^^Belle^^ Skrevet 7. november 2014 Forfatter #9481 Del Skrevet 7. november 2014 hehe, superkjekt med så fint (og vetlevoksent )komplement fra A Hehe..."nedsmeltning.." heeeelt normalt... Jeg er også i gang med julegavene, i første omgang fra jentene til besteforeldre. Til mormor har jeg bestilt et "mammasmykke" i sølv fra Etsy (nå altså som bestemorssmykke). skal bestille magnetbilder til morfar og onkel. Har forøvrig lyst på et mammasmykke eller familiesmykke selv... Språket hos FP begynte "skikkelig" da hun var 23 mnd, og da gikk det radig. Hun har tatt de fleste igjen nå, og sier ord som nydelig, allerede, perfekt osv osv.. Så det er vel ikke akkurat stor grunn til bekymring enda. Ja, da ble han fornøyd. Så fin julegave! Jeg har selv mammasmykke, kjøpt herfra. Superfornøyd! Ingen av våre har vært veldig tidlig ute med språket, de har fokusert på det motoriske heller. Men A var allikevel milevis foran M. Ikke at jeg bekymrer meg i det hele tatt, synes bare det er pussig-rart at M som nummer to snakker dårligere enn nr. 1. Det pleier vel helst å være omvendt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 7. november 2014 #9482 Del Skrevet 7. november 2014 (endret) Lille er omvendt enn M, hun var seint ute med det motoriske mens språk og andre sånne hjerneting (hva er ordet her, haha) har kommet tidlig. Hun har lært seg noen av fargene, bokstaven sin, og kan telle til fire Endret 7. november 2014 av Pasadena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 7. november 2014 #9483 Del Skrevet 7. november 2014 Men hun har jo god språkforståelse har jeg inntrykk av? Det kommer nok snart skal du se, idet hun bikker 2 år pleier det å eksplodere!!! Twinsa til bestis også hadde lite reine ord før de fylte 2 år..så gikk det noen uker etter bursdagen og *kaboom* nonstop skravling som ALLE skjønner - ikke bare foreldrene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 7. november 2014 Forfatter #9484 Del Skrevet 7. november 2014 Lille er omvendt enn M, hun var seint ute med det motoriske mens språk og andre sånne hjerneting (hva er ordet her, haha) har kommet tidlig. Hun har lært seg noen av fargene, bokstaven sin, og kan telle til fire Så flink hun er! Hun er jo yngre enn M også! M kan bokstavelig talt bare en håndfull med ord, og det høres ut som om hun er dritafull når hun snøvler dem fram. Men motorikken har hun altså! Lille bolla som såvidt ser over styret på sparkesykkelen beiner i vei nedover gata. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 7. november 2014 Forfatter #9485 Del Skrevet 7. november 2014 Men hun har jo god språkforståelse har jeg inntrykk av? Det kommer nok snart skal du se, idet hun bikker 2 år pleier det å eksplodere!!! Twinsa til bestis også hadde lite reine ord før de fylte 2 år..så gikk det noen uker etter bursdagen og *kaboom* nonstop skravling som ALLE skjønner - ikke bare foreldrene Ja, det har hun! Hun forstår alt vi sier, og hun prøver iherdig å snakke også. Så jeg regner med at det kommer helt plutselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 7. november 2014 #9486 Del Skrevet 7. november 2014 Det er jo så individuelt det der med språk. O var tidlig ute med språk, og hadde bra motorikk, men det var noen ting han ikke klarte som andre på hans alder fikk til, sånn som å klatre opp på det høye trinnet for å komme seg opp sklien de har i bhg. Det var en sånn ting som frustrerte han veldig da de jevnaldrende klarte det. Nå er motorikken helt super da, men så er han jo tre år nå straks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 7. november 2014 Forfatter #9487 Del Skrevet 7. november 2014 Det er jo så individuelt det der med språk. O var tidlig ute med språk, og hadde bra motorikk, men det var noen ting han ikke klarte som andre på hans alder fikk til, sånn som å klatre opp på det høye trinnet for å komme seg opp sklien de har i bhg. Det var en sånn ting som frustrerte han veldig da de jevnaldrende klarte det. Nå er motorikken helt super da, men så er han jo tre år nå straks. Ja, det er det! Det vil alltid være punkter hvor ungene ikke er like flinke som jevnaldrende, og sånn er det bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 7. november 2014 #9488 Del Skrevet 7. november 2014 Så flink hun er! Hun er jo yngre enn M også! M kan bokstavelig talt bare en håndfull med ord, og det høres ut som om hun er dritafull når hun snøvler dem fram. Men motorikken har hun altså! Lille bolla som såvidt ser over styret på sparkesykkelen beiner i vei nedover gata. Sparkesykkel! det må jeg si! Husker da ei som er på samme alder lærte å gå, da hadde lille ikke begynt å krype enda! Nå strever lille med å lære seg å hoppe for egen maskin. Kommer ikke opp i lufta Prøvde en dag å skrive ned alle ordene jeg vet hun kan si på en forståelig måte, det er over 100 men kun enkeltord, hun setter dem ikke sammen enda. Hun syns det er kjempegøy å prate! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 7. november 2014 Forfatter #9489 Del Skrevet 7. november 2014 Sparkesykkel! det må jeg si! Husker da ei som er på samme alder lærte å gå, da hadde lille ikke begynt å krype enda! Nå strever lille med å lære seg å hoppe for egen maskin. Kommer ikke opp i lufta Prøvde en dag å skrive ned alle ordene jeg vet hun kan si på en forståelig måte, det er over 100 men kun enkeltord, hun setter dem ikke sammen enda. Hun syns det er kjempegøy å prate! Jepp. Hun er ikke så rask da, men hun sparker fryktløst avgårde. M har nettopp lært å hoppe. Kommer sånn ca en mikrometer over gulvet. M har nok bare en tiendedel av de ordene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 7. november 2014 Forfatter #9490 Del Skrevet 7. november 2014 Isj, verdens mest bortkastede joggetur er nettopp over. Dvs, bortkastet er vel litt å ta i, en sneglejoggetur er alltid bedre enn ingen joggetur! Men ja...jeg hadde sting (hold?) fra førdte sekund. Sånn skikkelig vondt, på begge sidene - har aldri opplevd maken! Det føltes som luftsmerter. Jeg tenkte jeg kom til å løpe det av meg og satte avgårde med godt mot. Men neida, det fortsatte bare å være like jævla vondt. Jeg ble såvidt anpusten, og ihvertfall ikke svett! 3,2 km på 28 minutt. Da har jeg ihvertfall et resultat jeg kommer til å slå ganske lett neste gang. Nå: kvelds, så dusj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 7. november 2014 #9491 Del Skrevet 7. november 2014 Det er da ikke bortkastet å få komt seg ut å luftet vetet litt! Om ikke den store treningseffkten! Synes du er kjempeflink som tar ut på en fredagskveld i mørket...!! Så gøy at M hopper nå... hun er sikkert kjempesøt! Gooood helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 9. november 2014 Forfatter #9492 Del Skrevet 9. november 2014 Det er da ikke bortkastet å få komt seg ut å luftet vetet litt! Om ikke den store treningseffkten! Synes du er kjempeflink som tar ut på en fredagskveld i mørket...!! Så gøy at M hopper nå... hun er sikkert kjempesøt! Gooood helg Neida, ikke bortkastet sånn sett. Men kjipt at jeg ikke klarer å gjøre det jeg vil gjøre liksom! Hun klarer ett skikkelig hopp før hun spretter rundt og tror hun hopper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 9. november 2014 Forfatter #9493 Del Skrevet 9. november 2014 Åååå, dagen i går var den fineste jeg har hatt på evigheter. Hele dagen var fin, liksom, fra jeg stod opp til jeg la meg. 1) Jeg sov lengelengelenge. Jeg konstaterte dog at stinget/holdet fremdeles var der da jeg våknet. Og det gikk ikke bort i hele går! Rart! 2) Vi dro ut på en liten sykkeltur i regnværet. 3) Vi var på matbutikken og europris, og kjøpte inn litt gaver og julepynt. "De gamle" (dvs min og mannens besteforeldre) skal få norgesglass som jentene maler og pynter, og jeg putter julekaker oppi. Tror det blir bra, de trenger ellers ikke noe som helst. Vi pleier å kjøpe en flaske med vin, men dette blir nok mer satt pris på vil jeg tro. 4) Vi var på kino, hele gjengen. Jepp, M også. Mannen insisterte. Det gikk greit de første 20 minuttene eller så, og etter det var det godr å ha farmor som trådde til og underholdt. A elsket filmen, jeg syntes den var meh. Karsten og Petra så vi. 5) Etter at M hadde lagt seg, fikk mannen og A sårt tiltrengt alenetid i garasjen, mens jeg fikk dillet rundt og fikset i huset, og sett dagens ANTM. 6) Etter at A hadde sovnet, hadde jeg og mannen skikkelig sen kvelds og bare satt og skravlet ved kjøkkenbordet. I dag er det farsdag, og selv om jeg og mannen hadde den vanlige nattlige diskusjonen om gråte vs. ikke gråte, og hvor jeg til slutt gikk ut i sinne og tok "hans jobb", har jeg bakt kake til ham. Lunter er korte om natten, og ja...jeg orker ikke å ta den diskusjonen igjen. Jeg har bakt cinnamon roll cheesecake (ostekake med kanel-i-svingene? ), og den ser veeeldig lovende ut. Den skal (dessverre ) stå i kjøleskapet i 4 timer, så vi får ta den etter den evt. fjellturen vi har planlagt. Det regner katter og edderkopper, men manne hadde så lyst til å dra på fjelltur, så dersom han vil, drar vi. Det er jo egentlig bare å kle seg skikkelig, men dørstokkmila blir veeeldig høy når man sitter inne i lyset og varmen og ser ut på drittværet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 10. november 2014 Forfatter #9494 Del Skrevet 10. november 2014 Dørstokkmila ble litt for høy i går. Det høljet H E L E dagen, og vi ble rett og slett bare inne. Dvs, mannen hadde ungene med seg ut en halvtimes tid, og de kom inn med friske kinn og druknet rotte-looken. Ellers var dagen i går bare blæ. Jeg var trøtt og sur pga. to fæle netter på rad, tror ikke mannen hadde en veldig fin farsdag stakkar. Tror han tok hintet, for i natt har han styrt med M hele natten. Jeg har stort sett sovet som en stein, og da får han belønningen: en blid og opplagt kone. Men seriøst, M tuller noe så innihampen for tiden! Det er nok fordi hun er tett i nesen (føler hun har vært tett siden hun ble født, og det er jammen ikke noen særlig stor overdrivelse!), men aaaarg, jeg blir gal! Hun er våken i flere timer midt på natten, og så sover hun ikke noe lengre på morgenen. Kvelden var litt finere enn resten av dagen, da. Jeg klarte å riste av meg surheten en gang mellom badetid og leggetid, og fikk sett to episoder av How To Get Away With Murder (SÅ! BRA! ) før mannen kom hjem fra kamp. Deilig med en kveld uten noe å gjøre. Jeg burde ha gjort en hel del, men der og da var jeg så sliten at jeg bare segnet om i sofaen og ble der resten av kvelden. Nå er møtet jeg har grudd meg til i hele helgen over, og det gikk over all forventning. Nå er det bare resten av uken igjen, så er det helg. Trening i kveld , ellers bare den sedvanlige hverdagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 10. november 2014 #9495 Del Skrevet 10. november 2014 Du har min fulle sympati Jeg forandrer fullstendig personlighet om jeg får litt lite søvn, blir skikkelig heks og sikkert MYE verre enn deg (du aner ikke..) Bra mannen tok over, bedre at begge er trøtte Har dere prøvd sånn bokser som gjør at du kan heve hodeenden av sengen? Bruker de når frøkna er forkjøla, syns de hjelper på pustinga. Koslig å lese om hverdagene dine, både de fine og de mindre fine dagene Lett å kjenne seg igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 10. november 2014 Forfatter #9496 Del Skrevet 10. november 2014 Du har min fulle sympati Jeg forandrer fullstendig personlighet om jeg får litt lite søvn, blir skikkelig heks og sikkert MYE verre enn deg (du aner ikke..) Bra mannen tok over, bedre at begge er trøtte Har dere prøvd sånn bokser som gjør at du kan heve hodeenden av sengen? Bruker de når frøkna er forkjøla, syns de hjelper på pustinga. Koslig å lese om hverdagene dine, både de fine og de mindre fine dagene Lett å kjenne seg igjen Det var godt med litt sympati. Jeg fikk det ikke av mannen i går, nemlig, og det gjorde meg bare enda surere. Hun sover som regel alltid med sånne klosser, nettopp fordi hun som regel alltid er tett. Men jeg fikk nettopp melding av mannen om at han hadde blitt oppringt av barnehagen fordi hun ikke var i form (ingen feber eller noe, men allmenntilstanden var ikke god), så det er nok det hun har brygget på i helgen, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 10. november 2014 #9497 Del Skrevet 10. november 2014 Kanskje hun faktisk er tett i nesen, sånner polypper eller noe? Eller er det bare sånn det er når de går i bhg? Har inntrykk av at alle barn som går i bhg er syke veldig ofte Hvordan ble kaka? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 11. november 2014 Forfatter #9498 Del Skrevet 11. november 2014 Kanskje hun faktisk er tett i nesen, sånner polypper eller noe? Eller er det bare sånn det er når de går i bhg? Har inntrykk av at alle barn som går i bhg er syke veldig ofte Hvordan ble kaka? Kanskje? Har ikke tenkt på det før altså, for jeg tror ikke hun er så tett. Hun er bare forkjøla hele tiden. Den stakkar jenta ligner snart mer på en vandrende saltvannsspray, så mye som hun har inntatt av det siden hun ble født. Og ja, barnehagen har mye bassilusker altså! Mine jenter er heldigvis *bank i bordet* ikke ofte syke-syke, men de er ofte snørrete og hostete, særlig på denne tiden av året. Kaken ble sinnsykt god! En god blanding av fynsk brunsviger (som er sånn ca min favorittkake noensinne!) og stekt ostekake a.k.a. amerikansk ostekake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 11. november 2014 Forfatter #9499 Del Skrevet 11. november 2014 Trening i går var bare og . Åååå, sinnsykt deilig! Kroppen er fremdeles ikke heeelt der, men bedre enn forrige gang ihvertfall. Jeg merker jo at jeg er sliten og sløv for tiden. Blir andpusten bare av å gå opp trappen hjemme liksom. Men det gjorde godt å ta seg helt ut! Har begynt å ta rosenrot igjen, i håp om at denne trøttheten kan slippe taket litt. Den har hjulpet meg før, så da får vi håpe at den gjør det igjen. Det har forresten streifet meg at jeg kan lide av jernmangel fremdeles. Jeg skulle liksom ta jerntilskudd etter fødsel med M siden jernlagrene mine var så lave, men jeg var aldri særlig flink til det... Kan jeg begynne på jern selv om jeg ikke vet om jeg trenger det? I dag er M hjemme fra barnehagen, mens A er i barnehagen. Første gang vi gjør det sånn, og heldigvis var det (noenlunde) greit for A. Hun tok det med knusende ro da vi forklarte henne at M måtte være hjemme med pappa for å hvile seg, og så kunne hun dra i barnehagen og leke. Store, flinke jenta mi. Men ja, M er ikke særlig syk, men vi holder henne hjemme slik at hun får en dag å ta seg inn på. Hun har tullet for fjerde natt på rad nå, så ikke rart hun ikke er helt seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 11. november 2014 #9500 Del Skrevet 11. november 2014 Idag prøver jeg ut oppskrifta di på fynsk brunsviger. Du har frista meg med den så mange ganger her inne! Ikke bra for en som er gravid og craver noe søtt Tenna løper snart i vann når jeg kikker inn i ovnen her. Trene får vi gjøre til våren eller noe...syns du er superflink som trener så mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå