet eller slitenhet med et eneste ord. Forhåpentligvis smitter det over, og denne ''konkurransen'' tar slutt. Positiv-Belle to the rescue! *supermannsmiley*

Ellers: det er fredag, dere! :bolledeig:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, sånn har vi hatt mye av også. "Er så trøtt." "Hvorfor er DU trøtt, jeg har sovet mindre enn deg!" osv. :ler: Kjip konkurranse å vinne, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, sånn har vi hatt mye av også. "Er så trøtt." "Hvorfor er DU trøtt, jeg har sovet mindre enn deg!" osv. :ler: Kjip konkurranse å vinne, egentlig.

Hørtes VELDIG kjent ut!

Ååååå! Er det fælt av meg å si at jeg ble litt letta nå? :sjenert: Jeg mener...det er herlig å høre at vi ikke er de eneste. Jeg har fått for meg i hodet mitt at dette er en veldig typisk skilsmissegrunn. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen er enige om at vi ikke kan vurdere skilsmisse mens noen av barna er under 3 år, rett og slett fordi det er så utrolig unntakstilstand. :laugh: Livet er jo så mye mer enn slitsom småbarnstid og nattevåk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik kjekling har vi også hatt en del av! Både mtp slitenhet og også fritid/egentid. Vi fikk tips av FV-terapeuten vår å ikke fortsette denne "konkurransen" om hvem som var mest sliten. Bare annerkjenne at vi begge var slitne, og blir enide om hvordan vi kunne prøve å bedre det. Så da ble vi enige om et par dager i uke hvor hver av oss hadde lov til å gjøre noe for oss selv hvis vi ville. Enten det var å ligge og sove i sengen på ettermiddagen, dra ut for å trene osv. osv. Da fikk vi en ramme rundt det hele, også var resten av tiden felles/oppe til diskusjon ut fra hvilke planer vi hadde den uken. Vi gjør det ikke sånn nå lenger, for vi er jo ikke så slitne for tiden, selv om det kan være slit med treåring også, men det sier seg selv at det er mer slitsomt for dere for tiden enn det er for oss.

Det hjalp rett og slett bare med tanke på å få vekk konflikten rundt det hele. :)

Også vil jeg tipse dere til å benytte dere av barnevakt til begge ungene en kveld/helg hvor begge to er hjemme. Vet du får mye barnevakthjelp når mannen din er på jobb, men hva med å få tatt en skikkelig kjærestekveld/helg? Hvor dere bare lader opp og gjør akkurat det dere vil? :) Det vil nok gjøre godt for dere. :)

Ja også med tanke på klaging og sånt; Så fikk vi i oppgave av terapeuten å sette av en kveld i uken hvor vi kunne snakke om ting som plaget oss, ting som måtte forbedres, men også ting som var bra. Det gjorde at det ble mindre småklaging og kjekling da vi visste at på onsdag kunne vi sette oss ned og snakke rolig om det. :) Det hjalp masse!

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...