^^Belle^^ Skrevet 6. november 2014 Forfatter #9461 Skrevet 6. november 2014 Kaakeee. Jeg drømmer og et stort kakebord og en dag der kalorier ikke finnes. En skulle kunne fått én sånn dag i måneden, egentlig ... DET hadde vært helt fantastisk! Omg den kaka!!!! Her må det bakes glutenfritt eller uten hvetemel, mamma er allergisk mot hvete (på ordentlig, ikke fordi det er på moten). Gjærbakst uten hvete blir ikke det samme uansett hva man har i Mhm! Den har stått på ''skal bake-listen'' altfor lenge nå. Oi, nei, stakkar. Gjærbakst blir ikke det samme, nei. Ikke i selve oppskriften, men jeg har brukt kokesjokolade med chili for litt ekstra piff i kaken. Funket veldig bra. Aha, takk for oppklaring!
Pasadena Skrevet 6. november 2014 #9462 Skrevet 6. november 2014 Æsj ja det er kjedelig med den allergien. Veldig mye godt som vi ikke gidder å prøve på engang! Pavlova er gull verdt
^^Belle^^ Skrevet 6. november 2014 Forfatter #9463 Skrevet 6. november 2014 Denne uken...bare *whoooosh* så er det torsdag! Skalviseeee...vi har ikke gjort på noe særlig spennende denne uken egentlig. På tirsdag var mannen i Stavanger for å hente megapakken fra netthandelen, og var ikke hjemme før etter at ungene hadde lagt seg. Det var som julaften hjemme hos oss den kvelden. Jeg fikk blant annet dunjakke, turbukse og vanntette tursko (nå skal vi gå tur i fjellet, dere!), for ikke å glemme steketakke og mye mer. Han hadde vært innom Ikea en tur også, og fått handlet rammer til bildeveggen vi skal lage i gangen. Han fikk også kjøpt plastjuletrær til jentene, så her stjeler vi skamløst Diddles' kalenderidé om å gi julekuler jentene kan henge opp hver dag. Og en opplevelse innimellom tenker jeg, som bakedag, kinobilletter (til A), tur til svømmehallen osv. Tror det blir fint. I går vanket det komle hos svigermormor, før jeg og A dro på dans. Og dere, denne jenta mi har seriøst danselyst altså. Hun er borderline narcissist for tiden og elsker å se seg selv i speilet. Hun danser til sitt eget speilbilde og digger seg selv. Det er en mamma der som tydelig danser ballett (jeg tror hun er instruktør), og da hun gjorde noen moves var A helt i transe og prøvde å etterligne henne. Så søt. Jeg hadde seriøst skallebank som toppet seg da vi kom hjem, så jeg sloknet på sofaen klokken 7. Og i dag er det torsdag plutselig, og ingen planer. Mannen er småmuggen for tiden, det er jeg også. Vi er trøtte og slitne og litt småleie av våre hverdager. Men det går seg til.
*lilly* Skrevet 6. november 2014 #9464 Skrevet 6. november 2014 Her blir det kake x 2 på farsdagen, en til min pappa og en til mannen! Jeg bruker ofte ganske mye mindre sukker i kaker enn det som står i oppskriften, evt. bytter jeg ut noe av sukkeret med brunt sukker. Funker kjempebra og kakene blir søte nok Særlig sunt blir det uansett ikke, men mange kaker er alt for søte etter min smak - 6-7 dl sukker trenger man ikke ha i en kake, selv ikke langpanne Nå høres jeg litt sånn kvalm, helsefrik ut, men det er jeg ikke Hverdager ja Vi hadde en sånn uke sist uke, denne uken har vært fin! Her pleier humøret å gå litt opp og ned, håper dere får en fin helg da
^^Belle^^ Skrevet 6. november 2014 Forfatter #9465 Skrevet 6. november 2014 Her blir det kake x 2 på farsdagen, en til min pappa og en til mannen! Jeg bruker ofte ganske mye mindre sukker i kaker enn det som står i oppskriften, evt. bytter jeg ut noe av sukkeret med brunt sukker. Funker kjempebra og kakene blir søte nok Særlig sunt blir det uansett ikke, men mange kaker er alt for søte etter min smak - 6-7 dl sukker trenger man ikke ha i en kake, selv ikke langpanne Nå høres jeg litt sånn kvalm, helsefrik ut, men det er jeg ikke Hverdager ja Vi hadde en sånn uke sist uke, denne uken har vært fin! Her pleier humøret å gå litt opp og ned, håper dere får en fin helg da Jeg bruker ofte steviapulver og sukrin gold i stedet for ordinært sukker. Mannen måtte dyppe agurken sin i perlesukker i går, for vi hadde ikke vanlig. Og nei, synes ikke du høres kvalm og helsefrikete ut i det hele tatt. Jeg spiser lite sukker selv, og synes det meste er for søtt. Isj, kjipe hverdager som er kjipe uten annen grunn at...de er kjipe, er...kjipt. Han er lei av å være hjemme tror jeg, og at jeg er så trøtt og legger meg så tidlig. Og jeg er lei av å være trøtt og aldri bli noenlunde uthvilt. I tillegg er jeg småbitter fordi jeg mener han er så heldig som får være sammen med ungene så mye mer enn det jeg gjør, mens jeg føler at han bare klager over det. Sukk. Heldigvis er det forbigående.
^^Belle^^ Skrevet 6. november 2014 Forfatter #9466 Skrevet 6. november 2014 Æsj ja det er kjedelig med den allergien. Veldig mye godt som vi ikke gidder å prøve på engang! Pavlova er gull verdt Denne forsvant innimellom skravlingen min! Pavlova er så godt!
Diddles Skrevet 6. november 2014 #9467 Skrevet 6. november 2014 Mugne mannfolk er like ekkelt som...mugne oss Det går nok fort over skal du se, han må bare finne på noe å gjøre ...og med den lønna di frøken dings kan du vel unne deg å ta en fridag i ny og ne? Redusere til 90 % stilling og ha fri 1 dag annenhver uke? Så får du "tatt igjen" litt tid med kidsa? Hvis du kjenner på det mener jeg... Så gøy at dere stjeler julekalender-ideen min (som jeg igjen har stjålet av noen andre ) Jeg tror det blir bra Gleder meg til 1. desember jeg nå!! på deg go`ingen min
Pasadena Skrevet 6. november 2014 #9468 Skrevet 6. november 2014 Mannen måtte dyppe agurken sin i perlesukker i går, for vi hadde ikke vanlig Altså... mulig det er bare meg, men nå fikk jeg noen VELDIG rare bilder i hodet! 3
Mazilla Skrevet 6. november 2014 #9469 Skrevet 6. november 2014 Tenkte umiddelbart på din lille A da jeg så denne: http://www.br.no/vaare-kategorier/bamser-og-kosedyr/figur-fra-tv-og-filmer/frost-elsa-med-sang?id=633751&vid=082564
^^Belle^^ Skrevet 6. november 2014 Forfatter #9470 Skrevet 6. november 2014 Mugne mannfolk er like ekkelt som...mugne oss Det går nok fort over skal du se, han må bare finne på noe å gjøre ...og med den lønna di frøken dings kan du vel unne deg å ta en fridag i ny og ne? Redusere til 90 % stilling og ha fri 1 dag annenhver uke? Så får du "tatt igjen" litt tid med kidsa? Hvis du kjenner på det mener jeg... Så gøy at dere stjeler julekalender-ideen min (som jeg igjen har stjålet av noen andre ) Jeg tror det blir bra Gleder meg til 1. desember jeg nå!! på deg go`ingen min Det har du helt rett i! Og nå har han fått seg noen ting å gjøre altså. Som å henge opp verdens styggeste klokke i gangen. Jeg får brekningsfornemmelser hver gang jeg ser den. Den. Skal. Ned! Jaja, uansett...han har prosjekter. Tror egentlig bare han er litt lei av å være alene for tiden. Og det forstår jeg! Jeg legger meg jo kjempetidlig for tiden. Joda, vi hadde klart det lønningsmessig, men det er ikke så lurt jobbmessig å gjøre det. Ikke enda ihvertfall. Jeg er ny i stillingen og har ''nettopp'' vært borte i to permisjoner omtrent på rad. Så jeg må nok få litt fotfeste igjen før jeg kan vurdere noe sånt. Og så kjenner jeg egentlig ikke så veldig mye på det annet enn når han er borte, for jeg elsker jobben min! Men jeg blir litt trist når han på en måte alltid klager over at han har jentene så mye osv. Et par timer før barnehagen, og ca halvannen time før jeg kommer hjem synes ikke jeg er mye, sånn bortsett fra når han har dem hjemme hele dagen da. Og ja, det er lov å være sliten og si det, men ikke måten det blir sagt på. Litt type ''JEG har hatt jentene i dag, du har bare vært på jobb, du!'' *aaaarg* Nei, vi får ta en prat i kveld og skvære opp. Mensen er endelig over for denne gang, så... Stor til deg! Tenkte umiddelbart på din lille A da jeg så denne: http://www.br.no/vaare-kategorier/bamser-og-kosedyr/figur-fra-tv-og-filmer/frost-elsa-med-sang?id=633751&vid=082564 To sånne får hun til jul av svigerfar! Altså... mulig det er bare meg, men nå fikk jeg noen VELDIG rare bilder i hodet! Det tenkte jeg ikke på engang! Men altså...grønn agurk oppi perlesukker. Ikke forstår jeg hvorfor han synes det er godt, men...
Teriyaki Skrevet 6. november 2014 #9471 Skrevet 6. november 2014 Altså... mulig det er bare meg, men nå fikk jeg noen VELDIG rare bilder i hodet! Det er virkelig ikke bare deg!
kisskissbangbang Skrevet 6. november 2014 #9472 Skrevet 6. november 2014 Jeg måtte også le av bildene i hodet, men turte ikke si noe i tilfelle det var bare meg
Pasadena Skrevet 6. november 2014 #9473 Skrevet 6. november 2014 Omg den klokka var helt jævlig!!! passer jo overhodet ikke inn i huset deres! Mannfolk
^^Belle^^ Skrevet 6. november 2014 Forfatter #9474 Skrevet 6. november 2014 Det er virkelig ikke bare deg! Jeg måtte også le av bildene i hodet, men turte ikke si noe i tilfelle det var bare meg Ser det for meg jeg også. Men jeg må innrømme at jeg ikke fikk det i hodet før Pasadena sa noe. Jeg som alltid tenker koffert, liksom. Omg den klokka var helt jævlig!!! passer jo overhodet ikke inn i huset deres! Mannfolk Ææææ, ikke sant? Jeg pleier å tulle med at han er kona i forholdet vårt, og på akkurat interiørpunktet er han det altså. Han elsker romantisk innredning, kanskje ikke all-out med blonder og rysjer og hvitthvitthvitt, men det er jammen ikke langt ifra. Etter raidet hans på netthandelen har vi blitt eiere av mange slike ''fine'' ting. Jeg er helt i andre enden igjen, og liker det minimalistisk og fargerikt. Men allikevel så føler jeg at han må få bestemme litt, sant? Jeg har litt skrekken for å være ''den dama'' som overkjører ham totalt. Men hadde han fått bestemt helt, hadde vi bodd i shabby chic helvete.
Pasadena Skrevet 6. november 2014 #9475 Skrevet 6. november 2014 En mann som liker shabby chic?! Det tror jeg ikke det finnes mange av! Jeg syns du skal gi ham et eget rom i huset, ofte kalt "hobbyrom" blant andre menn, der han kan leve ut sin shabbyfantasi til det fulle
Pasjonsblomst Skrevet 6. november 2014 #9476 Skrevet 6. november 2014 Vet ikke om det var verdens styggeste klokke, men ikke min stil heller nei! LItt fnis at det er mannen din sin smak... hos oss liker mannen det rimelig strigla med hvitt, grått, sort, glass, stein, betong... jeg må liksom mekle ethvert møbel og farge inn i huset. Ordna fargerike mønstrede puter engang, og han holdt på å le seg ihjel... (måtte gi de til mamma, det var dyrt stoff- fått mamma til å sy). skulle faktisk ønske han ikke brydde seg, og var positiv til å la meg dille og dalle. Da kunne det blitt ordnings
Pasadena Skrevet 6. november 2014 #9477 Skrevet 6. november 2014 Hos oss er det jeg som bestemmer interiøret, punktum mannen syns det er greit, så lenge jeg ikke kommer med en Eamesgyngestol. Den hater han
^^Belle^^ Skrevet 7. november 2014 Forfatter #9478 Skrevet 7. november 2014 En mann som liker shabby chic?! Det tror jeg ikke det finnes mange av! Jeg syns du skal gi ham et eget rom i huset, ofte kalt "hobbyrom" blant andre menn, der han kan leve ut sin shabbyfantasi til det fulle Oh jess. Grusomt! Han holder på å lage seg ''fotballrom'' nå, og der skal han få lov til å gjøre akkurat som han vil. Mistenkelig nok ville han ikke ha klokken inn dit. Men jeg fikk den ned til slutt! (Kommer til en finn-markedsplass straks ) Vet ikke om det var verdens styggeste klokke, men ikke min stil heller nei! LItt fnis at det er mannen din sin smak... hos oss liker mannen det rimelig strigla med hvitt, grått, sort, glass, stein, betong... jeg må liksom mekle ethvert møbel og farge inn i huset. Ordna fargerike mønstrede puter engang, og han holdt på å le seg ihjel... (måtte gi de til mamma, det var dyrt stoff- fått mamma til å sy). skulle faktisk ønske han ikke brydde seg, og var positiv til å la meg dille og dalle. Da kunne det blitt ordnings Jeg er glad i hvitt og grått, stein og betong, men jeg MÅ ha farger i huset altså. Min smak er vel en blanding mellom nordisk stil og barnslig stil. Og jeg også skulle ønske jeg hadde en mann som ikke brydde seg. DA hadde vi hatt det fint hjemme, da! Hos oss er det jeg som bestemmer interiøret, punktum mannen syns det er greit, så lenge jeg ikke kommer med en Eamesgyngestol. Den hater han Så greit at han synes det er greit! Da går det jo. Men når det blir som ene venneparet vårt, hvor mannen klager i smug til oss om konas interiørstil, og hvor det ikke er et fnugg av maskulinitet, da blir det noe annet. Han kaller huset deres (i smug) for Edens Hage, jeg kaller det for Stedet Der Engler Kommer For Å Dø. Det verste er jo at min mann synes det er dritfint der. Og det er sikkert mange som synes det altså, for all del, men jeg synes det blir for mye. Av alt. Eamesgyngestol er ikke jeg heller så glad i. Men mest fordi ''alle'' har dem.
^^Belle^^ Skrevet 7. november 2014 Forfatter #9479 Skrevet 7. november 2014 Dagen i går var egentlig som alle andre torsdager. Jeg kom hjem til to blide jenter, vi spiste middag, og så dro jeg, søster, mamma og begge jentene på Skeidar for å lete etter julegave til bror. A knuste en pyntenisse, og jeg gjemte den semi-skamløst langt inn i en putereol. Vi fant ingen presang til bror, men mamma fikk kjøpt bursdagspakke til min mann (Bergans tursekk). Greit hva som er gjort. Ungene fikk hver sin bolle, jeg og A løp på do for å prøve å bæsje 3 ganger (third time's the charm! ), og M hadde et par nedsmeltninger. En helt vanlig tur på butikken med andre ord. Etter at ungene var i seng, var hverdagslykken tilbake hos både meg og mannen. Vi snakket og lo, var ute i garasjen en liten tur, og dillet egentlig bare rundt i huset. Fin torsdagskveld. I dag morges fikk jeg melding av mannen, om en liten samtale han og A hadde da de skulle ut dørene i dag. *mannen tar på seg den nye jakken sin* A: ''Pappa? Har du fått nye jakka?'' Mannen: ''Ja, det har jeg vennen.'' A: ''Nå va du fine å tøffe, pappa!'' Mannen: Han var på foreldresamtale med M i dag, og fikk masse skryt. Det eneste de hadde noe å ''utsette på'' - misforstå meg rett - var språket hennes og det at hun var veldig utålmodig under måltidene. Begge deler er noe vi er veldig klar over. Språket kan jo ikke gjøres så mye med, annet enn å oppmuntre til å snakke. Og gjett om hun snakker! Skravla går i ett. Det er bare det at det er så lite ord i den skravla. Ellers er hun en stort sett blid og smilende jente, som er inkluderende, utforskende og som har begynt å få egne meninger om det meste. Det har ikke blitt noe mer med PPT ettersom mannen forstod, siden barnehagen ikke mener det er noe problem. Og det er jo ingenting som er bedre enn det!
Pasjonsblomst Skrevet 7. november 2014 #9480 Skrevet 7. november 2014 hehe, superkjekt med så fint (og vetlevoksent )komplement fra A Hehe..."nedsmeltning.." heeeelt normalt... Jeg er også i gang med julegavene, i første omgang fra jentene til besteforeldre. Til mormor har jeg bestilt et "mammasmykke" i sølv fra Etsy (nå altså som bestemorssmykke). skal bestille magnetbilder til morfar og onkel. Har forøvrig lyst på et mammasmykke eller familiesmykke selv... Språket hos FP begynte "skikkelig" da hun var 23 mnd, og da gikk det radig. Hun har tatt de fleste igjen nå, og sier ord som nydelig, allerede, perfekt osv osv.. Så det er vel ikke akkurat stor grunn til bekymring enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå